تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۲۹۸۷۹۶

استاندار - نظری - مخالفت‌ها - موافقت‌ها

۷
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛محسن عابدیان
این روزها یکی از مهم‌ترین خبرها و گفت و گوها، پیرامون عزل و نصب‌های صورت گرفته در مجموعهٔ استانداری استان با ورود استاندار جدید جناب دکتر احمدی می‌چرخد و می‌توان گفت که وجود این بحث‌ها در هر محفلی بیانگر وجود شم سیاسی مردم استان حول مسائل مهم درون استانی است. این خود نشان دهندهٔ این مطلب است که امروزه هر شهروندی به آن حالت و به آن نقطهٔ لازم برای تصمیم گیری و تفکر در مسائل سیاسی استان و حتی جامعهٔ خویش رسیده است.
حال با در نظر داشتن این مهم می‌خواهم به این نکته بپردازم که در این زمان نظر مردم در هر صنفی بیشک مهم است و باید بدانیم روزگار، روزگار قدیم نیست که یک نفر تحصیل کرده یا معلم یا بزرگ‌تر بتواند نظر خود را در اراء سیاسی به گروهی یا خانواده ای تحمیل کند، هر چند نظر درستی داده باشد.
با این حال هنوز در گوشه و کنار استان می‌بینیم عده ای نظر خود را برحق می‌دانند و غافل از اینکه نظر مردم یا گروهی از مردم در مقابل این نظر می‌ایستد. متاسفانه چیزی که به آن توجه نمی‌شود این است که برای بیان یک نظر وقتی مبنی بر ارائهٔ ادعایی است باید مستندات و شواهدی قابل قبول ارائه داد و در مطلب بیان شده بتوان از مغلطه دوری جست و جزء جزء بندهای نظر بتوانند از نتیجهٔ مورد نظر پشتیبانی کنند.
به عنوان مثال چند وقتی است مطالبی مبنی بر درست یا غلط بودن نظر آقای استاندار دال بر انتخاب آقای دکتر نظری _فرماندار فعلی بویراحمد_ در فضای مجازی و حتی در نامه‌های سرگشاده و بخش‌های مختلف رسانه ای اعم از سایت‌های خبری و گروه‌های فعال مجازی، مدام در حال گردش هستند؛ که متاسفانه یا طرف جناح مخالف فکری دکتر نظری بوده و می‌توان رد پای غرض ورزی را در آن دید یا از طرف افرادی بوده که متاسفانه در شناخت ایشان اطلاعات ناقص داشته و بنابراین نقطه نظرات ناقصی را مطرح کرده‌اند.
اما چیزی که مهم است این است که هم آقای استاندار و هم گروه مشورتی که ایشان دارند، می‌توانند خود در مورد ایشان مطالعه کرده و سابقهٔ درخشان دکتر نظری را در مراحل و سازمان‌های مختلف پیگیری کنند و با در نظر گرفتن نظرات و پیشنهادهای بزرگان استانی و اهل فکر و نظر، تصمیم نهایی خود را مزین به دلایل استوار کرده و تمام نظرات غرض ورزانه و ناقص را به دور اندازند.
بر خود لازم میدانم به پاره ای مسائل که در سایت‌های مختلف به طور دیگر تعبیر شده‌اند بپردازم و من نیز نگاه خود را در مورد انتخابات گذشتهٔ مجلس شورای اسلامی و نقش پررنگ دکتر نظری بیان دارم.
همهٔ آن‌ها که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در جریان برگزاری و نظارت این انتخابات بوده‌اند خود شاهد این موضوع هستند که در نهایت وقتی به اعتراضات مردمی از طرف شورای نگهبان پاسخ داده شد، وقتی به شمارش مجدد اراء و همچنین به گزارش‌های ارسالی از طرف ناظران بر صندوق‌های اخذ رأی پرداختند به این نتیجه رسیدند که هیچ گونه تخلف و تقلبی مبنی بر ناکارامدی و کم کاری جناب فرماندار در جریان رأی ریزی نبوده و با بیان این مطلب که انتخابات به صورت عادلانه برگزار شده و فرماندار نیز نقش بی طرفی خود را نسبت به همهٔ نامزدها حفظ کرده‌اند؛ و همچنین با اعلام نام نامزد انتخاب شده به شائبه هاو شک‌ها پاسخ داده شد.
اگر منتقدین ایشان به رأی شورای نگهبان به عنوان آخرین سازمان ناظر بر صیانت ارای مردم اعتراض دارند بهتر است شکایت خود را طور دیگری مطرح کنند و حدس و گمان‌هایشان را در جهت تخریب هیچ انسانی به کار نبرند؛ که بیشک همه خود میدانیم که تخریب ناروای یک انسان و بستن بهتان و دروغ و بیان افکار دروغ یک عمل غیر اخلاقی هست و هیچ وجدان آسوده ای نباید از این مهم براحتی بگذرد.
 
در نهایت بر خود لازم میدانم این نکته را بیان کنم که من با هر سواد و تخصصی و در هر پست و سمتی، می‌پذیرم که مردم استانم به درک و شعور کافی نسبت به مسائل سیاسی رسیده‌اند و نمی‌خواهم و نمی‌توانم نظرم را غالب بر فکر حتی یک شخص بکنم. امیدوارم، دیگران نیز به این امر واقف باشند که آن‌ها هم یک شهروند هستند و رأی و نظرشان _در صورتی که نظر سالمی باشد_ نیز تنها مال خودشان است؛ و این نکته را هم همیشه با خود یاداوری کنند که استانداری سازمانی با سلسله مراتب مخصوص به خود بوده که خود بهتر می‌تواند به اخذ تصمیم و نتیجهٔ نهایی برسد. هر چند این را نیز فراموش نمی‌کنم که باید مشورت کرد اما مشورت به معنای دخیل دادن هر نظری در موضوع بحث نیست.

فعال سیاسی
نام شما

آدرس ايميل شما

رتبه بودجه چهارمحال 11 کهکیلویه 22!!!!!
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه استان سیاست زده ما مشکلش همیته
الان باید همه بریم جدول بودجه ۹۷ و طرحها ی استان را در بیاوریم و حقمون را بگیریم حالش را نداریم بریم جدول بخونیم
استان چهارمحال بودجش ۹۰۰ میلبارد تومان از ما بیشتره
تعدال و بودجه طرحهای عمرانیش هم بیشتره

این مقاله نویسان سایت چرا حال ندارن از هنر مقاله نویسیشون استفاده کنند و بودجه را نقد کنن

کبنا چرا تیتر اول نمیری در مورد بودجه
نظری
Iran, Islamic Republic of
هر کس سر سوزنی اخلاق و انصاف داشته باشد میداند که /قبل،حین و بعد از انتخابات //
قصیرالکلام
Iran, Islamic Republic of
با با این عزیز ما امد یک جمله ای گفت ول کنید
بویری
Iran, Islamic Republic of
دنیا محل ازمایش انسانهاست هرکس برای رسیدن به پست بالاتر در حرکت است در عالم سیاست هم هدف وسیله را توجیه می کند
بويداحمد و باوى
Iran, Islamic Republic of
نظری اینکاره نیست
سعید
Iran, Islamic Republic of
دکتر نظری مردی باشرافت باشجاعت جانبازی بی ادعاو سیاستمداری توانا هستند. انشااللله هرکجا هستند موفق و سربلند باشند
خودم
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما و دکتر نظری ..دکتر نظری واقعا مرد بزرگی هست
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1