تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۲۹۷۵۷۰

سرگردانی ۶ دانش‌آموز استثنائی در دیشموک/ لج‌بازی و اختلاف قومی در آموزش‌وپرورش دیشموک (+تصاویر)

۱۷
۰
کبنا ؛۶ دانش آموز کلاس درس جابرن حیان مدرسه ابتدایی استثنائی روستای امامزاده میرسالار(ع) دیشموک قریب یک هفته که معلم ندارند.

موضوع از جایی شروع می شود که محمدرحیم رضایی نیکو معلم این دانش اموزان بازنشسته می شود و سرپرست اداره آموزش و پرورش با ادامه فعالیت این فرهنگی؛ مخالفت دارد.

سرگردانی۶دانش‌آموز استثنائی در دیشموکی
محمدرحیم رضایی نیکو در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه؛ در ابتدای سال محمد نوروزی نیا معاون آموزشی اداره را بر عهده داشت؛ بنده را به عنوان معلم این مدرسه انتخاب کرد، گفت: هم اکنون که سمت سرپرستی را عهده دار است؛ با ادامه فعالیت بنده که معلم تخصصی مدارس استثنائی؛ مخالف می کند.

رضایی نیکو تصریح کرد: در قانون آمده که فرهنگی که فوق دیپلم دارد می تواند برای روستائیان کار کند و هرچند زمان بازنشستگی سر سررسید ولی با مجوز اداره استثنائی استان؛ اجازه ادامه فعالیت تا پایان سال را دارم.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود نیروی تخصصی در این منطقه جهت آموزش به دانش اموزان استثنائی در ابتدای سال با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش و بنا به درخواست اداره استثنائی استان در کلاس درس جابربن حیان دیشموک حاضر شده ام.

رضایی نیکو با بیان اینکه؛ چرا آقای نوروزی در ابتدای سال مخالفت نداشت ولی الان مخالفت دارد، گفت: سرپرست آموزش و پرورش دیشموک با لج و لجبازی و به علت تعصبات قومی و قبیله ای؛ اجازه ادامه کار را به ما نمی دهد.

وی با بیان اینکه؛ از هفته قبل بنا به دستور سرپرست از ادامه کار من در کلاس جابربن حیان جلوگیری شد، گفت: اگر آقای نوروزی با بنده مشکلی دارد؛ دانش اموزان چه گناهی دارند که باید یا معلم نداشته و بلکه بدون معلم استثنائی ادامه تحصیل دهند.!.

رضایی بیان کرد: لج و لج بازی سرپرست با ما به دانش آموزان ضربه خواهد زد و این امر نیاز به تعامل دارد.

[gallery size="full" columns="1" ids="297605"]
 ما نیاز به نیروی تخصصی داشته و نیروی معمولی نیاز ما را برطرف نمی کند.
آقای نیکنام رئیس اداره آموزش و پرورش استان در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: آقای نوروزی نیا سرپرست اداره آموزش و پرورش دیشموک بنا به اختلاف با آقای رضایی معلم کلاس درس جابربن حیان؛ با توجه به اینکه مصوبه آموزش و پرورش استان نوشته جایی که نیاز وجود دارد نیروی می تواند به عنوان مدیر اموزگار کار کند، ولی با معلم ما مخالفت دارد.

نیکنام اضافه کرد:‌آقای رضای نیکو چهارپایه تدریس کرده ولی به دلیل اینکه آقای نوروزی سرپرست آموزش و پرورش با معلم این کلاس مشکل دارد؛ نامه نوشت که این مدرسه بی سرپرست باشد.

نیکنام گفت: سرپرست اموزش و پرورش تا الان اظهار داشته که نیرو نداریم ولی الان می‍‌گوید که نیروی معمولی دوساله داریم.!؟

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان تصریح کرد: ما نیاز به نیروی تخصصی داشته و نیروی معمولی نیاز ما را برطرف نمی کند.

نیکنام با انتقاد شدید از این عدم تعامل، بیان کرد: برای این کلاس درس مجوز ادامه فعالیت آقای رضایی نیکو دبیر تخصصی را اخذ کرده و خواهان ادامه فعالیت وی هستیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان با بیان اینکه این موضوع را به معاونت اداره کل آموزش و پرورش استان آقای یاری نسب گزارش دادیم، افزود: آقای یاری نسب مخالف سرپرست آموزش و پرورش دیشموک را مانع ادامه فعالیت این دبیر تخصصی ذکر کرده است.

قابل ذکر است دراینخصوص با محمد نوروزی نیا سرپرست اداره آموزش و پرورش دیشموک بزودی مصاحبه‌ای ترتیب و جزیئات این موضوع را جویا خواهیم شد.

البته آقای نوروزی روز گذشته قصد توضیح در اینخصوص به خبرنگار را داشت که خبرنگار به ایشان گفت اجازه دهید برای مصاحبه خدمتتان میرسیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اداره کل آموزش و پرورش
Iran, Islamic Republic of
واقعا کارایی و انگیزه خود جناب نیکنام در اداره استثنایی به پایین ترین حد خود رسیده ، انتظار داریم حاج زارع پور بیشتر از این اجازه ندهد این اداره تخصصی صدمه ببیند .
اروین (بهمن)از یاسوج
Iran, Islamic Republic of
در شان یک سیستم تربیتی نیست که سلایق شخصی را به امور عمومی تسری دهد و کشاندن این موارد به فضای مجازی هم آثار بدی در اذهان دارد که شاید به راحتی قابل ترمیم نباشد ، اگه یک مدرسه به دلیل بازنشستگی معلم تعطیل میشه باید تا تعین جانشین جدید خدمت آموزشی را ادامه دهد، از طرفی مسوولان مربوط باید علاج واقعه را قبل از وقوع پیش بینی میکردند،
دیشموک
Iran, Islamic Republic of
واقعا جایتاسف دارد که که یه سرپرست اداره بخاطر خالی کردن عقده های شخصی به یه کلاس درس اون هم دانش آموزان استثنایی درای وسط سال لطمه بزند ودبیر تخصصی آنهارابردارد وازیه دبیرغیره تخصصی که هیچگونه آشنای به شیوه تدریس درمدارس استثناییندلرداستفاده نماید مدیرکل محترم باید جهت جلوگیری از معضلات بعدی توسط چنین مسولی چاره اندیش نمایند
دیشموک
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف دارد برای یه مسول که بخواد ازموقعیت شغلی خود استفاده کند وجهت خالی کردن عقده های شخصی خود به روند آموزش اون هم دانش آموزان استثنایی ضربه وارد کند از مسولین استانی تقاضای پی گیری داریم
شهروند
Iran, Islamic Republic of
متاسفیم
دیشموک
Iran, Islamic Republic of
اقای نوروزی شخصیت باسواد و منطفی دارد. ان شاالله کوتاه بیان و بزارن رصابی کار کند. ما همشهری هستیم. باید با هم صمیمی باشیم.
اقای رضایی با خاطره خوب بارنشسته شود
همشهری
Iran, Islamic Republic of
از آنجایی که آقای نوروزی فردی با درایت و کاردان می باشد حتما وجوه بهتری را برای این کار خود در نظر دارد لذا باید به تصمیم وی احترام گذاشت و منکر کار وی نشد. اینقد بی کار و مدرکدار هست اونا باید چ کار کنن که به خاطر یه مشکل شخصی برای فردی که اون هم بازنشسته شده سعی در تخریب یه نیروی کاردان مدیر داریم.واقعا باید برای این افراد در حاشیه که دنبال جوسازی و نامه نگاری های بی موردند متاسف بود.
حواشی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه لجاجت و خودبرتربینی و خود را فراتر از قانون دیدن در سطوح مدیریتی بالا خصوصا در دیشموک یک رویه عادی شده است و هنوز این تصور هست که معلم نباید و نمی تواند پیگیرخواسته و حق طبیعی خودش باشه
دیشموک
Iran, Islamic Republic of
اول از همه نا لایقی وناکارامدی مسولان اداره اموزش وپرورش استثنایی که غلام حلقه به گوش وعصایی دست دیگران شدن وبراشون تصمیم گیری میکنن دومابحث قومیتی مردم دیشموک که هیچ وقت بااین اوضاع واوصافی که دارن پیشرفتی نخواهند کرد وهر ساله شاهد عوض شدن رییس اموزش وپرورشش هستیم که بوسیله نزدیکترین دوستان خود قربانی میشوند.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اقای نوروزی متاسفانه آدم دارای دیدگاهی بسته و قوم گرا است. خیلی تنگ نظر است
شهروند
Iran, Islamic Republic of
نوروزی زمانی که مدیر مدرسه بود خیلی عقده ای بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بایدازریس آموزش وپرورش قلعه ریسی یادبگیریدجناب آقای شکوهی؟
شهروند
Iran, Islamic Republic of
واقعا مدیرکل محترم چه معیار مناسبی در نوروزی دید که ایشان را سرپرست گذاشت. از مدیر کل محترم خواهشمند است یه تحقیق درستی راجع به ایشان انجام دهند تا متوجه شوند
استقلال
Iran, Islamic Republic of
انتظاری بیش از این از نیکنام نیست
آموزش .........
Iran, Islamic Republic of
کاش نکارنده نامه ومسئول محترم سایت با تنویر افکار عمومی این گونه برخورد نکند . آقای رضایی داماد آقای صالح زاده مدیر قبلی اداره آموزش وپرورش دیشموک میباشد. آقای رضایی کجا مدرک تحصیلات عالیه در زمینه دانش آموزان استثنایی را گذارند که مردم بدانند.
به نظر م آقای نوروزی از مدیران توانمند ووظیفه شناس بخش میباشند که هم توانای اداره دیشموک وهم در مقامات بالایی استانی وکشوری را دارد.چون به فکر اصلاح وضعیت اسفبار آموزش وپرورش بخش است اینجوری تخریب میشود.
آقای رضایی عزیز با احترام به مقام والای معلم که دارم اما بهتر است تاسه چهار ماهی که مانده به بازنشستگی جنابعالی بف فکر بچه های مردم هم باشید .
اینجانب با هیچ کدام از طرفین نسبت نزدیکی ندارم ولی از این اتفاق ناراحتم وبه حال ایلم ودیارم غصه میخوروم وهمیشه میگوییم بعضی از شما آموزش وپرورشی باعث عقب افتادگی اون بخش هستید .
مگه در دوران آقایان علمی ، اژدر ،طهماسبی ، عارف نژاد وصالح زاده چنین موضوعاتی نبود . این برنامه ها ودسیسه ها جهت عقب افتادن بخش است وبس .
همه ما باید به قانون احترام بگذاریم .چون در منطقه بیش از اندازه بی قانونی رواج دارد حالا که قانون باید اجرا شود باید اینجوری برخورد شود .
بخدا بحال شما مردم مرحوم از همه چیز آن منطقه باید گریست .حداقل به سر وگله هم نزنید وآرامش حود وهمنوعانتان را بهم نزنید.
از شما وآقای نوروزی خواهانم به فکر اصلاح آموزش منطقه باشید نه تخریب. بخشهای مجاورتان سالانه حداقل ده پزشک وصد متخصص تحویل منطقه هایشان میدهند شما چی .دست در دست هم دهیم به مهر دیشموک خود را کنیم آباد. د شموکی دلسوز خارج از منطقه
خو
بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
آقای رضایی که بازنشسته هستند قانون هم گفته که نباید از بازنشسته ها استفاده کرد .
درست که تجربه پدر علم است ولی این جوانان فارغ التحصیل چه باید بکنند .
Romania
نوروزی فردی کاردان با سواد و قانونی هست اصلا قوم گرا هم نیست چون قانون را رعایت میکنه این وصله ها را بهس میچسبانند
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1