تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۲۹۸۹۵۴

زمین پتروشیمی بویراحمد (دشت سقاوه) متعلق به دولت بود / هر کس ادعایی دارد، از منابع طبیعی طرح دعوی کند

۸
۰
کبنا ؛مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمین پتروشیمی بویراحمد سند رسمی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران داشت و با طی تمام مراحل قانونی به شرکت مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد واگذار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عزت اله بهشتی فرد با بیان اینکه در زمینه واگذاری زمین به پتروشیمی بویراحمد قانون رعایت شده است، افزود: طبق ماده ۵۶ سابق یا ۲ فعلی، اعمال مقررات کردیم، تمام مراحل قانونی طی شد و سند رسمی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه در سطح استان یک میلیون و ۴۵۴ هزار هکتار از اراضی ملی به نام دولت سند دارد، تصریح کرد: برای پتروشیمی بویراحمد هم سه نقطه را پیشنهاد دادند که مکان فعلی به مساحت ۸۱ هکتار دارای پیوست زیست محیطی و استعلامات ۱۱ گانه امور اراضی است که از این میزان زمین، از زمین‌های سنددار به نام دولت به پتروشیمی بویراحمد اختصاص یافته و واگذار شده است.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از صدور کلیه مجوزات قانونی برای پتروشیمی بویراحمد از سوی منابع طبیعی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ما مانند تمام طرح‌های سرمایه گذاری در استان که فرآیندهای قانونی را طی کرده، در شورای برنامه ریزی استان و کمیسیون امور زیربنایی مطرح و مصوب شده باشد، به پتروشیمی بویراحمد زمین واگذار کردیم.
بهشتی فرد اظهار کرد: در خصوص زمین‌های منابع ملی که دارای سند به نام دولت هستند نیز ما تمام فرآیندهای قانونی و محدودیت‌های اراضی زارعی و کشاورزی را رعایت و آن‌ها را به نام دولت تثبیت مالکیت کرده‌ایم که سند آن به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه اگر کسی هم ادعایی نسبت به زمین‌های اراضی ملی دارد می‌تواند از راه قانونی آن را پیگیری کند، بیان کرد: هر کسی ادعایی دارد می‌تواند نسبت به طرح دعوی علیه منابع طبیعی در مراجع قضایی یا از طریق کمیسیون ماده ۵۴ که جهادکشاورزی، منابع طبیعی، اقتصاد و دارایی عضو آن هستند، اقدام کند و سند، نقشه و مستنداتش را ارائه نماید.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری قطعی زمین به پتروشیمی بویراحمد با رعایت تمام موارد قانونی خبر داد و تاکید کرد: زمین پتروشیمی بویراحمد سند انفال به نام دولت دارد و متعلق به هیچ شخص خاصی نیست که در راستای قانون برای سرمایه گذاری واگذار شده است.
 
گفتنی است که زمین پتروشیمی بویراحمد مشهور به اراضی سقاوه به پلاک ۲۹۳/۱۳ به مساحت دو هزارو چهل و دو هکتار و نیم به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به شماره ثبت ۶۵۵ در صفحه ۱۶۹ به ثبت رسیده است و از این میزان ۸۱ هکتار طبق شماره ثبت ۲۵۴۰۱ در مورخه ۸ آبان ماه در دفترخانه رسمی به مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد واگذار شده و در تاریخ ۱۲ آذرماه توسط نمایندگان امور اراضی و منابع طبیعی به این شرکت تحویل گردیده است
نام شما

آدرس ايميل شما

تغییر
Iran, Islamic Republic of
این زمین منابع ملی برچه اساس واگذارشده به پیمانکارخاص
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
ابن ی حربه انتخاباتی هست مگه امکان داره اثرات مخرب زیست محیطی زیادی رو در بر داره و تامین اب و مواد اولیه این ÷تروشیمی چگونه تامین میشه این طرح بیس علمی نداره ایا مجوز های لازم را داره
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
مگه چون متعلق به دولته باید با چنین زمین های بکر وحاصلخیزی چنین طرحی رو که تبعات زیست محیطی واجتماعی داره رو اینجوری فدای منفعت اشخاص کنید
میراث مشترک
United Kingdom
محیط زیست میراث مشترک تمام انسانهاست‌. از منطقه ویژه پتروشیمی بندر امام عبرت بگیرید که طی چندسال هوای ماهشهر رو به شدت آلوده و سمی نموده اند. پایتخت طبیعت کشور را با پتروشیمی به نابودی نکشانید.
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
خدا . کستئی رو که میخوان اون طبیعت زیبا رو ب.
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
.. کسائی رو که میخوان اون طبیعت زیبا رو به نابودی بکشن
دیارسقاوه
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید قدر این صنعت را که باعث اشتغالزایی و رونق اقتصادی برای این منطقه و شهرستان و استان میشود را دانست .
بچه ی گچساران
Iran, Islamic Republic of
بله درست می گویید قیچی وپارچه دست خودتان ببریید وبدوزید .بارها مستندات ونسق های که از سال ۴۲درخوزستان درهمین سقاوه دارند. چه فایده.. نیست بترسید ازآه مردم بیچاره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1