تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۲۹۹۸۱۳

همایش زن سالم، جامعه سالم در یاسوج برگزار شد (+تصاویر)

۰
کبنا ؛همایش «زن سالم، جامعه سالم» با حضور امام جمعه باشت، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا و جمعی از مسوولان استان برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز همایش «زن سالم، جامعه سالم» با حضور امام جمعه باشت، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا و جمعی از مسوولان استان برگزار شد.
۱۲۸ بیمار مبتلا به هپاتیت B در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است
در این همایش اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی ۲۰۸ بیمار ایدزی خبر داد و گفت: همچنین ۱۲۸ بیمار مبتلا به هپاتیت B در استان وجود دارد.
ایلامی اظهار داشت: در کشور آمریکا ۱۷ درصد زنان سیگاری، ۳۶ درصد چاق و ۳۳ درصد فشار خون دارند.
وی با بیان اینکه در کشور آمریکا بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و سکته مغزی سه دلیل اصلی مرگ و میر است، عنوان کرد: در کشور ایران نیز همین ۳ بیماری جزو اولین دلایل مرگ و میر است.
ایلامی ابراز کرد: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که برای سالم ماندن باید تغذیه مناسب، ورزش کافی، خواب و رفتار مناسب، ایمن سازی، تست غربالگری و توجه به سلامت معنوی داشت.
ایلامی با بیان اینکه در طب پیشگیری ایمن سازی و تست غربالگری مورد تاکید است، افزود: با توجه به فراونی بیماری‌ها این دو مورد در کشور‌ها متفاوت است.
وی با اشاره به اینکه سرطان سینه در زنان شایعه است، ادامه داد: تا پایان شهریور بیش از ۳۶ هزار بیمار ایدزی شناسایی شده که ۱۷ درصد آنان زن هستند.
ایلامی از شناسایی ۲۰۸ بیمار ایدزی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: الگوی انتقال بیماری ایدز طی چند سال اخیر تغییر کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ایدز درمان ندارد ولی راه‌های پیشگیری وجود دارد که تا ۸۵ درصد می‌تواند ریسک انتقال را کنترل کند.
ایلامی افزود: ۱۲۸ بیمار مبتلا به هپاتیت B در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که از این تعداد ۹۶ نفر مرد و ۳۲ زن هستند و به نوعی در این زمینه از میانگین کشور بیشتر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد بیماران مبتلا به سل شناسایی شده در این استان زن هستند.
خیرین ۵ هزار میلیارد تومان برای حوزه سلامت هزینه کردند

دبیرکل مجمع خیرین سلامت گفت: در ۹ سال گذشته از آغاز به کار این مجمع تاکنون خیران ۵ هزار میلیارد تومان در بخش سلامت هزینه کرده‌اند.
حسینعلی اظهار داشت: اظهار داشت: از ابتدای تاسیس مجمع خیران سلامت تاکنون با هماهنگی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌ها خیران سلامت ۵ هزار میلیارد تومان در بخش سلامت هزینه کرده‌اند.
وی عنوان کرد: سال گذشته خیرانیک هزار میلیارد تومان و در نیمه نخست امسال نیز ۳۵۰ میلیارد تومان برای ارتقا شاخص‌های بهداشت و درمان در استان‌ها بویژه مناطق کمتر برخوردار هزینه کرده‌اند.
شهریاری با تاکید بر اینکه مهمترین اولویت مجمع خیرین مناطق محروم و کمتر برخوردار است، ابراز کرد: ولی در نهایت شخص خیر خود تصمیم نهایی را می‌گیرد و می‌گوید می‌خواهم در فلان منطقه پولم را هزینه کنم.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی هزینه درمان بیمار را سنگین عنوان کرد و افزود: به طور مثال برای یک بیمار سرطانی در برخی مواقع بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود و در نهایت ۶ ماه به عمر بیمار اضافه می‌شود.
شهریاری با تاکید بر اینکه بحث پیشگیری را باید به جد وزارت بهداشت و حتی مجمع خیرین دنبال کنند، ادامه داد: این مجمع برای تسهیل کار خیر از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و در این زمینه امادگی کامل داریم.
وی اظهار داشت: بانوان می‌توانند موتور محرکه آقایان باشند و در صورتی آرامش در خانواده‌ای نباشد امکان وجود مرد موفق در آن محیط وجود ندارد و باید خانم‌ها در جامعه فعال باشند.
شهریاری تاکید کرد: به دلیل وضیت بد معیشتی زن و مرد بسیاری از خانواده‌ها مجبور به کار کردن در دو یا برخی مواقع ۳ شیفت هستند که مجبور به استفاده از غذاهای فست فودی بوده و همین غذاهای آماده دلیل بسیاری از بیماری‌ها هستند.
 
مرکز ناباروری کهگیلویه و بویراحمد تجهیز شود
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان و متولیان امر سلامت نسبت به تجهیز مرکز ناباروری این استان در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.
فریبا رحمانپور اظهار داشت: در صورت تجهیز کامل مرکز ناباروری بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج دیگر بیماران این استان مجبور به سفر به سایر استان‌ها از جمله یزد و اصفهان نیستند.
وی همچنین خواستار تجهیز زایشگاه بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت شد و افزود: به طور حتم ورود خیران به حوزه تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی کمک شایانی به سلامت جامعه از جمله زنان می‌کند.
رحمانپور ابراز کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولان استانی و نگاه ویژه مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری مرکز خدمات سلامت دهستان محروم زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد احداث می‌شود.
رحمانپور بیان کرد: به طور حتم انتظار می‌رود مجمع خیران سلامت نسبت به استان محروم و کمتر برخوردار کهگیلویه و بویراحمد نگاه ویژه داشته باشد زیرا این استان در زمینه بهداشت و درمان نیاز زیادی به کار دارد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیش از نیمی از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری این استان را بانوان تشکیل می‌دهند که دارای استعدادهای بالقوه‌ای هستند و به طور حتم می‌توانند در ترویح امر فرهنگ سلامت مبلغ خوبی باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ali
Iran, Islamic Republic of
پیلی که خرج ای همایش کردین میدادین به چهار تا بد بخت تا حداقل یه ثوابی داشت¿
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
به جای زارعی از یه چهره دانشگاهی دعوت میکردید !!
همت
Iran, Islamic Republic of
بدبخت اون مجمع خیرینی که ... درآن پست دارداین خانم فقط دنبال نام ونشان است وهیچ عملکردمثبتی نداردویک عده خانمی رادورخودجمع کرده است ودنبال کارهای است که هیچ منفعتی جزتبلیغات برای خودش نداردباباصلاح نیست درمجمع باشد.
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
به نظرمن چنین همایش هایی خوب است ولی مجمع خیرین بایدازانسان های خیردرآن باشد..لطفابه خانم ق. بفرماییدچه کارخیری جزتبلیغات برای خودت تاکنون انجام دادید؟
لیلا
Iran, Islamic Republic of
لطفارییس شورای مشارکت های مردمی زنان مجمع خیرین سلامت استان راعوض نماییدوازیک خانم دکترکه واقعاخیراست ودرعرصه سلامت خدمت می کنداستفاده نمایید.
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
ازآقای جوکارودکترنیکبخت می خواهم که هرچه زوذترخانم قربانی تعویض شودواقعافقط به فکرخودش می باشدودوست داردتبلیغات کندآخه عمل هم خوبه.
دوست
Iran, Islamic Republic of
کامنت شماره ۵ راست میگه خانم قربانی باید عوض بشه.....
دوستدار قربانی
Romania
اخرش از حسادت نسبت به قربانی جان خود را از دست خواهید داد
بابا این بدبخت که از سیاست و‌پست زده بیرون
تو‌این فعالیت خیرخواهانه هم دست از سرش برنمی دارین
مگه این مجمع خیریه نیست
مگه پست اداری هست
بابا از خدا بترسید
خانم‌دکتر قربانی کجا بره فعالیت کنه که امثال شما خدا نشناس ها دست از سرش بردارین
عضو‌شورا
Iran, Islamic Republic of
خانم ..... خیلی بی انصاف هستید خانم قربانی خودش شما را بهداین شورا دعوت میکند اونوقت بر علیه ایشون این چنین می نویسید
خدا جای حق نشسته خواهر
با این کارها و حسادتها راه به جایی نمی برید
مگه خانم‌دقربانی در این مجمع حقوق دریافت میکند
مگر غیر از این عست که یک‌کار فی سبیل الله لنجام‌میدن
بانو
Iran, Islamic Republic of
این جلسه چه ربطی به خانم‌ قربانی داره که کامنت گذاشتین
مهلومه دل پری از ایشون داری که چند کامنت با یک مضمون نوشتی
تغییر
Iran, Islamic Republic of
درودبردکتر هدایتخواه وجناب روشنفکر
کارکنان
Iran, Islamic Republic of
بجای این همایش حقوق۹ماهه ماکارکنان دانشگاه رابدن کارگران زحمت کش شرکتی ای دادبی داد
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1