تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب : ۲۹۹۰۵۵

کشاورز: وصول مطالبات معوق در اولویت است / نبود شرکت‌های صادرات محور و عدم استقبال مردم از صادرات کالا

۰
کبنا ؛نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور ابراهیم کشاورز نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و رئیس شورا، محمدعلی غفاری مدیرکل امور مالیاتی و دبیر شورا و سایر اعضاء این شورا به میزبانی اداره کل امور مالیاتی استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه وبویراحمد در این نشست گفت: شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی ودارایی در این استان همواره نشست‌های مطلوبی را برای پیشبرد اهداف پیش بینی شده و بین بخشی داشته و برنامه محوری این شورا مورد تاکید وزیر امور اقتصادی ودارایی است.
ابراهیم کشاورز رصد مشکلات اقتصادی استان و برنامه ریزی برای برون رفت ازاین مشکلات و کمک به دیگر بخشهای اقتصادی و خدماتی استان را از اهداف برگزاری این نشست‌ها عنوان کرد و افزود: لازم هست در راستای تعامل و همکاری برای تحقق اهداف و برنامه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی و حل مشکلات بخش اقتصادی استان این نشست‌ها با جدیت بیشتر برگزار گردد تا بتوانیم با همفکری، گام‌های اساسی در راه رشد اقتصادی استان برداریم.
وی اظهار داشت: اتفاقات خوب و مثبتی در وزارت امور اقتصادی و دارایی رخ داده و اکنون نیز در قالب یک کمپین گسترده، اقدامات برتر این وزارتخانه در صد روز نخست دولت دوازدهم اطلاع رسانی می‌گردد.
وی در این نشست با اشاره به تقدیم لایحه بودجه از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی افزود: در همین راستا باید بررسی‌های لازم پیرامون مسائل و مشکلات اقتصادی استان صورت گیرد و نتایج حاصله برای طرح در لایحه بودجه به نمایندگان استان منعکس گردد.
کشاورز با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای وصول درآمدهای مالیاتی بیان داشت: در سالجاری دستگاه‌های متولی وصول درآمد و از جمله اداره کل امور مالیاتی تلاش‌های بسیار خوبی برای وصول به موقع درآمدها داشته‌اند و امیدواریم که در ماههای باقیمانده تا پایان سال بتوانیم صددرصد درآمد مصوب را محقق کنیم تا استان از عواید آن منتفع گردد.
کشاورز در این نشست بر لزوم تهاتر بدهی‌های مالیاتی مودیان حقیقی و حقوقی تاکید کرد و اظهار داشت: تهاتر مطالبات و طلبکاری‌های دولت یک فرصت خوبی برای گره گشایی از مشکلات برخی پیمانکاران و مودیان مالیاتی در استان است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همچنین با اشاره به مشکلات سیستم بانکی و ضرورت حمایت از بانک‌ها در راستای ارائه خدمات و تسهیلات برای رونق اقتصادی استان، فعال شدن کارگروه وصول مطالبات بانکی استان را مورد تاکید قرارداد و اظهار داشت: در کنار حمایت بانک‌ها از سرمایه گذاری، وصول مطالبات بانک‌ها یک اولویت است.
مدیرکل امور مالیاتی استان نیز در این نشست گفت: چند پرونده تهاتر بدهی مودیان مالیاتی این استان که دارای مطالبات از بخش دولتی هستند، در دست اقدام است.
محمدعلی غفاری با اشاره به لزوم تأمین منابع مالی کشور از محل درآمدهای غیرنفتی گفت که این استان کمترین معوقه مالیاتی را دارد.
وی اظهارکرد؛ تلاش شده بدهی‌های مودیان حقیقی وحقوقی با اعمال تخفیف‌های قانونی و شرایط تقسیط بنحو مطلوب وصول شود که این استان از این حیث در بین استان‌های دیگر شرایط خوبی را به لحاظ پایین بودن معوقات مالیاتی دارد. غفاری برگزاری نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اموراقتصادی و دارایی در استان را گام ارزنده برای تعامل، هم افزایی و همکاری بین بخشی دانست.
بهنام احمدی، مدیرگمرک استان نیز در این نشست با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها برای صادرات کالاها و محصولات از گمرک استان آماده است، افزود: در ۹ ماهه گذشته، ۵۳۳ تن کالا به ارزش بالغ بر دومیلیون دلار از گمرک استان به خارج از کشور صادر گردیده است که عمده این کالاها شامل پودر شیرین بیان و لوازم آرایشی و بهداشتی است که به کشورهای آلمان، امارات و افغانستان صادر گردیده است.
احمدی نبود شرکت‌های صادرات محور، نبود سرمایه گذاران قوی و عدم استقبال مردم از صادرات کالا از گمرک استان را از مشکلات صادرات از گمرک استان عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که با حمایت مسئولان زیرساخت‌های لازم برای واردات کالا از گمرک استان فراهم شود.
اله داد محمدی مدیرعامل بانک کشاورزی نیز در این نشست با اشاره به نقش مؤثر بانک‌ها در ارائه خدمات و تسهیلات برای رونق اقتصادی استان گفت: انتظار داریم حمایت‌های لازم از سیستم بانکی استان بیش از پیش صورت گیرد تا با تأمین نقدینگی بتوانیم گام‌های خوبی در راه رفع مشکلات اقتصادی استان برداریم.
وی بیان داشت: این نشست‌ها به حل و فصل مشکلات بخش اقتصادی و سیستم بانکی استان کمک شایانی خواهد کرد و این انتظار هست که با تلاش و پیگیری در راستای وصول مطالبات بانکی بتوانیم خدمات بهتری به هم استانی‌ها ارائه نمائی‌ام.
مدیر اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی نیز در این نشست کمبود تجهیزات و زیرساخت‌ها را از مشکلات جدی این اداره در استان بر شمرد.
علی حسین خوشزاد بیان داشت: اننتظار داریم که امکانات و تجهیزات مورد نیاز این اداره تأمین گردد تا بتوانیم به وظایف ذاتی خود در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی عمل نمائیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
1