تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : ۲۹۷۳۴۴

همایش تجلیل از سفیران فرهنگی تبلیغ در یاسوج برگزار شد/ حق نداریم با نگاه حزبی مردم را مأیوس کنیم

۰
کبنا ؛
همایش تجلیل از سفیران تبلیغ در یاسوجهمایش تجلیل از سفیران فرهنگی تبلیغ در یاسوج برگزار شد.


مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ظهر دوشنبه در این همایش گفت: قریب به ۱۲۰ مبلغ و روحانی طرح هجرت و ۷۰ روحانی مستقر در استان فعالیت دارند.
حجت الاسلام حمید برازش افزود: این تعداد برای پوشش جامعه هدف پایین محسوب می شود و نیازمند توسعه و افزایش روحانیون طرح هجرت و مستقر در استان هستیم.
برازش ابراز داشت: در استان هایی مشابه و با جمعیت شهری و روستایی تقریبا برابر با استان ما، حدود ۴۰۰ روحانی در مناطق هدف فعالیت دارند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان از دیگر مشکلات موجود جامعه روحانیت و طلاب و بخش فرهنگی را پروژه های نیمه تمام دانست و بر ضرورت تکمیل آنها تاکید کرد.
برازش گفت: در بعضی از مناطق با بیش از یکصد روستا، تنها یک روحانی مسقر وجود دارد و توسعه مساجد نیز لازم است.
در ادامه این همایش مدیر حوزه های علمیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: هزینه کرد برای توسعه  پیشرفت حوزه های علمیه، به معنای سرمایه گذاری است.
حجت الاسلام پایدار افزود: تعامل مناسبی بین حوزه و روحانیون با مدیران وجود دارد و تعامل با استانداران نیز مطلوب بود.

وی بر تقویت حوزه های فرهنگی و دینی تاکید کرد و بیان داشت: تقویت جنبه های فرهنگی در استان ضروری است و همچنین روحانیون و حوزه ها می توانند مشاورین خوبی در راستای ارتقای استان در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی باشند.
مدیرحوزه های علمیه استان بر برنامه ریزی و بهبود شرایط فعالیت در بخش هایی مانند مبلغین اعزامی تاکید کرد.

حق نداریم با نگاه حزبی مردم را مأیوس کنیم
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حق نداریم به خاطر نگاه حزبی، گروهی، قومی و قبیله ای مردم را از نظام مأیوس کنیم.
به گزارش کبنا، علی محمد احمدی ظهر دوشنبه، ۱۳ آذر ماه در همایش تجلیل از سفیران فرهنگی و تبلیغی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با تبریک هفته وحدت، دولت تدبیر و امید را دولت اعتدال خواند و تاکید کرد: شیوه و روش رئیس جمهور اعتدال، تدبیر و عقلانیت است و باید از هرگونه افراط و تفریط پرهیز کرد.
وی با بیان اینکه منابع، انرژِی و زمانکافی برای وارد شدن به حاشیه‌ها نداریم که فرصت‌ها را از مردم بگیریم، تصریح کرد: برای دستیابی به اهداف برنامه ریزی کرده‌ایم و برنامه‌های چشم انداز ۲۰ ساله، ششم توسعه، برش پنج ساله و آمایش را در پیش رو داریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در بازدیدهای میدانی که در این مدت از پروژه‌ها و طرح‌ها و مشکلات مردم در مناطق مختلف استان داشتیم همه نیازمندی‌ها در حوزه‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و در نشست‌ها و جلساتی که در این خصوص برگزار شد، راهکارها مورد بررسی قرار گرفت.
احمدی با بیان اینکه، همه موظف به استفاده از تمام ظرفیت‌ها و توان خود برای تعهد و عهدی که با مردم بسته‌ایم می‌باشیم، تصریح کرد: آرامش فضا به مدیران کمک می‌کند تا با جدائی از جدال‌های سیاسی از شرایط و گردنه‌های سخت کنونی عبور کرد و مردم از مسئولان انتظار خدمت دارند.
وی ادامه داد: در خصوص مشکلات استان نشست هائی که در تهران با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، برخی از وزرا و تعدادی از شرکت‌ها و بنیادهای اقتصادی داشتیم، نسبت به پیگیری و رفع مشکلات استان در حوزه‌های مختلف اقدامات لازم به عمل آمد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، روحانیت افسران معنوی هستند و باید مشکلات مردم و دغدغه‌های آن‌ها از سوی روحانیون مطرح شود، عنوان کرد: جهت تقویت و حفظ نظام باید عملکرد و خدمات انجام شده نیز انعکاس داده شود.
احمدی با اشاره به اینکه، حق نداریم به خاطر نگاه حزبی، گروهی، قومی و قبیله ای مردم را از نظام مأیوس کنیم، تاکید کرد: باید با تمام توان در خدمت رسانی به مردم تلاش کنیم.
وی پروژه‌های مهم استان شناسائی شدند و بیش از ۱۴۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان و کشور تعریف شده و این پروژه‌ها نیازمند منابع مالی هستند، تصریح کرد: دنبال اولویت بندی آن‌ها هستیم که به لحاظ اشتغال و تولید از مطالبات مهم مردم هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با رایزنی در مرکز کشور و بودجه ریزی و تزریق تسهیلات و تأمین اعتبارات دنبال به سرانجام رساندن پروژه‌های مهم استان هستیم و براساس شاخص و بدون تبعیض اعتبارات بین شهرستان‌های استان توزیع می‌شود.
احمدی اضافه کرد: انقلاب ما، انقلاب فرهنگی است و باید دغدغه‌های فرهنگ از اولویت‌های ما باشد و این استان همانگونه که تنگنای اقتصادی دارد، تنگنای فرهنگی هم دارد. ساماندهی مصلی ها، مساجد و خانه‌های عالم در دستورکار استان قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1