تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۰
کد مطلب : ۳۰۰۴۴۶

لدنی‌نژاد: بی‌خیال نباشید که بعداً بد و بیراه بگویید /تنش آبی استان را تهدید می‌کند / ایجاد شبانه ۳۰۰ متر لوله آب غیرمجاز در یاسوج / خشکسالی این دولت و آن دولت ندارد

۱۱
۰
کبنا ؛مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای مقابله با تنش آبی نباید بی‌خیال باشیم و بعداً به این و آن بد و بیراه بگوییم.
به گزارش کبنا از یاسوج، سید علی لدنی نژاد در نشست بررسی تنش آبی شهر یاسوج و روستاهای تابعه که با حضور فرماندار بویراحمد و روسای ادارات این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه قبل از اینکه به بی آبی و به تابستان کم آب برسیم، باید راهکارهای لازم را برای مقابله با سال‌های کم آب تدوین کنیم، اظهار کرد: وزیر نیرو در هفته گذشته برای استانداران کشور نامه‌ای ارسال کرده که وضعیت بارندگی در سال زراعی کاهش یافته وضعیت منابع آب مناسب نیست و به فکر هم افزایی هایی باشیم که دچار بی آبی نشویم.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: یاسوج، مادوان، دیشموک و سوق دچار تنش آبی ویژه‌ای هستند، و وضعیت بحرانی دارند.
لدنی‌نژاد گفت: سال ۹۳، در ۸ شهر استان تنش آبی بود که با تلاش زیاد مدیران و مسئولان این ۸ شهر ۴ شهر از تنش آبی خارج شد و اکنون ۴ شهر استان دچار تنش آبی هستند.

وی با بیان اینکه استان را خطر تنش‌آبی تهدید می‌کند، افزود: راهکار مناسب را باید برای خروج از تنش‌آبی پیدا کنیم. و تمام نهادهای فرهنگی، قضایی و ادارات عمرانی و رسانه‌ها نیز راهکارهای لازم برای مقابله تنش آبی را ارائه دهند و بی‌خیال این موضوع نباشیم که تابستان آب نباشد، و بد و بی‌راه به این و آن بگوییم، و همین الان بیایم به دنبال راهکار مناسب باشیم.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه می‌توانیم با برنامه ریزی راهکار مناسبی ارائه دهیم، اظهار داشت: آبیاری فضای سبز و شستن فضاهای اداری و شهری با آب شرب اقدام اشتباهی است و ادارات و نهاد جلوی این کار را بگیرند.
لدنی‌نژاد با بیان اینکه از انشعابات غیرمجاز ۷ برابر انشعابات دیگر به طور غیرقانونی آب مصرف می‌شود، افزود: انشعابات غیرمجاز اثرات منفی از جمله افت فشار آب را به دنبال دارد و به سبب تنش‌آبی می‌شود.
وی با اشاره به معارضات محلی در غرب یاسوج، بیان کرد: در این منطقه کشاورزان اجازه فعالیت به این شرکت نمی‌دهند. که از آنها خواهش کردیم، که شماها زمین‌هایتان را فروختید و الان آب لازم است، اما اجازه نصب لوله نمی‌دهند و نمی‌گذارند کار شود. و همچنین یک نهاد دولتی اجازه نمی‌دهد که لوله کشی کنیم و از این آب نگهداری کنیم. ما باید بپذیریم که با خشکسالی مواجهه هستیم و همه باید دست به دست هم دهیم تا با این بحران مقابله کنیم.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: وقتی می‌گوییم خشکسالی است، ربطی به این جناح و آن جناح ندارد، ربطی به این دولت و دولت قبل ندارد، و ربطی به این شهرستان و آن شهرستان ندارد، باید ببینیم چه چیزی گفته می‌شود، نگاه نکنید که چه کسی می‌گوید، باید بدانیم که تنش آبی و خشکسالی داریم. و مصرف بی رویه آب خشکسالی را زیادتر می‌کند.

لدنی‌نژاد بیان کرد: یکی از عمده‌ترین چالش‌ها در امسال و سال‌های آینده کم‌آبی است و باید از دغدغه‌های اصلی  ما باشد و ما نباید بگوییم از چالش، مشکل و دغدغه سخن به میان آوریم، اما کاری انجام ندهیم و یکی از سه برنامه‌ اصلی استان باید بحث آب باشد.
وی افزود: متاسفانه ۹۰ درصد از آب شرب شهر یاسوج، از آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود  که در بلند مدت باید ازآب سطحی استفاده کنیم و باید مردم را توجیه کنیم.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد  با اشاره به معضلاتی که در زمینه مصرف استفاده غیرقانونی آب وجود دارد، اظهار داشت: در تابستان‌ها شهرک‌های یاسوج با ایجاد انشعابات غیرمجاز به دلیلی که در پایین شهر قرار دارند، بخشی از آب را مصرف می‌کنند و بالا شهر دچار بی آبی می‌شود. به طور مثال در همین شهر ۳۰۰ متر لوله آب در یک شب به شکل غیرقانونی  ایجاد می‌کنند که باید با این مسائل به صورت جدی برخورد شود.
لدنی‌نژاد گفت: ۳۰ درصد از شبکه آب یاسوج دچار فرسودگی است که با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان می‌توان این میزان فرسودگی شبکه آب را بازسازی کنیم و از هدر رفت آب جلوگیری کرد.
وی افزود: این نیاز با این تخصیص‌های کنونی نمی‌خواند و یک اعتبار کلانی لازم داریم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مهندس
Iran, Islamic Republic of
بی آبی که فدایت چاله وچوله های که درست می کنید وپشت سرتان راهم نگاه نمی کنید بیندیشید.
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
پرسنل ابفا گچساران به دلیل ندادن شصت وپنج درصد مزایای تصویب شده از اقای لدنی ناراضی هستند اقای تاجگردون
حقگو
درود بر برادر لدنی نژاد مدیرعامل با غیرت
بلکو
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای مهندس لدنی نژاد شما چرا مشکل قطعی آب منطقه بلکو را رفع نمیکنید جناب مهندس به اون خدایی که می پرستید به قرآن قسم الان دو ماه برابر هست که مشکل جدی و بسیار حاد قطعی اب شرب داریم . هرچه هم از اداره اب فاضلاب شهرستان یگیری میکنیم هیچ نتیجه ای نداشت بالای بیست بار تا الان ما پیگیر هستیم و خود اقای . را هم آوردیم یه چیزی هم انگار طلب کار بود بابا اقای مهندس چرا شما نسبت به مردم این منطقه بی تفاوت هستید. اقای . را آوردیم و بهش گفتیم فاصله اب شرب تا لوله اصلی دویست متر هست که وصل کنید فرمودند که ما پول نداریم لوله بخریم و باید پول جمع کنید اومدیم پول جمع کردیم بردیم اداره آب و فاضلاب شهرستان الان یک ماه هم ازش میگذره و هیچ خبری نشد بابا شما الان هرگوشه ار این شهر نگاه کنید آب دارند به خدا قسم ای. این بی تفاوتی هست. بابا اقای مهندس این دویست متر لوله چیه که از کنار ما آب رد میشه ولی این مردم بدبخت ندارن. از شما برادر عزیز انتظار می‌رود که هرچه سریع تر این موضوع را با کارشناسان زیر مجموعه خود درمیان بگذارید.
بدون پارتی
Iran, Islamic Republic of
گچسارانی به برادر خودت هم رحم نمیکنی خجالت داره برات ...برادران بویراحمدی مهندس لدنی را مثل برادر خودشون حمایت میکنندوقبولش دارن...مهندس لدنی کسی نیست که به شما باج بده به این خیال نباش...الگوی مدیریتی رااز مولا علی گرفته است که حتی به برادرخودش هم ازبیت المال چیزی بیشتر نداد
بدون پارتی
Iran, Islamic Republic of
درودبر مهندس لدنی نژاد
کهگیلویه و بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین مدیرکل تو استان...
شهروند
Iran, Islamic Republic of
باتشکر از مهندس زحمتکش وکاربلد.آب وفاظلاب جز منظم ترین وفنی ترین ادارت استانه لطفا حمایت کنید
باشت
Iran, Islamic Republic of
تا لدنی مدیر هست وضعیت اب استان بهتر از این نخواهد شد
چاه تلخ
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای تاجگردون فکری به حال مدیریت ضعیف اب وفاضلاب استان کنید. همه مدیران گچسارانی را برده
سراسیاب
Iran, Islamic Republic of
لدنی
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1