تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۲۹۸۶۸۱

نشست دهبانی‌پور با هنرمندان؛ از حصارکشی دور پاسارگاد تا علل ظهور افراطی‌گری

۰
کبنا ؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد با تأکید بر لزوم پرهیز از افراط‌وتفریط در کار هنری، گفت: همین افراطی‌گری‌ها باعث شد تا دور پاسارگاد سیم‌خاردار بکشند.
مدیرکل ارشاد اسلامی کهکیلویه وبویراحمد عصر امروز در نشستی با اهالی فرهنگ، هنر، رسانه، اساتید دانشگاه و معتمدین شهرستان بهمئی دیدار و گفت‌وگو کرد.
رضا دهبانی پور با تبریک میلاد پیامبر (ص)، گفت: اگر به‌عنوان یک دغدغه مند در حوزه فرهنگ متخلق به اخلاق باشیم، آنگاه هنر ما در خدمت به جامعه مؤثر است.
وی با بیان اینکه دیار ما فرهنگ دیرینه دارد، افزود: باید برخی مسائل را که در فرهنگ ما مذموم هستند کنار بزنیم و خرده فرهنگ‌های مثبت را تقویت کنیم.
دهبانی پور گفت: از این منظر که پیشینیان بنده افتخار آفرین بودند، افتخار می‌کنم هر جا باشم به خود ببالم و به افتخار اعلام کنم که زاده بهمئی هستم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه در همه مناطق استان چنین نشست‌های هم اندیشی داریم، گفت: این نشست‌ها برای تبیین برنامه‌های فرهنگی و ارائه راهکارهای اجرای بهتر برنامه‌ها در راستای توسعه فرهنگی منطقه می‌باشد.
دهبانی پور با اشاره به اینکه تنها یک هفتم از بودجه فرهنگی کشور عاید وزارت ارشاد می‌شود، گفت: این مبلغ کم است اما بنده از زمان ورود همین مبلغ ناچیز را بین مناطق مختلف استان تقسیم کردم تا همه از این سرانه فرهنگی بهره مند شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت: ما باید پیشکسوتان در همه حوزه‌های فرهنگی را احترام کنیم و در کنار آن‌ها افراد جوان هنرمند پرروش دهیم.
دهبانی پور تصریح کرد: اگر بستری فراهم شود تا استعدادهای جوانان ما در عرصه‌های مختلف فرهنگی- هنری شکوفا شود در کنار ادای احترام به پیشکسوتان رسمی پسندیده و قابل قبول است.
وی افزود: دلم می‌خواهد بدون اینکه فریاد بکشید و از فریاد شما حاشیه ایجاد شود، به شما کمک شود اما باید حمایت‌ها در چارچوب قانون باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: شاهنامه هم به این دلیل که محتوای آن فنی است باید دیده شود، بنده با کمال افتخار زمینه را برای تأسیس انجمن شاهنامه خوانی در بهمئی ایجاد کردم اما این انجمن نباید خود را جدا از اداره فرهنگ و ارشاد ببیند.
دهبانی پور گفت: مملکت ما دینی است و دغدغه دین و مذهب دارند؛ حاشیه سازی نکنید و شاهنامه را آنگونه که هست معرفی کنید، نه مقابل دین و مبانی دینی مردم.
وی با بیان اینکه بنده شخصی افراطی نیستم، افزود: یک وقت خون سیاوش را مقابل خون امام حسین (ع) قرار ندهید، افراط نکنید.
دهبانی پور با اشاره به پیامدهای بد افراطی گری در کم رنگ شدن بخشی از فرهنگ در جامعه، گفت: اگر اتفاقاتی که در پاسارگاد نمی‌افتد، امروز سیم‌خاردار دور آن نمی‌کشیدند؛ عده ای در پاسارگاد زانو زدند و به نوعی بت پرستی کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: سیستم فرهنگ و ارشاد سیستم آموزش محور است.
دهبانی پور افزود: در هر جایی که بتوانم برای شکوفایی استعدادهای هنری فرزندان بهمئی کوتاهی نکردم اما در ایجاد شغل در سیستم ارشاد با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.
وی گفت: در گذشته استخدام‌ها به صورت شرکتی و از طریق شرکت‌های پیمانکار وجود داشت اما در سالهای پایانی دولت دهم نیروهای شرکتی به قراردادی تبدیل شدند و با شرایط جدید، بکارگیری نیرو امکان پذیر نیست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: نیروهای که به صورت قراردادی وارد سیستم ارشاد شدند، نیرویی نیستند که بتوانند بار فرهنگ را به دوش بکشند و این را هم میدانم که افراد فعال حوزه‌های فرهنگی و هنری حق استخدام شدن در ارشاد را دارند اما با وضعیت فعلی نمی‌توان کاری برای آن‌ها کرد.
دهبانی پور در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: برای بهره مندی مناطق محروم استان از نمایش فیلم‌های روز کشور، به زودی دو سالن سینما برای شهرستان‌های بهمئی و دنا تأسیس می‌کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در پایان با بیان اینکه باید انجمن‌های فرهنگی- هنری قانونی باشند، افزود: من موجودیت شما را در هیچ انجمنی انکار نمی‌کنم اما اگر یک انجمن در سامانه ثبت اسناد کشور ثبت شد، منِ ارشاد وظیفه دارم حمایت مالی کنم، بنابراین به سمت ثبت انجمن‌ها بروید.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1