تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۶
کد مطلب : ۳۰۰۷۵۱

لنده در برزخ| آتش‌سوزی در کارگاه مکانیکی| احداث فرودگاه اختصاصی در دهدشت

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
شهرک‌های فجر و سرآسیاب شهرستان لنده در برزخ شهر و روستا
اهالی شهرک‌های فجر و سراسیاب شهرستان لنده با نزدیک به یک هزار خانوار از نبود امکانات لازم از جمله قطعی مکرر برق و آب و چاله‌چوله‌های خیابان‌هایشان گلایه مند‌ هستند.

مردم شهرک‌های فجر و سرآسیاب لنده از تحقق اولیه حقوق شهروندی خود در زمینه فضای مناسب از سوی شهرداری محروم بوده و با مشکلات فراوانی دست وپنجه نرم می‌کنند.
حقوق شهروندی یکی از مهم‌ترین مقوله‌های هرجامعه‌ای است که در زمینه‌های مختلف از اهمیت خاصی برخوردار بوده و در این خصوص شورا وشهرداری‌ها تاسیس شدند که برای رفع کمبود‌ها و مشکلات مردم تلاش کنند و رفاه اولیه برای مردم فراهم کنند.
تحقق حق وحقوق مردم رعایت عدالت در زمینه‌های مختلف از قبیل تاسیس بیمارستان، اجرایی قانون، فراهم نمودن فضای شهری مناسب توسط شهرداری‌ها سبب رضایتمندی مردم و رفع آسیب‌ها و هنجارهای اجتماعی می‌شود که این خود به توسعه هر جامعه‌ای کمک می‌کند.
امیدعلی فتحی یکی از اهالی شهرک سرآسیاب لنده گفت: یک سال و نیم پیش اداره گاز و آب و فاضلاب کوچه‌های ما را کنده کاری کردند و نصف نیمه‌‌ رها کردند.
وی بیان کرد: چندین بار به شهرداری مراجعه کرده‌ایم که برای آسفالت کوچه‌هایمان کاری انجام دهند ولی جواب درست وحسابی به ما ندادند.

فتحی ادامه داد: اگر آقای فرماندار صدایمان را شنید از او می‌خواهم بپرسم چطور می‌خواهند جواب این همه مشکلات مردم را دهند از او درخواست داریم که از این بلاتکلیفی ما را نجات دهد.
همچنین حمید علیزاده یکی دیگر از اهالی شهرک سرآسیاب گفت: مگر آسفالت کوچه‌های ما چقد هزینه دارد که مسئولان شهر ما مشکلاتمان را پشت گوش می‌اندازند وهیج توجهی نمی‌کنند.
وی افزود: شهرک سرآسیاب بالای۷۰۰ خانوار دارد که تمامی کوچه‌های آن به صورت کنده کاری نصف ونیمه‌‌ رها شده و هیچ کسی حاضر به همکاری برای رفع این موانع که خطرات جانی ومالی برای مردم دارد نمی‌باشد.
علیزاده به تردد زیاد وسایل حمل ونقل در کوچه ساحل ۲ شهرک سرآسیاب اشاره و اظهار داشت: تاکنون چندین تصادف به خاطر شیب تند سرازیری کوچه صورت گرفته که خسارت‌های مالی زیادی برای قشر ضعیف و کارگر این مردم در پی داشته است.
وی گفت:‌ا ی کاش هرگز شهرک ما جزء شهر محسوب نمی‌شد که الان از خدمات بهداشتی، آنتن دهی تلفن و اینترنت و آسفالت نبودن کوچه‌ها مردم ما شبانه روز زجر بکشند.
هیبت اله فرهادی از دیگر ساکنان شهرک سرآسیاب لنده ابراز کرد: ما درخواست کلانی از مسئولان نداریم فقط می‌خواهیم به مشکلات ریزی که داریم توجه کنند و آن‌ها را رفع کنند.
وی اضافه کرد: چرا باید در طول سال بویژه در فصل گرم تابستان ما باید با قحطی آب روبه رو باشیم، نوسانات برق داشته باشیم و چرا نباید کسی صدای ما را بشنود و به مشکلاتمان رسیدگی کنند.
وی ادامه داد: مگر ما جزء شهروندان نیستیم اگر هستیم چرا خدمات به ما نمی‌دهند و از نظر بهداشتی، آب، برق، تلفن دچار مشکل هستیم ما حاضر هستیم هرچقد هزینه بخواهند پرداخت کنیم اما کمکمان کنند.

حجت الااسلام سید امین خسرونژاد امام جماعت شهرک فجر اظهار داشت: پارک امیدی که بین دوتا شهرک فجر وشهید رجایی وجود دارد به دلیل نبود پل، کوچه‌های همیشه خراب و سنگ‌های بزرگ فرزندان ما نمی‌توانند از آن استفاده کنند.
وی افزود: هنگام بارندگی وضعیت کوچه‌های شهرک فجر به حدی نا‌بسامان هست که برای تردد دچار مشکل هستیم.
امام جماعت مسجدشهرک فجر لنده بیان کرد: قرار دادن پایه‌های برق در جای نامناسب کوچه‌ها، وضعیت نامناسب بهداشتی، آسفالت نبودن کوچه‌ها و چاله‌های زیادی که بر روی آسفالت اصلی از مهم‌ترین مشکلاتی بوده که مردم با آن‌ها دست و پنچه نرم می‌کنند اما گوش شنوایی وجود ندارد که به درد دل‌های این قشرفقیر و کارگر گوش کند.
خسرونژاد به آسفالت نامناسب شهرک فجر اشاره و افزود: در این شهرک حتی یک متر پیاده روی هم وجود ندارد که بتوان از خطرات تصادف جلوگیری کرد و چهره بی‌روح و زشتی هنگام بارندگی این شهرک پرجمعیت به خود می‌گیرد که باعث افسردگی ساکنان آن می‌شود.
وی از مسئولان خواستار توجه و حمایت شد و گفت: چه کسی می‌خواهد فریاد مارا بشنود و کاری برای مردم کند.
خدارحم رحمانی سرپرست شهرداری لنده گفت: این شهرداری هم اکنون اعتبار ندارد و به محض تخصیص اعتبار و مجوز لازم از طرف شورای اسلامی کار جدول گذاری آغاز می‌شود.
 

معاون وزیر بهداشت از بیمارستان دهدشت بازدید کرد
معاون درمان وزیر بهداشت از بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت بازدید کرد.
قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت به همراه عدل هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه در مجلس، ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و برخی مدیران استانی از بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت بازدید و از نزدیک مشکلات این بیمارستان را بررسی کرد.
معاون درمان وزیر بهداشت در حاشیه این بازدید عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات دانشگاه این استان پرداخت حقوق و مزایای ۴ هزار نیروی طرح، قراردادی و روزمزد از منابع داخلی است.
‌جان‌بابایی افزود: بیش از ۵۰ درصد درآمدهای این دانشگاه هزینه کارکنان قراردادی و طرح می‌شود که در صورت تبدیل وضعیت این افراد و تامین حقوق و مزایا از بودجه جاری بسیاری از مشکلات موجود برطرف می‌شود.
وی ابراز کرد: امیدوارم با تدابیر لازم از سوی مجموعه مدیران متولی پروژه‌های بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه تسریع یابد و تجهیزات تشخیصی و درمانی نیز تامین شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۸۲ پروژه بهداشتی و درمانی در استان در دست احداث بوده و همگی نیز فعال است.
اورنگ ایلامی بیان کرد: با وجود تمامی محدودیت‌های مالی اما پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان در استان فعال است و امیدواریم با تزریق اعتبار لازم این پروژه ها با سرعت بیشتری اجرایی شوند.
وی با اشاره به اینکه شرایط جوی در برخی مناطق سبب کند شدن عملیات اجرایی پروژه ها شده است, گفت: امیدواریم روند اجرایی برخی پروژه ها با تخصیص اعتبار لازم شدت بگیرد.
 
آتش سوزی کارگاه مکانیکی در باشت یک خودرو طعمه حریق شد
مهرداد انباز پور افزود: در پی این حادثه آتش نشانان با ۲ دستگاه خودرو آتش نشانی به همراه تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند.
وی با بیان اینکه این حادثه حوالی ساعت ۱۸ رخ داد گفت: در این حادثه یک دستگاه پراید در یک تعمیرگاه مکانیکی به دلایل نامشخص طعمه حریق شد.
انبازپور ادامه داد: این حریق در کمترین زمان ممکن خاموش و در حال حاضر کارشناسان آتش نشانی باشت در محل حادثه مشغول بررسی علت وقوع این آتش سوزی هستند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه این حادثه هیچ مصدومی نداشته است.
۲ ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی با ۷ آتش نشان در باشت فعال است.
شهرستان ۲۴ هزار نفری باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
 
فرودگاه اختصاصی در شهر دهدشت احداث می شود
نماینده کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس گفت: مجوز یک فرودگاه اختصاصی و اورژانس هوایی از وزیر راه و شهرسازی اخذ و اختصاص بالگرد اورژانس هوایی کهگیلویه مصوب شد.
عدل هاشمی پور در حاشیه بازدید معاون وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان امام خمینی(ره) شهر دهدشت اظهار داشت: ماه گذشته از قاسم جان‌ بابایی قول گرفتم که به حوزه انتخابیه بیایند و امروز ایشان به وعده خود عمل کردند.
نماینده شهرستان کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده با بیان اینکه در این سفر تصمیمات خوبی گرفته شد، گفت: در این سفر قرار شد بحث پرداخت معوقات پزشکان متخصص، پرستاران و پرسنل بیمارستان با یک زمان‌بندی مشخصی به حداقل برسد.
وی به پروژه‌های نیمه‌کاره بخش بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه قرار شد هم بحث زایشگاه و هم بحث اورژانس و دیگر پایگاه‌های درمانی پیگیری شود که زودتر به نتیجه برسند.هاشمی‌پور به بحث تجهیزات پزشکی مورد نیاز شهرستان اشاره کرد و گفت: مکاتبات لازم برای تجهیزات پزشکی را انجام و مجوزهای لازم را اخذ که باید در تهران پیگیری شوند.
وی با بیان اینکه سال گذشته مجوز یک فرودگاه اختصاصی و اورژانس هوایی از وزیر راه و شهرسازی گرفتم، افزود: بالگرد اورژانس هوایی مصوب شد و امیدوارم که مسئولان شهرستان زمین آن را به زودی در اختیار قرار دهند تا سریعتر این فرودگاه و اورژانس هوایی به بهره برداری برسد.
 
اعزام ۷۱۳۶ دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی به اردوی راهیان نور
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از اعزام تعداد ۷۱۳۶ دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی به اردوی راهیان نور از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون خبر داد.
بعد از ظهر امروز نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی‌محمد احمدی استاندار کهکیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این نشست هادی زارع‌پور به اعزام اردوی راهیان نور از این استان اشاره کرد و گفت: تاکنون در طول سال تحصیلی جاری تعداد ۷ هزار و ۱۳۶ نفر دانش‌آموز استان در تعداد ۱۹ کاروان به اردوی راهیان نور اعزام شده‌اند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از مسؤولان مربوطه خواست تا قبل از هر چیز نکات ایمنی در اردوهای راهیان نور رعایت شود.
مسؤول ارشد اجرایی استان افزود: باید در اردوی راهیان نور از امن‌ترین اتوبوس‌ها و همچنین از رانندگان ماهر استفاده شود.
 
شیوه‌های صحیح مسواک زدن
مسواک زدن صحیح از ارکان اصلی مقولهٔ بهداشت دهان و دندان است.
کارشناس واحد سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در کارگاه آموزشی یک روزه دهان و دندان، گفت: هدف اصلی از مسواک زدن، برداشتن و پاک کردن پلاک میکروبی از روی دندان‌ها است.
اعظم کاظمی با بیان اینکه پلاک میکروبی عامل بیماری‌های لثه و پوسیدگی دندان‌ها است، توصیه کرد: بهتر است مسواک کردن در فرصت مناسب، با زمان کافی و توأم با آرامش صورت پذیرد.
کارشناس واحد سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: زمان ایده آل برای مسواک زدن، بعد از هر بار مصرف مواد غذایی یا مواد قندی است.
اعظم کاظمی با اشاره به اینکه مسواک کردن دندان‌ها حتماً باید در دو نوبت شب، قبل از خواب و صبح بعد از صرف صبحانه که بهترین زمان است، صورت گیرد گفت: در شب به دلیل اینکه در زمان خواب، جریان بزاق و حرکات زبان برای تمیز کردن محیط دهان کاهش می‌یابد، دندان‌ها مستعد پوسیدگی می‌شوند.
وی ادامه داد: استفاده نابجا از قطره آهن باعث تغییر رنگ دندان‌های جلوی دهان کودک خواهد شد، برای جلوگیری از این موضوع حتماً قطره آهن در قسمت عقب دهان چکانده شود و پس از آن به کودک آب داده شود.
کارشناس واحد سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد با بیان اینکه وقتی شربت‌های دارویی یا تقویتی به کودک می‌دهیم، به علت وجود مواد قندی در این داروها باید دهان و دندان‌های کودک را تمیز کنیم گفت: کودکانی که به طور مرتب از شیشه آب قند، آب میوه یا شیر شیرین شده استفاده می‌کنند، وقتی بزرگ‌تر می‌شوند دندانهایشان دچار پوسیدگی می‌شوند.
کاظمی با عنوان اینکه کودکانی که هنگام خواب هم شیشه به دهان دارند، دندانهایشان بیشتر از بقیه کودکان پوسیده می‌شود افزود: از حدود دو سالگی یک مسواک مخصوص کودک برای فرزندتان تهیه و به اندازه یک نخود روی آن خمیردندان بگذارید، کودکان می‌توانند خودشان مسواک زدن را تمرین کنند، ولی وظیفه اصلی مسواک زدن آن‌ها به عهده والدین است.
وی ادامه داد: وقتی والدین در حضور فرزندشان مسواک بزنند، کودکان بهتر آموزش دیده و تمایل بیشتری به مسواک کردن دندان‌ها پیدا می‌کنند.
 
ارتباط ارگانیک کار و آموزش راهکار کاهش بیکاری
کارگروه تخصصی "فصل آموزش برنامه ششم توسعه" در کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.
رئیس کارگروه تخصصی فصل آموزش در این نشست گفت: از ویژگیهای مهم هر نظام اقتصادی موفق، در هم تنیدگی ساختارهای آموزش واشتغال است.
هادی زارع پور افزود: ارتباط ارگانیک کار وآموزش همواره در برنامه ریزی‌های اقتصادی واجتماعی به عنوان یکی از راه‌های کاهش بیکاری ضروری است.
وی ادامه داد: با وجود سیستم آموزشی در جمهوری اسلامی ایران وباوجود گسترش آموزش‌های عمومی ودانشگاهی، تلاش می‌کنیم آموزش‌های مهارتی از جایگاه بالاتری برخوردارشود.
مدیرکل آموزش وپرورش استان ادامه داد: افزون براینها، آموزش‌های مهارتی علاوه بر دستاوردهای اقتصادی، پیامدهای فرهنگی، اجتماعی وسیاسی موجب تقویت بنیان خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی وتقویت انسجام می‌شود.
 
تاکیدبر فراهم شدن زیرساخت‌های درمان سرطان در استان
باید تدابیر لازم برای فراهم شدن زیرساخت‌های اولیه درمان سرطان در کهگیلویه و بویراحمد اندیشیده شود.
معاون درمان وزیر بهداشت از بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج و بیمارستان در حال ساخت ۲۸۴ تختخوابی شهید جلیل یاسوج بازدید کرد.
معاون درمان وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید دکتر جلیل یاسوج، گفت: به دعوت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس از بیمارستان‌های شهرهای بزرگ استان بازدید کردیم.
قاسم جان بابایی افزود: در برخی بیمارستان‌های گچساران با هدف نهایت استفاده از تخت‌های موجود باید بازآرایی صورت بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه در شهرهای دهدشت و یاسوج در زمینه تخت‌های بیمارستانی عقب ماندگی وجود دارد ادامه داد: به طور حتم با بهره برداری از طرح‌های موجود در این دو شهر شاهد ارتقا خدمات هستیم.
معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه توسعه خدمات مرکز قلب و عروق یاسوج یک اولویت است، گفت: همچنین باید تدابیر لازم برای فراهم شدن زیرساخت‌های اولیه درمان سرطان در این استان اندیشیده شود تا شاهد کاهش اعزام بیماران به استان‌های مجاور باشیم.
جان بابایی افزود: برای راه اندازی بیمارستان بزرگ شهید جلیل یاسوج و بهره برداری از زایشگاه بیمارستان امام سجاد (ع) این شهر از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنم.
وی ادامه داد: به طور حتم در صورت تحویل سریع بیمارستان ۲۸۴ تختخوابی شهید جلیل یاسوج توسط دستگاه مجری یعنی وزارت راه و شهرسازی این طرح تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.
 
اجرای طرح خطرسنجی بیماری‌های قلبی وعروقی
طرح خطرسنجی بیماری‌های قلبی عروقی و مراقبت میانسالی کارکنان بالای ۳۰ سال شبکه بهداشت و درمان چرام اجرا شد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان چرام هدف از اجرای چنین طرحی را بررسی سابقه بیماری‌های قلبی و عروقی، الگوهای تغذیه‌ای، غربالگری اولیه سلامت روان و مصرف مواد، اندازه گیری فشارخون، قند خون و چربی خون و معاینات پایش میزان رشد، بررسی و گرفتن (BMI) و معاینات عمومی عنوان کرد.
علی جعفری فر گفت: تاکنون کارکنان ادارات فرمانداری، آموزش و پرورش، دادگستری، بهزیستی، جهاد کشاورزی، کمیته امداد و شبکه بهداشت و درمان مورد معاینه و ارزیابی قرار گرفته‌اند.
 
صدور حکم برای عامل انتشار تصاویر شکار کبک درفضای مجازی
رأی عامل انتشار تصاویر شکار کبک در فضای مجازی در کهگیلویه وبویراحمد صادر شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: عامل شکار ۱۰ قطعه کبک معمولی که حین ارتکاب جرم از خود عکس گرفته و درفضای مجازی انتشار می‌داد علاوه بر جریمه حقوقی به پرداخت مبلغ ۱۰ میلیون ریال جزای نقدی (کیفری) محکوم شد.
سید اسدالله هاشمی افزود: تصاویر ضبط شده از گوشی متخلف منجر به محکومیت متخلف و صدور رأی قضایی علیه مالک آن شد.
وی ادامه داد: ماموران یگان منابع طبیعی شهرستان لنده مهرماه سال جاری حین گشت وکنترل ارتفاعات کوه سیاه و سفید لنده یک دستگاه گوشی تلفن همراه را پیدا می‌کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: ماموران ضمن تنظیم صورت جلسه، گوشی تلفن را به اداره اطلاعات نیروی انتظامی تحویل می‌دهند.
هاشمی افزود: در ادامه کار باهماهنگی‌ها با دادستان شهرستان لنده مالک گوشی شناسایی و با حضور وی تصاویری از شکار تعداد ۱۰ قطعه کبک در آن رویت و موضوع به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه اعلام می‌شود.
وی ادامه داد: براساس تصاویر به دست آمده محیط زیست شهرستان کهگیلویه علیه متهم اعلام جرم کرده که پس از رسیدگی در مراجع قضایی، دادرس شعبه اول دادگاه عمومی شهرستان لنده علاوه بر جریمه حقوقی، متخلف را به پرداخت مبلغ ۱۰ میلیون ریال جزای نقدی به صندوق دولت محکوم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
قصاص‌های بدون اقرار

قصاص‌های بدون اقرار

انکار می‌کردند، اما قصاص شدند. یکی نقاش بود، دیگری عاشق، آن یکی هم دلداده. هر سه اعتراف ...
1