تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۲۹۸۹۳۷

زمینه سازی برای حذف تدریجی یارانه‌ها

۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛مصطفی جوزانی
ثم استقاموا:

به سرانجام رسیدن این طرح، کمیسیون بودجه را در حذف یارانه‌ها پیش مرگ دولت در مقابل انتقادات قرار می‌دهد.
طرح کمیسیون که در ظاهر به خیر می‌ماند، کاهش یارانه‌های اقشار مختلف را در کمک به مردم زلزله زده می‌داند. اما این برنامه در آینده این جاده را برای دولت هموار می‌کند که تدریجاً نه تنها در فکر افزایش دوباره پول یارانه به همان مبلغ قبل نخواهد بود بلکه به راحتی زمینه حذف آن را آماده می‌کند. در این بین ریاست کمیسیون برنامه و بودجه جناب تاجگردون و همکاران محترم وی در مجلس بیش از آنکه نقش وکلای ملت را بازی کنند با این طرح برچسب ننگین وکیل الدولگی خود را بیش از پیش به نمایش می‌گذارند.
جان کلام این وجیزه بعد از نقد کلی که گریبان نمایندگانی را که افسار وکالت دولت را در مجلس به گردن نهاده‌اند. تاجگردون نماینده به ظاهر دلسوز قشر ضعیف را خطاب قرار می‌دهد. آنجا که وی مادامی که فراغتی از ناوقتی در پایتخت پیدا و در حوزه انتخابیه خود با طرح‌های فرسوده مصوب شده نظام در محله‌های مختلف شهر دورکی زده و گاها عکسی هم با آن‌ها گرفته، این است که لازمه درک درد فقرا به مثابه ظاهر سازی و شومن بازی نمایشی نیست. راه کار آن زیر سؤال نبردن عزت و شرافت آنان است!
همگام بودن با قشر با شرافتی که برای تهیه خوراک صفحه اینستاگرام خود هرازگاهی با عکسی از آنان و خانه‌های آن‌ها عزتشان را ندانسته لکه دار می‌کنید، بالابردن سطح رفاه و ایجاد شغل برای جوانان این دیار و رفع تبعیض و بی عدالتی در جلوی چشم آنان است، نه پیش زمینه حذف یارانه‌های کسانی که مخارج خانواده و اقساط وام‌های دریافت شده بافت فرسوده خود را با همین مبلغ ناچیز تسویه می‌کنند!
 
گر چه این اتفاقی ملی و در سطح کلان، قطعاً و حتماً مورد انتقاداتی قرار می‌گیرد و چه بسا در آینده که نقشه شوم شما نمایندگان برای پیش مرگی دولت در قبال و عوض هر آنچه از آن سهم خواسته‌اید، آشوبی را شاید در پی داشته باشد! به این دلیل که هم در اوج فشارهای معیشتی به بار آورده توسط تدابیر اقتصادی و تورمی دولت بر مردم هستیم و از همه مهم‌تر دهن کجی به نظر نود درصدی مردم در پس زدن به خواسته دولت در عدم دریافت یارانه بوده است.
نمی‌دانم تا حالا در خلوت خود به فلسفه جمله معروف امام که مجلس را در رأس امور می‌دانستند اندیشیده‌اید؟
یقیناً پاسخ شما به دلیل مشغله‌های مختلف ذهنی که در آن و برای رسیدن به آن‌ها سیر می‌کنید، منفی خواهد بود!
وقتی رأس و مرکز برنامه ریزی جایی در نوسان و تعطیل و سرگرم زد و بندهای سیاسی و مالی و حتی با این طرح، دست در جیب ملت کردن و پول ناچیزشان را کش رفتن شدند شاهد فروپاشی اعتماد و باورها می‌شویم. نمونه بارز آن با این طرح‌ها و این مواضعی که شما و امثال شما در دولت‌های مختلف از چپ و راست بدون در نظر گرفتن و بها دادن به مردم گرفته‌اید، در کمک رسانی به شهرهای زلزله زده اخیر نمود پیدا کرد آنجا که هر فرد و گروهی با بی اعتمادی به دولت سعی در کمک مستقیم به آن مناطق کرد، و حال شما انتقام آن را با جیب زنی در روز روشن پی گرفته‌اید؟
نام شما

آدرس ايميل شما

حق
Iran, Islamic Republic of
هر چند ماهی یکبار ..به سرک بکش
انتقال
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب جوزانی با این متن زیبا
آروین اموزش وپرورش عشایراستان
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون که اصلا مشکلی نداره.اصلا خبرازحال دل مردم واقعا فقیرگساران نداره.همین فقرباعث شده که درماجرایی مانند سرقت مسلحانه ده نفرسربه نیست بشن.ماجرایی که جوان بی بضاعت را وسوسه کردتا برای رسیدن به مقداری ازطلاهای به سرقت رفته پدرودوبرادرخودرا به قتل برساند.التماس تفکرانشالله
شهروند
Europe
زنده باد مصطفی خان حق گو
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1