تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۵
کد مطلب : ۳۰۰۸۵۷

آقای استاندار با دستمال کثیف نمی‌شود، شیشه را پاک کرد / این مدیران را عزل کنید

۱۷
۰
کبنا ؛مهرداد نوایی
همواره در رسانه‌ها، سایت‌های خبری و روزنامه‌های مکتوب و در جلسات استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه در سخنان اخیر علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد شنیده و خوانده‌ایم که کسی نباید قوم‌گرایی، طایفه‌گرایی و آشنابازی و دوست‌بازی کند در بحث استخدام‌ها، قراردادهای دولتی و ... همچنین گفته شده است که اعتبارات پژوهش که برای پژوهش می‌باشد نیز توسط برخی مدیران به انحراف کشیده شده است.
در این باره یعنی مبارزه با فساد که ابعاد مختلف دارد، باید به جمله تاریخی و ماندگار رهبر معظم انقلاب رجوع کرد که با دستمال کثیف نمی‌شود، شیشه را پاک کرد.
البته نه با برگزاری همایش و سیمنار می‌توان با فساد مقابله کرد نه با اظهارنظرهایی که فقط برخورد شعاری را قوت می‌‎بخشد؛ سیاستی که در سالیان گذشته همواره شکست خورده است اما نکته مهم که باید مورد توجه همگان و به خصوص کسانی که به دنبال مبارزه با فساد می روند، قرار گیرد، بیانات تاریخی و ماندگار رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با فساد است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بیانات بسیار مهمی درباره مبارزه با فساد به ویژه فساد اقتصادی مطرح کرده اند، اما یکی از مهمترین و ماندگارترین این بیانات مربوط به دیدار معظم له با نمایندگان مجلس هفتم در تاریخ ۲۷ خردادماه ۸۳ است.
مقام معظم رهبری در این دیدار مطرح کردند: «از جمله‌ مهمترین کارها، مبارزه‌ با فساد است. مبارزه‌ با فساد، یک جنبه‌ اخلاقی محض نیست؛ اداره‌ کشور متوقف به مبارزه‌ با فساد است. بنده دو سه سال پیش که آن نامه را درباره‌ مبارزه‌ با فساد به مسئولان کشور نوشتم، به دنبال یک کار طولانی و یک بررسی و مطالعه‌ وسیع و همه‌ جانبه بود. از هر طرف می‌رویم، می‌بینیم اگر با فساد مبارزه نشود، همه‌ کارها لنگ خواهد ماند.»
«این همه کار خوب دارد در کشور انجام می‌ گیرد - کارهایی که انجام گرفته، کم نیست - اما وجود فساد، بعضی از آنها را خنثی می‌ کند. استخری را در نظر بگیرید که از چند چاه عمیق با لوله‌ های چند اینچی مرتب در آن آب ریخته می‌ شود، اما استخر پُر نمی‌شود. وقتی نگاه می‌ کنید، می‌ بینید بدنه‌ استخر ترک خورده و ته آن سوراخ است؛ هرچه از این طرف آب می‌ریزید، از آن طرف بیرون می‌رود؛ به کانال هایی که شما در نظر گرفته‌ اید آبیاری کنید، اصلاً آب نمی‌ رسد. فساد در جامعه، این‌طوری است.»
«فساد مالی، مثل خوره، ایدز و سرطان است؛ باید با آن مبارزه کرد ... باید با فساد مبارزه‌ جدی کرد. یک پایه‌ مبارزه، شمایید. آن روزی که بنده مسأله‌ مبارزه‌ با فساد را گفتم، توقعم این بود که مجلس شورای اسلامی سینه سپر کند و جلو بیاید و در این میدان حرکت کند تا ما دیگر احتیاج نداشته باشیم دنبال کنیم؛ اما متأسفانه این‌طور نشد. آنها نکردند، شما بکنید. البته به قول برادر ظریف و نکته‌ سنج‌مان، با دستمال کثیف نمی‌ شود شیشه را تمیز کرد. اگر انسان بخواهد با فساد مبارزه کند، باید در درجه‌ اول مراقب باشد که فساد دامن خودش را نگیرد. داخل خودتان و درون مجلس مراقب باشید. دست پاک، دامن پاک، زبان پاک و چشم پاک خواهد توانست در حوزه‌ اقتدار وسیعی که شما دارید، همه چیز را پاک کند.»
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یکی از جلسات استان مطرح کرد که هر کس در این استان به مسوولیتی رسیده، ابتدا به فکر طایفه خودش بوده است او به استخدام ۵۰ نفر از یک طایفه خاص توسط مدیری در دستگاه دولتی خبر داد.
آقای استاندار باید بگویم که استان کهگیلویه و بویراحمد همانند فرشی زیبا با هزاران نقش و رنگ، که هر کسی آماده روی آن غذایی پخته و روغنش را بر روی این فرش ریخته و الان باید آن را در قالیشویی تدبیر و درایت دو باره شست. تا اعتماد ضعیف مردم نسبت به برخی از مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد از بین رود.
لذا از شما استدعا داریم هر مدیری که دوستان، آشنایان، اقوام، قوم و خویش و همچنین بر اساس رابطه کسانی را استخدام کرده، هر چه زودتر عزل کنید و فرزندان پاک این استان را به کار بگمارید.
آقای استاندار از مدیرانت بخواه تا لیست تمام کسانی که بر اساس سفارش این نماینده و آن نماینده و قوم‌گرایی و بدون ضابطه به کار گرفته‌اند به شما تحویل دهند و در یک جلسه رسمی آن را به سمع و نظر مردم برسانید و جلوی این کارها بگیرید. و آن مدیر را برای برگشتن اعتماد بیش از پیش عزل کنید.
آقای استاندار از مدیران بخواهید که تمام قراردادهای دولتی (ریز و درشت) با اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکت‌ها ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رسانه‌های این استان انجام بگیرند.
آقای استاندار از شما استدعا دارم دلیل عزل رضا چمن رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان را که یکی از نخبگان این استان به شمار می‌رفت را از ایشان سووال کنید.
آقای استاندار با مدیرانی که به سیاسیون، و گاهاً به برخی نمایندگان باج می‌دهند، امتیاز می‌دهند و امتیاز می‌گیرند نیز برخوردهای لازم صورت گیرد اگر چه محال است اما غیرممکن نیست.
آقای استاندار بدان که این مردم از شما پشتیبانی خواهند کرد. و بدون شک رفتن در مسیر حق هیچ گاه پشیمانی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Romania
احسنت گل گفتی.مدیری که نمیتونه از نیروهاش چطور استفاده کنه متخصص رو میزاره برای تکثیر وکپی کردن وبیسواد رو میزاره برای مشورت وکارهایدتخصثی و....
مرکز خدمات
برادری که میفرمایید با دستمال کثیف نمیشه شیشه را پاک کرد پس چرا این همه..رو پاک نمیکنند. چرا؟؟
همشهری
Iran, Islamic Republic of
ککا تشت تنده یه کمی صبر کن
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
تشکر از راهنمایی جنابعالی
ا. کشاورز
Iran, Islamic Republic of
با این نظر نویسنده محترم کاملا موافقم و خودم در جریان جزییات کار بودم و همه مردم و رسانه ها هم می دانند که تنها مدیری که با شجاعت و علمی کار می کرد و باج نمی داد دکتر رضا چمن بود ولی برای سیاسیون استان قابل تحمل نبود.
بیطرف
الحق خوب گفتی..
فریاد
Iran, Islamic Republic of
مدیریت ضعیف گاز استان واقعا باید عوض شوند
محمودی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر چمن که مردانه در برابر خواسته های ناصواب ایستادگی کرد. تا درس عبرتی باشد باید سایرین.
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
بهله مردم باید پشتیبانی کنن نباید خسته بشه استاندار
شهروند گچساران
Iran, Islamic Republic of
احسنت عالی و به موقع بجز یک مورد ان هم چمن او فوق لیسانس پرستاری واشت بعد
اینقدر ضعیف بود گه معاونتهاش بهش گوش نمی دادن
شهربیصحاب
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار بخشداریها ودهیاریهای لنده را دستوربازرسی دهیدتامعنی. مشخص شود .
محسنی پزشک خانواده
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن بزرگ برای همیشه از استان رفت ولی خدمات ماندگار منطق رفتار علمی و قاطع دکتر چمن برای همیشه ماندگار است.
جناب نوایی کاش استاندار و نمایندگان به حرف دل شما که حرف دل همه ماست گوش می دادند و عمل می کردند.
Iran, Islamic Republic of
استاندار اگر.. را جابجا نماید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
یه سر به لیست استخدام های شرکت برق با مدرک های نامربوط بزنید. اقای استاند.آقای راهزادی خیلی فعالیت داشت تو این چندسال کم نیرو با مدرک ز..
لعنت به این سایت که توش آزادی بیان نیست و کارش سانسور و نقطه چین کامنت و واقعیت هاست اونوقت ما الکی دلمون خوشه به استادار که برامون منجی بشه و عدالت رو رعایت کنه زررررشک
پزشک همکار
Iran, Islamic Republic of
در جواب کسی که بعنوان شهروند... کامنت اشتباه گذاشته و معلومه که اینقدر بی اطلاع بوده که نمی دونه دکتر چمن پزشک متخصص اپیدمیولوژی و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شیراز است
اتفاقا با قدرت و حتی با قلدری مدیریت می کرد.
Iran, Islamic Republic of
من در دوره پزشکی با دکتر چمن همکلاس بودم او از نخبگان جامعه پزشکی است تا اونجایی که می دانم جوانترین پزشک متخصص هم داستانی ماست که استاد تمام دانشگاه است.
حسن پور
Iran, Islamic Republic of
چرا یک دروغ شاخدار کسی که گفته دکتر چمن فوق لیسانس داشت را منتشر کرده اید!
رزومه درخشان استاد دکتر چمن این متخصص بزرگ جامعه پزشکی کشور را منتشر کنید تا این بنده خدا متوجه بشه که دکترای پزشکی شیراز و تخصص پزشکی تهران و یک عالمه افتخارات استاد چمن جای افتخار دارد.
درود بر آقای نوایی و کبنا نیوز که از حق دفاع می کنند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1