تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۴
کد مطلب : ۲۹۸۴۲۵

توصیه ای به استاندار و فرمانداران استان کهگلویه و بویراحمد

۹
۰
کبنا ؛متن ارسالی

امروزه بسیاری از کشورها از سنت‌ها و آداب و رسوم خود به عنوان یک فرصت و سرمایه به منظور کسب درآمد و ایجاد اشتغال استفاده می‌نمایند. کشور ما ایران باتمدن چندهزار ساله و سرشار از اداب و رسوم انسانی متفاوت که همگی ریشه در فرهنگ غنی این سرزمین دارد خود فرصتی مناسب جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال می‌باشد و این فرهنگ غنی سرمایه ای است عظیم که می‌تواند باتوجه به تنوع اقوام و اداب و رسوم بسیاری از ملت‌های دنیا را به خود جذب نماید. در حال حاظر صنعت گردشگری بعنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد تجارت جهانی تبدیل شده است و نقش قابل توجهی در استفاده از این سرمایه فرهنگی و عرضه ان به سایر کشورها دارد. صنعت گردشگری علاوه بر درامد سرشار اقتصادی و ایجاد اشتغال می‌تواند به منظور هوییت سازی جهانی استفاده گردد این صنعت می‌تواند تاثیرات همه جانبه ای در منطقه کهگلویه و بویراحمد داشته باشد از جمله افزایش درامدها، فرصت‌های شغلی متنوع، خارج شدن منطقه از انزوا از پیامدهای این صنعت مهم بشمار می اید. این استان بعنوان یکی از نقاط جاذب گردشگری می‌باشد که متاسفانه کمترین درصد از گردشگری را بخود جذب نموده است این در حالی است که می‌توان از صنعت گردشگری بعنوان رهاوردی نوین گامی بلند در جهت توسعه مناطق محروم برداشت. باتوجه به جاذبه‌های گردشگری زیاد این استان با موانع جدی در این زمینه روبروست که از جمله موارد ان می‌توان به نبود مدیریت مدون در زمینه توسعه گردشگری، بحث امنیت گردشگر، محدود بودن امکانات رفاهی و اقامتی و کمبود بودجه اقتصادی به این قسمت اشاره نمود. بد نیست بدانیم که سهم صنعت نفت و گاز و انرژی از کل تولید ناخالص دنیا کمتر از ۷ هزار میلیارد دلار است این در حالی است که اقتصاد گردشگری بزرگتراز اقتصاد نفت و انرژی است. در حال حاظر نزدیک به ۳۰۰ میلیون نفر در کل دنیا شغلشان مرتبط با گردشگری است و پیش بینی می‌شود که در ۱۰ سال آینده میزان اشتغال مرتبط با گردشگری در دنیا به مرز ۴۰۰ میلیون نفر برسد این در حالی است که در کشور ما کمتر از یک میلیون نفر شغلشان مرتبط یا گردشگری است حال اگر بتوانیم این صنعت را در حد میانگین جهانی توسعه دهیم این امر منجر به ایجاد دومیلیون شغل خواهد بود فراموش نکنیم که ظرفیت بالقوه گردشگری در کشور ما بسیار بالاتر از میانگین جهانی است چرا که بسیاری از جاذبه‌های گردشگری بصورت تاریخی و طبیعی در کشور ما وجود دارد بنابراین در مقیاس با بسیاری از کشورهای بصورت نسبی سرمایه گذاری کمتری برای افزایش درامد گردشگری نیاز داریم
و حالا توصیه‌ای به استاندار و فرمانداران محترم
مسولین امر وظیفه دارند تمام تلاش خود را در پیشبرد مبحث گردشگری و شناساندن هویت تاریخی استان بکار گیرند موضوعی که باید هرچه سریع‌تر فکری عاجل به حالشان کرد.
باتوجه به این که مسوولین امر مشاورانی در زمینه‌های مختلف برگزیدند شایسته است که حداقل یک مشاور در زمینه صنعت گردشگری انتخاب نمایند تا پس از ان به جراحی عمیق در این زمینه بپردازند باتوجه به کمبود امکانات و زیر ساخت‌های لازم در زمینه گردشگری و جذب گردشگر در این استان اگر همین فردا شروع کنیم بسیار دیر است چرا که تنها راه برون رفت از این معضلات اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار رونق صنعت گردشگری است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Sh, abbasi
Iran, Islamic Republic of
با نظراتشون موافقم. صنعت گردشگری در هر منطقه ای که رونق پیدا کنه علاوه بر ایجاد فرصتهای شغلی به پیشرفت و افزایش امکانات اون منطقه کمک قابل ملاحظه ای میکنه.
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
احساس غرورم
در خشت خشت تخت جمشید
در ویرانه های هگمتانه
و در نیلگون
خلیج همیشگی فارس
پنهان شده
من بزرگم
با بزرگی دماوند
با عظمتم
با شکوه الوند
و عاشقم
با شور شیدایی لیلی
با جنون و رسوایی مجنون
من کارون در رگهایم جاریست
و قلبم با کویر
گرما میگیرد
من آریاییم
افتخارم ایران
وطنم ایران
خاک پاکم ایران
...

صمصامی
علی معصومی
Romania
استان ما با قدمت چند هزارساله ومتاسفانه آمار بیکاری بی سابقه وداشتن پتانسیل ونقاط جالب ودیدنی شایسته توجه بیشتر مسئولین در زمینه امور گردشگری وتوریستی میباشد
سحر
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
امیدوارم گوش شنوایی پیدا بشود
Emran Mandanizadeh
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مهندس ماندنی زاده عزیز به نکته بسیار ریز و قابل اهمیتی اشاره نمودند (انتخاب یک مشاور در زمینه صنعت گردشگری) باشد که مسئولین امر به اهمیت گردشگری واقف شده و اقداماتی شایسته در خور شهرستان گچساران انجام دهند.
صادق ماندنی زاده
Europe
سخن گو تا بدانم درد توچیست
نمی دانی تو آیا دشمنت کیست
چه کس آتش زده بر خانمانت
چه کس در خون نشانده آن جوانت
منم جزیی از این خاک بزرگم
منم ترسیده از چنگال گرگم
نگه کن آن شغال بی مروت
که آتش زد به شهر و رفته راحت
چه رازی در نهان داری برادر
که خون بارد هنوز بیچاره مادر
نبودی پیر فرزانه چه می گفت؟
ز دشمن نه ؛ ز همراهان برآشفت
سبوی زهر به او دشمن نداده
نهال فتنه را دشمن نهاده
درونم رین جهت گردیده (طوفان)
مرا دشمن بود آن یار نادان

مسئولان بی کفایت "!!" این رسم کشور داری نیست
Iran, Islamic Republic of
ت
دوگنبدانی
Iran, Islamic Republic of
مسلمان که نباید بگرده.مسلمان باید فقط گریه کنه.مردم دنیا میرن توی جهنم فقط ما ایرانیها میریم توی بهشت.حالا فهمیدی چرا ما طرف گردشگری نمیریم.
ماندنی زاده صدراله
Iran, Islamic Republic of
احسنت عامو جان گل گفتی
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
1