تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب : ۲۹۹۴۰۸

اولین جشنواره استانی خوشنویسی قرآن و عترت برگزار می‌شود

۲
۰
کبنا ؛اولین جشنواره استانی خوشنویسی قرآن و عترت برگزار می‌شود.
به گزارش کبنا از باشت،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باشت با اعلام این خبر اظهار داشت: این جشنواره به مناسبت هفته قرآن و عترت استان کهگیلویه و بویراحمد در هفته اول اسفندماه سال جاری در یاسوج، مرکز استان برگزار خواهد شد.
سعید محمودی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره هنری، ابراز داشت: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج و اشاعه فرهنگ قرآن و عترت در قالب هنر خوشنویسی، گسترش فعالیت های فرهنگی- هنری- مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین «ع»، ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت های هنری و انتقال پیام هنرمندان و شناسایی هنرمندان معاصر و فعال در عرصه قرآن و عترت است.
این مسئول فرهنگی در شهرستان باشت موضوع جشنواره را در دوبخش قرآن و عترت اعلام کرد و ادامه داد: در بخش قرآن آثار باید برگرفته از مضامین قرآنی و اشاره صریح و یا غیرمستقیم به آیات نورانی قرآن یا استفاده از آیات قرآن بوده و در بخش عترت نیز برگرفته از سیره و زندگانی اعل بیت«ع» و یا روایات و مناقب نقل شده از اهل بیت «ع» باشد.
محمودی آخرین مهلت ارسال آثار را تا ۱۵ بهمن ماه ۹۶ اعلام و افزود: علاقمندان می توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه به آدرس شهرستان باشت، فلکه مشک، منازل سازمانی، فرعی سوم نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه هفته قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد تحویل و یا از طریق کد پستی ۷۵۸۸۱۱۶۸۹۶ و تلفن ۳۲۶۲۲۶۲۲ و نمابر ۳۲۶۲۰۵۳۸ ارسال نمایند.
وی با اشاره به شرایط و مقررات شرکت در رشته خوشنویسی این جشنواره، گفت: جشنواره خوشنویسی در سه گرایش نستعلیق، شکسته و نسخ برگزار می شود.
محمودی افزود: حداکثر اندازه یک اثر باید ۳۰*۵۰ سانتیمتر باشد و هر هنرمند می تواند حداکثر با ۳ اثر در هر یک از گرایش ها در جشنواره شرکت نماید.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باشت با بیان اینکه ترکیب بندی های تقلیدی صرف و کپی برداری از آثار استادان پذیرفته نمی شود، ابراز داشت: آثار راه یافته به نمایشگاه الزاماً باید با قاب ارائه شوند ضمن اینکه کیفیت تصاویر ارسالی نیز باید نشان دهنده جزئیات اثر برای هیئت انتخاب باشد.
محمودی گفت: در پایان این جشنواره به نفرات برتر جوایزی تعلق خواهد گرفت که به نفر اول مبلغ ۵ میلیون ریال وجه نقدی و لوح افتخار به همراه تندیس جشنواره، نفر دوم مبلغ ۳ میلیون ریال وجه نقدی و لوح سپاس و نفر سوم مبلغ ۲ میلیون و پانصدهزار ریال وجه نقدی و لوح سپاس اعطا خواهد شد.
خبر:فتح الله پوران پور
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بازدید
Iran, Islamic Republic of
چقدر ت..فه اش!!!
باشت
Iran, Islamic Republic of
ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا هوووووووووووووووووووووووووووی سیلش کنیت
مستند «فرجام جنایت» توسط وزارت اطلاعات منتشر شد

مستند «فرجام جنایت» توسط وزارت اطلاعات منتشر شد

مستند «فرجام جنایت» که به بررسی جزئیاتی از عملیات های تروریستی و خونین گروهک تجزیه طلب ...
وزیر بهداشت: اهل ترک کردن صحنه نیستم

وزیر بهداشت: اهل ترک کردن صحنه نیستم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جریان شناخته شده‌ای، خبر استعفای بنده را منتشر ...
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد + عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد + عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
1