تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۲۹۹۶۳۲

دانشجو خواستار صحبت شد، استاندار پاسخ نمی‌دهم، او را به بیرون هدایت کردند + ذکر دو نکته (+عکس)

۱۸
۰
کبنا ؛همایش ملی تبیین حقوق شهروندی با حضور مسوولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد و دانشجویان در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز همایش ملی تبیین حقوق شهروندی با حضور آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد احمدی استاندار، محمودی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسوولان استان برگزار شد.
در این همایش هنگامی که علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مباحثی را پیرامون حقوق شهروندی مطرح و اظهار کرد: باید به دنبال احقاق حقوق مردم و شهروندان باشیم، باید آزادی بیان و مصبوعات داشته باشم، و همچنین باید فضا را برای کسانی باز کنیم که فرصت تخصص و باور درست تری نسبت به کشور و مسائل استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد.
در حین صحبت‌های احمدی استاندار یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با بلند شدن و بلند کردن دست خود خواستار صحبت کردن شد. این دانشجو با صدای بلند گفت: آقای استاندار یک سوال در خصوص حقوق شهروندان در استان کهگیلویه و بویراحمد دارم، لطفا به سووالم پاسخ دهید.»
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خطاب به این دانشجو گفت: این نشست تخصصی است و من به سوالات شما پاسخی نخواهم داد.
نهایت به این دانشجو اجازه صحبت ندادند و نیروهای حفاظتی این دانشجو را به بیرون از سالن آمفی تئاتر دانشگاه هدایت کردند.
به گفته افراد مسوول در استانداری کهگیلویه و بویراحمد، آقای استاندار دو نفر را مأمور کرد تا صحبت‌های این دانشجو را بشنوند و به او منعکس کنند. این دانشجو صحبت‌های خود را با مدیرکل روابط عمومی و مدیرکل حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد در میان گذاشت. و در نهایت دانشجو از استاندار قدردانی کرد.
ذکر دو نکته در این جا ضروری به نظر می‌رسد؛ اول اینکه این یک برنامه رسمی با عنوان «همایش حقوق شهروندی» بود، نه جلسه پرسش و پاسخ که در وسط حرف یک مقام رسمی و دولتی بدون هیچ حساب و کتابی دانشجویی بخواهد، سوال کند. (هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد)
دوماً، محیط، یک محیط دانشگاهی بود و آقای استاندار می‌توانست به احترام محیط دانشگاهی و جایگاه استاد و دانشجویی به سوال و صحبت‌های این دانشجو بعد از شنیدن انها پاسخ می‌داد نه اینکه دو یا سه نفر به طرف او بیایند و دانشجو را به بیرون از سالن هدایت کنند، و در واقع روحیه مطالبه‌گری و پرسشگری را از دانشجویان و جوانان ما گرفته شود. (روحیه پرسشگری باید در نظام آموزشی نهادینه شود)
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
به نظرم کار درستی کرده به این دلیل چون برنامه پرسش و پاسخ نبوده و در صورت انجام این کار باید پاسخگوی بقیه هم می بود و از مسیر همایش بیرون می رفت
ساسان
Iran, Islamic Republic of
ای بنازمت استاندار.. یک مدیر را ندارد چه رشدی چه تغییر ی چه آرامش ورفاهی
زاگرس
Iran, Islamic Republic of
درود بر دانشجوی باتعصب که باسادگی تمام ازحق‌مردم‌زجر دیده روستایش دفاع کرد
دنای سرافراز
Iran, Islamic Republic of
دانشجو باید مطالبه گر باشد ولی باید قانون و یک سری عرف ها را رعایت کند ، جناب استاندار درست گفتند که جلسه پرسش و پاسخ نیست ، ما باید یاد بگیریم که در عین مطالبه گری در هر لباس و کسوتی مراقب هنجارها باشیم که اگر نباشیم تبدیل به یک عادت شده و جامعه ناخودآگاه و به آرامی به سمت بی نظمی پیش می رود ، ضمن اینکه کار آقای استاندار درست بوده کار دوم ایشان در رابطه با شنیدن اعتراض ایشان بسیار ارزنده و قابل قدردانی است . فکر می کنم که دیگر وقت آن رسیده باشد که یاد بگیریم در عین حفظ حرمت ها و فهم و رعایت قوانین ، راههای درست مطالبه گری را با روش های منطقی و موثر یاد بگیریم ، و به اتفاقاتی از این دست را بااهداف مختلف چه اهداف خیرخواهانه و چه اهداف منفعت طلبانه دامن نزنیم و در بوق و کرنا نکنیم ، ضمن اینکه هر سخن و تحلیلی را به جای اینکه کورکورانه و از روی احساسات و تعصب بپذیریم خوب است قبل از آن این تحلیل ها و قضاوت ها را قبل از هر چیز خود ما هم بیندیشیم سپس قضاوت کنیم تا به سمت یک جامعه ی مطالبه گر و در عین حال رو به پیشرفت در حرکت باشیم و روز به روز زنده تر و پویاتر به سمت جلو حرکت کنیم ، البته اینها هم نظرات من بود و خوب است این نظر را هم بیندیشیم .
شهروند
Iran, Islamic Republic of
دانشجو هم باید یاد بگیرد و بداند وقت سئوال پرسیدن چه موقع می باشد .
آروین اموزش وپرورش عشایراستان
Iran, Islamic Republic of
سلام.به نظرمن کاردانشجو خوب نبودشایدبه دلیل بی تجربگی شایدهم به دلیل عجله واسترسی که بر وی غلبه کرد.اما .ازاوکار استانداربود که باید درجمع صحبتهای این دانشجورا میشنید ولی آقای استانداراز.. اینکه حرف حق همیشه تلخ است...میگویند که ما انتقادپذیریم ولی همه چیزبرعکسه
کارمند
Iran, Islamic Republic of
دانشجو باید رعایت قوانین برایش نهادینه شود, جلسه پرسش و پاسخ نبود همایش علمی بود و نباید جلسه از روال طبیعی خارج و دچار حاشیه می شد. دانشگاه در زمان خودش می تواند از اقای استاندار دعوت کند و جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ بگذارد,
به عقیده بنده رفتار اقای استاندار نشان از قانون گرایی,نظم و رعایت حقوق شهروندی و اگاهی ایشان از ریز و بم های یک همایش علمی بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بچه بازی
حتما صداش هیچ جایی شنیده نشده بود که چنین کاری کرده، ولی به هر حال هر سحن جایی دارد
Iran, Islamic Republic of
سلام اتفاقا باید سایر دانشجویان جلسه را ترک میکردند استانداری که در یک جمع دانشجویی اجازه میدهد دانشجویی به بیرون هدایت شود باید نه تنها. حقوق شهروندی که حقوق اولیه مردم را باید
آروین اموزش وپرورش عشایراستان
Iran, Islamic Republic of
سلام.چراپیامها را سانسورمیکنید؟هرکاری کنیدشماها هم تابع دولت اصلاحات هستید که بانقد مخالف است.متاسفم براتون
Iran, Islamic Republic of
اگر زمان دولت قبل بود همین شما که کامنت روشنفکر مابانه میدهید و از استاندار حمایت میکنید ،هزاران ناسزا حواله استاندار وقت میکردید . دولت . سر میدهید
علی
Iran, Islamic Republic of
درستش همین بود
دهیاران
Iran, Islamic Republic of
خیلی کار خوبی کرد که جوابش رانداد چون جلسه پرسش وپاسخ نبود وبعدش هم دانشجویان دانشگاه آزاد وپیام نور چند سالی هست چون سر کلاس های درسی شرکت نمی.جلسه پرسش و پاسخ و جلسه تخصصی چه هستند وچه فرقی باهم دارند!
دهیاران
Iran, Islamic Republic of
کار خوبی کرد چون دانشجویان پیام نور وآزاد. بزنند
دهیاران
Iran, Islamic Republic of
نباید به کسانی که در پیام نور و دانشگاه آزاد هستن.. راروی آنهاڱڋاشت
دهیاران
Iran, Islamic Republic of
اصلا استاندار نباید ببرن دانشگاه ازاد یا پیامنور باید ببرن فرهنگیان یا علوم پزشکی یا دولتی ..
این .از کلاس ندارن..
بع. .اورد صف اول تو جمع مسئولین

دانشجوکار خوبی کرد چون جز مسئولین هست دیگ
بیکار
Romania
کار دانشجو درست نبود .برخورد استاندار هم مناسب شان آن جلسه نبود .....
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1