تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۱۱
کد مطلب : ۲۹۸۸۱۹

نشست شورای هماهنگی دشت امام زاده جعفر(دشت پایلوت)گچساران+تصاویر

۰
کبنا ؛فرماندار گچساران در نشست شورای هماهنگی دشت امامزاده جعفر (دشت پایلوت) که با حضور معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای استان ، دبیر هئیت مدیره و رئیس امور حقوقی آب منطقه ای استان، نماینده مجری طرح تعادل بخشی آب استان، رئیس اداره منابع آب شهرستان های گچساران و باشت، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، مدیران عامل تعاونی آب بران دشت امامزاده جعفر(ع) در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب از منابع آب‌های زیرزمینی دشت امامزاده جعفر این شهرستان به‌صورت اضافی برداشت می‌شود که قابل جبران نیست.
عبدالرحیم رحیمی با بیان اینکه ۱۰ درصد از برداشت منابع آب زیر زمینی این دشت باید اصلاح شود افزود: جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از منابع زیر زمینی، نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌ها و افزایش گشت‌های کنترل می‌تواند میزان برداشت از آب‌های زیرزمینی را کاهش دهد.
وی بیان کرد: ۲۷ میلیون متر مکعب از سال ۷۶ تاکنون از منابع آب زیر زمینی دشت امامزاده جعفر کاهش پیدا کرده است.
رحیمی با بیان اینکه سطح سفره‌های زیر زمینی دشت امامزاده جعفر گچساران ۱۹ متر پایین‌تر رفته است گفت: برداشت بی رویه از آب‌های زیرزمینی دشت ۶ هزار هکتاری امامزاده جعفر گچساران سبب اُفت ذخیره این مایه حیاتی شده است.
وی تصریح کرد: دشت امامزاده جعفر به دلیل برداشت بی رویه آب از منابع زیر زمینی به‌عنوان دشت پایلوت برای برنامه‌های حفاظتی شناخته شده است.
رحیمی ابراز کرد: ۴۵۰ حلقه چاه در دشت امامزاده جعفر وجود دارد که از این تعداد ۱۵۰ حلقه غیرمجاز است.
وی اجرای طرح ملی تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی را راهکار خوبی برای احیای منابع آب دشت‌ها در سال جاری دانست و افزود: ساماندهی میزان برداشت متناسب با پروانه بهره برداری، جلوگیری از اضافه برداشت منابع آب چاه‌ها و اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی از مهمترین اهداف طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی است.
رحیمی افزود: وزارت نیرو برای اضافه برداشت از چاه‌ها نصب کنتورهای هوشمند را پیش بینی کرده است.
وی افزود: ۲۰۰ حلقه از چاه‌های کشاورزی دشت امامزاده جعفر به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند.
رحیمی با بیان اینکه فاز نخست طرح آبرسانی امامزاده جعفر گچساران اجرا شد گفت: در این طرح عملیات اجرایی آبرسانی از رودخانه زهره به سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی دهستان امامزاده جعفر از توابع گچساران اجرا شد.
وی اظهار داشت: فاز ۲ این طرح در قالب آبرسانی به سه هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خان احمد و روستاهای اطراف آن در دست اجراست.
وی مدت زمان اجرای آن را سه سال اعلام کرد و ابراز کرد: این طرح ۲۰ هزار متر مکعب آب را به زمین‌های کشاورزی خان احمد انتقال می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

رضایی
Iran, Islamic Republic of
تا تاجگردون نیاد آب از آب تکون نمی خوره
گچساران
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون الان ۵ سال هستش کاری نکرده فقط و فقط ... و آشنابازی کار دیگه ای از دستش برنمیاد .
نباید اجازه داد این دشت از درون پوک بشه
جنگل
فاز اول را نماینده برد طرف زمینهای فامیلاشون فاز دوم را هم فرماندار برد سمت منطقه خودشون این وسط زمینهای اصلی امازاده جعفر که از پلیس راه تا امام زاده جعفر هست چی شد؟بی صاحب موند در واقع طرح به نام اینجا بود اما جای دیگری اجرا شد متاسفم
خشایارچشمه روشن
Iran, Islamic Republic of
درجواب۰جنگل۰یاجنگلی۰باکینه۰حرف۰نزن۰زمینهای۰خودتاجگردونهاپیش۰پلیس۰راهست۰اینوچه۰میگی
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1