تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب : ۳۰۰۱۵۸

نظر امام جمعه مارگون در باره احداث پتروشیمی در دشت سقاوه؛ سرمایه‌گذار درد مردم را می‌داند / فرزند استان است

۷
۰
کبنا ؛امام جمعه مارگون با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فنس کشی پتروشیمی بویراحمد، تاکید کرد: زمین واگذار شده جهت احداث پتروشیمی بویراحمد جز منابع ملی و متعلق به دولت بوده و در تصرف هیچ شخصی نبوده است.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام رحم الله خواجه پور در خطبه‌های نماز جمعه مارگون یکی از دغدغه‌های دولت را اشتغال و توسعه صنعت پتروشیمی عنوان کرد و افزود: دولت با این کار می‌تواند از خام فروشی نفت و گاز جلوگیری کند.
این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های عظیم کشور در صنایع پتروشیمی، اظهار داشت: کشور ما می‌تواند با اتکاء به نیروی‌های بومی و استفاده از ظرفیت‌های موجود نفت و گاز در کشور، به فناوری‌های پیشرفته در این صنعت دست یابد.
خواجه پور با اشاره به کلنگ زنی عملیات اجرایی فنس کشی پتروشیمی بویراحمد در دشت سقاوه، افزود: کارشناسانی از تمامی دستگاه‌های ذیربط از قبل آمدند و این منطقه را کارشناسی نموده و محل فعلی را بهترین محل برای احداث این پتروشیمی معرفی کرده‌اند.
وی با تشریح اقدامات صورت گرفته برای احداث و بهره برداری از کارخانه سیمان مارگون و برطرف شدن بخشی از معضل بیکاری جوانان این منطقه، گفت: این دو پروژه از لحاظ میزان سرمایه گذاری و اشتغال با یکدیگر قابل مقایسه نبوده و احداث پتروشیمی بویراحمد در دشت سقاوه چندین برابر بیشتر از کارخانه سیمان مارگون برای منطقه و استان مزایا خواهد داشت.
امام جمعه مارگون با بیان اینکه مجتمع عظیم پتروشیمی بویراحمد بعنوان بزرگ‌ترین واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد، با سرمایه گذاری ۸۶ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در دشت سقاوه احداث می‌شود، گفت: با افتتاح این پروژه عظیم صنعتی در فاز اول آن بیش از ۱۳۰۰ نفر از جوانان این استان بصورت مستقیم جذب خواهند شد و از بیکاری خلاص می‌شوند.
حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به ادعای چهار خانواده در خصوص زمین‌های دشت سقاوه، تصریح کرد: طبق اطلاعات کسب شده این چهار خانواده معترض در این منطقه دارای نسق ثبتی مشاع می‌باشند.
وی گفت: از مسئولین دولت جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم براساس مقدار نسق موجود از اراضی موجود در دشت سقاوه به این افراد زمین واگذار کند.
وی با تقدیر از سرمایه گذار بومی و خانواده صنعتگر باقری برای احداث این پروژه عظیم صنعتی در بخش محروم مارگون، اظهار داشت: زمین واگذار شده برای احداث پتروشیمی در دشت سقاوه به شخص یا اشخاصی واگذار نشده بلکه ۹۰ هکتار از زمین‌های ملی که طبق سند رسمی در اختیار دولت جمهوری اسلامی ایران بوده است در اختیار پتروشیمی بویراحمد قرار گرفته است.
امام جمعه مارگون با ابراز خوشحالی از بومی بودن سرمایه گذار طرح پتروشیمی بویراحمد، اظهار داشت: چون سرمایه گذار این طرح فرزند بومی استان است درد مردم منطقه را می‌داند و برای درمان این درد از هیچ کاری فروگذار نخواهد کرد.
حجت الاسلام خواجه پور با بیان اینکه بیکاری جوانان سبب افزایش اعتیاد در جامعه شده است، تصریح کرد: از سرمایه گذار بومی این پروژه می‌خواهیم پس از راه اندازی آن، دست جوانان این منطقه را برای اشتغال بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه مردم بومی منطقه برای احداث هرچه سریع‌تر پتروشیمی بویراحمد با سرمایه گذار همکاری کنند، افزود: مردم استان بویژه مردم منطقه مارگون بدانند که خود و فرزندانشان از این سفره پهن شده بی نصیب نخواهند بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

فعال محیط زیست
آهای خلایق یکی به من بگه مدرک ایشان چیه که درباره پتروشیمی و احداث آن نظر می دهد
دنا
Iran, Islamic Republic of
خدا توفیق بده شما که با افق بلند صحبت می کنی .
بلوط
Iran, Islamic Republic of
بالاترین حق یک مخاطب احترام رسانه ها به نظرات آنهاست که متاسفانه دوستان کبنا رعایت نمی کنندبارهابنده نظر دادم و شما نمیدانم به چه علت نذاشتین دیگه وقت خودمو صرف کبنانمی کنم .....
معلم مارگون
Iran, Islamic Republic of
انصافا حاج اقادخواجه پوریک شخصیت علمی بزرگ ویک امام جمعه همه فن حریف است که باید از نزدیک باایشان هم صحبت بشوید ایشان درتمام زمینه ها مسلط ومطالعه داره .عالم دلسوز وفعالی مث ایشان دراستان خیلی کم داریم لذا توصیه میشه باعلم صخبت بفرمائید
معلم مارگون
Iran, Islamic Republic of
انصافا حاج اقاخواجه پوریک شخصیت علمی بزرگ ویک امام جمعه همه فن حریف است که باید از نزدیک باایشان هم صحبت بشوید ایشان درتمام زمینه ها مسلط ومطالعه داره .عالم دلسوز وفعالی مث ایشان دراستان خیلی کم داریم لذا توصیه میشه باعلم صخبت بفرمائید
مارگون
Iran, Islamic Republic of
انصافا حاج اقاخواجه پوریک شخصیت علمی بزرگ ویک امام جمعه همه فن حریف است که باید از نزدیک باایشان هم صحبت بشوید ایشان درتمام زمینه ها مسلط ومطالعه داره .عالم دلسوز وفعالی مث ایشان دراستان خیلی کم داریم لذا توصیه میشه باعلم صخبت بفرمائید
مزارع
Iran, Islamic Republic of
ولی زمین های روی خیابان اصلی در ورودی شهر یاسوج مربوط به مستعضفین بود که ارزشی بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان دارد و الان دست آقا .. است و قرار نیست در جهت محرومیت زدایی یا ایجاد اشتغال از این زمین ها استفاده بشه , اگر . زمینی در دست داره و متعلق به دولت بوده را در جهت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی که همانا رفع محرومیت و ایجاد اشتغال و فراهم نمودن عدالت اجتماعی است به کار گرفته و نه در جهت اهداف شخصی و زندگی ..
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1