تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۲۹۸۹۹۱

اختصاص ۷۲۰ میلیارد تومان برای بیمه قالی‌بافی در بودجه دولت/ فعالیت ۳ هزار و ۲۰۰ قالی باف در کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
کبنا ؛رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: اقدامات ارزشمندی برای بسترسازی و تقویت بنیه پژوهشی در حوزه فرش ایران صورت گرفته است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، ظهر امروز حمید کارگر در نشست فعالین فرش استان کهگیلویه و بویراحمد که در یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات ارزشمندی برای بسترسازی و تقویت بنیه پژوهشی در حوزه فرش ایران صورت گرفته است، و چکیده این پژوهش‌ها در قالب کتابی به چاپ خواهید رسید.
کارگر با بیان اینکه نیازسنجی آموزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌شود، بیان کرد: کارگاه‌های آموزشی در حوزه هنر فرش برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه تسهیلات ۱۸ درصدی بانکی برای متقاضیان حوزه فرش نامناسب است، گفت: صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان تسهیلات ۴ درصدی پرداخت می‌کند، و این در حالی است که ما ۵۰ میلیارد تومان برای حمایت از تولید صادرات فرش جذب بودجه شده است.
رئیس مرکز ملی فرش ایران اظهار داشت: در هشت ماه نخست سال جاری بیش از سه هزار تن فرش دستباف به ارزش ۲۶۹ میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر شد، که این میزان ۳۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
وی بیان داشت: در بودجه ۹۷ بالغ بر ۷۲۰ میلیارد تومان اعتبار سهم دولت در اجرای بیمه قالی بافی است، این در حالی است که برای پرداخت بیمه قالی بافی بیش از هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.
داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد در این نشست نیز گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ قالی‌باف در استان کهگیلویه وبویراحمد مشغول هستند.
دیودیده اظهار کرد: ۳ هزار و ۲۰۰ قالی‌باف در استان مشغول هستند که از این تعداد هزار و ۱۱۷ بیمه‌شده هستند و همچنین ۱۳ کارگاه قالی‌بافی در سطح استان فعال است.
دیودیده بیان کرد: متوسط تولید سالانه بافت قالی در استان ۳ هزار مترمربع و همچنین سالانه تولید بافت گبه در استان ۸ هزار مترمربع است.
وی بابیان اینکه ۵ مربی قالی‌بافی در سطح استان آموزش می‌دهند، گفت: هزار و ۸۰۰ نفر در به بافی فرش آموزش دیدند و ۴۸۵ مورد گواهی مشاغل خانگی در استان صادر شد.
دیودیده با اشاره به‌ضرورت ساماندهی کارگاه‌های فرش در استان، افزود: سال ۹۷ دو مورد کارگاه با اشتغال‌زایی ۱۸۰ نفر ایجاد می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد گفت: سند توسعه صادرات فرش در استان تدوین شد.
   
نام شما

آدرس ايميل شما

جوان بیکار
Iran, Islamic Republic of
سایتهای پولکی
جوان بیکار
Iran, Islamic Republic of
سایتهای پولکی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1