تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۲۹۷۳۷۱

فریاد دانشجوی دختر؛ پشیمانم، پشیمانم / خرامین: در دولت اصلاحات ۱۸ ماه حقوقم را قطع کردند / پاسخ «خرامین» به دانشجویی که گفت آزادی نیست / توصیه‌های جالب محمدی تبار به دانشجویان

۱۶
۰
کبنا ؛مناظره دو فعال سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا با موضوع فراز و فرود جنبش دانشجویی در دانشگاه یاسوج در فضایی آرام و با بحث‌های علمی تحلیلی پایان یافت.
به گزارش کبنا از یاسوج، امروز (دوشنبه ۱۳ آذر) به مناسبت ۱۶ آذر مناظره دو فعال سیاسی و اصولگرا با موضوع فراز و فرود جنبش دانشجویی در دانشگاه یاسوج برگزار شد.
در این مناظره وحید محمدی‌تبار فعال سیاسی اصلاح‌طلب و علی خرامین فعال سیاسی اصولگرا با هم پیرامون جنبش دانشجویی مناظره کردند.
بعد از صحبت‌های این دو (محمدی‌تبار و خرامین) [کلیک کنید] دانشجویان نظرات و دیدگاه‌های خود را پیرامون مباحث مطرح شده، ارائه دادند.
سعید هاشمی یکی از دانشجویان دانشگاه یاسوج نیز در این برنامه، با بیان اینکه من تعجب می‌کنم از اینکه از آزادی در دولت‌های متعلق به اصلاح‌طلبان سخن می‌گویند، اظهار کرد: دانشگاه یاسوج به دانشگاه امنیتی تبدیل شده است و الان در این جلسه ۱۰ نیرو حراستی حضور دارند، و اصلاً اجازه نمی‌دهند، صحبت کنیم و ما نمی‌دانیم اصلاً چه چیزی بگویم، در اینجا.
هاشمی ادامه داد: ما راه اصلی را گم کرده‌ایم، موضوع اصلی ما چه چیزی است؟ ماها نمی‌دانیم به دنبال چه می‌گردیم. مسائل واقعی جامعه را گم کرده‌ایم. نقش و وظایف اصلی ما دانشجویان چیز دیگری است. منظور استفلال، آزادی، جمهوری اسلامی این است که دانشگاه را از هرگونه استبدادی مبرا سازیم.

سؤال از محمدی‌تبار:
یکی از دانشجویان دختر با انتقاد از سخنان وحید محمدی‌تبار که در خصوص آزادی بیان سخن می‌گفت، از وسط جمعیت بلند شد و با صدای بلند گفت: اصول و سازوکار آزادی چیست؟ این کدام آزادی است که شما از آن حرف می‌زنید، ما هیچ آزادی بیان نداریم، من به آقای روحانی رأی داده‌ام، اما پشیمانم، پشیمانم.
سؤال از خرامین:
تقوی یکی از دانشجویان نیز در این برنامه با اشاره شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، اظهار کرد: ما زمانی به دنبال استقلال و آزادی بودیم برای دوران ثبات که حقوق دانشجو و اجتماع رعایت شود.
وی افزود: جنبش دانشجویی با سرخوردگی الان روبرو است، ما معتقدیم اصلاحات اکثریت است نه اقلیت و اپوزیسیون نیست. سرخوردگی که دانشجویان ما الان با آن روبرو هستند ناشی از همین حرف‌ها است.
محمدی تبار در پاسخ به دانشجو اظهار داشت: آزادی مورد نظر ما آزادی فکری و عقیده است نه آزادی به معنای ولنگاری اجتماعی که این نوع آزادی با روح جامعه دانشگاهی و شان دانشجویان ناسازگار است.
محمدی تبار در پایان و جمع بندی اظهار داشت:
دانشجویان باید برگردند به خود و با مطالعه و تحقیق علمی و تعمیق بینش خود مؤثر واقع شوند. دانشجو نباید باشگاه احزاب و گروهای دولت سار شود. دانشجو باید دولت‌ها را نقد کنند با مطالعه و راهبرد.
محمدی تبار افزود: هیچ جریان غیره دینی و غیره اسلامی از ابتدا تا کنون نتوانسته است در دانشگاه ریشه بزند. هیچ جریان دولت ساز هم در دانشگاه ریشه نمی‌زند.
وی در پاسخ با سؤال دانشجویی که مسوولان  را عامل سرکوب و رخوت دانشگاه‌ها خواند، گفت؛ این اشتباه است که وضعیت دانشگاه را به گردن دولت و مسوولان بیانداز یم. اشتباه از خود ماست. خود ما باید با مطالعه و تحقیق و تعمیق فعالیت‌ها و ارائه راهبردهای نوین مؤثر واقع شویم. اشکال از خود دانشگاه‌ها ست که باید خودشان برگردند به کارکرد اصلی خودشان. نقد وظیفه دانشجو است نقدی که پشت آن طمع قدرت نباشد بلکه برای اصلاح جامعه.
محمدی تبار در پایان گفت حمایت دانشجویان از دولت اصلاحات حمایت انتقادی بود و الان هم دانشگاه‌ها وظیفه‌شان نقد است.
وی در پاسخ به دانشجویی که به آقای روحانی اتهاماتی زد، گفت شما دانشجویان باید نقد علمی کنید نه اینکه به رئیس جمهور توهین کنید وظیفه شما نقد دولت است نه تخریب و توهین.
خرامین در پایان در پاسخ به دانشجویی که می‌گفتند آزادی نیست گفت: همین که امروز شما آزادانه پشت تریبون قرار می‌گیرید و به بالاتریمن مقام کشور انتقاد می‌کنید به رییس دولت انتقاد و توهین می‌کنید. آیا این آزادی نیست؟
خرامین گفت: من منتقد این دولت ام اما توهین وظیفه دانشجو نیست. وی گفت: در دولت اصلاحات ۱۸ ماه حقوق ام را قطع کردند.
 
احترام متقابل محمدی تبار و خرامین در نوع خود جالب بود. فضا مناظره بسیار آرام و بیشتر تحلیل جنبش داشجویی بود تا مشاجره و حمله به یکدیگر.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
انصافا مطالبی که خوندیم اصلا به مناظره نمیخورد. این هم شد مناظره؟ فقط میخواستن یه جلسه ترتیب داده باشن
دکتر
Iran, Islamic Republic of
واقعا خنده م میگیره .. دلم به حال ای استان ایسوزه با این ..
بویراحمد سرافراز
Iran, Islamic Republic of
خیلی شلوغه
دانشگاه یاسوج
Iran, Islamic Republic of
احسن بر جناب محمدی تبار
الحق و الانصاف حق محمدی تبار را خورده اند ایشان یک تحلیلگر بسیار قوی در حوزه مسائل سیاسی اجتماعی و دانشگاهی هستند
لبیک یا حیسن
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود وخدا قوت بر اصولگرایان ودر راس ان در استان دکتر ستار هدایتخواه و حاج دهرابپور ومسعود حسینی ودکتر خر امین وسایر بز رگان این جر یان
Iran, Islamic Republic of
مناظره خیلی . بود
مه قلی
Iran, Islamic Republic of
درود بر علی شیر
استان
Iran, Islamic Republic of
واقعا چه مناظره ای شده با حضور این دو نخبه استان به به به به از اقای خرامین سوال میشه اقای محمدی تبار پاسخ میده جمع کنید با با دیگه حناتون رنگی نداره
رها
Iran, Islamic Republic of
خرامین برادر بزرگوار تو دانشگاه شیراز پ.. خوب میزدی
ناشناس
آقای دکتر خرامین بیان کردند که در دولت اصولگرایان ۱۸ ماه حقوق مرا قطع کردند.
Iran, Islamic Republic of
///
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
خرامین گفت در دولت اصولگرا ۱۸ ماه حقوقم را قط کردند .فایل صوتی اش هم موجود است.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
زنده بزرگ مرد ایل تامرادی دکتر خرامین.
لر
Slovenia
خخخخخخ.
امان از تعصب و ....

چقدر جامعه ی رو . داریم....
گچساران
Iran, Islamic Republic of
محمدی تبار آبرو برای اصلاح طلبان و تاجگردون باقی نگذاشت کاش از عبدالخالق پادیاب یا نوراله محمدی ده بزرگ به چای ایشان دعوت می شد
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
واقعا مناظزه در شان دانشگاه یاسوج نمی باشد دو باره مناظره را برگزار کنید
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1