تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۶
کد مطلب : ۲۹۸۴۸۷

پرداخت ماهانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه درمانی در کهگیلویه

۰
کبنا ؛مدیر کل بیمه سلامت استان در این دیدار خلاصه ای از عملکرد بیمه سلامت استان را بیان و اظهار کرد: در سطح استان تعداد ۳۸۰ موسسه فعال درمانی داریم که تعداد ۶۸ موسسه درمانی آن در شهرستان کهگیلویه فعال می‌باشند.
یدالله حسینی گفت: در سطح استان تعداد ۸۵۰ تخت فعال بیمارستانی وجود دارد که تعداد ۱۸۶ تخت در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت تعریف شده است.
حسینی اظهار داشت: در سطح شهرستان کهگیلویه تعداد ۱۲۰ هزار بیمه شده وجود دارد و ماهیانه مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه بیمارستانی نیز در این شهرستان پرداخت می‌شود.
وی همچنین عنوان کرد: اداره کل بیمه سلامت استان افراد و گروه‌های مختلفی را تحت پوشش دارد و با صدور دفترچه‌های مختلف در قالب کارکنان دولت، بیمه روستایی، بیمه سلامت همگانی، بیمه ایرانیان و بیمه سایر اقشار به ارائه خدمات می‌پردازد.
حسینی مشکل اساسی بیمه سلامت در سطح شهرستان کهگیلویه را نداشتن ساختمان ملکی عنوان کرد و گفت: سالیانه به علت نداشتن ساختمان ملکی مشخصی هزینه‌های بسیاری را متحمل می‌شویم که انتظار داریم طبق هماهنگی‌های قبلی و مصوبات استانی مسئولین شهرستان کهگیلویه زمین مشخص شده را هر چه سریع‌تر جهت ساخت و ساز در اختیار این اداره کل قرار دهند.
در این دیدار علی پوزش فرماندار کهگیلویه ضمن تشکر از مجموعه اقدامات بیمه سلامت استان و شهرستان گفت: بیمه سلامت یکی از پایه‌های اصلی سلامت بوده است که در بحث اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.
علی پوزش سلامت و شادابی را وسیله ای مهم و اساسی برای رشد و ترقی جامعه دانست و گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید بود که اجرای آن تأثیر بسزایی در افزایش سلامت مردم داشته است.
علی پوزش با اشاره به رضایت مردم از طرح تحول نظام سلامت افزود: ارتقاء سلامت جامعه و درمحوریت قرارگرفتن اقشار آسیب‌پذیر مناطق محروم از ثمرات اجرای طرح تحول نظام سلامت بوده است.
پوزش عنوان کرد: شاید در اجرای این طرح نواقصات و کمبودهایی وجود داشته ولی تأمین سلامت جامعه از مهم‌ترین وظایف دولت به شمار می‌رود و در این بین اقداماتی در جهت پایدار کردن منابع نظام سلامت از جمله کاهش هزینه بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها از ۳ درصد تا ۱۰ درصد، رایگان شدن هزینه زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی و تأمین تمام نیازهای دارویی و تجهیزاتی بیمار از سوی بیمارستان‌ها از مهم‌ترین نتایجی است که اجرای طرح تحول سلامت به دنبال داشته است.
فرماندار کهگیلویه با مهم دانستن اولویت‌های جامعه بشری در موضوع سلامت جامعه خاطرنشان کرد: حمایت مالی از مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح بوده و دولت برای اجرای صحیح آن و این که پرداختی از جیب مردم را کاهش دهد نقش دولت و بیمه‌ها را افزایش داده و همچنین در کاهش هزینه‌های بیماران و افزایش کیفیت خدمات اقداماتی مهمی را انجام داده است
فرماندار کهگیلویه در ادامه مشکل ملکی اداره بیمه سلامت شهرستان را موضوعی قابل پیگیری و حل شده دانست و گفت: در این رابطه مقدار ۷۰۰ مترمربع زمین ملکی برای این موضوع در سطح شهرستان در نظر گرفته شده و با هماهنگی مسکن و شهرسازی در اسرع وقت تحویل داده خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1