تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۴
کد مطلب : ۳۰۰۴۳۷

عکاس کهگیلویه و بویراحمدی در بین فینالیست‌های مسابقه جهانی عکس

۰
کبنا ؛خبرهای فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد
 
عکاس کهگیلویه و بویراحمدی در بین فینالیست‌های مسابقه جهانی عکس
عکاس کهگیلویه و بویراحمدی در بین فینالیست‌های مسابقه جهانی عکس Concurso Fotografia Montanha 2017 اسپانیا انتخاب شد.
«کوه‌های تحت فشار، آب و هوا، گرسنگی، مهاجرت» موضوع انتخاب شده برای رویداد روز بین المللی کوهستان در سال جاری است.
این رویداد از سال ۲۰۰۳، هر ساله به منظور ایجاد آگاهی در مورد اهمیت کوه‌ها در زندگی و تغییرات مثبتی که برای مردم ارمغان می‌آورد، برگزار می‌شود. تقریباً یک میلیارد نفر در مناطق کوهستانی زندگی می‌کنند. با این حال، کوه‌ها تحت تهدیدات بسیاری قرار می‌گیرند، مانند تغییر آب و هوا، تخریب زمین، بهره برداری بیش از حد، بلایای طبیعی و پیامدهای بالقوه گسترده و ویرانگر هم برای جوامع کوهستانی و هم برای سایر نقاط جهان قرار می‌گیرد.
 
برگزاری دومین کارگاه هفتگی داستان
 
دومین جلسه کارگاه هفتگی داستان واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کهیگلویه و بویراحمد با حضور نویسندگان و داستان نویسان جوان این استان برگزار شد.
سرپرست واحد آفرینش‌های این مرکز در این باره گفت: در این نشست، ابتدا در مورد انتخاب سوژه و چگونگی انتخاب و برخورد با آن و چگونگی شروع داستان و تخیل داستانی نکاتی مطرح شد.
حمید حسینیان اضافه کرد: در ادامه این نشست خانم محبوبه دارابی از داستان نویسان جوان استان، به انتخاب، قطعه‌ای از یکی از داستان‌های خود را خواندند که مورد بررسی قرار گرفت و نکاتی همچون: بیان دقیق جزئیات، حالات و اتفاقات داستان، تخیل و مرزهای آن و استفاده از امکانات بومی و فرهنگی زیست محیطی پیرامون کار این نویسنده مطرح شد.
وی اظهار داشت: در بخش دوم این نشست محمد رفیعی یکی دیگر از داستان‌نویس جوان هم‌استانی داستان کوتاهی با عنوان «برم پیوند» رابه بحث و بررسی گذاشتند؛ پس از خوانش این داستان به مواردی در رابطه با آن، از جمله، حضور جریان سیال ذهن و سوررئالیسم در این اثر، وهم‌گونگی داستان، زبان، توصیفات جزء به جزء اتفاقات و شخصیت‌پردازی اشاره شد.
حسینیان در پایان گفت: با توجه به سیاست‌های حوزه هنری کشور این واحد برنامه جدی و مدونی برای کشف و حمایت از داستان نویسان جوان در استان دارد.
 
راه یابی فیلم جوکر تولیدی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد به جشنواره منطقه ای سینمای جوان اروند
فیلم «جوکر» از تولیدات واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد به جشنواره منطقه ای سینمای جوان اروند راه یافت.
هیئت انتخاب بخش فیلم پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «اروند» متشکل از سیدرضا صافی، طوفان نهان‌قدرتی، سالم صلواتی، محمد حمزه‌ای و یوسف کارگر ۳۶ فیلم را در بخش داستانی، ۱۵ فیلم را در بخش مستند، ۹ پویانمایی و ۴ فیلم تجربی را شایسته رقابت در این جشنواره دانستند
پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «اروند»، سوم تا ششم دی‌ماه سال‌جاری در استان خوزستان، شهر آبادان و با حضور استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند برگزار می‌شود.
گفتنی است فیلم مستند «جوکر» ساخته سجاد ایمانی با موضوع بیکاری و آسیب‌های اجتماعی در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد تولید شده است.
 
اجرای نمایش «اسب‌های طاعون» در یاسوج بر روی صحنه رفت
نمایش «اسب‌های طاعون» در میان استقبال علاقه‌مندان هنر نمایش در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد.
در این نشست، نمایش نامه «اسب‌های طاعون» به نویسندگی رضا گشتاسب از نویسندگان مطرح حوزه نمایش استان و با کارگردانی محمود خرم آزادی اجرا شد.
همچنین ناهید کاوسی، راضیه موئدی، فرشاد حمیدی، علی اکبر ظفرپور، صدیقه حسنی و ایوب پاهی به ایفای نقش خوانی شخصیت‌های این نمایش‌نامه پرداختند.
این نمایش نامه یک نمایشنامه بومی است که در آن به مسائل و مشکلات اجتماعی پرداخته می‌شود.
در نشست‌های اخیر نمایش‌نامه خوانی حوزه هنری، توجه به مقولات بومی و مشکلات اجتماعی در آثار خوانده شده مدنظر بوده است که همین موضوع سبب استقبال خوب از این نشست‌ها شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1