تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۲۹۸۹۶۷

کامرانی:مرحوم هاشمی کشور را غیر علمی اداره می کرد/حرف حق را می زنم اگر رد صلاحیت شوم/بعداز ۴۰سال چه بر سر مردم آوردیم/کهگیلویه سرباز اصلاحات را تنها گذاشت+عکس

۲۴
۰
کبنا ؛
مناظره سیاسی در دانشگاه پیام نور گچساران با موضوع انقلاب اسلامی ،استقلال یا وادادگی به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو با حاشیه های مختلفی دراین دانشگاه همراه بود.

به گزارش کبنا نیوز ،،بسیج دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه پیام نورگچساران به مناسبت روز دانشجو اقدام به برگزاری یک مناظره سیاسی با موضوع انقلاب اسلامی، استقلال یا وادادگی کرد در این برنامه” یدالله مرادی” مدرس دانشگاه و تحلیل گر مسائل سیاسی (اصولگرا) و “علی کامرانی” عضو شورای مرکزی نیروهای خط امام (اصلاح طلب)به مناظره پرداختند.

علی کامرانی کاندیدای اصلاح طلب در مجلس دهم حوزه کهگیلویه دراین نشست ضمن تبریک روز دانشجو اظهارکرد:دانشجویان مبدا تحولات در تاریخ بشر و در تاریخ ایران اسلامی هستند جدای از ۱۶آذر ،۱۹آذر سال ۸۲هم در دانشگاه آزادگچساران خاطره خوبی داریم که آن روز را هم فراموش نمی کنم چون در راستای همان جنبش حق طلبانه دانشجوزود:هدف از این مناظره بیشتر آگاهی بخشی است و قطعا برخی از شماها در ذهن داریدکه اتفاقاتی بین عزیزان مدعی اصولگرایی و اصلاح طلبی رخ می دهد و ما در اینجا با هم بحث می کنیم اما ما یک اصول و مبانی خود را داریم بنام انسانی و دینی و به عنوان فردی که در دانشگاه درس خوانده و با علوم انسانی آشنایی دارد و نیزدغدغه انقلاب را دارد و اینجا هدف آگاهی بخشی است تا ما رفتار و شخصیتمان منبعث از  اندیشه ای باشد که وقتی اشتباهی که دیگران در عرصه سیاست کرده اند را نکرده باشیم.




کامرانی با اشاره به معنای جنبش دانشجویی گفت:ذات جنبش یعنی یک حرکت خودجوش،همواره این دغدغه را داشتم هم برای دانشجویانی که درقالب تشکل ها، بسیج، انجمن، جهاد اسلامی و … که این ها باشگاه احزاب نشوند ، باشگاه نیروی های بیرون از دانشگاه نشوندو باشگاه نیروهای امنیتی نشوند و باید خودشان باشند و مستقل باشند.

وی افزود:در کودتای ۲۸مرداد شاهد این موضوع بودیم که انگلیسی ها موفق شدند سرآمریکایی ها کلاه بگذارند ؛باید بدانید که آمریکا ،انگلیس، روسیه، کوبا، لبنان ،سوریه و همه این ها دنبال منافع ملی خود هستند.

دوست و دشمن استراتژیک معنا ندارد

کامرانی ادامه داد:در دنیای سیاست بحث دوست و دشمن استراتژیک معنا ندارد نه لبنان دوست استراتژیک ماست و نه آمریکا دشمن استراتژیک ماست بحث ،بحث دشمن و دوست تاکتیکی است و دنیای سیاست این را می گوید.

وی افزود:بحث های ارزشکارانه در دنیای سیاست با توجه به اصول حاکم در دیپلماسی دنیا معنی ندارد، خودمان را گول نزنیم در آن زمان هم که آمریکایی ها که آنها از انگلیس بدتر و آنها از فرانسه بدتر و آنها هم از شوری بدتر وهمه از همه بدتر ؛سرکار ما با اینهاست،همه اینها مثل هم هستند.شما به تاریخ روابط ما با همین سوریه نگاه کنید به لبنان و پاکستان نگاه کنید همه این کشورها دنبال منافع خودشان هستند و ما هم باید دنبال منافع ملی خودمان باشیم.

کامرنی اظهارکرد:همان زمان انگلیسی ها منافعشان در ایران به خطر افتاد وسعی کردند آمریکایی ها را همراه کنند تا زمانی که “ترومن” سرکار بود نتوانستند بعد “آیزنهاور” آمد موفق شدند آیزنهاور را با خودشان همراه کنند و کودتا شکل گرفت،مرحوم کاشانی بی تقصیرنبود و مرحوم مصدق هم بی تقصیرنبود .

وی گفت:جنبش دانشجویی با روشنفکری دینی یک رابطه دیرینه داردو همواره روشنفکری دینی و جنبش دانشجویی مورد غصب دولبه قیچی یعنی روشنفکری لیبرال از یک سو و دینداری متحجر قرار گرفته است.

کامرانی گفت:بعد از وقوع انقلاب اسلامی متاسفانه دوره کوتاهی روشنفکران دیندار براین کشور حاکم بودند و وقتی آنها حاکم بودند کشور رو به پیشرفت و توسعه گذاشت که محصول آن را در تدبیر مهندس بازرگان آن مرد بزرگ می توان دید.کسی که حرف هایش را امروز می بینیم و کاش به آن حرف ها گوش می دادیم ونمونه دیگر در دوران سید خندان اصلاحات “محمد خاتمی” دیدیم و زیبایی ها آن را در اداره جنگ توسط میرمحصور بدون محاکمه شاهد بودیم.

درمناظره باید مدافع حق بود

وی گفت:قبل از مناظره برادر خانمم پیامی به بنده داده بود که درمناظره سعی کن مدافع حق باشی که روز قیامتی است و برای هیچ فردی و هیچ شخصی خودمان و آخرتمان را خراب نکنیم و نگاه کنیم که در تاریخ جمهوری اسلامی چه در وقوع و چه در بعد از انقلاب چه کسانی بدون هیاهوهای سیاسی و خودنمایی هایی شیطانی و بدون تعهد به مذهب و شلوغ کاری و بی تدبیری به اصول و استقلال کشور ضربه زدند.

کامرانی گفت:چه کسانی که به رغم تمامی مشکلاتی که به ناحق برایشان بوجود آورند اما انقلاب را فرزند خودشان می دانستند و در آغوش خودشان گرفتند تا انقلاب و نظام و قانون اساسی که محصول خون شهیدان است از آن محافظت کردند.

وی تصریح کرد:اگر در فضای دانشگاه علمی و آکادمیک صحبت کنیم و بدون بحث های حاشیه ای بدون بحث های کوچه بازاری و بدون بحث هایی که در تریبون های مقدس نمازجمعه که جایشان آنجا باید کارهای دیگری شکل می گرفت و اگر شکل می گرفت امروز وضعیت اینگونه نبودواتفاقات دیگری شاهد بودیم.

بعد از ۴۰سال چه بلایی سرجامعه آوردیم

کامرانی ادامه داد:باید نگاه کنیم که نبی اکرم (ص)جامعه جاهلی عربستان را در طول ۲۵سال به کجا رسانیدکه جامعه عصر اول خودش روم و ایران را تسخیرقلوب می کند اما ما بعد از ۴۰سال چکار کردیم و چه بلایی برسرجامعه آوردیم.

این فعال اصلاح طلب ادامه داد:چرابا تحجر و جمود و چرا اینکه همواره درجامعه می خواهیم از جامعه بترسیم،از زلزله می ترسیم ،از جنگ می ترسیم، از تحریم می ترسیم وما از همه چیز می ترسیم ببینید چه بلایی سرجامعه آمده است.

وی تصریح کرد:چه اتفاقی رخ داده است کلیت این ۴۰سال را عرض می کنم و ما چکار کردیم چه اتفاقاتی رخ داده است چطور رفتار کردیم وآیا جهالت جامه ما بیشتر از جهالت در زمان نبی اکرم(ص)بود که قطعا اینطور نبود اما چه اتفاقی افتاد و چه کسی مسئول است چه افرادی که باعث و بانی شدند.



ملت با جمهوری اسلامی مشکلی ندارند

 کامرانی ادامه داد:یکی از اهداف انقلاب اسلامی که در شعارها آمده بود استقلال ،بعد آزادی و جمهوری اسلامی است.بارها عرض کرده ام که ملت ایران با جمهوری اسلامی هیچ مشکلی ندارندمگر می شود کسی مسلمان باشد امامخالف اسلام باشد مگر می شود کسی مسلمان باشد و مخالف استقلال کشورباشد.

دولت دوازدهم دولت اصلاحات نیست

کاندیدای مجلس دهم حوزه کهگیلویه افزود:جمهوری اسلامی به عنوان محصول انقلاب اسلامی بدنبال استقلال است و در دوران جنگ با مدیریت آن مرد استقلال کشورحفظ شد ما مدعی نیستیم و معتقد نیسیتم که این دولت(دوازدهم) دولت اصلاحات نیست.

وی افزود:نیروهای ما را رد صلاحیت کردند، بله ما براین باوریم که عقلانیت حکم می کرد که این چنین برخورد کنیم و چنین فضا را تنگ کردند که از بین اقای روحانی و رئیسی انتخاب کنیم تا اوضاع از این بدتر نشود و حداقل یک عقلانیتی وجود دارد.

حال حاضر هم می خواهند بعد از رحم اجاره ای نردبان اجاره ای هم پیدا کنند.

کهگیلویه سرباز اصلاحات را کنارگذاشت

کامرانی درادامه در پاسخی یکی از دانشجویان مبنی بر به عدم حمایت جریان اصلاحات در انتخابات گذشته مجلس درحوزه انتخابیه کهگیلویه گفت:بنده در واقع بر مبانی اصلاح طلبی مانده و خواهم ماند،چون معتقدم مبانی اصیل انقلاب اسلامی میراث و خون بهای آزادمردان و شیرزنانی که از دوران مشروطه تا الان بوده اند ،هستند واگر کسانی هم این اشتباه را کردند باید سوال شود که چرا سرباز اصلاحات را کنار گذاشتند.

وی ادامه داد:اگر با شعار، آمریکا نابود می شدحاضر بودیم که شب روز بایستیم و شعار بدهیم.دنیای سیاست ، دنیای دانشگاه و دنیای مسائل روز جهان و دنیای توسعه ،دنیایی است که مبتنی برعقلانیت و مبتنی برعلم است.

کامرانی تصریح کرد:همین اتفاقات بود که در دولت با اصطلاح عدالت، کشور را به اینجا کشانید که هرکاری که می کنند آن خرابی ها را نمی توانند درست کنند.من معتقدم اگر سیاستمداران و اقتصاد دانان دنیا بیایند نمی توانند آن خرابه ها را درست کنند،کشور وقتی علمی مدیریت نشود این نتیجه می شود.

وی گفت:معتقدیم که دانشگاه به عنوان مبدا تحولات باید به عنوان مبدا تولید اندیشه در حوزه های مختلف باشد و کسانی که برای دانشگاه ارزش قائل نیستند کسانی که می گفتنددانشجو مدرک دکترا می خواهد چکار کند، اینها برای این تفکرات خطرناک است.

این فعال اصلاح طلب افزود:این اتفاقات باعث شد دنیا علیه ما متحد شود و نزدیک بود استقلال ما به وادادگی تبدیل شود،به جای اینکه تابع شعور و مباحث آکادمیک باشد تابع احساس شد واین رفتارهای پوپولیستی کشور را به اینجا کشانیده است .

محمد خاتمی هم اشتباه کرد

وی گفت:در مبانی اصلاح طلبی معتقدیم که فرد اشتباه می کندو ما معتقدیم که “محمد خاتمی” هم یک جاهایی اشتباه کرد ،ما معتقدیم که خیلی ها هم اشتباه می کنند مگر رهبر معظم انقلاب اشتباه نمی کنند! حضرات امام(ره) هم اشتباه کرد؟!.ما معتقدیم که امام راحل هم اشتباهاتی داشت اما مدعی نبود.

رئیس جمهور باید نقد شودو باید پاسخگو باشد

کامرانی ادامه داد:چرا متاسفانه پشت این انسان های بزرگ و این جایگاه های شریف سنگر می گیریم.ما امام را دوست می داریم اما پشت امام سنگیرنمی گیریم و امام را بت نمی دانیم؛ما رئیس جمهور را معتقدیم باید نقد شود و ایراداتی براو وارد است و باید درعرصه های مختلف هم پاسخگو باشد.

این فعال اصلاح طلب افزود:برجام سند افتخار سیاست تاریخ معاصر است دنیای سیاست دنیای بده بستان است وبحث امتیاز دهی با وادادگی خیلی فرق دارد. امروز در سیاست خارجی بعد از اینکه تیم مذاکره کننده به ریاست آن انسان کاردان(ظریف) و اما مظلوم، ما معتقد نیستیم که هیچ ایرادی نبوده اما این عوامل تابع سیاست های کلی نظام است.

وی ادامه داد: آقای ظریف با تدبیر و با هنر دیپلماسی این مهم را انجام دادند و آیا این وادادگی بود که ۶قطعنامه علیه کشور صادر شد و جهان علیه ما اجماع کرد ،یا نه ما توانستیم با تدبیرو سماجت و استواری نه تنها آن ۶تا را کنار بزنیم بلکه ایجاد اختلاف کنیم بین آمریکا و متحدانش .

بلاهای مرحوم هاشمی برسراصلاح طلبان

کامرانی گفت:ما معتقدیم که بلکه انتقاداتی هم وجود دارد و ذات اصلاح طلبی این است که باید اصلاح شود،آقای مرادی می گویند از۳۸سال عمرانقلاب، ۳۰سال دست اصلاح طبان بود.مگر مرحوم هاشمی اصلاح طلب بود،مرحوم هاشمی زمانی که درقدرت بود چه بلاهایی سراصلاح طلبان آورد،و صداو سیمای برادرش “محمد هاشمی”  از صدای و سیمای “لاریجانی” هم بدتر بودو چه بلایی در مجلس چهارم سر چپ های آنروز درآورد.

محصورین بایدطبق قانون محاکمه شوند

وی گفت:اگر واقعا کسی در هتل محصور باشد که دراین صورت انسان بدش نمی آید از هتل بیرون بزند.این افراد بیایند طبق قانون محاکمه شوند و هر فردی جرمی دارد با هر لباسی که می خواهد باشد باید محاکمه بشوند و دریک دادگاه عادل و هر حکمی دادند باید اجرا شود.

کامرانی افزود:ذات اصلاح طلبی یعنی قانون گرایی و اصلاح طلبی خط قرمزش قانون است و براین باورند که اصل نظام خوب است و قبول دارند اما می گوینداین رفتارها خلاف اصول است. اگر می گویند نظارت استصوابی خلاف قانون اساسی است به خاطر این است که خلاف قانون اساسی است این اظهر من الشمس است .

این فعال اصلاح طلب گفت:انقلاب که کردیم در این کشور مبنا براین بود که مبنای تصمیم گری خرد جمعی باشد انتخابات به معنای واقعی باشد و استقلال به معنای واقعی کلمه باشد.

کامرانی درادامه گفت: ما هم درود می فرستیم به همه شهیدان راه وطن و استقلال و آزادی و درود می فرستیم برکسانی که برای اسلام زحمت کشیدند و جان دادند.ای کاش همانطوری که شهادت حسین علیه السلام را الگو قرار می دهیم زندگی ۵۷ساله ایشان راهم الگو قرار می دادیم.

وی افزود:۴سال گذشته که هیچ و ۸سال قبل از آن و در مجموع به مدت ۱۲سال از رسانه های مختلف، بدون اینکه حتی یک ساعت اجازه بدهند که افراد از خودشان دفاع کنند همه این حرف ها و بهتان ها زده شد اما مردم نه برای روحانی بلکه در ۲۹اردیبهشت آمدند و گفتند که ما می فهمیم و فریب نمی خوریدم .

مرحوم هاشمی کشور را غیرعلمی اداره می کرد

کامرانی گفت:این ملت تاریخ کهنی دارد و اهل مرعوب شدن نیست بنده نگفته ام که دکتر احمدی نژاد و یا مرحوم هاشمی فرد خائنی بود و معتقدیم که این بزرگواران یا طیف مدعی اصولگرایان غیر علمی کشور را اداره می کردند.اما چقدر در این مدت این افراد را با این همه تهمت ها و برچسب ها و هیچوقت اجازه هم ندادم ذره ای از خودشان هم دفاع کنند.

وی افزود:تیم مذاکره کنندما مثل یک تیم فوتبال است که می خواهد در برابر تیم حریف کارهای تاکتیکی انجام بدهد اما برخی خیال می کنند باید لیدرها بروند و آنجا مقابله کنند چون سرو صدا و هیجان بیشتری دارند.

کامرانی ادامه داد:دنیای سیاست شور و سرو صدا نسیت ،بلکه دنیای عقلانیت است و تا زمانی که عقلانیت و خرد جمعی به معنای واقعی براین کشور حاکم نشود اتفاق میمونی  را شاهد نخواهیم بود و تا زمانی که دانشگاه به معنای واقعی مرکز تحول نشود اتفاقی رخ نخواهد داد.تا زمانی که دانشجو را به جرم تحول خواهی ستاره دار می کنند اتفاقی رخ نخواهد دادو این مردم بارها و بارها آمدند و گفتند که ما این تفکر و گفتمان را نمی پذیریم و به زبانی بگویم این گفتمان جواب نمی دهد.

چرا دستگاه قضا موسوی را اعدام نمی کند

وی گفت:۱۲سال بدون اینکه اجازه دهند کسی از خودش دفاع کنند، اما مردم تنها ابزارشان صندوق های رای بود؛مردم آمدند برای نه گفتن به این رفتارها و روحانی را مصداق آن دیدند.اگر موسوی خوئینی ها عامل مشکلات ۸۸است چرا دستگاه قضا او را دستگیر ، محاکمه و اعدام نمی کند.

کامرانی افزود:ما معتقدیم که ما هر ساله در۲۲بهمن و ۱۶آذر بایدبیاییم وبگوییم که انقلاب اسلامی اهدافش چه بود آیا به اهدافش رسید یا نرسید و چه عواملی باعث شد که نرسید و اگر در بحث استقلال ایراداتی است باید ببینیم که ایرادات کجاست و نکته اینجاست که تصمیم گیرانی برای کشور تصمیم گیری می کنند که اعتقاد به رای مردم ندارند.

کامرانی درادامه مناظره گفت:اولا حوادث سال ۸۸را عرض کردم وقتی اتفاقی شکل می گیرد باید مقدمه ان را داشته باشیم.وقتی ۶نفر از اعضای محترم شورای نگهبان که باید ناظر بی طرف باشند علنا در ستادانتخاباتی یکی از کاندیدادها به طور عملی در حال فعالیت هستند می توانند مرجع بیطرف برای امر قضاوت باشند.

وی گفت:در مورد بحث ورود اسلام به ایران، هر دینی چه اسلام و چه غیراسلام یک بحث قلبی و درونی است و با شمشیرهیچ دینی نمی تواند حاکم شود .

وی درادامه درباره اشتباهات حضرت امام راحل گفت: ما ۱۴معصوم داشتیم تمام شد؟!هر انسانی به حکم انسان بودن از این قاعده مستثنی نسیت و اشتباه می کند و اگر اشتباه نکند دیگر نمی تواند زیرمجموعه کلیت انسانی باشد.

کامرانی ادامه داد:امام بارها فرمودندبارها اشتباه کردم و درجریان قائم مقامی آقای منتظری و درجریان بنی صدر هم به طور علنی فرمودند که اشتباه کردند . در بحث سیاست خارجی بارها رهبری فرمودند که من دیپلمات نیستم و من یک انقلابی هستم .کسی که در واقع دیپلمات نیست و خودش هم اذعان دارد توقع کار دیپلماسی از او هم نیست وخودش هم مدعی هم نیست.

وی افزود:امام در تاریخ بشر بعدازپیامبر(ص) وائمه بی نظیربوداما اشتباه هم داشتند.ما فرزندان امام یقین بدانید که دربرابر برخی فرصت طلبانی که در اصلاح طلبی رسوخ کردند و در جریان اصولگرایی اما برای منافعشان و حفظ موقعیتشان می خواهند از امام استفاده کنند بدانند قطعا فرزندان خمینی به آنها اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

به جرم حق گویی رد صلاحیت کنند

کامرانی ادامه داد:خیلی از دوستان قبل از این مناظره به بنده می گفتند که شما بازهم می خواهید در انتخابات کاندیدا شوید و مناظره شرایطی دارد .گفتم می خواستم بروم مجلس که از حق دفاع بکنم واگر واقعا به جرم حق گویی می خواهند رد صلاحیت کنند ،بکنند واما این دلیل نمی شود که حرف های حق را نزنیم .

با محمد خاتمی عقد اخوت نبسته ام

وی افزود:بنده با هیچ فردی حتی محمد خاتمی عقد اخوت نبسته ام و تا زمانی که در مسیرحق که آنرا اصلاح طلبی به معنای گفتمان می دانند حرکت کنند با آنها هستیم ولی اگر خلاف حرکت کردند به فضل پروردگار جلوی هرکسی که بخواهدو تا روزی این صداقت است دفاع خواهم کرد.

وی تصریح کرد:خدا و حقایق را فرموش نکنید که در روز قیامت محمد خاتمی به فریاد ما نخواهد رسید،واحمدی نژاد به فریاد شما نخواهد رسید و احمدی نژاد به فریاد خودش هم نمی تواند برسد.

این فعال اصلاح طلب گفت:مهندس میرحسین موسوی در سال ۸۸چند بار آقای مرندی را واسطه قرار داند که برود و وقت بدهد وبیایند درتلویزیون که بگویند هرآنچه را که قبول دارید ما قبول داریم و هر آنچه را که قبول ندارید قبول نداریم.

کامرانی ادامه داد:ببینید کدام آدم عاقل و کدام آدمی که مغرض نباشد وجدانش را قاضی قرار دهد و با شناختی که از موسوی دارد بگوید موسوی دشمن ائمه اطهار(ع) است ،چطور فردی که در علی آباد کتول حرکتی کرده در ۲۴ساعت شناسایی می کنندو می گیرند اما کسانی که در آن حوادث اقداماتی انجام داده اند را نمی توانند بگیرند.

وی افزود:آیا نباید و حق نداریم شک بکنیم که آن کار مثل عصرعاشورای ۷۶ساختگی بود ،اینکه فردی برود در ۵کیلومتری اسرائیل سخنرانی بکند و نتیجه این بشود که برای اولین بار در تاریخ سازمان ملل متحد و درمجمع سازمان ملل از اسرائیل دفاع می کنند و ما را محکوم می کنند،که اگر این اقدام دیوانگی نباشد بی تدبیری نیست؟.

کامرانی گفت:ما پیامبر(ص) و ائمه(ع) را الگوی خود قرار می دهیم وهر کسی در مسیرآنها حرکت کرد الگوی ماست چون معتقدیم آنها انسان های کاملی هستند.توصیه می کنم به مطالعه ،تفکر و تقوا که البته این توصیه بنده مثل توصیه های ائمه جمعه نیست و توصیه می کنیم اول خودمان و خدا را ناظر داشته باشیم.

دولت فعلی دولت اصلاحات نیست

وی گفت:هیچ کیسه ای ندوخته ایم برای اینکه بخواهیم به جایی برسیم و ما تکرار می کنیم که دولت فعلی دولت اصلاحات نیست.(فانوس زاگرس)

نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شیر مرد حلال زاده و سرباز مام وطن و جریان اصلاحات دکتر کامرانی خدایش با این صحبت گریه کردم
...
Iran, Islamic Republic of
درود بر کامرانی شجاع
عسکری
Romania
اقای دکتر کامرانی شما برای من معیار عدل ان صف و اخلاق هستید درود بر شما
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درودبرتوشیرمرد
زیدون
Iran, Islamic Republic of
په ایگم اصلاحات را کی کی اورد اشعارش داد
خاتمی یاکامرانی
جناب کامرانی فرمودند عهد اخوت باخاتمی نبستیم
تازمانی که درمسیرحق واصلاح طلبی باشیدماهم هستیم
والا تعجب ایکنم وی ای گپ
تغییر
Iran, Islamic Republic of
بر فرض محال که از همین فردا جناب کامرانی بشن نماینده کهگیلویه در مجلس
ایا صحبت از تئوری اصلاحات در مجلس برای مردم محروم کهگیلویه آب و نان میشود؟
ایا با سخنرای های اتشین در صحن مجلس میتوانند بودجه ها را به کهگیلویه سرازیر کنند؟
ایا علاج وضع امروز کهگیلویه و مردم مظلومش حرف و هیاهوست یا تدبیر و مدیریت امور؟
ایا مشکل امروز کهگیلویه سیاست و تاریخ است یا بیکاری و فقر و مهاجرت؟
ایا اصلاحات کهگیلویه به چنین قحط الرجالی رسیده است که سرباز و نماینده اش سابقه حتی یک روز کار اجرایی و مدیریت ندارد و حتی با الفبای تو سعه و عمران و ابادانی اشنایی ندارد؟
ایا برای خروج کهگیلویه از بحران مهاجرت و فقر راه علاجی دارید یا شما هم چون نمایندگان سابق و اسبق کهگیلویه فقط حرف تحویل مردم خواهید داد؟
خیر جناب کامرانی عزیز
اصلاحات کهگیلویه اگر واقعا قصد نجات کهگیلویه و مردمش را دارد نیاز به یک ژنرال دارد نه یک سرباز!!
Iran, Islamic Republic of
در یک کلام فقط باید گفت برو بابا!
حمید
Iran, Islamic Republic of
بیچاره کهگیلویه که چه کسی می خواست نماینده شون بشه.
طاها
Iran, Islamic Republic of
اقای کامرانی شما که که میفرمایید. دیپلماسی بلد نیست پس حتما شما بلدی؟؟شما رشته ادبیات خوندی و اینجا راجه به.. و ریاست جمهوری نظر میدی اول بگو تخصص خودت چیه؟؟؟تا اونجا که میدونیم اقای هاشمی پرچمدار اصلاح طلبان بود..یا اینکه الان فوت ..اصلاح طلبان نمیخورند؟؟شما نظراتت داخل کهگیلویه . نداشت حالا راجع به کشور نظر میدی؟؟؟خدای من
آزادی
Iran, Islamic Republic of
سزوار وایما ک تو ایخاسی نمایندمو وابی..شهرگل شهرگلی
همشهری
Iran, Islamic Republic of
جوری که اقای کامرانی میگه فقط خودش اشتباه نداره و گرنه همه اشتباه دارن.اقای کامرانی خود شما هم اشتباه داری پس فکر نکن هر چه که میگی درست هست.این نظرات شماست
جعفری
Iran, Islamic Republic of
ای طاها امروز رانبین تاریخ تحریف نشده را مطالعه کن
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
شما نه اصولگرا هستی نه اصلاح طلب . خودت هم بهتر می دونی .
آقای کامرانی مگه یادت رفته تو سال ۷۶ دانشگاه شیراز چگونه عکس های خاتمی را پاره می کردی و خودت را اصولگرا جا می زدی ( چون فکر می کردی ناطق نوری قبول می شه ) و از اصلاحات و سکولاریزم حرف می زدی. اصلاح طلبان کهگیلویه هم دیوانه بودند که شما را نامزدانتخابات کردند.
اصلاح طلب ازچرام
Iran, Islamic Republic of
همین حرفهای سیاسی امثال کامرانی مارا همچنان در نوک پیکان محرومیت نگه داشته واقعا متا سفم
امیرازطولیان
Iran, Islamic Republic of
ایشون از درافتاده کردی دیدارشان طلب باعرضه درمانگاه ندیدم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اخی اگر مرحوم هاشمی زنده بود کی جرات داشت اسمش را بیاره بابا هاشمی زنده نیست
مه قلی
Iran, Islamic Republic of
شهره گل شهر گلییی
افراشته
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام
جناب آقای کامرانی خیلی خوب مسایل را طرح فرمودید اما جمله بندی به هم ریخته است فکر کنم دنبال یه چیزی هستید راهش را بلد نیستید و جو گیر شده ای
جمال زارع قلات از لیکک
Iran, Islamic Republic of
سلام
این حرفو بدون تعصب همشهری گری میگویم
درود بر شرفت و غیرتت جناب دکتر عزیز???
ایل سرحد نشین
Iran, Islamic Republic of
اقای کامرانی شما با ترفند انتخاب شدی که رآی بهمئی خراب بشه! بعد اقای کامرانی کدوم کاندید تو اوج تنور انتخابات تا ساعت ۱۰یازده ظهر خوابه! اینجوری میخواستی رای بیاوری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ای خدا. اگر آقای کامرانی مرحوم هاشمی رو می شناخت این چنین نمیگفت .برادر شما به نظر من باید اول کتابه و خاطرات مرحوم هاشمی رو مطالع کنید و بعد اظهار نظر بفرمائید
چاروسا
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر کامرانی حرف دل همه ما را زدی . احسن
محمد
Sweden
درود بر جناب دکتر کامرانی
صداقت، صراحت و شجاعت جنابعالی در بیان مطالب ستودنی است
کمیسیون
Netherlands
مطلب شماره۶را طرفداران منطقیان نوشتند که خودشان به حاجی عدل رای دادند و هنوز هم معلوم نیست چرا لا این همه . میگویند منطقیان اصلاح طلب است در صورتی که منطقیان و طایفه اش و خانواده و خودش به عدل هاشمی پور رای دادند و به همیشه به هر بهانه ای سعی می کنند کامرانی را محکوم کنند و خودشان دایی تقصیر نشان دهند،تو که نوشتی ژنرال مگه منطقیان ژنراله؟کشی که برخه را شهردار می کند واقعا.ت و هم طایفه گرا!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1