تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب : ۳۰۰۲۴۷

از مصدومیت ۲۶ نفر در ۱۵ ساعت گذشته تا مسمومیت ۵ نفر بر اثر گاز منوکسید کربن

۰
کبنا ؛
خبرهای بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد
آمار بالای مصدومیت در تصادفات/ ۲۶ مصدوم در ۱۵ ساعت گذشته
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از ۱۴ فقره تصادف در ۱۵ ساعت گذشته در محورهای مواصلاتی به یاسوج، شهرها و روستاهای بویراحمد و دنا و ۲۶ مصدوم خبر داد.
جلال پوران فرد با بیان اینکه این حوادث امروز جمعه (۲۴ آذرماه ۹۶) از ساعت ۵ صبح الی ۸ شب امروز به وقوع پیوستند، گفت: این تصادفات ۲۶ مصدوم درپی داشت.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان عنوان کرد: تکنسین‌های اعزامی بعد از اقدامات درمانی و ارائه خدمات اورژانسی ۲۰ مصدوم را به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل و ۶ نفر به صورت سرپایی در صحنه درمان و از انتقال ممانعت کردند.
 
مسمومیت ۵ نفر بر اثر گاز منوکسید کربن/ گازگرفتگی را جدی بگیرید
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی از گاز گرفتگی ۵ نفر از اعضای یک خانواده در روستای چهارمورون از توابع شهر مارگون بویراحمد خبر داد.
جلال پوران فرد با بیان اینکه این گاز گرفتگی امروز جمعه بیست و چهارم آذرماه سالجاری، ساعت ۱۰ و ۳ دقیقه، به وقوع پیوست گفت: در این گاز گرفتگی ۵ نفر از اعضای یک خانواده دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن شده بودند.
وی عنوان کرد: در پی اعلام این خبر بلافاصله یک دستگاه آمبولانس از اورژانس ۱۱۵ مارگون به محل اعزام شد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان، افزود: به محض رسیدن پرسنل بر بالین بیماران گاز گرفته، بعد از ارائه اقدامات اولیه درمانی (اکسیژن درمانی) مسمومین را به درمانگاه شهر مارگون انتقال دادند.
وی در خصوص علائم گاز گرفتگی که شامل سرگیجه، سردرد، تهوع استفراغ و ضعف و بی حالی است، تصریح کرد: مردم در فصل سرما با توجه به نیاز داشتن وسایل شعله سوز برای گرمایش، باید در نصب این وسایل از جمله شومینه، بخاری، آبگرمکن دیواری، پکیج، به نکات ایمنی توجه کنند و بدانند که این شعله سوزها نیاز به اکسیژن دارند.
پوران فرد، با اشاره به پویش ملی «همیشه با شماییم» یادآور شد: مردم عزیز بخاطر بسپارند که اولین کار مواجهه با گاز گرفتگی، باز کردن درب و پنجره جهت ایجاد جریان هوا و افزایش اکسیژن و تماس با ۱۱۵ است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1