تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۵۷
کد مطلب : ۳۰۰۳۰۱

انتقاد شدید تولید کننده زیتون استان از «جعفر گوهرکانی» / آقای استاندار مراقب عینک‌ دودهای اطرافش باشد / مکعب قدرت و ۲ کد برای استاندار

۱۹
۰
کبنا ؛ 
تولید کننده برتر زیتون شهرستان چرام ضمن انتقاد شدید از عملکرد «جعفر گوهرگانی» از مثلث قدرت سازمانی در استان خبرداد.
به گزارش کبنا از چرام، در راستای حمایت از تولید و بیان دردها و مشکلات تولیدکنندگان جهت بهبود شرایط تولید گفت و گوی ویژه ای با یکی از تولیدکنندگان بخش کشاورزی داشتیم که قسمت دوم آن انتشار می‌یابد.
غلامعلی حیدری در گفت‌وگو با کبنا نیوز ضمن تشکر از خبرنگاران این پایگاه خبری که زحمت می‌کشند و به خوبی حرف دل مردم را می‌رسانند و تقدیر از سایر رسانه‌ها در پوشش گفت و گوی قبلی گفت: برای خودم هم مصاحبه قبل جالب بود و بعضی از عکس العمل های سازمان‌ها و افراد که می‌گفتند خیلی از حرف‌ها را که ما نمی‌توانستیم بزنیم شما گفتید.
 
 

وی افزود: بنده به عنوان یک تولید کننده آرزو دارم و اجازه داشته باشم که واقعاً اگر دانستن حق مردم است و ماهم جز مردم محسوب هستیم به عنوان یک تولید کننده بدانیم در حوزه کاری ما چه دلیلی دارد که منابع حمایتی و تکلیفی و یارانه ای به یک نقطه خاصی در استان سرازیر می‌شود که جای تأسف دارد.
تولیدکننده زیتون استان خطاب به سازمان‌های نظارتی گفت سؤال من از این سازمان‌های نظارتی این است که به چه دلیل یارانه‌ها و منابع یارانه ای فقط به یک نقطه از استان سرازیر می‌شود.
وی در خصوص چاه‌های آبی و تبعیض در حفر آنها گفت: نکته دوم این است که ما به عنوان تولید کننده دوست داریم بدانیم که چطور در یک نقطه استان هر روز بگیر و ببند است برای پرکردن چاه‌ها و جلوگیری از حفر آن‌ها و مسدود کردن چاه‌ها و چطور در قسمت دیگری از استان افرادی به عنوان محلل واقع می‌شود و ما هر روز شاهد حفر چاه و بهره‌برداری از آن‌ها هستند، که لازم است دستگاه‌های نظارتی ورود کنند.
حیدری گفت برای گرفتن یارانه‌ها این سؤال را به عنوان یک تولید کننده از رئیس سازمان جهادکشاورزی استان دارم چرا منابع یارانه ای و حمایتی بر اساس عدالت سازمانی هزینه نکردی؟ آیا کهگیلویه و چرام و بهمئی تابع سازمان شما نیستند؟ اگر هستند چرا از منابع حمایتی هیچ بهره ای نبردند؟
عضو شورای گفت و گوی بخش خصوصی با دولت با انتقاد شدید از عملکرد گوهرگانی تصریح کرد: آقای رئیس سازمان صرف نظر از آن مسائل گزینشی که مرتکب شدی، می‌شود، بفرمائید چرا مانع تشکیل تعاونی زیتون استان شدی؟ و عجب اینکه شخصاً با باغدار تماس می‌گرفتی و مانع می‌شدی.
حیدری با اشاره به اینکه برخی از مصاحبه قبلی یک جوری ناراحت شده بودند، بیان کرد: چطور عرصه تولیدی من شده جولانگاه سیاست بازان، چطور من تولید کننده نمی‌توانم درخواست داشته باشم مدیران سیاسی بیایند در خدمت تولید و اگر این اتفاق بیفتد و سیاستمداران بیایند در خدمت تولید این اتفاق، اتفاق میمون و مبارکی است.
تولید کننده بخش کشاورزی زیتون گفت: یک خواهش از استاندار دارم و در این خواهش ۲ کد به وی می‌دهم.
اول اینکه مراقب عینک دودی‌های اطرافش باشد که برای گرفتن عکس یادگاری کنارش می‌ایستند، این‌ها فاقد هویت سیاسی هستند و هم خط استاندار قطعاً نیستند و این استاندار را معیوب خواهند کرد کما اینکه در زمان استاندار قبلی هم دیدیم، جناب دکتر احمدی و کسانی که ممکن است این حرف‌ها برای ایشان اهمیت داشته باشد ما به آن‌ها آدرس می‌دهیم.
وی افزود: اما کد دوم بنده این است که جناب استاندار مراقب مکعب سازمانی مثلث نمای قدرت در استان باشد چرا می گویم مکعب، چون هر فردی خواسته سرک بکشد به این مثلث که آدرس آن را قطعاً به استاندار خواهم داد و اگر خواستند اسم این ۳ سازمان را به استاندار و سازمان‌های نظارتی می‌دهیم چرا که کارکرد این مثلث قدرت در استان حمایتی و حساب شده نیست.
وی افزود: منابع انسانی و پولی و حمایتی که می‌توانست برای توسعه یافتگی استان باشد توسط این مثلث قطع شد و به جاهای دیگر استان خصوصاً کهگیلویه بزرگ چیز قابل ذکری نرسید.
تولید کننده برتر زیتون شهرستان چرام و استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: فردی خیز برداشته است برای یکی از معاونت‌های استانداری و ما تعجب می‌کنیم اگر یک شخصی در سازمانی موفق بوده چرا این شخص در راستای اهداف همان سازمان ارتقا نمی‌یابد اگر اهداف دیگری پشت کار نیست.
حیدری گفت: من این کد را به استاندار می‌دهم چون دلمان برای استان و توسعه همه جانبه آن می‌سوزد که منابع هدر نرود و اعتماد عمومی جامعه به مدیران خدشه دار نشود و دوست داریم استاندارمان، استاندار موفقی باشد.
وی با اشاره به اینکه بعضی افراد این روزها می‌شنویم می‌خواهند که استاندار را مصادره و به جامعه القا کنند که خودشان این استاندار را آوردند، تاکید کرد: این استاندار براساس قوه و توانمندی فردی و علمی این منصب به آن واگذارشده و از استاندار می‌خواهیم اجازه ندهد که توانمندی وی مصادره شود و از همه دلسوزان خواهش می‌کنم که به کمک استاندار و استان بیایند تا تنها نماند.
وی گفت: راهکار بنده به عنوان یک تولید کننده به استاندار این است که به سمت گروه‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی بیاید و جناب دکتر احمدی بداند کسانی که قبلاً قدرتشان را گروه‌های مردم نهاد گرفتند، خیلی میل ندارند که استاندار به سمت این گروه‌های مردم نهاد برود و تشکل‌های مردمی شکل بگیرد.
وی خطاب به استاندار گفت: از وی می‌خواهیم که به سمت گروه‌های مردم نهاد و تشکل‌ها برود و هم این تشکل‌ها را حمایت و قدرتمند نماید و نقش رسانه‌ها در این بین خیلی مهم است و واقعاً از زحمات آن‌ها تشکر می‌کنم.
تولید کننده بخش کشاورزی در خصوص راه برون رفت استان از وضعیت موجود گفت: توانمند شدن تولید کننده در بحث آموزش و ایجاد تشکل‌های صنفی حمایتی و در آخر حمایت‌های منابع مالی و فنی که تولید را حمایت و بالاببریم و به تبع آن در بحث اشتغال هم موثرباشد.
وی با اشاره به تصمیم به تشکیل انجمن زیتون کاران استان و کارشکنی مدیرکل جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در همین موضوع همان مکعب مثلث نما در استان مانع شد و حتی در مرکز هم مانع تأسیس این تعاونی شد.
وی با اشاره به اینکه بنده آدم روتوش هستم خاطرنشان کرد: برای چه چیزی بترسم وقتی به اندازه کافی برق باغم را قطع کردند و چند هزار از درختان باغ خشک شدند، چاه را پلمپ کردند ما از موانع نمی‌ترسیم چون خوشبختانه رسانه جای خودش را در استان پیدا کرده است.
وی با اشاره به تعداد تولید کننده‌های بخش کشاورزی و نبود تشکل‌های قدرتمند و حمایتی گفت: دلیل اینکه برای تولید شأن قائل نشدیم برای این است که فاقد تشکل تصمیم گیر و تصمیم ساز است.
حیدری اشاره به اینکه من به عنوان تولید کننده درد دارم و درد من این است که در کشور ما درد تولید فهمیده و احساس می‌شود ولی دنبال درمان نیستند، بانکی که باید حامی کشاورز باشد، حامی نیست.
عضو انجمن زیتون کاران کشور با اشاره به شعارسال که مورد تاکید مقام معظم رهبری است گفت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی تشکیل می‌شود پول و ردیف دارد ولی هیچکدام از آن‌ها در این قرارگاه تولید کننده نیستند و با تولید کننده خویشاوندی ندارند و قوطی بذری که می‌کارند هلندی است و صرف نظراز اینکه منابع کشور را هدر می‌دهند می‌بینیم سازمان‌های تحقیقاتی ما تعطیل می‌شود و منابع و بودجه تحقیقاتی به آن‌ها داده نمی‌شود.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا شهرستان چرام که قطب کشاورزی استان است اما مرکز تحقیقات کشاورزی ندارد، اظهارداشت: در سال ۱۳۴۳ سازمان برنامه و بودجه وقت در این استان تحقیقات بخش تولیدی گذاشتند و مطالعه برای تأسیس واحد تولید دام سبک در بویراحمد که الان شده دام سنگین، در حوزه گچساران و امامزاده جعفر آنجا را نقطه خروجی تولید طیور گذاشتند و در چرام موسسه تحقیقاتی دام گذاشتند که الان اثری از آن نیست.
وی افزود: پیرو همان برنامه دهدشت به عنوان هفتمین دشت کشت صنعت کشور طرح شد ولی الان ببین چطور می‌شود که دشت دهدشت را برای پتروشیمی و سیمان می‌گذارند.
حیدری با اشاره به اهمیت صنعت توریسم در اشتغال گفت: کاربه جایی رسیده که شهر یاسوج به علت وجود صنایع و مهاجرت تا چندسال دیگر منفجر می‌شود و از صنعت توریسم غافل شدیم.
حیدری با اشاره به شعار مکعب مثلث نما که تلاش برای توسعه استان بود اما خروجی این مثلث نوزاد بزرگ‌تر از زائو است و مستقیم دست به یقه شده و دارد خفه می‌کند بیان کرد: سیاستمداران استان، قلم به دستان استان، دلسوزان و ائمه جمعه استان من این حرف را می‌زنم لطف کنید نخوانید و اما اگر می‌خوانید، کمک کنید تا استان توسعه همه جانبه داشته باشد، کمک کنید تا همه در کنار هم باشیم.
عضو شورای گفت و گوی بخش خصوصی با دولت با اشاره به اینکه الان این استان را یک کدخدا می‌چاپد، بیان کرد ما نمی‌خواهیم به گذشته برگردیم من حرفه‌ام تولید است و خواهشی که از استاندار و هم استانی‌هایم دارم صرفاً به خاطر لگدهای سنگینی است که سیاستمداران بر روی گرده واحد تولیدی من گذاشتند و می‌گذارند تا بالا بروند.
وی افزود: حتی دیواری کشیدند بین من ساختاری که باید حامی تولید کننده باشد و گاهی به جای ما هم حرف می‌زنند و به صراحت می گویم اگر جای رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بودم، حتماً استعفا می‌دادم به خاطر مشکلاتی که در واحدهای تولیدی بخش کشاورزی برجای گذاشته است.
وی تاکید کرد: می‌گویند نه بیائد بگویم برای تولید چکار کردید، منابع پشتیبان را درخواست کردید آن‌هایی که درخواست کردید و آمد چکارکردید؟ منابع مالی برای اراضی شیبدار کجا هزینه شد؟ مشکلات گلخانه داران را چکار کردید؟ شما کجا حامی تولید بودید؟
وی در انتقاد شدید به گوهرگانی خاطرنشان کرد: شما در کمیته سازمانی خودت حامی نبودی و من سند دارم که از خشک شدن درخت حمایت کردید.
تولید کننده زیتون بخش کشاورزی استان و چرام گفت: ما دوست داریم استاندار بدون حاشیه مدیریت را شروع کند.
وی افزود: عینک دودی‌ها و مکعب مثلث نما و این ۳ سازمان که مدیران آن از یک منطقه هستند ما تولید کننده‌های بخش کشاورزی را مثل توپ اسکواش مرتب به دیوار می‌کوبیدند و در واقع آن‌ها خودشان بازی می‌کنند.
براساس این گزارش، پایگاه خبری کبنا نیوز آمادگی انتشار جوابیه احتمالی مدیرکل جهادکشاورزی استان در خصوص گفت و گوی فوق را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
جناب حیدری همه میدانند که چرا برعلیه دکتر تاجگردون و دکتر گوهرگانی موضع گیری میکنی. البته شما دلخوشی از دکتر روحانی هم ندارید ولی نمیدانم چطور حامی استاندار شدی؟ یادت باشه که این استاندار منصوب دکتر روحانی است منصوب آن کسی که شما از رقیبیش حمایت میکردین همانطور که دکتر گوهرگانی هم منصوب دکتر تاجگردون هست و شما در سال ۹۴ از رقیب دکتر تاجگردون یعنی آقای فولادی حمایت میکردی. مگه سخنرانی شما در سال۹۴ در جمع حامیان آقای فولادی در روستای نازمکان برعلیه تاجگردون یادت رفته؟
صادق
Iran, Islamic Republic of
درودبرکشاورزنمونه
حرف دل همه باغداران رازدی.
متاسفانه شهرستان های کهگیلویه.وچرام وبهمئی مظلوم واقعآشدند
بودجه هابه سوی گچساران سرازیزمیشود
مدیرجهادکشاورزی سازمان برنامه بودجه.......موفق باشید
کشکول
Sweden
خخخ جالبه ترفند کهگیلویه ای ها برای تخریب گوگرگانی شده یا تحریک بازنشتگان کهگیلویه ای یا انجام چنین مصاحبه های ساختگی
یعنی معاون اقتصادی استاندار این همه اهمیت داره که براش اینجوری دارند پروژه سازی می کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گچساارانی
در جوابیه کامنت گچساران،سعی کنید پارودم شیر که سردار حیدری باشه نذارید بذمیبینید.
آرشام
Iran, Islamic Republic of
از هرکسی که حمایت کرده ویا حمایت می کند مختار است وحقش بوده جرم که نکرده واز سخنان منطقی ایشان همراه با حقیقت موجود نمی توان ونباید به راحتی وبا عینک سیاسی ومنطقه وایلی عبور کرد
اگر مدیری در سازمانی تخصصی توانمند بوده درهمان سازمان درمراتب بالاتر از تجارب وتخصصش استفاده شود واگر ناتوانی داشته عذر اورابپذیرند نه ارتقای اورا در موقعیتی حساستر
توانمندی یک مدیر از خروجی کارهایش ورضایت جامعه هدفش مشخص وروشن می شود استان ما که قطب کشاورزی ودامداری است به دلیل زمین مرغوب آب کافی و....آیا مخاطبین مرتبط باکشت ودام ازاوضاع فعلی رضایت حتا نسبی دارند....
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
سردار حیدری حقبقت رو گفتن منظور ازاین مثلث که تمام سرمایه تولید ویارانه کشاورری رو به سوی گچساران وباشت سرازیر کرده فکر کنم برنامه وبودجه ، جهاد کشاورزی استان وبانک کشاورزی باشه که اگه این طوره سردار حیدری به درستی اشاره کردن ودر راس این قدرت هم جناب تاجگردون هستن جناب آقای استاندار یادتون باشه شما استاندار استان هستین نه استاندار گچساران وباشت
محرومین
Iran, Islamic Republic of
تخریبی نیست واقعیت هست
برنامهمطلع
Iran, Islamic Republic of
باسلام
درپاسخ به کامنت گچساران.
دوست عزیز من چند بار متن رو خوندم اصلا حرفی از گچساران نیاورده پس خودتون رمزگشایی نکنید.
دوما اقای حیدری عضو شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت هست و قطعا باید حرف و درددل مردم را انتشار دهد.
سوما سخنرانی ایشان د دور اول سفر احمدی نژاد به استان هنوز در اذهان مردم هست که چه دفاع خوبی از تولید داشتند.
چهارم در سال ۸۸ که همین تاج گردونی که شما از ان نام میبرید علنا از محسن رضایی (راست و اصولگرا) حمایت کرد اما تو گهواره اصلاح طلبان خودش بزرگ میکنه.....
شکرالله
Iran, Islamic Republic of
آقای حیدری همیشه صحبتهای کارشناسی خود را در نهایت شهامت و شجاعت مطرح میکند. اینکه به تاجگردون رای داده یا نه دلیلی بر عدم حمایت سازمان جهاد کشاورزی از چنین فعالین اقتصادی نمیشود.
رضا
Iran, Islamic Republic of
مخاطب محترم گچساران سردارحیدری معروف به سرادراصلاحات است ازبزرگان اصلاح طلب استان هست وازدوستان صمیمی ونزدیم مهندس سیدباقرموسوی هست
همیشه حرف حق تلخ هست چراتمام نگاه هافقط به حوزه شهرستان گچساران است ماهم ازاین استان سهم داریم چراشهرستان چرام ازسدکوثراستفاده نمی کند چرا جواب همین یک دلیل کافیست
تولیدکننده
Iran, Islamic Republic of
درود واقعیتی تلخ ک در جهاد کشاورزی شاهد هستیم از کهگیلویه گرفته تا بویراحمد مورد بی مهری واقع میشن کاش استاندار فریب این آفتاب پرست ها رو نخورد کافی است ی سر ب معرفی شدگان جهت دریافت تسهیلات بزنید و اسامی شهرستان خاص رو ببینید کافی است پای درد دل تولید کنتدگان در بخش کشاورزی دامداری گلخانه و....بنشیتید و از بی عدالتی سازمان بشنوید متاسفانه نگاه منطقه ای بلایی بر سر تولید کننده ها اورد ک هیچ کس جرات نمیکنه در شهرستان کهگیلویه و بویراحمد وارد کار تولیدی در بخش کشاورزی بشه
میگویند حق گرفتنی است ولی اینجا بخای از حقت دفاع کنی از گردونه خارج میشی خداوند ناظر بر همه رفتارهاست
روحانی جهادی گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
جناب حیدری می بینم محاسن زیبایی هم داری افسوس که ایمانت را یک لحظه بر باد دادی برادر جان ۲۰ سال مدیران قبلی سازمان جهاد کشاورزی از راد تا موسوی چون به شما دادند خوب بودند حالا شما خودت چگونه اینهمه باغ رو نصیب شدی یادت باشد جعفر گوهرگانی مثل ما یک انسان است و معصوم نیست پس حواست باشد ما ۵ سال است به همت دکتر تاجگردون و مدیرانش داریم حق از دست رفته خود را می گیریم ضمنا جناب حیدری کارهای گوهرگانی برای دو بویراحمد فراموش ناشدنی است حتما درخواست های شما شخصی و غیر قانونی بوده بنده از تمام تخلفات ماوقع جهاد خبر دارم کمترین گناه متعلق به گوهرگانی است
برنامهریاضت کش
Iran, Islamic Republic of
بروید و ببینید محمدی تبارها چقدر از تسهیلات کشاورزی جهت خرید تراکتور و ادوات وام از بانک کشاورزی گرفتند
مثلث جهادکشاورزی- بانک کشاورزی -سازمان برنامه وبودجه.بنظر میرسه اعتبارت تبصره ای فقط در این مثلث جای دارد و بس.
اعتبار گرفتن نه تنها بد نیست بلکه جای تشکر دارد ولی چیزی که جای سوال است محل و افرادی که از این اعتبارات استفاده کرده اند جای سوال برای کشاورزان و تولید کنندگان است.
Romania
احسنت واقعا حرف دل کشاورزان بدبخت را زدی
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
روحانی جهادی گچساران
این بنده خدامالک زمین هست سنددارد
. زمین هاشخصی بودندفروختند حالاچرااززمین های . که به این مردم شده بگوازفقربگوازجوانان تحصیل کرده بگو
چراازاستخدامی های بگوکه فقط مربوط به یک گروه خاصی هست چراهمش .
ازنفت وپتروشیمی بگوکه تاجگردون فقط ب رای اقوام درجه یک خودمیخواد . فقط اختلاف سردسیروگرمسیررابیشترکرد بیشتربگویم
همشهری
Iran, Islamic Republic of
به حق که این حرفها واقعیت دارند گوهرگانی واقعا تمام بودجه به طرف باشد برد و با استخدامهای کیلویی و طایفه ای به همه نشون داد که دیگه صدای مردم کسی نخواهد شنید چرا که تاجگردون حامی آش هست همه میدانند گوهرگانی و تاجگردون درحق این استان کم لطفی کردند و باعث رکود کشاورزی استان شدند ولی حالا که با حمایت تاجگردون وارد استناداری میشه جای تعجب داره اونم معاونت اقتصادی
اسپر ازبویراحمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
البته همیشه بی عدالتی هم به نفع ما گچسارانی ها نبوده برای مثال به پیمانکاری های بزرگی که به دهدشتی ها ویاسوجی ها داده میشه میشه اشاره کرده یا به زمین های کشاورزی که به صورت چندهکتاری به مرکزنشینان داده می شود یا.....
حسین
Romania
سلام و درود خدا بر جان برکفان جنگ تحمیلی ، درود بر مستشاران لبنان ، درود بر همه پاسداران این دیار ، درود بر کشاورزان امروز . سردار عزیز شما جملات ناب سردار حاجی زاده را تکمیل تر کر دی مرحبا به این نماینده مردمی و تولید کننده که همه چیزت را به خاطر کشورت و عرق ملی از دست دادی فدای کلامت .
شهروندی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اقای حیدری خیلی حوب گفت همه کشاورزان در کهکلویه ومخصوصا چرام به این نتتیجه رسیده ویقین هم دارند گه اقای مدیر کل کشاورزی اسمش مدیر کل است اما برای مناطق غیر گچساران مدیر ک ل است بله مدیر ک ل است شما براورد کنید ببینید ایشان چه خیری برای چرام و کهکلویه داشت ما که کشاورز هستیم هیچ خیری نداشت ودر هرجای ددیگر هم باشد خیری نخواهد داشت انشالا ولی چون کدخدا از او پشتیبانی میکند فریادها تاثیری ندارد حتی ایشان با یکی از معاونت های وزیر هم بجای همراهی دست به یقه هم شد روزنامه ها هم تا حالا گوش بفرمان کدخدا واذناب ایشان است بنا براین استاندار هم نمی تواند رو ی کد خدارا زمین بزندگلگی نکنید ببینیم چه میشود خدا بزرگ است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1