تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۳
کد مطلب : ۳۰۰۳۴۶

گزارش کامل معارفه شهردار لند؛ دنبال مچ‌گیری نباشید / خروج از فرمانداری لنده با زور / مصوبات غیرقانونی ۸ ماه گذشته / واکنش جالب فرماندار لنده به اعتراضات اخیر (+عکس)

۲
۰
کبنا ؛



 
 
مراسم تودیع و معارفه شهرداران جدید و سابق شهر لنده با حضور مدیرکل امور شهری و شوراهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار گردید.
 
این مراسم با تلوات آیاتی از کلام‌الله مجید اغاز گرید. بعد از آغاز برنامه به یکباره البرز محمدخانی عضو دوره چهارم شورای اسلامی شهر لنده و رئیس سابق شورای اسلامی استان قصد خروج از سالن جلسات را داشته که با وساطت امام جمعه و فرماندار و مسؤولان حاضر در جلسه از خروج وی ممانعت به عمل آمد. سپس معاون فرماندار (دبیر شورای اداری شهرستان لنده) با تشریح برنامه‌ شورای اداری و آئین تودیع و معارفه شهردار لنده، فرصت را در اختیار امام جمعه شهر لنده گذاشت.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در این آئین ضمن تقدیر از حضور مردم در مراسم ۹ دی به وضعیت و اعتراضات صورت گرفته در سطح کشور اشاره و از مسؤولان خواست تا با تدابیر لازم مانع از انحراف مطالبات اقتصادی مردم شوند.
امام جمعه لنده در ادامه به وظایف شورا و شهرداری نیز اشاره و بر ضرورت توجه به مسائل و مطالبات فرهنگی مردم تأکید کرد و افزود: با همدلی و اتفاق نظر باید به دنبال اهداف توسعه شهری باشیم.
وی گفت: مسؤولان باید با هوشیاری و مدیریت اوضاع بتوانند حقوق مردم را پیگیری و اگر هم نمی توانند کاری انجام دهند همدردی کنند و اجازه ندهند مطالبات مردم منحرف شود.
حجت الاسلام محمودی‌اصل با اشاره به شکوه و عظمت حضور مردم در مراسم ۹ دی گفت: دیروز ملت بصیر و فهیم ایران اسلامی بار دیگر با صلابت و استواری حق شهدا را ادا کرده‌اند.
وی با اشاره برخی تجمعات و اعتراضات در سطح شهرهای بزرگ گفت: دشمن در راستای اهداف شوم خود برنامه‌ها و فتنه‌های جدیدی را طراحی کرده و عده‌ای می‌خواهند از اعتراضات به حق مردم در خصوص وضعیت جامعه که فی نفسه مشکلی ندارد به سود خود استفاده کنند.
امام جمعه لنده تصریح کرد: سال‌هاست دشمنان نظام و انقلاب به دنبال ایجاد شکاف میان ملت و حاکمیت هستند، مسؤولان باید با هوشیاری و مدیریت اوضاع بتوانند حقوق مردم را پیگیری نمایند و اگر هم نمی توانند کاری انجام دهند همدردی کنند و اجازه ندهند مطالبات مردم منحرف شود.
محمودی اصل در ادامه به تودیع و معارفه شهردار لنده اشاره و یادآور شد: حقش این بود که این مراسم زودتر از این با همدلی و اتفاق نظرانجام می‌شد تا اهداف توسعه شهری بهتر از گذشته دنبال می گردید.
وی خاطر نشان کرد: شهردار باید در چهارچوب قانون و منافع عمومی مردم و نظام حرکت کند و شورا هم در جهت خدمت به مردم همراه و همگام و ناظر بر عملکرد شهردار باشد تا خدمت‌رسانی به مردم بهتر از گذشته صورت پذیرد.
امام جمعه لنده با بیان اینکه مدتی است خدمت‌رسانی به مردم تعطیل شده است گفت: دنبال مچ‌گیری نباشیم، شورا با نظارت بر شهردار و شهردار تفاهم و همدلی با شورا و با اولویت قرار دادن «کار، کار و کار» در جهت رسیدن به اهداف حرکت کنند.
محمودی‌اصل ادامه داد: وضعیت شهرک‌های متصل به شهر نابسامان بوده با کنار گذاشتن اختلافات به توسعه خدمات شهری بپردازیم.
در ادامه دارا کریمی‌نژاد فرماندار شهرستان لنده لب به سخن گشود و کار فرهنگی را تکمیل کننده و زیربنای توسعه عمرانی و سرمایه اجتماعی خواند و بر ضرورت برنامه‌ریزی برای غلبه بر چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی در شهرستان تأکید کرد.
وی یادآور شد: شورا و شهرداری باید با بسترسازی لازم برای ساماندهی مبلمان شهری، انضباط مالی و عدم سیاسی‌کار در جهت نشاط‌ و شادی‌سازی در سطح شهر تلاش کنند.

عدم سیاسی‌کاری همراه با انضباط مالی در شهرداری لنده
فرماندار لنده گفت: ساماندهی مبلمان شهری و انضباط مالی و عدم سیاسی‌کاری از مهمترین وظایف شورا و شهرداری بوده که با استفاده از ظرفیت و پتانسیل و توانمندی فرزندان و نخبگان این شهرستان برای پیشرفت و توسعه همه‌جانبه فراهم خواهد شد.
کریمی‌نژاد به ضرورت مردمی بودن شهردار اشاره و گفت: لازم بود این مراسم در یک سالن بزرگتری انجام می‌شد ولی بضاعت شهرستان بیش از این نبوده و همین امر باعث شد نتوانیم میزبان حضور مردم باشیم.
وی افزود: شهرداری به عنوان بازوان توسعه شهری بوده که باید در دو فضای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یا فرهنگی بیش از گذشته تلاش نماید هرچند که این امر در طول دوره‌های گذشته نیز با جدیت پیگیری شده است.
فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه متوازن در فضای شهری باید کار عمرانی و فرهنگی همزمان با هم پیگیری شود، شورا و شهرداری باید به فرهنگ در راستای توسعه سرمایه اجتماعی نگاه ویژه‌ای داشته باشند.
کریمی‌نژاد به ضرورت وجود برنامه سالانه برای شهرداری‌ها اشاره و یادآور شد: محله به محله باید چالش‌های موجود اولویت‌بندی و با روحیه ریسک‌پذیری شهردار جدید شاهد رفع این چالش‌ها باشیم.
وی خاطر نشان کرد: ساماندهی مبلمان شهری و انضباط مالی و عدم سیاسی‌کاری از مهمترین وظایف شورا و شهرداری بوده که با استفاده از ظرفیت و پتانسیل و توانمندی فرزندان و نخبگان این شهرستان برای پیشرفت و توسعه همه‌جانبه فراهم خواهد شد.
فرماندار شهرستان لنده با اشاره به ضرورت و نیاز به شادسازی شهر لنده ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های ما را تهدید می‌کند باید با برنامه‌ریزی و فضاسازی محیط بصری به دنبال مقابله با این آسیب‌ها و شادسازی شهر باشیم.
کریمی‌نژاد در ادامه به حضور رئیس سازمان بنیاد مستضعفان کشور در لنده اشاره و گفت: تب و تاب کنونی و التهاب‌هایی که در جامعه به وجود آمده برخی به عنوان حقوق مردم بوده ولی جایی که باعث خوشحالی ترامپ و عربستان و دشمنان نظام می‌شود نشان از توطئه و فتنه جدید دشمنان دارد، جمهوری اسلامی به بلوغ رسیده و هر بحرانی را مدیریت و پشت سر خواهد گذاشت.
غلام محمد مونه‌زاده عضو سابق شورای اسلامی شهر لنده هم دراین آئین با اشاره به دایره اجرایی اقدامات شهرداری اظهار داشت: شهرداری به واسطه وظایفه و مسؤولیت‌هایی که بر عهده دارد همه اقشار شهرستان را در بر می‌گیرد.
وی به تلاش شبانه‌روزی اعضای دور چهارم شورای اسلامی لنده برای توسعه و آبادانی شهر افزود: دیدارهای مختلفی از شهرستان تا استان و کشور با مسؤولان داشته‌ایم و یکی از آنها دیدار با رئیس بنیاد مستضعفان کشور بوده که ثمره آن پایلوت اقتصادی و حضور کارشناسان مختلف در این حوزه بوده است.
مونه‌زاده به اقدامات شهرداری لنده در چهار سال گذشته اشاره و تصریح کرد: یکی از اقدامات قابل توجهی شهرداری لنده تغییر روش آبیاری فضای سبز از سنتی به مکانیزه و توسعه دو برابری آن بوده که امروزه ثمره آن را در سطح شهر مشاهده می‌کنیم.
 لنده روح مرده‌ای دارد
علی جان علی‌نژاد عضو دوره پنجم شورای اسلامی شهر لنده هم در این آئین به تلاش شبانه‌روزی شورای جدید برای تعیین شهردار اشاره و گفت: درست است که شهردار دیر انتخاب شد ولی شیر انتخاب کردیم.
وی افزود: مردم این شهر به ما اعتماد کردند و ما با دقت و توجه سعی کردیم فردی پاکدست، توانمند و مدیر را برای سکان‌داری شهرداری انتخاب کنیم تا شهری سبز تحویل مردم دهیم و بتوانیم خدمات شهری متناسب با شأن و منزلت همشهریان به آنها ارائه نمائیم.
علی‌نژاد با اشاره به اقدامات انجام شده در دوره‌های گذشته تصریح کرد: هرچند در گذشته نظام خدمات ارزشمندی در این شهر به مردم ارائه کرده ولی چون عمق محرومیت زیاد بوده هنوز شهرمان روح مرده‌ای دارد.
وی به وضعیت نابسامان شهرک‌ها اشاره و یادآور شد: با تلاش و جدیت و اولویت‌بندی مشکلات باید شهرک‌ها را از منجلاب معضلات بهداشتی بیرون بکشیم چراکه هنوز خیابان و جداول و کوچه‌های آنها وضعیت اسف‌باری دارد و به لحاظ بهداشتی مناسب نیستند.
پس از آن نوبت به محمدتقی تقی‌ز اده شهردارسابق لنده رسید تا گزارشی از اقدامات و برنامه‌‌های شهرداری در چهار سال گذشته ارائه نماید، او در ابتدا تقدیر و تشکری داشت از اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر لنده و افزود: در حوزه فضای سبز، مرمت و بازسازی پارک‌ها و روشنایی آنها، تغییر سیستم آبیاری فضای سبز ، آسفالت خیابان‌ها و میادین، نصب المان و تمثال شهدا در میادین، سنگ فرش پیاده‌روهای خیابان‌های اصلی، کاشت درخت و ... از مهمترین اقداماتی بود که در چهار سال گذشته در سطح شهر لنده اجرایی شده است.
در ادامه عبدالکریم عزیزی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها با اشاره به ضرورت شناخت گفت: ما در عصری زندگی می‌کنیم که پیش‌بینی می‌شود تا چند سال آینده قریب به ۵ میلیارد از جمعیت کره زمین شهرنشین خواهند شد.
وی افزود: شهردار و شورا باید جسارت و قاطعیت لازم برای برخورد با مشکلات و پیشبرد اهداف را داشته باشند و با تعامل و همراهی و جذب اعتبارات این مهم را به پیش ببرند.
عزیزی به ضرورت برخورد با جناح‌بازی و سیاسی‌کاری و استخدام٬های فامیلی در شهرداریها اشاره و گفت: لایحه جامع استخدامی شهرداریهای کشور تدوین شده که امیدواریم بتوانیم از این طریق نیروهای کارآمد را وارد بدنه شهرداری کنیم.
مدیرکل امور شهری و شوراهای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لایحه جامع استخدام شهرداری‌ها گفت: هر شهرداری بخواهد بدون مجوز و با قوم‌گرایی اقدام به استخدام نیرو کنند با برخورد قاطع و قانونی رو به رو خواهند شد.
عزیزی با اشاره به ضرورت شناخت از عصر حاضر گفت: ما در عصر اینترنت زندگی می‌کنیم که هر روز دچار تغییر و تحول است.

وی افزود: این قرن اغاز پر فروغ اسلام و سقوط و زوال فرعونیان زمان را به همراه خواهد داشت و همانطور که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۵ میلیارد از مردم جهان شهرنشین خواهند شد.
مدیرکل امور شهری و شوراهای کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد:شورا و شهردار دوبال شهرداری هستند که در جهت شهرسازی و توسعه مبلمان شهری و ارائه خدمات به مردم تلاش می‌کنند.
عزیزی انتخاب شهردار را مهمترین و سنگین‌ترین وظیفه شورای اسلامی خواند و یادآور شد: شورا باید با نظارت بر بودجه و اعتبارات شهرداری، و ترسیم مسیر خدمت به مردم گام بردارند.
وی خاطرنشان کرد: در شهرهای سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد شورا خود را عرصه فشار و انتخاب شهردار جدید رها کردند و حکم شهردار سابق را تمدید کردند.
مدیرکل امور شهری و شوراهای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گزارش عملکرد شهردار و شورای سابق شهر لنده ادامه داد: لنده رتبه هفتمین شهر را در میان ۱۷ شهر استان داشته که بیش از ۱۳ هزار نفر را در خود جای داده و توسعه فضای سبز آن هرچند افزایش داشته ولی به نسبت سی سخت با ۳۵ متر مربع و یاسوج ۱۲ متر هنوز جای کار بسیاری دارد.
عزیزی افزود: شهرداری لنده در سال ۹۲ قریب به یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان، در سال ۹۳ بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، در سال ۹۴ بیش از ۲٫۵ میلیارد تومان و در سال ۹۵ قریب به ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۶ بیش از ۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.
وی با اشاره به انتخاب شهردار لنده ادامه داد: مشهدی‌زاده هشتمین شهردار لنده بوده که باید با قاطعیت و جسارت و دوری از حاشیه‌ها با تعامل و همراهی ادارات در اجرا و توسعه مبلمان شهری تلاش خود را دوچندان کند.
مدیرکل امور شهری و شوراهای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لایحه جامع استخدام شهرداری‌ها گفت: هر شهرداری بخواهد بدون مجوز و با قوم‌گرایی اقدام به استخدام نیرو کنند با برخورد رو به رو خواهند شد.

 
*تمام مصوبات شورای اسلامی شهر لنده در ماه‌های گذشته غیرقانونی بوده است
پس از آن به یکبار بدون برنامه قبلی البرز محمدخانی که در ابتدای جلسه قصد خروج از سالن را داشت از جای خود بلند شد و خطاب به مدیرکل امور شهری و شوراها از وی خواست تا چند دقیقه٬ای وقت در اختیار او بگذارند تا سؤالاتی را از آنها بپرسد.
محمدخانی سوالاتی از قبیل آیا به جهت قانونی نماینده شورا باید در کمیته تطبیق حضور داشته باشد یا نه؟ را از مدیر کل امور شهری پرسید که عزیزی به آنها پاسخ مثبت داد.
در ادامه عضو سابق شورای اسلامی لب به سخن گشود و خطاب به فرماندار شهرستان یادآور شد: چرا طی ۸ ماه گذشته از نماینده شورا برای شرکت در جلسه تطبیق دعوت نشده است؟ چرا در جلسه شورای اداری که با حضور آقای استاندار برگزار گردید مانع از حضور وی در جلسه شدند و زمانی که بیرون از سالن جلسات در حال مذاکره با مدیران کل بوده برای خروج وی دست به دامان سرباز شده‌اند؟
در این میان عبدالکریم عزیزی که خود اجازه صحبت به محمدخانی را داده بود خطاب به وی گفت: شما حق صحبت کردن ندارید؟ قانون فصل‌الخطاب است و طبق قانون باید اقدام کرد.
دارا کریمی‌نژاد هم با تأکید بر فصل‌الخطاب بودن قانون افزود: فرماندار تشخیص می‌دهد جلسات چگونه و با چه ترتیبی برگزار شود، برابر با قانون جلوی خودرأیی را می‌گیرم و به هیچ کس اجازه نمیدهم در کار شورا دخالت کند، فرماندار می‌تواند در صورت لزوم قانون تعیین کند.
در پایان جلسه با اهدای لوح تقدیر از خدمات محمد تقی تقی‌زاده شهردار سابق لنده تجلیل و با اعطای حکمی به مختار مشهدی‌زاده وی به عنوان شهردار لنده معرفی گردید. مشهدی‌زاده در ادامه با قرائت آیت الکرسی گفت: از خدا میخواهد همانگونه که تا به امروز با عزت و سربلندی زندگی کردم در راستای خدمت به مردم سربلند باشم.
این مراسم حواشی دیگر نیز داشته از جمله بنر جایگاه که بیش از آنچه موضوع جلسه را متبلور باشد بر نام دکتر عزیزی مدیرکل امور شهری و شوراهای استان تأکید کرده بود. البته حضور اعضای دور چهارم شورای اسلامی شهر لنده و سه نفر از اعضای دور پنجم و غیبت دو نفر از اعضا در این جلسه هم جلب توجه میکرد.
 
 
 
 
   



نام شما

آدرس ايميل شما

ایمان
Iran, Islamic Republic of
متآسفانه برا تمرین هست و هر کسی که هیچ سابقه ایی ندارد برا برا لنده گذاشته میشود از فرماندار ضعیف گرفته تا.....
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
فرماندار فعلی لنده باید ممنون دار. فرماندار قبلی باشه
چون. باعث شد اخرش یه پست بگیره
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1