تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۳۰۰۱۵۱

تانکر سوخت‌رسانی منطقه مورزرد زیلایی به گل نشست / ۳۰ کیلومتر جاده که بلای جان مردم است / مسوولان به فکر نیستند (+تصاویر)

۴
۰
کبنا ؛تانکر سوخت‌رسانی مردم اهالی منطقه مورزرد زیلایی به گل نشست.
به گزارش کبنا از زیلایی، حدود ۴۰ خانوار در منطقه مورزرد زیلایی سکونت دارند که سوخت زمستانی آنها نیز از طریق تانکرها برای آنها ارسال می‌شود، اما به دلیل وضعیت نامناسب جاده آنها این سوخت رسانی با مشکلات جدی روبرو است.
منطقه مور زرد زیلایی بخش مارگون بویراحمد شامل روستاهای مورزرد، داربری، دمبرم مور زرد، شرون گرون چهار تل، دواخور، کول‌اند، باغ انجیرک، زرین و لال و مور، افزون بر ۵۰۰ خانوار است.
این بخش که ۸ شهید گرانقدر از جمله سردار شهید حاج حسن آباد، شهید شاخص جامعه عشایری کشور در سال ۹۵ را به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است، متاسفانه هنوز راه ارتباطی مناسبی ندارد.

جاده خاکی ۳۰ کیلومتری از مارگون تا روستای مور زرد زیلایی و در ادامه تا فاصله ۱۲۰ کیلومتری تا آخرین روستا یعنی باغ انجیرک زیلایی، تنها مسیر ارتباطی مردم این منطقه است که به علت قدیمی و نامناسب بودن آن با اولین بارش رحمت الهی این ارتباط از بخش مارگون تا روستاهای یاد شده به مدت ۶ ماه کاملاً قطع است.
نبود جاده ارتباطی مناسب مشکلات زیادی را برای مردم منطقه به وجود آورده از جمله اینکه در حال حاضر فاقد سوخت زمستانی هستند.
مردم منطقه مور زرد زیلایی بخش مارگون شهرستان بویراحمد از نبود امکانات اولیه زیرساختی گلایه دارند.
یکی از اهالی روستای مورزرد زیلایی با بیان اینکه زن و فرزندان ما چه گناهی کرده‌اند که باید اینگونه زندگی کنیم، می‌گوید: ۳۰ کیلومتر جاده داریم که در وضعیت بسیار نامناسبی قرار داد و  شش ماه گرفتار این مسئله هستیم که مسوولان چاره‌ای برای جاده ما بکنند.
فرد دیگری از زیلایی در گفت‌وگو با کبنا با بیان اینکه مسوولان به فکر ما نیستند و تنها در ایام انتخابات احوال ما را می‌پرسند، بیان کرد: در مسیر این جاده، نه پلی وجود دارد و نه کوه و صخره‌ای، بلکه تنها خاکبرداری و زیرسازی لازم دارد. چرا این جاده را درست نمی‌کنند تا با هر بارندگی با مشکلی روبرو نباشیم.
یکی از جوانان زیلایی نیز از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست تا چاره‌ای برای مردم زیلایی بیندیشد و افزود: اگر قرار باشد با هر بارندگی ما اینگونه در سختی و رنج باشیم، دیگر جانی و مالی برای مردم این منطقه نمی‌ماند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

hhh
Iran, Islamic Republic of
جای شرمندگی و تاسف است برای مسولان استان.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
حاج زارع کجایی ؟ دقیقا کجایی ؟؟!!!!!!
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
و هوشتونه سال ۸۹ کل خیابونل یاسوجه دسی هدایتخواه پر کردن و بنری که سرش نوشته بی وداع زیلایی با محرومیت
ab
Iran, Islamic Republic of
شرمنده شناسنامه ام شدم..........
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1