تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۲۹۷۵۲۵

شهرک صنعتی دشت مازه کهگیلویه به یک واحد گاوداری واگذار می‌شود

۲
۰
کبنا ؛شهرک صنعتی دشت مازه شهرستان کهگیلویه بعد از ۱۰ سال بلاتکلیفی در صورت تصویب مجمع عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی ایران به یک مجتمع کشت و صنعت واگذار می‌شود.


 کهگیلویه، شهرستانی محرومی که سال‌ها در زیر شلاق ندانم کاری و سهل انگاری مسوولان استانی دست و پا می‌زند و در افکار عمومی و رسانه‌ها یکی از شهرستان‌هایی بوده که به دلیل مهاجرت‌های گسترده، خالی از سکنه می‌شود.
موضوع مهاجرت و خالی از سکنه شدن شهرستان کهگیلویه حتی در نطق‌های انتخاباتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی با شدت بیشتری بیان شده  و در جدال‌های خبری و گزارشی، رسانه‌ها به دنبال مقصری می‌گردند.
این مهاجرت‌ها به حدی است که کاهش جمعیت در این شهرستان غیر قابل انکار بوده و از مهم‌ترین دلایل این مهاجرت را عدم وجود زیرساخت‌ها و زمینه‌های لازم برای توسعه یافتگی و رشد عنوان می‌کنند.
نبود واحدهای تولیدی و صنعتی فعال و کارآمد در شهرستان سبب شده تا خیل بیکاران این شهرستان هر روز بیشتر از دیروز، درد مزمن و لا علاج بیکاری در شهرستان را گسترش داده و زمینه مهاجرت‌های بعضا اجباری را فراهم کند.
طرح‌های صنعتی و اشتغال زایی در شهرستان یکی پس از دیگری به فراموشی سپرده شد و به قول نماینده کهگیلویه هر کسی بخشی از آن‌ها را زخمی می‌کند، تا امید مردم به اشتغال زایی و اهتمام جدی برای به سرانجام رساندن این طرح‌ها ناامید شود.
عدم اهتمام جدی به اتمام این طرح‌ها سبب شد تا نماینده سابق کهگیلویه پیشنهاد کاشت پیاز در پتروشیمی دهدشت را عنوان کند هر چند که این پیشنهاد عملی نشد اما هندوانه در طرح سیمان سپوی دهدشت به بار نشست.
حال که این دو طرح بزرگ در وعده‌های بی‌سرانجام هنوز به جایی نرسیده‌اند، مردم امید داشتند تا شهرک صنعتی دشت مازه که در بهترین نقطه مکان یابی شده است و همه امکانات از جمله شبکه آب، برق و حتی خیابان کشی و جدول گذاری را داراست به عنوان امیدی برای سرمایه گذاری صنعتی در این شهرستان باشد شاید به همت مسوولان و رایزنی‌های اشخاص حقیقی و حقوقی رویای اشتغال و سرمایه گذاری در این شهرستان به واقعیت نزدیک شود. اما خبرهایی که این روز‌ها به گوش می‌رسد حکایت دیگری دارد.
شهرک صنعتی دشت مازه که در کنار جاده اصفهان واقع شده موقعیت جغرافیایی فوق العاده‌ای دارد که علاوه بر زیرساخت‌های لازم مهم‌ترین مولفه یعنی دسترسی به جاده و امکان حمل و نقل را به خود اختصاص داده است.
تامین آب این شهرک از چاه عمیقی در کنار کوه‌های اطراف دهدشت گرفته شده است بهترین آب را به خود اختصاص داده و این نوید را می‌داد که افق‌های سرمایه گذاری در این شهرک جان تازه‌ای به رونق اقتصادی در شهرستان کهگیلویه بدهد.
اما این روز‌ها، بادهای سرد پاییزی در سایه سهل انگاری و ندانم کاری متولیان بر این رویای توسعه در کهگیلویه وزیدن گرفته است تا کهگیلویه بیش از گذشته شدت شلاق‌های سهل انگاری و ندانم کاری متولیان امر را بر بدن نحیف و لاغر خود احساس کند.
واگذاری شهرک صنعتی دشت مازه به یک واحد کشت و صنعت می‌تواند چراغ‌های توسعه صنعتی در شهرستان را به خاموشی سوق دهد چرا که دیگر در این شهرستان شهرک صنعتی وجود ندارد تا در صورت وجود سرمایه گذار احتمالی بتواند از مشوق‌های سرمایه گذاری استفاده نماید و در این میان است که «نیامدن» را به «آمدن» و «رفتن» را به «ماندن» ترجیح می‌دهد.
از این موضوع که بگذریم موضوع قیمت گذاری این شهرک خود نیز داستان مفصل و داغداری دارد که اخبار واصله از قیمت‌گذایر این زمین برای واگذاری نگرانی را به همراه دارد که انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر در این زمینه شفاف سازی کنند.
یک عضو هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با تایید این خبر به تسنیم گفت: هیئت مدیره استان واگذاری شهرک صنعتی دشت مازه را به مجمع عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی ایران پیشنهاد داده و هم اکنون منتظر پاسخ هستیم.
معاون عمران و محیط زیست شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم که واگذاری شهرک صنعتی دشت مازه به یک واحد گاوداری به کجا رسید؟ گفت: اول اینکه گاوداری نیست بلکه یک مجتمع کشت و صنعت تقاضای واگذاری کرده و هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم بلکه منتظر پاسخ مرکز هستیم.
علیپور با تاکید بر اینکه واگذاری شهرک صنعتی سقاوه هنوز قطعی نشده است، افزود: در زمینه نظر مجموعه شرکت شهرک‌های استان نیز یکسری بحث‌های کارشناسی داشته‌ایم ببینیم چه می‌شود.
وی ادامه داد: شهرک صنعتی دشت مازه کهگیلویه دارای ۶۰ هکتار زمین بوده که از این میزان ۴۳ هکتار صنعتی است و نزدیک ۱۰ سال از عمر راه اندازی این شهرک یک قرارداد واگذاری به شخص در این مجموعه نداریم.
آیا دیگر آخر دنیا فرا رسیده است و چند سال دیگر شهرستان کهگیلویه از نقشه جغرافیایی حذف می‌شود که دیگر نیاز به شهرک صنعتی ندارد و نه با آینده توسعه و سرمایه گذاری در شهرستان بازی شود؟
شهرستان کهگیلویه که دیگر از رنجوری و فرتوتی توان ایستادن ندارد با چشمانی اشک بار و گلویی بغض کرده منتظر است تا مسئولین متعهد و ضابطه‌مند که همیشه امید این مردم برای اجرای عدالت و امنیت بوده‌اند آستین همت بالا بزنند و از تخریب پل‌های روبه افق توسعه شهرستان کهگیلویه جلوگیری کنند.(تسنیم)
نام شما

آدرس ايميل شما

مه قلی
Iran, Islamic Republic of
علت اصلی تعطیلی کهگیلویه بزرگ
فقط و فقط .. نمایندگان ادوار گذشته و فعلی در مجلس است بجز بهرام تاجگردون
امیر
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه نابود شما
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1