تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۲۹۹۱۹۷

نامه‌ی تند یک دانشجو خطاب به معاون سیاسی؛ تأسف همگان از وضعیت دانشگاه پیام‌نور یاسوج / خفقان در دانشگاه‌ها / امور امنیتی استان نباید به هر فردی داده شود

۴
۰
کبنا ؛ 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور یاسوج در نامه ای به معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اتفاقات جشن روز دانشجو در این دانشگاه و جو حاکم بر استان واکنش نشان داد.
 
جشن روز دانشجو در دانشگاه پیام نور یاسوج با روندی متفاوت برگزار شد که حواشی خاص خود را به همراه داشت.
 
برنامه ای که حتی تشکل انقلابی، اصیل و قدیمی دانشگاه یعنی بسیج دانشجویی از طرف مسئولین دانشگاه اجازه صحبت کردن پیدا نکرد، اعتراض‌های مختلفی را به همراه داشت.
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور یاسوج در اعتراض به روند حاکم بر این برنامه در نامه ای ضمن اعتراض به وضعیت موجود در این دانشگاه، موارد متعدد دیگری را که باید در جشن روز دانشجو و از پشت تریبون دانشجویی به گوش معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نماینده مقام ارشد استان و میهمان برنامه می‌رسید، عنوان کرد.
 
متن نامه به شرح زیر است:
 
باسمه تعالی
جناب آقای دکتر محمدی
سلام علیکم
مرقومه زیر متن سخنرانی حقیر بعنوان نماینده جمعی از دانشجویان دانشگاه پیام نور استان بود که به لطف مسولین مربوطه فرصت ارائه آن خدمت شما مهیا نشد باشد که از طریق رسانه‌ها به سمع و نظر جنابعالی برسد
 
در ابتدا حضور شما را به دانشگاه پیام نور یاسوج به فال نیک گرفته و به شما خیر مقدم میگوییم.
جنابعالی حسب اطلاع در ایام ۱۶ آذر در ۳ دانشگاه حضوریافته اید و پاسخگو بوده‌اید، به شما تبریک عرض می‌کنم هرچند توقع این بود که استاندار محترم نیز در یکی از دانشگاه‌ها حضور پیدا می‌کرد و به سئوالات دانشجویان خصوصاً در خصوص ابهامات و عملی کردن شعارهای اعلامی، پاسخ می‌دادند اما در هر صورت نکات زیر را به سمع و نظر شما می‌رسانم
۱-نکته اول را لازم است درباب دانشگاه پیام نور استان عرض کنم و آن اینکه مشکلات ساختاری و نبود زیرساخت‌های ابتدایی دانشجویی و آموزشی از جمله نبود منابع مالی لازم و فقدان اساتید هیئت علمی و حتی نداشتن محیط آموزشی مناسب که تأسف همگان را در پی داشته است موجبات یاس و نامیدی دانشجویان و مسولین را فراهم آورده تاجایی که مسئله علم وعلم آموزی در دانشگاه پیام نور به مسئله ای فرعی تبدیل شده، جای بسی تأسف است که دانشگاهی که قراربود باری از دوش نظام ومسئله جدی علم بردارد امروز درفراز نشیب سیاست‌ها و نگاه‌های مختلف دولت‌ها به جسمی بی جان و قواره ای بی روح تبدیل شده است
۲-از مدیریت هوشمندانه جنابعالی در حوزه سیاسی امنیتی تشکر می‌کنم، حقیقتاً مدیریت متوازن شما، با وجود نقدهای موجود جلوی بسیاری از افراط و تفریط‌ها را گرفت وبه صراحت دانشجویی عرض کنم که علی الظاهر، این نوع مدیریت متوازن و متواضع، به مذاق جریانات افراط گرا و احزاب سیاسی خاص و برخی نمایندگان تمامیت خواه خوش نیامده و برخی انتصابات حوزه استانداری موجب ایجاد موج نگرانی در بین دلسوزان امر شده است. آنچنان که از مشی اعتدالی دولت انتظار می‌رود و این چنین که استاندار محترم شعار می‌دهد افرادی که در نزد مردم جایگاه مناسبی ندارند و نسبت به آن‌ها بدبینی و سوء ظن وجود دارد و حامیان محکومین فتنه بوده‌اند نباید مصادر امور خصوصاً در حوزه سیاسی امنیتی را به دست گیرند.
۳- برخی احزاب در استان ما سابقه خوش نامی ندارند. آنچه این روزها به گوش می‌رسد حاکی از حاکمیت یک حزب خاص است.. این در حالی است که دولت یازدهم و دوازدهم علیرغم شعار اعتدال خود نسبت به این موضوع بی توجه بوده است.
نکته دیگر اینکه در اکثر دانشگاه‌های استان اینطوری اعلام شده برخی افراد خصوصاً، رقیب نمایندگان فعلی مجلس از جمله آقایان هدایت خواه، روشنفکر، بهرامی و حتی امثال موحد و دیگران که رفیب سیاسی آقایان بودند، حق صحبت در دانشگاه‌ها راندارند، چرا اینگونه خفقان ایجاد می‌شود.
۴-بی حرمتی به مقام شامخ شهدا و خیابان کشی‌های طایفه ای و منازعات متاسفانه سخیف وبه دور از شان شهید و شهادت بر سرنامگذاری اماکن عمومی اخیراً در یاسوج باب شده است و سئوال این است که چرا شورای تأمین در این خصوص ورود پیدا نمی‌کند، چرا از مصوبات قانونی شورای فرهنگ عمومی استان دفاع نمی‌شود، این حرکت یک نوع ناهنجاری فرهنگی است وباسیره شهدا مغایرت دارد، نگاه طایفه ای به نام گذاری‌ها یعنی وهن مقام شهید و شهادت، مامخالف بیان احساسات مردم نسبت به شهیدان خود نیستیم و برایمان قابل احترام است اما ادامه چنین روندی در کنار سکوت مسولین مربوطه عواقب ناخوشایندی درپی خواهد داشت.
درپایان از همه کسانی که در حفظ ساحت مقام دانشجو و گرامیداشت آن قدمی برداشته تشکر کرده وگلایه خود را از کسانی که باسیاست زدگی وبعضا برخوردهای سلیقه ای سعی در ایجاد صدای یکطرفه در دانشگاه را داشتند اعلام می‌نماییم.
ستار ابراهیمی
مسول بسیج دانشگاه پیام نور یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما

امیر علی جان
Iran, Islamic Republic of
درود بر بسیج دانشجویی
رها
Iran, Islamic Republic of
دستشون درد نکنه همیشه نوبت شما بوده این یک مرتبه هم به کام شمانبوده. ه ه ه
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
این معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برکنار می شود؟؟؟؟؟
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر تاجگردون و اصلاح طلبان استان لطفا هرچه سریعتر ریس پیام نور استان را عزل نمایید چون یک احمدی نژادی کامل می باشد و تمام اصلاح طلبان را از صحنه حذف نموده و نیروهای ریسی را جایگزین نموده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1