تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۶
کد مطلب : ۲۹۹۶۱۵

پای صادرات کهگیلویه و بویراحمد هنوز می‌لنگد / حرف‌هایی که مرتب در جلسات تکرار می‌شود / تونل معروف استان سال‌ها است که سیستم تهویه ندارد /۴ هزار نفر از استان از فرودگاه شیراز به سفر خارجی رفتند

۰
کبنا ؛نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این نشست جعفر گوهرگانی به با بیان اینکه نبود شرکت‌های صادراتی حلقه گمشده صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد، اظهار داشت: شرکت های بازرگانی برای صادرات محصولات در استان ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: هیچ شرکت توانمندی که بتواند محصولی از استان به کشورهای دیگر صادر کند نداریم و عمدتا تحقق صادرات از گمرک استان توسط شرکت هایی بوده است که با تکیه بر توانایی خود اقدامات لازم را انجام داده اند.
وی افزود: انتظار می رود اتاق بازرگانی استان برای تاسیس شرکت های صادراتی در استان فراخوان بزند و بانک توسعه تعاون نیز سرمایه گذاران را در این خصوص یاری کند.
معاون اقتصادی استاندار با اشاره به اهمیت توسعه ریلی در استان، اظهار کرد: از جمله کارهای زیربنایی در استان، توسعه حوزه ریلی و تحقق آن برای توسعه صادرات است.
وی تصریح کرد: ظرفیت فرودگاه های استان باید گسترش یابد بدون شک نقش حمل و نقل هوایی در توسعه پایدار صنعت گردشگری و حوزه های مختلف برکسی پوشیده نیست.
گوهرگانی خواستار همکاری شرکت های تولیدی و مخابراتی برای توسعه خطوط دیتا در واحدهای تولیدی شد.
این مسوول به افزایش و توسعه ظرفیت های فرودگاه یاسوج اشاره کرد و بیان داشت: نقش افزایش ظرفیت فرودگاه یاسوج در بهبود وضعیت بخش های مختلف استان محسوس است.
تونلی که سال‌ها بدون سیستم تهویه محل تردد است
گوهرگانی ضعف و نبود سیستم تهویه در یکی از تونل های مسیر یاسوج به بابامیدان را از جمله مشکلات جاده ای در استان عنوان کرد و گفت: ایجاد تهویه در راستای رفع مشکلات و تسهیل در عبور و مرور در این بخش ضروری است.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری نقش ارتقای حوزه فناوری و برخورداری واحد های تولیدی از خطوط دیتا را در بهبود و افزایش فعالیت های صادراتی موثر دانست و بر همکاری شرکت های تولیدی و مخابرات برای توسعه این بخش تاکید کرد.
۴ هزار نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد از شیراز به عتبات عالیات سفر کردند
علی محسنیان مدیر فرودگاه یاسوج در این نشست افزود: یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب خاکریزی با دفعات ۱۷۳ هزار بار کامیون در فرودگاه یاسوج محقق شده است.
محسنیان با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان در راستای توسعه و تجهیز فرودگاه یاسوج هزینه شده است، ابراز کرد: طی بهمن ماه شاهد افتتاح فاز توسعه این فرودگاه خواهیم بود.
مدیرفرودگاه یاسوج با تاکید بر اینکه توسعه فرودگاه یاسوج امکان نشستن هواپیماهای متوسط را محقق کرده است، عنوان داشت: رایزنی با شرکت های هواپیمایی برای برقراری و توسعه پروازها در فرودگاه یاسوج مورد تاکید است.
محسنیان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه توسعه فرودگاه یاسوج، ابراز داشت: توسعه باند، بهسازی، توسعه تجهیزات روشنایی و بهبود ظرفیت سالنی نیز انجام شده است.
محسنیان با بیان اینکه در سال ۹۵، چهار هزار نفر از مردم استان از فرودگاه شیراز برای سفر به عتبات عالیات استفاده کرده اند، عنوان کرد: با ایجاد و توسعه ظرفیت ها می توان پرواز خارجی از فرودگاه یاسوج را برقرار کرد که همکاری بخش های متولی برای تحقق آن ضروری است.
مدیرفرودگاه یاسوج طول باند فرودگاه یاسوج را ۳۲۰۰ متر و مجهز به روشنایی دانست و از اجرای سیستم های کمک ناوبری در فرودگاه خبر داد.
صادرات ۹۳۲ تن کالا از استان کهگیلویه و بویراحمد
داریوش دیودیده رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از افزایش هشت درصدی صادرات غیر نفتی از گمرک استان طی ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
دیودیده افزود: طی ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری صادرات ۹۳۲ تن کالا به ارزش سه میلیون و ۴۹۵ هزار دلار از گمرک استان محقق شده است.
دیودیده با بیان اینکه میزان صادرات انجام شده از گمرک استان طی ۱۰ ماهه سال ۹۵، ۷۶۳ تن کالا به ارزش سه میلیون و ۲۲۴ هزار دلار بوده است، از افزایش ۲۲ درصدی حجم صادرات کالا از گمرک استان در سال ۹۶ خبر داد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان عمده محصولات صادر شده از گمرک استان طی سال جاری را پودر و عصاره شیرین بیان، فرآورده های آرایشی و بهداشتی و موکت با هدفگذاری برای کشورهای آلمان، امارات، عراق، اندونزی و پاکستان دانست
وی افزود: در سال ۹۵ نیز، عمده محصولات صادراتی از گمرک استان پودر و عصاره شیرین بیان، فرآورده های آرایشی و بهداشتی و گیاهان دارویی بود که به کشورهای آلمان، امارات، اندونزی، آفریقای جنوبی، انگلستان، عراق، فرانسه و کانادا صادر شد.
هزینه میلیاردی برای رفع مشکل تهویه تونل
محمد علی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از پیشرفت ۶۵ درصدی قطعه ۲۲ کیلومتری از راه آهن اقلید به یاسوج خبر داد.

علیمردانی افزود: مجموع مسیر راه آهن یاسوج به اقلید ۱۴۵ کیلومتر است که اجرای فازی از آن در دستور کار است.
علیمردانی از تاکید و قول وزیر راه و شهرسازی بر تامین اعتبار برای این پروژه خبر داد و بیان کرد: با توجه به محدودیت های اعتباری، فعالیت این پروژه تاکنون مناسب بوده است.
علیمردانی بر عزم همگانی برای تحقق این پروژه تاکید کرد و گفت: نمایندگان و مسئولین نیز پیگیر تامین اعتبار برای این پروژه هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زمان بندی اجرای این پروژه را منوط به تامین اعتبار آن دانست و گفت: برنامه زمان بندی برای این پروژه وجود دارد، اما پیشرفت پروژه در گرو تامین اعتبار است.
علیمردانی به مشکل تهویه یکی از تونل های مسیر یاسوج به بابامیدان اشاره کرد و ابراز داشت: پیگیری لازم از طریق شرکت زیرساخت انجام خواهد شد و  رفع مشکل این تونل، چندین میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.
به گزارش کبنا، با این وجود استان‌ کهگیلویه و بویراحمد هنوز از کمترین امکانات برای توسعه صنعت صادرات برخوردار است، این استان نه شرکت‌ توانمند برای این کار دارد، نه فرودگاه معروف و بین‌المللی، و نه راه‌های مناسب و استاندارد. از طرفی مسوولان استان کهگیلویه  و بویراحمد همواره این سخنان را در جلسات تکرار می‌کنند. امید می‌رود که هر چه زیرساخت‌های لازم صادرات در این کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود. مسوولان فقط این حرف‌ها را محدود به جلسات نکنند و با تلاش و پیگیری مشکلات صادرات استان را مرتفع نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1