تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب : ۲۹۹۴۴۶

دهبانی‌پور: شورای فرهنگ عمومی باید از مسائل جامعه گره‌گشایی کند / رضاتوفیقی: علت سست شدن باورها را باید پیدا کنیم/ هدایت‌خواه: ادارات تصمیمات شورای فرهنگ عمومی را عملی نمی‌کنند

۱
۰
کبنا ؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع سبک زندگی برای متولیان فرهنگی استان خبر داد.
به گزارش کبنا، نشست کارگروه تخصصی شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد شامگاه سه‌شنبه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اساتید و نخبگان دانشگاهی استان برگزار شد.
رضا دهبانی‌پور در این نشست با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی با توجه به وظایف و ترکیب و ساختار می‌تواند از برخی مسائل فرهنگی جامعه گره‌گشایی کند، اظهار داشت: اخیرا تلاش شد با اصلاح این ساختار، کارگروه‌های تخصصی تشکیل شود که موضوعات قبل از مطرح شدن در شورای فرهنگ عمومی، در این کارگروه‌ها کارشناسی شوند.
وی با بیان اینکه اساتید دانشگاه‌ها در رشته‌های علوم انسانی و فعالان حوزه‌های فرهنگی می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند، افزود: تلاش شد اعضای کارگروه تخصصی شورای فرهنگ عمومی فارغ از گرایش‌های سیاسی بر اساس توانمندی‌ها و دیدگاه‌های فرهنگی و علمی افراد انتخاب شوند تا با هم‌اندیشی در راستای رفع معضلات و مشکلات فرهنگی استان گام برداریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شورای فرهنگ عمومی کشور پنج اولویت را در دستور کار قرار داده است که این اولویت‌ها شامل سبک زندگی و خانواده با تاکید بر الگوی مصرف، اخلاق عمومی، گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی، آسیب‌های اجتماعی و سرمایه اجتماعی هستند.
دهبانی‌پور عنوان کرد: سه محور سبک زندگی و خانواده با تاکید بر الگوی مصرف، آسیب‌های اجتماعی و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.
وی با بیان اینکه در موضوع سبک زندگی نیازمند شاخص‌سازی هستیم،
شرط اثرگذاری کار فرهنگی مداومت آن است

ستار هدایت‌خواه از فعالان فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با بیان اینکه شرط اثرگذاری کار فرهنگی مداومت کار است، گفت: امیدواریم نشست‌های کارگروه تخصصی شورای فرهنگ عمومی استمرار داشته و مطالب مطرح شده در این نشست‌ها، از محتوای کیفی برخوردار باشند.
وی افزود: یکی از آسیب‌های کارگروه شورای فرهنگ عمومی این است که تصمیماتی که در این کارگروه گرفته می‌شود در دستگاه‌های دولتی عملی نمی‌شوند.
این فعال فرهنگی ابراز کرد: در تصمیمات فرهنگی باید تنها به سیاست‌های کلان بسنده نکنیم، بلکه برنامه‌های عملیاتی پیشنهاد دهیم و دستگاه‌ها ملزم به اجرای این برنامه‌ها شوند تا تلاش‌های این شورا هدر نرود.
اصلاح سبک زندگی نیازمند کار پژوهشی است
سید ضیاء رضاتوفیقی دیگر فعال فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با بیان اینکه اصلاح سبک زندگی نیازمند کار پژوهشی است، گفت: اصلاح سبک زندگی، موجب افزایش سرمایه‌ی احتماعی و سالم تر شدن جامعه و کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود.
این فعال فرهنگی افزود: سبک زندگی وابسته به باورها و اعتقادات است که اگر سست شدند باید علت آن را پیدا کنیم.
وی به موضوع تهاجم فرهنگی اشاره داشت و بیان کرد: فرهنگ غربی یک فرهنگ مهاجم است که پیش از مشروطه وارد ایران شد به طوریکه حتی در آیین‌های ما تاثیر گذاشت و برخی باورها را تغییر داد.
رضاتوفیقی تاکید کرد: باید بررسی کنیم که چگونه روی سبک زندگی اسلامی کار کنیم تا در زندگی مردم تاثیرگذار باشد.
این فعال سیاسی و فرهنگی استان با اشاره به تغییر اعتقادات و باورها بیان داشت: اگر در سبک زندگی تغییرات و انحرافاتی هست ناشی از تغییر باورها و اعتقادات است.
وی با طرح سوالی گفت: تغییر یا سست شدن باورها واعتقادات ناشی از چیست؟ عوامل زیادی دارد ولی یکی از آنها عمل نکردن مبلغان و متولیان به حرفهایی است که می زنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسن احمدی
Iran, Islamic Republic of
سلام ودر ود بر دکتر ستار هدایتخواه چهر ه ملی وفراملی
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
1