تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۳۰۰۶۶۲

لزوم توجه دولت تدبیر و امید به ورزش بانوان/ شرکت ۲۰٫۶ درصد مردم ایران در ورزش همگانی

۱
۰
لزوم توجه دولت تدبیر و امید به ورزش بانوان/ شرکت ۲۰٫۶ درصد مردم ایران در ورزش همگانی
کبنا ؛سومین نشست شورای ورزش بانوان منطقه دو کشور با حضور استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز سومین نشست شورای ورزش بانوان منطقه دو کشور با حضور استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد. و سید محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه ورزش بانوان برای جامعه و کشور اهمیت بسزایی دارد، و همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و معظم له به ورزش همگانی تاکید بسیاری دارد، اظهار کرد: توجه دولت یازدهم و دوازدهم به ورزش بانوان نگاهی ویژه است، لذا باید بانوان از این ظرفیت استفاده کنند، تا شاهد پیشرفت بانوان توانمندمان در این حوزه باشیم.
علوی تصریح کرد: باید از ظرفیت خردسالان، نوجوانان و توانمندی زنان استفاده شود، تا محیطی برای ورزش بانوان فراهم شود.
وی با اشاره به اعتبارات ورزش حوزه زنان، افزود: اعتبارات ورزش در ماده ۲۷ و سایر موارد در یک مرحله اعتبارات ابلاغ شده است و باید سهم بانوان در این اعتبارات لحاظ شود.
سرپرست امور هماهنگی بانوان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در این نشست با بیان اینکه خانم علیزاده اولین مدال آور طلا المپیک را کسب کرد، گفت: زنان کشور توانایی حضور در مسابقات المپیک را دارند.

نگار افشین اظهار کرد: حدود ۹۰ درصد ساختار زیربنایی برای ورزش بانوان در استان‌ها فراهم نشده، و مجموعه ورزشی مختص به بانوان در کشور وجود ندارد، که این خود معضلی برای ورزش بانوان است.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست گذاری دولت دوازدهم و اهداف وزارت ورزش و جوانان باید به اولویت‌های ورزش بانوان اهمیت بیشتری داده شود، و یک سالن ورزشی چند منظوره شامل خوابگاه و استخر برای بانوان مصوب شود.
افشین افزود: میزان مشارکت قشرهای مختلف مردم ایران در ورزش همگانی ۲۰٫۶ درصد بوده در حالی که در کشورهای اروپایی این رقم حدود ۷۰ درصد است.
سرپرست امور هماهنگی بانوان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: برخی سالن‌های ورزشی مختص بانوان در مکان‌های دورافتاده، و نامناسب واقع شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ساسان
United States
خدایی مردها تون چکار کردند این چه وضع ورزش
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1