تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : ۲۹۸۷۲۷

اعزام تیم پزشکی به شهرستان بهمئی

۰
کبنا ؛۴۳۰ نفر از اهالی و مردم روستاهای کمتر برخوردار بخش مرکزی ممبی در شهرستان بهمئی، از خدمات رایگان پزشکان متخصص، اعزامی از شهرستان اهواز استان خوزستان، بهره‌مند شدند.
۴۳۰ نفر از مردم روستاهای های بخش مرکزی ممبی، رود تلخ، حوزهٔ بنهٔ پیر، کل مازاد، قاش کمری، خُنگ انار، گُدُک و بیش از ۱۰ روستای دیگر، خدمات بهداشتی، درمانی و رایگان دریافت کردند.
«صدیقی فر بخشدار مرکزی شهرستان بهمئی » با اشاره به اینکه، طرح خدمات دهی پزشکی به روستاهای کمتر برخوردار، با اعزام ۶ نفر پزشک متخصص و ۱ نفر پزشک عمومی، کارشناسان درمانی، ماما، پرستار، دارو یار، پزشک اعصاب و روان به روستاهای بخش مرکزی در فاصله ۷۵ کیلومتری شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی صورت گرفته است گفت: در این طرح، علاوه بر معاینه و درمان بیماران، داروی مورد نیاز در اختیار بیماران قرار گرفت و خدمات پزشک عمومی، دندانپزشکی، خدمات دارویی، مراقبت و شناسایی بیماری‌های غیر واگیر به همراه تست فشار خون ٬ نمونه گیری برای سنجش میزان قند و چربی خون، اندازه گیری قد و وزن از خدمات این تیم پزشکی بود.
«صدیقی فر » با اشاره به اینکه ٬ این گروه پزشکی و درمانی به نقاط محروم، سخت گذر و دور از شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی اعزام شده‌اند افزود: بیش از ۲۰۰ قلم دارو شامل داروهای بیماری‌های قلبی، گوارشی، فصلی و عفونی، دندان درد، مسمومیت غذایی، اعصاب و روان بصورت رایگان در اختیار بیماران قرار داده شد و کسانیکه داروهای تجویزشان را همراه نداشته‌اند به درمانگاه شهر و یا روستاهای اطراف برای درمان و دریافت دارو به صورت رایگان ارجاع داده شدند.
«وی» همچنین هدف از اجرای این طرخ را، گروه‌های آسیب پذیر مثل کودکان زیر ۶ سال، افراد سالخورده، بیماران دیابتی، فشار خون، بیماران قلبی و زنان باردار ذکر کرد و گفت: در ادامهٔ روند برنامه‌های طرح تحول سلامت، برنامه گسترش بمه روستایی، پزشک خانواده روستایی و عشایر در مناطق و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در دستور کار قرار می‌گیرد.
گفتنی است اجرای این طرح خداپسندانه در هفته‌ها و ماههای آینده در مناطق محروم بخش مرکزی ممبی در شهرستان بهمئی ادامه دارد و گروهای پزشکی هر هفته یک بار برای ادامه روند درمان و ارائه خدمات، به مناطق رود تلخ و ممبی شهرستان بهمئی اعزام خواهند شد.

===============
گزارش از مسلم مختاری
==============
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1