تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۲۹۸۵۹۹

نام بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی یاسوج؛ آیا محل تعصبات قومی و طایفه‌ای است

۱۹
۰
کبنا ؛مقوله نامگذاری یکی از موارد اساسی ومهمی است که معمولاً سعی می‌شود با وسواس خاصی به آن پرداخته شود چرا که نام‌ها به هرچیزی اطلاق شوند به آن هویت واعتبار می‌بخشند. دربحث اماکن ومیادین و... نیز همین شرایط حاکم است و نامگذاریها حکم برند وشناسنامه را دارند. نامگذاری میادین واماکن و...در کشور وبه تبع استان‌ها معمولاً از نام ائمه، شخصیت‌های بزرگ وتاثیر گذار وشهدا سرچشمه می‌گیرد تا بدین طریق یاد ونام آن‌ها زنده بماند. در این بین در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز نامگذاریها برهمین منوال انجام گرفته است، ولی گاهاً بخاطر شرایط وبافت خاصی که از دوران گذشته تا کنون برجو استان حاکم بوده نامگذاری ها با حواشی زیادی مواجه بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به حواشی وجنجال های پیرامون نامگذاری تنها زیرگذر شهر یاسوج و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری این شهر اشاره کرد.
البته این پایان ماجرا نبوده و اخیراً نیز حواشی درباره نامگذاری بزرگ‌ترین بیمارستان شهر یاسوج ایجاد شده، کلنگ این بیمارستان درسال ۸۶ در دولت نهم و در دور دوم سفر ریاست جمهوری به زمین زده شد و قرار شد با افتتاح این بیمارستان بخش زیادی از مشکلات درمانی وبهداشتی شهر وحتی استان مرتفع گردد وخدمات رسانی بهتری به مردم صورت بگیرد.
بعد از طی شدن پروسه ساخت این بیمارستان مسئله نامگذاری بیمارستان بر سر زبان‌ها افتاد و قرار شد نام این بیمارستان به نام تنها پزشک شهید استان یعنی شهید" قربانعلی جلیل" مزین شود که بنظر می‌رسید بهترین ومتناسب ترین نامگذاری ممکن برای این بیمارستان باشد چرا که نام تنها شهید پزشک استان به موازات انتخاب چنین نامی بهتر به جامعه ومردم معرفی وشناسانده می‌شد. این نامگذاری انجام گرفت، ولی با موانع ومخالفتهایی مواجه شد که مصداق عینی آن با مخدوش شدن تابلوهای منتهی به بیمارستان به نمایش گذاشته شد. مسئله ای که البته با واکنش مسئولان و افکار عمومی جامعه مواجه شد.
 
زهرا زمانی رئیس کمیسیون فرهنگی _ اجتماعی شورای چهارم شهر یاسوج در همین خصوص گفت نام مصوب شده بیمارستان جدیدالتاسیس شهر یاسوج در شورای سوم وچهارم اسلامی بنام شهید دکتر جلیل است واسناد هم موجود است وهمه اعضای شورای سوم وچهارم نیز نام شهید جلیل را برای بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی این شهر انتخاب کرده‌اند.
هدایت اکبری رئیس شورای شهر یاسوج نیز اخیراً طی نامه ای به رئیس دانشگاه علوم پزشکی از وی خواست با استناد به رأی شورای نظارت برنامگذاری اماکن ومعابر ومصوبات شورای فرهنگ عمومی هرچه سریع‌تر نسبت به نصب تابلوی مزین بنام شهید جلیل بر سر در این بیمارستان اقدام کند.
آیت الله ملک حسینی نماینده وی فقیه در استان مدتی پیش این مسئله را منوط به نظر قانونگذاران و نهادهای قانونی دانست و گفته بود؛ وقتی نام بیمارستان در شورای فرهنگ عمومی و نهادهای ذیل  به لحاظ قانونی تصویب شده، کار تمام است.

ولی با همه این اوصاف و با وجودی که این نامگذاری از طریق مجاری قانونی صورت گرفته بود و مسئولان نیز بر آن مهر تأیید زده‌اند، اخیراً باز هم مخالفت‌هایی صورت گرفت که در پیش گرفتن چنین رویه ای این سؤال را مطرح می‌کند که مگر جایگاه شهدا باهم فرق دارد که گفته شده نام شهید دیگری جایگزین شود و ثانیا اینکه آیا پروژه‌های عمرانی از این دست، محلی برای تعصبات قومی و طایفه ای است که بخواهیم اینجا نیز مناسبات قومی را مطرح کنیم و چشم را بر روی واقعیات موجود ببندیم تا جایی که حتی قانون را مقبول ندانیم، ثالثاً ما که ادعای قانون مداری داریم بهتر نیست این مسئله را درقالب عمل هم نشان دهیم وبهانه دست کسی ندهیم واجازه ندهیم چنین اتفاقاتی اسباب سوء استفاده وتمسخر استان باشد.
مجموع اتفاقات موجود نشان می‌دهد استاندار و مسئولان ذی صلاح بایدهرچه سریع‌تر وارد عمل شوند و یک بار برای همیشه به این مسئله خاتمه دهند وتصمیم مصوب وقانونی را که از فیلتر وکانال های قانونی گذشته به اطلاع عموم برسانند تا دیگر شاهد چنین برخوردها ورفتارهایی نباشیم وهیچ کسی به خود اجازه مقابله با قانون را ندهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بی نام
Iran, Islamic Republic of
بیمارستان اسم داره لطفا دقت کنید بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی چیه دیگه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چرا نامگذاری این بیمارستان این قدر اهمیت پیدا کرده است؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
ببا شما درستش کنید نزارین مردم برای یک عمل ساده به استانهای اطراف بروند با این همه مشکلات بعد هرچی دوست دارین بزرارین رو این بیمارستان فعلا که درست نشده هنوز داره خاک میخوره
یزدانپناه
Iran, Islamic Republic of
اسم شهید جلیل برازنده این بیمارستان است درثانی شورای نام کذاری ،شورای اسلامی شهر ادوارمختلف نام این بیمارستان را انتخاب کرده اند اکثر قاطبه مردم با این نام موافقند نام بیمارستان باید تناسب داشته باشند ما ضمن احترام به شهدای بزرگ وگرانمایه دولت آباد نام شهید جلیل را برای این بیمارستان مناسب می دانیم اگر مسئولین موافق باشند نام این پتروشیمی جدید را که اقای زارع قول داده فنس کشی کند بکذارند شهدای قهرمان دولت آباد .
خدا نکند باشهدا مشکل داشته باشیم ما جیره خوران عظمت شهدا هستیم شهدا وبازمانده گان شهدا تاج سر همه ماهستند بااحترام وتکریم باید با آنها برخورد کنیم وگرنه مدیون شهدایم
سجاد محمدپور
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اهمیت داشت ن پیدا کرده ، چرا روزی ک زمین را خریداری کردند قرار بود برای بیمارستان و ب اسم شهدای دولت آباد باشد ب همین دلیل با نصف قیمت واگذار شده .
همشهري
Iran, Islamic Republic of
نام این بیمارستان در سنوات گذشته و در وزارتخانه در مکاتبات اداری بنام بزرگمهر شناخته شده است. می توانید از سازمان مجری طرح که مربوط به وزارت راه و شهرسازی است استعلام بگیرن تا حقایق روشن بشه. در قرارداد ساخت این بیمارستان مربوط به سال ٨۶ اسم بیمارستان بنام بزرگمهر هستش.
پزشک
Iran, Islamic Republic of
شهید جلیل دانشجوی پزشکی بود
شهید دهرابپور هم دانشجوی پزشکی بود
هیچ کدوم از این شهدای بزرگوار پزشک شاغل نبودند.
مملی
Iran, Islamic Republic of
جادارد اسمش آیه الله ملک حسینی بگذارید خیلی حق بر گردنمان دارد روحش شاد
حسن زاده
Iran, Islamic Republic of
بیمارستان شهدای دولت اباد
تغییر
Iran, Islamic Republic of
اسم اول بیمارستان بزرگمهر بود همونو بزارن نمیدونی وقتی میای اسم یه شهید بزرگوار میزاری که تو ذهن این مردم تداعی کننده یه طایفه خاص تو استانه واکنش مطلوبی از جانب ساکنین دولت آباد نخواهی دید جناب م.... ضمنا جاده منتهی به پردیس دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده پزشکی مزین به این شهید گرانقدره .
پناهی
Iran, Islamic Republic of
زمین در منطقه ی دولت آباد و وقف از طرف مردم این منطقه می باشدو پس سزاوار نیست .جلیلی ها هم برن منطقه ی جلیل زمین وقف کنن بیمارستان بسازن اسمش رو بزارن شهید دکتر جلیل. در ضمن دولت آباد نیز چندین شهید به انقلاب تقدیم کرده شهید دهراب پور و شهید علی پور و ......
Iran, Islamic Republic of
بیمارستان شهدای دولت آباد چون واقعا حق با خودشونه مسؤولین شهر ما نباید پا رو حق و حقیقت بذارن پس شهدای دولت آباد ما همگی دوست داریم
مطلع واز اهدا کنند گان زمین
Iran, Islamic Republic of
بسم رب شهدا وصدیقین
مدیرت محرم سایت کبنا با سلام
در خصوص نامه فوق وگزارش بالا مواردی به استحضار می رسد که انشا ءالله مورد توجه قرار گیرد ورسالت مطبوعاتی رعایت گردد .
در خصوص اتفاقات نام گذاری بیمارستان به اطلاع می رساند که ۸هکتار زمین از طریق مردم به صورت نصفه بها واهدایئ (بند ۶قرارداد مردم وتامین اجتماعی ) عرضه شد در سال ۱۳۸۵ تامین اجتماعی درنظر داشت که زمینها را به کارمندان خود واگذار نمایند وبیمارستان را نیز در کنا ربیمارستان امام سجاد (ع)احداث نمایندند اما با اعلام این خبر خییرین نزد استاند وقت اقای حاج حسینی رفتند واعلام نمودند که اگر قرار است زمینا که به صورت نصفه بها اهدا شده بخواهند به کارمندان تامین اجتماعی واگذار نمایند الباقی زمین خود را نصف زمین را به قیمت روز پولش را پرداخت نمایند واستاندار وقت (با تشکر از ایشان )دستور داد که بیمارستان در محل زمین اهدائی ساخته شود ودر سال ۱۳۸۶ ساخت وساز شروع وبیمارستان همان زمان به نام بزگمهر نام گذاری شد که مجددا خییرین درخواست داشتند که بیمارتان به نام شهدای دولت اباد تغییر کند واین قضیه تا سال ۱۳۹۲به طول انجامید که با نفوذ سیاسی شوارای ان زمان (رئیس شورای وقت اقای ...از فامیلهای .... ) با نام شهدی جلیل پیشنهاد شد ومجددا با مخالفت ودرخواست خییرین مواجه شد وتاکنون با توجه به مراجعات مکرر اهالی دولت آباد این نامگذاری بلا تکلیف ماند ه است لذا از مسئولین درخواست به حق داریم وجای هیچ گونه قومیت گرائی وطایفه گرائی نیست وشهدای دولت اباد متعلق به همه شهدای ایران زمین می باشد . لطفا جهت روشن شدن موضوع اطلاع رسانی فرمائی با تشکر ویژه از سایت کبنا نیوز ....تعجیل در فرج اقا امام زمان (عج )صلوات
علی
Iran, Islamic Republic of
باسلام جایگاه شهدا برای هر انسانی از هرجناح و قومیت و طایفه ای باید قابل احترام باشد اما نباید از این عزیزان بهره برداری طایفه ای و جناحی کرد و همچنین تبعیض بین شهدا جای توجیهی نداره نویسنده محترم با ذهنیت یکطرفه نگارش کردند شاید انتخاب همان بزرگمهر پایانی بر این تنش باشد.
اهدا کنند
Iran, Islamic Republic of
بنده به عنوان یک اهدا همانطور که اگر یک وقفی صورت بگیر برای بیمارستان فط باید بیمارستان شود ما هم اهدا کرده ایم اگر غیر این باشد ان را غصب می دانیم
تنها
Iran, Islamic Republic of
دیگه تصویب شد بنام دکتر جلیل این همه جوش نخورید
علی صفدر
Iran, Islamic Republic of
مگر نه اینکه باید مدرک تحصیلی را اخذ کنی بعد بگن دکتر ایشان شهید بزرگوار دانشجویی پزشکی بود ؟
...
Iran, Islamic Republic of
شهید دهرابپور یه واحد پزشکی نگذرونده چطور میشه پزشک ولی دکتر جلیل که حتی چن سال از تحصیلاتش در کشور رومانی و نهایتن شهر شیراز گذرونده پزشک نیست ؟!!
Iran, Islamic Republic of
شهید جلیل دانشجویی پزشکی بودن نه پزشک شهید دهراب پور هم دانشجویی پزشکی بودن
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1