تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب : ۲۹۹۱۲۴

نشست هماهنگی هفته پژوهش در گچساران+تصاویر

۱
۰
کبنا ؛معاون فرماندار گچساران روز در نشست هماهنگی هفته پژوهش در گچسارن گفت: در کشورهای توسعه یافته تکیه بر منابع طبیعی برای رشد و سرمایه گذاری جایگاهی ندارد بلکه توسعه باید بر محور تولید علم و دستاوردهای پژوهشی بنا شود.
سید مرتضی سجادپور  پژوهش را  تلاش برای یافتن بهترین راهکارها به منظور حل مشکلات بشر اعلام کردو گفت: امروز ایران اسلامی با اتکا به پیشرفت‌های علمی مبتنی بر کار پژوهشی متخصصان ، دانشمندان و دانش پژوهان جوان و متعهد خود توانسته تا در عرصه های متعددی به الگویی مناسب در بین کشورهای منطقه و جهان اسلام در زمینه پژوهش و تحقیق تبدیل شود.
وی  با بیان این مطلب که پژوهش در واقع یک روش و شیوه هوشمندانه ای است برای دست یافتن به راهکارهای علمی و فناوری در جامعه افزود: در کشورهای توسعه یافته تکیه بر منابع طبیعی برای رشد و سرمایه گذاری جایگاهی ندارد بلکه توسعه باید بر محور تولید علم و دستاوردهای پژوهشی بنا شود.
سجاد پور عنوان کرد: جوامع بشری ناگزیر از تغییر و نوآوری هستند اما تنها راه تغییر و حرکت به سمت توسعه پایدار کسب توانایی علمی در سایه تحقیق و پژوهش است.
وی شناسایی و معرفی پژوهشگران برتر در جامعه و تجلیل از آنان ،فراهم آوردن زمینه گسترش و تقویت روحیه پژوهش در بین سایر محققان و ایجاد ارتباط و تعامل سازنده بین پژوهشگران واحدهای پژوهش را از طریق گرهمایی از مهمترین اهداف و محورهای هفته پژوهش برشمرد.
معاون فرماندار شهرستان اظهار امیدواری کرد که نیروهای جوان و محققین ما در شهرستان بتوانند در زمینه پژوهشهای پایه و بنیادی و کاربردی ،توسعه ای و اکتشافی و غیره ... در سطح ملی و بین المللی آثارخود را عرضه و باعث افتخاربرای کشور و شهرستان گچساران باشند.
در ادامه مدیر پژوهش ‌سرای آموزش و پرورش گچساران گفت: یکهزار و۳۰۰نفر از دانش آموزان این شهرستان عضو پژوهش سرای دانش آموزی هستند.
سید عبدالعظیم حسینی گفت: پژوهش سرای این شهرستان دارای انجمن های هوا و فضا، ستاره شناسی و تشریح است.
وی بیان کرد: دانش آموزان گچساران در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ هشت رتبه کشوری را در زمینه پژوهش کسب کردند.
حسینی تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ طرح علمی و آموزشی به مرحله شهرستانی جشنواره جابربن حیان گچساران سال گذشته راه یافت که از این تعداد سه طرح موفق به کسب رتبه کشوری شد.
وی ابراز کرد: تقویت اعتماد به نفس دانش آموزان، تحقیق، پژوهش و ایجاد بستر مناسب برای انجام فعالیت های گروهی و انفرادی از اهداف راه اندازی پژوهش سرای دانش آموزی است.
وی اظهار داشت: دولت یازدهم  به بحث پژوهش توجه ویژه ای داشت.
حسینی عنوان کرد: تقویت پژوهش سراهای دانش آموزی زمینه ساز شناسایی استعدادها و فراهم کردن رشد و پرورش خلاقیت ها در جوانان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

بنگرو
درود بر سید عبدالعظیم حسینی
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1