تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۲۹۸۶۱۳

بازدید احمدی از شهرک‌ صنعتی؛ برگشت واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید/ پرداخت ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی (+تصاویر)

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات واحدهای تولیدی راکد و برگشت این واحدها به چرخه تولید بررسی و برطرف شود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح امروز استاندار کهگیلویه و بویراحمد با همراهی معاون امور اقتصادی استانداری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مسئولان بانک‌ها از از شرکت‌های سینره، زربند و شهرک صنعتی یاسوج ۲ واقع در سرآبتاوه بازدید کردند.
محمد علی احمدی در این بازدید، اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی، رفع موانع تولید است، که باید مشکلات واحدهای تولیدی راکد و برگشت این واحدها به چرخه تولید بررسی و برطرف شود.
احمدی بیان کرد: واحدهای تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلاتی از قبیل؛ مالکیت، نبود بازار، معوقات بانکی، بیمه‌ها و تأمین سرمایه در گردش را دارند، که باید این معضلات در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و برطرف شود.
وی با اشاره به اهمیت رفع موانع تولید در استان، اظهار داشت: با دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان به صورت متداوم از واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد بازدید خواهیم داشت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان ظرفیت‌های قابل قبولی دارند، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای توسعه و احیای واحدهای تولیدی، اعطای تسهیلات، کاهش مالیات و تأمین سرمایه این واحدها اقدام کنند.
وی بیان داشت: صنعت در استان‌های کمتر برخوردار به لحاظ زیرساختی، بازار، تأمین سرمایه از مسائل ضروری است، لذا مدیریت صنعتی نیاز به پشتکار جدی دارد.
احمدی با اشاره به اینکه در مناطق استان بیشتر با معیشت کشاورزی، دامداری و خدماتی زندگی کردند، افزود: مدیریت صنعتی نیاز به فرهنگ و پشتکار خاص خود را دارد، در واقع برخی از واحدهای تولیدی این موفقیت را کسب کرده‌اند، و برخی از مدیران واحدهای تولیدی از انفعال و انعطاف لازم در برابر مشکلات برخوردار نبوده‌اند و این واحدها را نیمه فعال رها کرده اند.
وی تصریح کرد: فضای عمومی، اقتصادی، نوسانات عرضی، رکود و بازار حتی یک مدیر موفق و قوی را با چالش مواجهه می‌کند، که می‌طلبد مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برای مبارزه با این چالش‌ها، مدیریت صنعتی را به این واحدها آموزش دهند.
سهراب بنام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید با بیان اینکه شهرک صنعتی یاسوج ۲ شامل ۱۴ هکتار زمین است، گفت: در این شهرک ۳۰ واحد تولیدی با بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال زایی مستقیم در حال فعالیت است، که از این تعداد ۱۶ واحد صنعتی، ۶ واحد غذایی و ۶ واحد شیمیایی است.
بنام با بیان اینکه سال‌جاری با رویکرد بررسی مشکلات واحدهای تولیدی از ۸۰ واحد صنعتی غیرفعال بازدید شد، گفت: برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی و بانک پاسارگاد این واحدها به کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارجاع داده شد.
وی تصریح کرد: بالغ بر ۲ میلیارد تومان اعتبار برای سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی غیرفعال لازم است، که با پرداخت این اعتبار این واحدهای غیرغعال مجدداً به چرخه تولید بر می‌گردد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه امسال ۲۲ واحد صنعتی با اشتغال زایی بیش از ۲۰۰ نفر مجدداً به چرخه تولید باز می گردند، گفت: بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید و جذب سرمایه گذار به واحدهای صنعتی پرداخت شد، و همچنین بیش از ۸۰ قراداد با سرمایه گذاران منعقد شده است.
وی با بیان اینکه ۳۰۰ هکتار زمین دارای زیرساخت‌های لازم در نواحی صنعتی وجود دارد، گفت: این زمین‌ها با ۸۰ درصد تخفیف به سرمایه گذاران و تعاونی‌ها واگذار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۴۱ واحد صنعتی و تعاونی در نمایشگاه‌های خارجی و داخلی حمایت مالی شدند، اظهار کرد: ۵۰ واحد صنعتی برای مبادله کالا و بازار در تورهای صنعتی شرکت کردند.
بنام اظهار داشت: با سیاست دولت تدبیر و امید شهرک‌های کمتر توسعه یافته و نیمه تمام برای بهره برداری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
وی با بیان اینکه با همکاری بنیاد برکت از سرمایه گذاران حمایت می‌شود، گفت: بیش از ۷۱ واحد تولیدی در راستای پیگیری معوقات بانکی، آب، برق، گاز صنعتی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برطرف شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
نگاه استاندار به نوشته مدیرکل هزاران سوال در ذهنم ایجاد کرده
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1