تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب : ۲۹۹۴۱۸

بسان رود رونده باش، زنده باش / کمرنگ شدن تاثیرگذاری جنبش دانشجویی در جامعه / همه باید نقد شوند

۱
۰
کبنا ؛عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب گفت: معتقدیم فضای دانشگاه باید نقد شود و معتقدیم قدرتی که برای چهره‌های سیاسی محدودیت ایجاد می‌کند، نیز باید نقد شوند و باید جریان‌ها نقد شوند.
به گزارش کبنا از یاسوج، مرجان کاووسی شامگاه سه‌شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، اظهار کرد: سلام بر دانشگاه، سلام بر آزادی و سلام بر دانشجو و اندیشه و قلم.
وی افزود: ما برای کسانی داریم که بر خلاف نظر امام خمینی(ره) که فرمودند دانشگاه‌ها مبدأ همه تحولات سیاسی و اجتماعی و نمی‌خواهند دانشجو سیاسی باشد، پیام داریم، برای کسانی که بر خلاف نظر مقام معظم رهبری که فرمودند، خدا لعنت کند، کسانی را که نمی‌خواهند دانشگاه سیاسی باشد، ما برای آنهایی که نقش دانشگاه را در نقد قدرت حاکم منکر می‌شوند، و مانع و سدی در مقابل جنبش‌های دانشجویی می‌شوند، پیام داریم.
این فعال سیاسی کشور گفت: امروز باید بپذیریم و اعلام می‌کنم که نقش جنبش دانشجویی در این برهه کمتر از نقشی که در دوره‌های مختلف ایفا کرده‌اند، نیست. هم دانشجویان، هم قدرتمندان و هم جامعه به این نقش صحه می‌گذارند. امروز جنبش دانشجویی و فعالیت‌های آزادخواهانه آنان توأم با حرکت‌های عقلانی است. امروز همه بر این باورند که این نقش تاریخی دانشجویی و روند مطالبه‌گرایانه آنها ادامه داشته باشد.
کاووسی افزود: حوزه‌های دانشجویی، حوزه‌هایی هستند که باید به نقد بپردازند و آنها می‌توانند با رفتارها و عملکردشان جامعه را متأثر از خودشان کنند.
عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب در بخش دیگری از سخنان خود به اثرگذاری جنبش‌های دانشجویی پرداخت و اظهار داشت: امروز جنبش دانشجویی تاثیرگذاری چندانی ندارد و نقش جنبش‌های دانشجویی کمرنگ است.
وی به سردی و کمرنگ شدن جنبش‌های دانشجویی در سال‌های گذشته اشاره‌ای کرد و گفت: چالشی که جنبش دانشجویی با آن مواجه است، عدم نیروهای فعال و جریان‌ساز در جریانات دانشجویی می‌باشد، سطحی شدن فعالیت‌های دانشجویی و بی‌محتوایی نشریات دانشجویی نیز از دیگر چالش‌های جنبش دانشجویی به شمار می‌رود.
کاووسی در ادامه تصریح کرد: حتماً باید تولید محتوا در فعالیت‌ها و نشریات دانشجویی وجود داشته باشد.
وی افزود: ترس از سرکوب و فضای که در برخی دانشگاه‌ها وجود دارد، فضای تهدید و ارعاب که دانشجویان با آن روبرو هستند، عواملی هستند که سبب کمرنگ شدن فعالیت‌های دانشجویی شده است. قطعاً دانشجو کسانی که در حال فاسد شدن است را باید نقد کند.
عضو حزب اراده ملت ایران در ادامه گفت: امروز وضعیت اجتماعی جامعه خوب نیست، آسیب‌های اجتماعی در بحرانی‌ترین حالت خودش قرار گرفته است، وضعیت اشتغال برای فارغ التحصیلان و دانشجویان مناسب نیستف بنابران جنبش دانشجویی باید فعال‌تر از هر زمان دیگری عمل کند.
کاووسی گفت: ما معتقدیم کسانی که فضای دانشگاه را امنیتی می‌کنند، باید توسط دانشجویان نقد شوند. ولو آن که دانشجو ستاره‌دار و یا بدون ستاره این فضاها را پشت سر بگذارند. معتقدیم فضای دانشگاه باید نقد شود و معتقدیم کسانی که برای چهره‌های سیاسی محدودیت ایجاد می‌کند، نیز باید نقد شوند و باید جریان‌ها نقد شوند.
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه خواستار نقد چرایی حصر و محدود کردن «خاتمی» شد و افزود: باید در مسیر جریان اصلی خودش و آرام، جنبش مقدس دانشجویی مسائل را مورد نقد و بررسی قرار دهد.
وی گفت: روزی که آزادی برای همه شهروندان وجود داشته باشد، مطالبه دانشجویان و جریان آزادی‌خواه است و کسی را نباید از گردونه سیاست خارج کنیم.
 
کاووسی در ادامه خطاب به روحانی رئیس جمهور ایران گفت: همه این دانشجویان در اردیبهشت ماه پای صندوق‌های رأی امدند، اما یک سووال از شما دارند، معتقدیم که فضای امنیتی بر سر دانشگاه‌ها برداشته شد، اما آیا به آزادی سیاسی دانشجویان چقدر معتقد هستید. آیا از آمار دانشجویان ستاره‌دار اطلاع دارید. به وعده‌هایی که داده‌اید، چقدر عمل کرده‌اید.
وی افزود:به امید روزی هستیم که هیچ محدودیتی برای هیچ فرد آزادی‌خواهی و دانشجویی وجود نداشته باشد.
به سان رود
که در نشیب دره سر به سنگ می‌زند
رونده باش
امید هیچ معجزه‌ای ز مرده نیست،
زنده باش
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حسيني
Iran, Islamic Republic of
این چی میگه؟؟؟؟؟
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1