تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۳۰۰۷۹۹

حذف اخذ کپی شناسنامه و کارت ملی در ادارات از ارباب رجوع / قدم بزرگ دولت برای مقابله با جعل اسناد / دولت تدبیر و امید پیشگام در توسعه دولت الکترونیک

۴
۰
کبنا ؛مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گرفتن کپی شناسنامه و کارت ملی از شهروندان در ادارات و سازمان‌ها بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور حذف شده است.

سید محمدعلی تقوی در گفت‌وگو با کبنا اظهار کرد: اخذ کپی شناسنامه و کارت ملی از شهروندان در ادارات، سازمان‌ها و نهادهای دولتی جهت دریافت خدمات دولت حذف شد.
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار داشت: بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور با هدف تحقق و توسعه دولت الکترونیک و مقابله با جعل و افزایش سلامت اداری و رضایت‌مندی عمومی طرح احراز اصالت هویت برخط و حذف اخذ کپی کارت ملی و شناسنامه در تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های وابسته به دولت اجرایی خواهد شد.
تقوی افزود: بر اساس این بخشنامه کلیه دستگاه‌های اجرایی در اجرای بند الف ماده ۶۸ قانون برنامه ششم و مواد ۳۰ و ۱۱۸ قانون مدیریت خدمات کشوری مکلف هستند تا ظرف دو هفته از تاریخ صدور دستور العمل احراز هویت بر خط، نسبت به فراهم نمودن زیرساخت لازم جهت اجرا و حذف کپی مدارک هویتی از شهروندان اقدام نمایند.
وی در ادامه اضافه کرد: کلیه اقدامات و زیرساخت‌های لازم در ثبت احوال انجام گرفته و در صورتی که ادارات از طریق وزارتخانه و یا سازمان مرکزی خود با سامانه استعلام هویتی ثبت احوال ارتباط خود را برقرار نمایند، می‌توانند اقلام هویتی مورد نیاز خود را از طریق سامانه برخط با ثبت احوال دریافت نمایند بگونه‌ای که دیگر نیاز به اخذ کپی کارت ملی و شناسنامه نباشد.
تقوی تصریح کرد: برای تحقق دولت الکترونیک دو اقدام اساسی باید انجام می‌گرفت که ثبت احوال هر دو اقدام لازم را انجام داده که یکی ذخیره کلیه اطلاعات هویتی مردم در مرکز و پایگاه داده جمعیتی کشور بود و دیگری اجرای طرح صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک است که هر دو با موفقیت در ثبت احوال اجرا گردیده است به گونه ای که در بخش زیرساخت و احداث شبکه استعلام این امکان برای تمامی دستگاهها فراهم گردیده تا بصورت برخط و آنلاین بتوانند استعلامات هویتی خود را از طریق سامانه ثبت احوال انجام دهند که تاکنون ۱۲۰ دستگاه در بیش از ۲۰۰ هزار نقطه با این سامانه ارتباط برخط برقرار کرده‌اند.
تقوی افزود: ثبت نام و صدور کارت هوشمند ملی در کشور در حال انجام است که از جمعیت ۵۱۷ هزار نفری بالای ۱۵ سال و واجد شرایط دریافت کارت هوشمند تا کنون ۲۷۵هزار نفر اقدام به ثبت نام کرده اند که تا پایان سال کسانی که اقدام به ثبت نام کارت هوشمند ملی ننموده اند فرصت دارند تا به مراکز ثبت نام در محل سکونت خود مراجعه و اقدام نمایند.
وی بیان کرد: زمینه استفاده کاربران از این کارت بعنوان ابزار اصلی تحقق دولت الکترونیک در حال فراهم شدن است که تحقق این مهم تحول بزرگی را در بخشهای مختلف اقتصادی اجتماعی و خدماتی برای دریافت خدمات بوجود خواهد آورد وی عنوان داشت از جمله مزایای کارت هوشمند ملی، ضریب امنیتی بالای آن و غیرقابل جعل بودن این کارت برای صاحبان آن می باشد و از طرفی ویژگی بیومتریکیآن امکان دسترسی کاربران به اطلاعات ذخیره شده در درون آن را بدون اخذ اثر انگشت صاحب کارت غیرممکن می سازد بنابراین تنها صاحب آن امکان ارائه و استفاده از آنرا در فضای الکترونیکی پیدا می‌کند. وی یکی دیگر از مزایای کارت هوشمند ملی را چند منظوره بودن آن دانست و گفت که کارت هوشمند ملی می تواند در آینده جایگزین تمام کارت‌های هوشمند در دست مردم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خدایی که .دیر کل شد بابا باید درشو .
سید
Romania
درود بر مهندس تقوی الحق ایشان بسیار فعال و مسئولیت پذیر هست
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
ما میدونیم که مسئول سایت اکثر کامنتها را نمی زاره اما واقعآ این دولت تدبیر و امید چیه که واسه خودشیرینی تو سخنرانی هاتون میگید باید گفت دولت . دولت امید
Iran, Islamic Republic of
بند الف ماده ۶۸ قانون برنامه ششم و مواد ۳۰ و ۱۱۸ قانون مدیریت خدمات در مورد موضوع مورد بحث مطلب مرتبطی نداره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1