تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۳۰۰۳۲۹

لایحه پیشنهادی بودجه ۹۷ دولت دارای نواقصات است

۱
۰
کبنا ؛
امام جمعه شهر باشت گفت: در لایحه پیشنهادی بودجه ۹۷ دولت نواقصاتی است که لازم است مجلس و دولت در رفع آن همکاری داشته باشند.
به گزارش کبنا از باشت حجت الاسلام و المسلمین عبودی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر باشت با اشاره به ارائه لایجه بودجه ۹۷ توسط دولت به مجلس، اظهار داشت: تقدیم به موقع لایحه بودجه توسط دولت جای تقدیر دارد اما ذکر چند نکته در باب این لایحه مهم و ضروری به نظر می رود.
وی افزود: در لایحه بودجه ۹۷ به سیاست های اقتصاد مقاومتی توجه نشده و جای این موضوع در لایحه پیشنهادی دولت خالی است زیرا برخلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی در این لایحه قیثمت نفت بالاتر گرفته شده در حالی که طبق سیاست های اقتصاد مقاومتی قرار بر کم کردن نیاز به بودجه نفت است.
حجت الاسلام عبودی خالی بودن جالی مصوبات برنامه ششم توسعه در لایحه پیشنهادی را از دیگر نواقصات دانست و ادامه داد: براساس قانون باید لایحه براساس برنامه ششم توسعه تنظیم شود و در غیراینصورت خلاف قانون است.
وی گران شدن قیمت حامل های انرژی را از دیگر نواقصات دانست و گفت: رشد قیمت اجناس در دنیا معمولی و طبیعی است اما با توجه به وضع معیشتی مردم می طلبد در این زمینه تجدیدنظر شود.
حجت الاسلام عبودی تصریح کرد: به نظر می رسد با حمایت مردم و همه دستگاه ها و جلوگیری از ریخت و پاش های اداری در زمینه برگزاری همایش ها و سمینارهای بی نتیجه و همچنین کاهش هزینه های سفرهای خارجی ، هزینه های جاری ادارات و نهادها و جلوگیری از حقوق ها و پاداش های میلیونی بتوان در راستای عدالت و برابری در کشور گام برداشت.
امام جمعه شهر باشت با بیان اینکه هر مسئول و مدیری باید به اندازه کارو جایگاه شغلی حقوق دریافت نماید، خواستار برخورد جدی قوه قضائیه با مدیران و افراد خاطی شد.
حجت الاسلام عبودی ادامه داد: دستگاه قضایی در موضوع جلوگیری از اختلاس ها خوب شروع کرد و مورد هجمه همه گروه ها قرار گرفت و معتقدیم دستگاه قضایی در این مورد با مقتدرتر عمل کند.
وی خواستار گزارش قوه قضائیه به مردم بابت تعیین تکلیف مفسدین اقتصادی شد و ابراز داشت: برخی از متهمین کماکان با اسم مخفف نامبرده می شوند.
امام جمعه شهر باشت خواستار اجرای حکم قاطع در مورد خاوری، مفسد اقتصادی شد و گفت: از نظر شرع و قانون این افراد حکمی جز اعدام ندارد لذا می طلبد که دولت و قوه قضائیه در مورد برخورد با این افراد همکاری داشته باشند.
حجت السلام عبودی برخورد قاطع قوه قضائیه با مفسدین اقتصادی را موجب دلگرمی و اعتماد بیشتر مردم به مسئولین و نظام دانست و ادامه داد: اگر جلوی این افراد گرفته شود دیگر نیازی به افزایش حامل های انرژی نیست.
وی موضع حذف یارانه برخی از گروه های جامعه را از دیگر نواقصات لایحه بودجه دانست و گفت: قبل از انتخابات دولت با اجازه مجلس اقدام به حذف یارانه ها کرد و در ایام نزدیک به انتخابات اقدام به پرداخت یارانه ها شد اما در لایحه پیشنهادی دولت می خواهد اقدام به حذف یارانه قریب به ۳۰ میلیون نفر و متمرکز کردن آن در نهادهای کمیته امداد و بهزیستی خواهد کرد.
حجت الاسلام عبودی ادامه داد: این اقدام خوبی برای کمک به خانواده های مستضعف است اما طبق قانون یارانه حق کلیه مردم است اما مسئولین عزیز بدانند که خانواده هایی هستند که تحت پوشش ای نهادها نیستند و برای گذران زندگی خود محتاج یارانه اند.
وی تصریح کرد: ورود مجلس در این موضوع ضروری است و باید با مشورت اقدام به تصویب بندهای لایحه پیشنهادی دولت نمایند.
امام جمعه شهر باشت در ادامه به موضوع تحریم های جدید آمریکا در زمینه خرید و فروش هواپیما اشاره کردو گفت: تنها نتیجه برجام که خرید و فروش هواپیما بود با بدعهدی آمریکا در مورد تحریم ایران از خرید هواپیما به مجلس سنا ارائه شده که در صورت تصویب و تأیید سنا اجرایی خواهد شد.
حجت الاسلام عبودی در مورد تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس نیز گفت: این دستور ترامپ موجب وحدت مسلمانان شده و همچنین ۲۸ کشور اروپایی نیز در واکنش به این اقدام ترامپ از ملت فلسطین حمایت کرده اند.
وی قدس را خط قرمز مسلمانان عنوان کرد و افزود: برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان باید از سرنوشت کسانی که به آمریکا اعتماد کرده اند درس عبرت بگیرند.
امام جمعه شهر باشت همچنین به ۲۷ آذرماه سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و نهاد حوزه و دانشگاه را دو بال علمی کشور دانست.
حجت الاسلام عبودی با بیان اینکه این دو نهاد باید در پیشرفت کشور مؤثر باشند، افزود: معتقدیم وحدت حوزه و دانشگاه یعنی دانشگاه و حوزه باید در دیدگاه های خود مواظبت کنند و همدیگر را یاری نمایند.
وی ادامه داد: هر دو علم برای کشور مورد نیاز است، هم علم حوزه به عنوان علم دین و علم مبنا و هم علم دانشگاهی.
امام جمعه شهر باشت تصریح کرد: به واسطه این دو علم به جایگاهی رسیده ایم که طبق گفته فرمانده هوافضای سپاه کشور در بحث موشکلی مشکلی نداریم.
حجت الاسلام عبودی بومی سازی پهباد را از دیگر افتخارات علمی کشور در صنعت دفاع دانست و ابراز کرد: اگر در دیگر کارها از توان مدیران انقلابی استفاده شود دیگر شاهد واردات اقلام غیرضروری به کشور نخواهیم بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام ارزشمند علیرضا کریمی کشتی گیر قهرمان ایرانی و خودداری از رویارویی با ورزشکار رژیم صهیونیستی ، گفت: این اقدام موجب شد تا در دیدار رهبر معظم انقلاب با این قهرمان، رهبری از حرکت این ورزشکار احساس عزت کنند.
وی اقدام علیرضا کریمی و شهید حججی را در یک راستا و هدف ارزیابی کرد و ادامه داد: این دو مسیر عزت را با هم به جلو می برند.
امام جمعه باشت در ادامه دستگیری سارقان طلافروشی گچساران با هوشیاری و اقدام به موقع نیروی انتظامی را قابل تقدیر دانست و از مسئولین قضایی خواستار اشد مجازات برای این مجرمان شد.
حجت الاسلام عبودی در پایان نیز به وضعیت زلزله زدگان غرب کشور نیز اشاره ای داشت و ضمن قدردانی از کمک های همه جانبه مردم، خواستار ادامه کمک های مردمی جهت ساخت سکونت گاه های دائمی جهت آسیب دیدگان شد.
خبرفتح الله پوران پور
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
حاج اقا :
به جرئت قسم میخورم که لایحه بودجه را مطالعه نکرده ای و اگر ان را . !
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1