تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۲۹۷۰۵۷

همه‌چیز در باره استقلال دانشکده نفت گچساران؛ از سنگ‌اندازی تا نبود اعتبارات

۳
۰
کبنا ؛در سال ۱۳۸۶ با سفر رئیس جمهور وقت به شهرستان گچساران، کلنگ دومین مجتمع دانشگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد در این شهرستان بر زمین زده شد و مصوب شد که دانشکده نفت و گاز گچساران از محل کمک‌های وزارت نفت احداث و به بهره برداری برسد.
در آن سال‌ها که شور و شوق افزایش مجتمع‌های دانشگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد و رویکرد عمرانی در مجموعه دانشگاه یاسوج وجود داشت، ۲ دانشکده نفت و گاز گچساران و صنعت و معدن چرام ساخته شد تا پرحاشیه ترین دانشکده‌های دانشگاه یاسوج نام بگیرند.
دانشکده نفت و گاز گچساران که در زمین اختصاص یافته منابع طبیعی احداث شد، با سهل انگاری دانشگاه و بساز و بنداز پیمانکار به گونه ای ساخته شد که
بعدها آب باران از سقف چکه می‌کرد و کف هم حتی یک کفشور نداشت.
مشکلاتی که رئیس فعلی دانشکده نفت و گاز گچساران خبر از رفع آن‌ها می‌دهد و می‌گوید: مشکلات ساختمان به طور کامل حل شد. مشکلاتی از قبیل آبگرفتگی مداوم در فصل زمستان داشتیم که الان حل شده، محوطه سازی صورت گرفته، فضای سبز کار شده و دیوار محوطه دانشکده نیز در حال اجراست.
مشکل دیگری که همیشه همراه این دانشکده بود، مسائل رفاهی مانند سلف سرویس بود که یونس شکاری با بیان اینکه دولت اجازه تعریف هیچ پروژه عمرانی جدیدی به جز از درآمدهای اختصاصی نمی‌دهد، می‌گوید: درآمدهای اختصاصی ما به حدی نیست که بتوانیم سلف سرویس جدید احداث کنیم.
*ورود خیابان به دانشکده نفت*
عدم تعیین کاربری زمین دانشکده نفت و گاز گچساران به علت قرار گرفتن در حریم شهر در گذشته، به گفته رئیس این دانشکده عامل ورود دو خیابان به
محدوده این دانشکده است. رئیس دانشکده نفت با بیان اینکه بعد از تهیه طرح تفصیلی شهر دو گنبدان توسط اداره راه و شهرسازی بدون اطلاع ما دو خیابان را در محدوده دانشکده تعریف کرده‌اند در تشریح آن می‌گوید: برای دسترسی بیمارستان یک خیابان سی متری از روبروی بیمارستان عبور داده‌اند و در ضلع جنوبی دانشکده هم یک خیابان ۲۴ متری عبور داده‌اند که این‌ها برای ما مشکل ایجاد کرده است.
شکاری می‌افزاید: ما درخواست تغییر کاربری داده‌ایم که یکی از خیابان‌ها را تغییر کاربری بدهیم و به آموزشی تبدیل کنیم و خیابانی که دیوار دانشکده را
هم تخریب می‌کند به جای دیگری جابجا کنیم.
*نفت و گاز در آستانه استقلال*
دانشکده نفت و گاز گچساران از همان بدو تأسیس زمزمه‌های استقلالش به گوش رسید. رسانه‌ها همیشه از تلاش برای استقلال این دانشکده خبر می‌دادند و حتی در زمان شاپور رمضانی سرپرست دانشگاه یاسوج، رویکردش را استقلال این دانشکده اعلام کرد اما رمضانی به ریاست نرسید و در زمان محمود رضا رحیمی همیشه اخبار ضد و نقیضی از استقلال دانشکده نفت منتشر می‌شد.
حالا رئیس دانشکده نفت و گچساران ضمن اینکه از سیاست انقباضی وزارت علوم در استقلال دانشکده‌ها سخن می‌گوید اما دانشکده را هم در آستانه استقلال می‌داند و می‌گوید: ما پیگیر استقلال هستیم، دانشگاه یاسوج هم اقداماتی را در این زمینه انجام داده و مصوبه‌هایی هم در هیات امنا داشته است.
شکاری در تشریح نوع همکاری دانشگاه یاسوج برای استقلال این دانشکده از واژه‌های «نه خیلی خوب، نه خیلی بد» استفاده می‌کند و با بیان اینکه در زمینه همکاری دانشگاه یاسوج نه می‌توان گفت خیلی بی توجه بودند و نه می‌توان گفت که همراهی کرده‌اند، می‌افزاید: دانشگاه یاسوج در بعضی از آیتم‌ها با ما همکاری نکرده که این آیتم‌ها خیلی کلیدی و حیاتی بوده‌اند.
رئیس دانشکده نفت و گاز از مرحله حساس در زمینه استقلال دانشکده سخن به میان می‌آورد و خاطرنشان می‌کند: ما در مرحله اخذ موافقت قطعی مجتمع آموزش عالی گچساران هستیم که ما در تلاش هستیم با همراهی دکتر تاجگردون که بسیار در تلاش‌اند، این موافقت قطعی را بگیریم.
*گزارش از گروه علم و دانشگاه امید مردم*
نام شما

آدرس ايميل شما

آرش
Iran, Islamic Republic of
بهترین مدیر در گچساران.... دکتر شکاری هست.
علمی، بدون حاشیه، دلسوز، آگاه....
دوگنبدانی
Iran, Islamic Republic of
شکاری همیشه طرفدار مرحوم نبی زاده وجعفری بودن.حتی زمانی که حاج بهرام کاندید بود خود وطایفه ش طرفدار سرسخت مرحوم نبی زاده ومخالف حاج بهرام بودند.
MM
دکتر شکاری چه خوبه یه کم نمک نشناس نباشیم

تو خودت کلا با دانشگاه یاسوج مشکل داری
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1