تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب : ۲۹۶۷۲۱

عشایر کچساران آب ندارند، چشمه‌ها خشکید / غربت دامنگیر هنر هفتم کهگیلویه شد / صدور حکم علیه ۷ پزشک کهگیلویه و بویراحمدی

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
چشمه ها هم خشکید/ عشایر گچساران با کمبود آب روبه رو هستند

رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: یکهزار و۴۵۰خانوار از عشایر کوچنده ساکن در این شهرستان هم اکنون با کمبود آب شرب مواجه هستند.

حدود یک هزار و ۸۶۹ خانوار عشایری با ۱۰ هزار نفر جمعیت فصل قشلاق را در مناطق دریلا، آبگندی و کلاغ نشین و دیگر مناطق عشایری این شهرستان سپری می‌کنند.
قربان کرمی افزود: افزون بر ۳۵ دهنه چشمه در مناطق عشایری این شهرستان وجود دارد که همه خشک شده‌اند.
وی بیان کرد: تداوم خشک‌سالی سالهای اخیر سبب خشک شدن چشمه‌های عشایری این شهرستان شده است.
کرمی بابیان اینکه آب آشامیدنی مورد نیاز عشایر گچساران هم اینک با ۶دستگاه تانکر سیار تأمین می‌شود ،افزود: ۵۳۲ منبع بتنی ذخیره آب هم در مناطق عشایری این شهرستان وجود دارد.
رئیس اداره امور عشایر گچساران ابراز کرد: هم اکنون روزانه ۲۵۰ متر مکعب آب آشامیدنی بین عشایر این شهرستان توزیع می‌شود.
کرمی گفت: مشکل اساسی عشایر در فصل قشلاق تأمین آب است که با برنامه ریزی می‌توان این مشکل را برطرف کرد.


 
۳۸۰دانش آموز گچسارانی راهی مناطق جنگی شدند
۳۸۰ دانش آموز گچسارانی روز شنبه با بدرقه مسئولان برای یک اردوی سه روزه راهی مناطق جنگی شدند.
مدیرآموزش و پرورش گچساران در آیین بدرقه دومین اردوهای دانش آموزی راهیان نور این شهرستان گفت: ۹۰۰ دانش آموز در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ به مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس غرب کشور اعزام می شوند که از این تعداد ۵۰۰ نفر دختر هستند.
سید ظهیرالدین پورالحسینی افزود: این دانش آموزان به مدت سه روز از مناطق عملیاتی شلمچه، طلاییه، دهلاویه، یادمان چمران و اروند دیدن خواهند کرد.
پورالحسینی ابرا کرد: این تعداد دانش آموزان با هشت دستگاه اتوبوس برای آشنایی با مناطق جنگی و تجدید بیعت با آرمان های شهدای هشت سال دفاع مقدس عازم این سفر مقدس و روحانی شدند.
وی، مهمترین هدف کاروان راهیان نور را، آشنایی نسل جوان و آینده ساز با فرهنگ شهادت و ایثار و پاسداشت جانفشانی های حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس دانست.
۴۰۰ دانش اموز دختر گچسارانی امسال به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شده اند.
 
اقدام اخیر آمریکا اهانت بزرگ به مجامع بین‌المللی بود/ برخی کشورهای اسلامی در قبال پیکره زخم خورده اسلام احساس مسوولیت نمی‌کنند
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: اقدام اخیر آمریکا اهانت بزرگ به مجامع بین‌المللی بود.
حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی در جمع خبرنگاران به حوادث اخیر منطقه و اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی این حرکت ناجوانمردانه را نگران کننده خواند و اظهار داشت: این اقدام رژیم صهیونیستی را باید مورد تحلیل قرار داد که در مرحله اول به فرموده امام خامنه ای این حرکت از روی ضعف رژیم صهیونیستی بوده است.
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروزه جبهه استکبار در برابر اسلام انقلابی احساس ضعف می‌کند، افزود: امروزه آمریکا و استکبار جهانی هر جایی که وارد شده شکست خورده، در جنگ یمن که شکست مفتضحانه داشتند که اگر بازتابش دنیا را بگیرد باید قدرت آمریکا را در افول دید.
وی با اشاره به تنش میان آمریکا و عربستان گفت: آمریکا در عراق و سوریه با تشکیل داعش با شکست مواجه شدند و در تقابل با جمهوری اسلامی و هر جایی که آمریکا دنبال قدرت نمایی بود شکست خوردند.
این مسؤول اضافه کرد: صهیونیست‌ها به مانند آمریکا شکست‌های پی در پی خوردند و به دنبال توجیه افکار عمومی هستند و این اقدام ناجوانمردانه را در خصوص قدس شریف انجام دادند.
حسینی صدر تصریح کرد: آمریکا و رژیم کودک‌کش اسرائیل چند بار قصد معرفی قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را داشتند اما افکار عمومی در دنیا آگاه هستند و حتی کشورهای غیر مسلمان و غربی علیه این حرکت جبهه گیری کردند.
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد این کار رژیم صهیونیستی را اهانت بزرگ به همه مردم و مجامع بین‌المللی دانست و عنوان کرد: این اقدام قبل از اینکه منجر به نجات این رژیم شود آن را بر پله‌های سقوط نزدیک می‌کند.
وی اضافه کرد: اینکه استکبار جهانی در هفته وحدت چنین اقدامی را انجام داده که یعنی وحدت شما ارزشی ندارد و در دنیای اسلام نفوذهایی داریم که وحدت شما ضرری به ما نمی‌زند.
وی با بیان اینکه برخی دولت‌های اسلامی در قبال پیکره زخم خورده اسلام احساس مسوولیتی ندارند، افزود: این اقدامات دولت‌های اسلامی دشمنان را برای نفوذ در دنیای اسلام امیدوار کرده است.
این مسؤول اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند فلسطین مسئله اول دنیای اسلام است و رژیم صهیونیستی نمی‌تواند قلدرانه گام‌ها و اقداماتی را بر علیه فلسطین بردارند.
حسینی‌صدر خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در مسئله فلسطین محکم ایستاده و ولی فقیه جامع الشرایط در دوران امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به این موضوع توجه داشته است.
وی با اشاره به آرامش و امنیت مثال زدنی در کشور لبنان گفت: لبنان دارای اقتدار است و مردم لبنان در کنار ملت فلسطین ایستاده‌اند.
حسینی‌صدر با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از اقتدار حزب‌الله لبنان و جمهوری اسلامی در منطقه نگران کننده است، افزود: آمریکا به سوریه پیشنهاد کرده که ما حاضریم به این کشور کمک کرده و امنیت سوریه را برقرار کنیم و بازسازی کنیم به شرط اینکه تکلیف حزب‌الله و جمهوری اسلامی مشخص شود که این بیانگر اقتدار جمهوری اسلامی و حزب الله است.
حسینی‌صدر در بخش دوم سخنان خود با زلزله کرمانشاه و اقدامات سپاه اشاره کرد و گفت: سپاه و بسیج سازندگی در زلزله غم انگیز غرب کشور حضور فعالی داشتند و برای رفع مشکلات مردم کرمانشاه کارهای مهمی انجام دادند.
وی با بیان اینکه سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد از این امر مستثنی نبوده گفت: کار بازسازی ۶ روستای این استان به فرزندان توانمند کهگیلویه و بویراحمد در سپاه فتح واگذار شده که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی به حضور مقام معظم رهبری در جمع مردم زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در حوادث نقش رهبری ممتاز و بی بدیل است و‌حضور ایشان در جمع مردم زلزله زده بم و کرمانشاه موجب تسکین آلام مردم در این مناطق شد.
 
وقتی غربت دامنگیر هنر هفتم می‌شود/ از بیگانگی مدیران مدارس کهگیلویه با سینما تا مصوبه‌هایی که بین کاغذ‌ پاره‌های مسئولان گم ‌می‌شوند
مدیر سینما دهناد دهدشت با بیان اینکه مصوبات نشست‌های قبلی تاکنون عملی نشده است، گفت: اگر این مصوبات بر زمین می‌ماند چه نیازی به جلسات و مصوبات جدید دارد.
امروزه سینما یکی از تفریحات سالم هر منطقه به شمار می‌آید که علاوه بر پرکردن اوقات فراغت تبادل فرهنگی را به همراه دارد.
سینما دهناد دهدشت به عنوان تنها سینما در استان کهگیلویه و بویراحمد علی‌رغم اکران بروزترین فیلم‌ها بر روی پرده سینما، اما متاسفانه مورد بی‌مهری مردم و مسئولان این شهرستان قرار گرفته و استقبال مناسبی از سوی آن‌ها صورت نمی‌گیرد و بی‌شک اگر وضع به همین منوال پیش برود بزودی شاهد رکود و تعطیلی این سینما خواهیم بود.
با توجه به اینکه امروزه در هر خانه‌‌ای شاهد وجود تلویزیون‌های بزرگ هستیم که هر یک ادعای سینما بودن را دارند و روز به روز فیلم‌های خانگی گسترده‌تر و به راحتی در دسترس قرار می‌گیرند، فیلم‌های که بدون رعایت حق کپی رایت با قیمت بسیار اندک به وفور در بازار یافت می‌شوند و افراد علاوه بر اینکه خودشان این فیلم‌ها را تماشا می‌کنند به دیگران هم قرض می‌دهند و همین موضوع استقبال مردم نسبت به سینما را ضعیف‌تر کرده است.
از دیگر علل عدم استقبال مردم به سینما استفاده از ماهواره و نفوذ آن در خانه‌ها می‌باشد، خانواده‌ها به دلیل مشاهده فیلم‌های ماهواره‌ای دیگر رغبتی نسبت به دیدن فیلم‌ها در سینما ندارند در حالی که برنامه‌های ماهواره‌ای تنها با هدف نابودی ارکان جامعه و بنیان خانواده نفوذ کرده تا از طریق جنگ نرم، زمینه نابودی ایران اسلامی را فراهم آورند که در این راستا با هوشیاری و درایت مردم می‌توان در مقابل آن ایستادگی کرد.
به همین منظور جلسه بررسی مشکلات سینما دهدشت به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با حضور شهرداری، رییس اتاق اصناف، مدیر آموزش و پرورش و مدیر سینما دهناد دهدشت، در سالن کنفرانس اداره ارشاد دهدشت برگزار شد.
در ابتدای این نشست سید ایرج کاظمی‌جو، از فرماندار کهگیلویه به جهت همراهی ایشان و اهمیت دادن به برنامه‌های فرهنگی تقدیر و تشکر به عمل آورد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه، با بیان اینکه دهدشت تنها شهرستانی است که بین شهرستان‌های استان سینما دارد، خواستار همکاری مسئولان جهت استقبال هر چه بیشتر مخاطبین به سینما شد.
وی خواستار همکاری متولیان فرهنگی جهت نگاه مردم به حوزه فرهنگ خصوصاً سینما شد و بیان کرد: با فرهنگ‌سازی باید سهم سینما و فرهنگ در سبد خانوارها پیش‌بینی شود چرا که این کار در همه ابعاد جامعه تأثیرگذار خواهد بود.
کاظمی‌جو با بیان اینکه سینما بخش خصوصی است و توقعات آقای دهناد معقول هستند، گفت: نصب بیلبورد توسط شهرداری و استقبال مدارس به صورت دسته‌جمعی باعث استقبال دوچندان مردم از سینما خواهد شد.
در ادامه نورالله دهناد، ضمن تقدیر و تشکر از اداره ارشاد جهت برگزاری این نشست اظهار داشت: ما باید در دهدشت بمانیم و دهدشت را بسازیم اما متاسفانه بعضی در دهدشت فقط به عنوان سکوی پرتاب نگاه می‌کنند.
مدیر سینما دهناد دهدشت، از سینما به عنوان یکی از اولویت‌های مشترک جهانی یاد و تصریح کرد: توریست‌ها به مکان‌های فرهنگی توجه خاصی دارند اما متاسفانه در دهدشت حتی به همین سینما هم بها داده نمی‌شود.
وی افزود: فرهنگ سینما به عنوان اهرم توریستی در دنیا پذیرفته شده ولی متاسفانه در کشور ما چنین نگاهی ندارند و امروز علی‌رغم رشد فضای مجازی و مراکز عرضه فیلم، سینما محبوبیت زیادی در دنیا دارد اما در کشور ما متاسفانه سینما را تعطیل کنیم بهتر است چون حمایتی وجود ندارد.
دهناد با بیان اینکه مصوبات نشست‌های قبلی تاکنون عملی نشده است، گفت: اگر این مصوبات بر زمین می‌ماند چه نیازی به جلسات و مصوبات جدید دارد.
وی ضمن تشکر از شهرداری آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دیوارنویسی نصب بنر و پوستر و تابلو توسط نهادهای فرهنگی کمک خوبی جهت استقبال مردم به سینما خواهد بود.
مدیر سینما دهناد دهدشت، مدیران مدارس کهگیلویه را بیگانه با فرهنگ سینما دانست و افزود: تاکنون یک مدرسه پسرانه برای سینما استقبال نکرده است.
اسفندیار برخه از آمادگی شهرداری جهت هرگونه همکاری برای رشد سینما خبر داد و بیان کرد: شهرداری بدون هیچ گونه هزینه تبلیغاتی فیلم مورد نظر را حمایت می‌کند.
شهردار دهدشت هم‌چنین از اختصاص پنج جایگاه تبلیغاتی در سطح شهر برای اکران فیلم‌ها در سینما خبر داد.
در ادامه این نشست سید لطف‌الله فروزان عنوان کرد: همه فیلم‌ها قبل از اینکه در سینما اکران شوند به راحتی در بازار در دسترس هستند و همین موضع باعث شده دانش‌آموزان استقبال کمتری نسبت به سینما داشته باشند.
رییس آموزش و پوروش کهگیلویه، از ماهواره به عنوان جنگ نرم دشمن که خانواده‌ها را تهدید می‌کند یاد و اظهار داشت: آموزش و پرورش به جهت سلامتی خانواده‌ها و دانش‌آموزان آماده هر گونه همکاری با سینما دهناد دهدشت خواهد بود.
وی خواستار به‌روز شدن فیلم‌ها جهت استقبال بیشتر مخاطبین شد.
در پایان این نشست عین‌الله اخوان رییس اتاق اصناف کهگیلویه گفت: برابر قانون مانعی برای فروش فیلم در مغازه‌ها وجود ندارد و این با کپی رایت متفاوت است.
وی کپی رایت را غیر قانونی دانست و تصریح کرد: مسئولان متولی باید در این زمینه برخوردهای لازم را داشه باشند.
رییس اتاق اصناف کهگیلویه گفت: ما هم به سهم خود در زمینه علاقمندی مردم به سینما کمک می‌کنیم.
یکی از شاخصه‌های مهم رشد و توسعه فرهنگ و هنر در هر جامعه‌ای وضعیت سینمای آن جامعه است، و با توجه به اینکه دشمنان در عرصه جنگ نرم سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای دارند و هدف دشمن، ترویج بی‌بندوباری و ضایع کردن فرهنگ اصیل ایرانی در بین مردم و به ویژه در بین جوانان است که سینما به عنوان نمایشگر فرهنگ ایران باید سپری فرهنگی باشد تا هجمه‌های فرهنگی بیگانگان سبب به خطر افتادن و گمراه شدن جوانان نشود؛ می‌طلبد متولیان فرهنگی ضمن همکاری با مدیر سینما دهناد دهدشت زمینه فراهم‌شدن مردم و جوانان را به این سینما فراهم نمایند.
 
پرداخت ماهانه هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی درمان افراد زیر پوشش بیمه سلامت در کهگیلویه/ نداشتن ساختمان ملکی مشکل اساسی بیمه سلامت کهگیلویه
مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ماهانه یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان صرف هزینه‌های درمان بیمه‌شدگان تحت پوشش بیمه سلامت در شهرستان کهگیلویه می‌شود.
صبح امروز مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد به همراه مدیران ادارات و مسئولین دوایر داخلی بیمه سلامت استان و شهرستانها با فرماندار کهگیلویه دیدار نمودند.
یدالله حسینی در این دیدار به تشریح گوشه‌ای از عملکرد بیسمه سلامت استان پرداخت و اظهار کرد: در سطح استان تعداد ۳۸۰ موسسه فعال درمانی داریم که تعداد ۶۸ موسسه درمانی آن در شهرستان کهگیلویه فعال هستند.
مدیر کل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد، تعداد تخت‌های فعال بیمارستانی در سطح استان را ۸۵۰ تخت عنوان و تصریح کرد: از این مجموع ۱۸۶ تخت در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت تعریف شده است.
وی تعداد افراد بیمه‌شده درمانی بیمه سلامت شهرستان کهگیلویه ۱۲۰هزار نفر دانست و خاطرنشان کرد: ماهیانه مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه بیمارستانی نیز در این شهرستان پرداخت می‌شود.
حسینی افزود: اداره کل بیمه سلامت استان، افراد و گروه‌های مختلفی را تحت پوشش دارد و با صدور دفترچه‌های مختلف در قالب کارکنان دولت، بیمه روستایی، بیمه سلامت همگانی، بیمه ایرانیان و بیمه سایر اقشار به ارائه خدمات می‌پردازد.
مدیر کل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد، مشکل اساسی بیمه سلامت در سطح شهرستان کهگیلویه را نداشتن ساختمان ملکی عنوان و بیان کرد: سالیانه به علت نداشتن ساختمان ملکی مشخصی هزینه‌های بسیاری را متحمل می‌شویم و انتظار داریم طبق هماهنگی‌های قبلی و مصوبات استانی مسئولین شهرستان کهگیلویه زمین مشخص‌شده را هر چه سریعتر جهت ساخت و ساز در اختیار این اداره کل قرار دهند.
 
برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی امید در لنده
سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی امید در این شهرستان خبر داد.
محمود فاضلی سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان لند ه از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی امید خبر داد.
سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده گفت: :جشنواره فرهنگی ورزشی امید با محوریت نقش ورزش در برون رفت از آسیب‌های اجتماعی توسط سازمان مردم نهاد فرهیختگان جوان لنده برگزار شد.
فاضلی ضمن تشکر از علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان و شاکری معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گفت: این جشنواره با محوریت نقش ورزش در برون رفت از آسیب‌های اجتماعی برگزار شد و در این جشنواره، نمایشگاه اعتیاد و مواد مخدر، برگزاری مسابقات ورزشی در بخش آقایان و بانوان ،مسابقات فوتسال هنرمندان لنده و طناب کشی، طناب زنی و دوومیدانی بانوان برگزار شد.
 
اختصاص ۷۰۰ متر مربع زمین ملکی به اداره بیمه سلامت کهگیلویه
فرماندار کهگیلویه با توجه به مشکل ملکی اداره بیمه سلامت این شهرستان گفت: در این رابطه مقدار ۷۰۰ متر زمین ملکی برای این موضوع در سطح شهرستان در نظر گرفته شده و با هماهنگی مسکن و شهرسازی در اسرع وقت تحویل داده خواهد شد.
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد به همراه مدیران ادارات و مسئولین دوایر داخلی بیمه سلامت استان و شهرستانها با فرماندار کهگیلویه دیدار نمودند.
در این دیدار فرماندار کهگیلویه ضمن خوش آمدگویی و تقدیر و تشکر از مجموعه اقدامات بیمه سلامت استان و شهرستان اظهار داشت: بیمه سلامت یکی از پایه‌های اصلی سلامت بوده که در بحث اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.
فرماندار کهگیلویه، سلامت و شادابی را وسیله‌ای مهم و اساسی برای رشد و ترقی جامعه دانست و تصریح کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید بود که اجرای آن تأثیر به‌سزایی در افزایش سلامت مردم داشته است.
وی با اشاره به رضایت مردم از طرح تحول نظام سلامت افزود: ارتقاء سلامت جامعه و درمحوریت قرارگرفتن اقشار آسیب‌پذیر مناطق محروم از ثمرات اجرای طرح تحول نظام سلامت بود.
پوزش عنوان کرد: شاید در اجرای این طرح نواقصات و کمبودهایی وجود داشته ولی تامین سلامت جامعه از مهمترین وظایف دولت به شمار می‌رود و در این بین اقداماتی در جهت پایدار کردن منابع نظام سلامت از جمله کاهش هزینه بیماران بستری شده در بیمارستان ها از ۳ درصد تا ۱۰ درصد، رایگان شدن هزینه زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی و تامین تمام نیازهای دارویی و تجهیزاتی بیمار از سوی بیمارستان ها از مهم‌ترین نتایجی است که اجرای طرح تحول سلامت به دنبال داشته است.
فرماندار کهگیلویه با مهم دانستن اولویت‌های جامعه بشری در موضوع سلامت جامعه گفت: حمایت مالی از مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح بوده و دولت برای اجرای صحیح آن و این که پرداختی از جیب مردم را کاهش دهد نقش دولت و بیمه‌ها را افزایش داده و همچنین در کاهش هزینه‌های بیماران و افزایش کیفیت خدمات اقداماتی مهمی را انجام داده است.
پوزش در ادامه مشکل ملکی اداره بیمه سلامت شهرستان را موضوعی قابل پیگیری و حل شده دانست و خاطرنشان کرد: در این رابطه مقدار ۷۰۰ متر زمین ملکی برای این موضوع در سطح شهرستان در نظر گرفته شده و با هماهنگی مسکن و شهرسازی در اسرع وقت تحویل داده خواهد شد.
 
وجود شبکه‌های برق در تمامی نقاط کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از وجود شبکه‌های برق در تمامی نقاط کهگیلویه و بویراحمد با وجود سخت گذری و کوهستانی بودن این استان خبر داد.
داود راهزادی در نشستی با مهندسان ناظر در حوزه بهره‌برداری شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور گفت: شرایط برق‌رسانی با وجود سخت‌گذری و کوهستانی بودن اغلب مناطق آن شرایط خاص خود را می‌طلبد.
وی با تشریح وضعیت کنونی شبکه‌های برق‌رسانی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مجموع مشترکین برق در این استان ۲۳۵ هزار و ۶۳۵ اشتراک است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰۲ هزار و ۵۷۸ مشترک معادل ۸۶ درصد مشترکین برق در این استان را مشترکین خانگی تشکیل داده که ۴۳ درصد فروش انرژی را به خود اختصاص داده‌اند.
راهزادی, تعداد مشترکین برق با تعرفه تجاری را در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۹ هزار و ۳۴۷ مشترک برشمرد و خاطرنشان کرد: هشت درصد مجموع مشترکین با درصد فروش پنج درصد به این تعرفه اختصاص دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد, طول شبکه‌های فشار متوسط برق در این استان را چهار هزار و ۸۷۵ کیلومتر ذکر و یادآور شد: طول شبکه‌های فشار ضعیف برق نیز سه هزار و ۴۹۷ کیلومتر است.
راهزادی گفت: هم اکنون ۱۱ پست فوق توزیع , ۴۹ فیدر عمومی و هشت فیدر اختصاصی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که می‌توان گفت این استان دارای کمترین تعداد پست فیدر در کشور مربوط به این استان است.
 
رأی محکومیت برای ۷ پرونده قصور پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد
از تعداد ۱۹۲ پرونده تشکیل شده در هشت ماهه سالجاری، تعداد ۲۸ پرونده با موضوع قصور پزشکی برگزار شده است که از این تعداد ۷ پرونده منجر به صدور رأی محکومیت و مابقی تبرئه شده‌اند.
در ۸ ماهه سالجاری تعداد ۱۹۲ پرونده در واحد کمیسیون اداره کل پزشکی قانونی این استان تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که تعداد پرونده‌ها ۲۰۴ پرونده بوده است به میزان ۵٫۸ درصد کاهش داشته است.
همچنین از تعداد ۱۹۲ پرونده تشکیل شده در هشت ماهه سالجاری، تعداد ۲۸ پرونده با موضوع قصور پزشکی برگزار شده است که از این تعداد ۷ پرونده منجر به صدور رأی محکومیت و مابقی تبرئه شده‌اند.
 
نداشتن مهارت علت بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی/ایجاد ۱۰۰۰ روستای محصول محور در کشور
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک هزار روستای محصول محور سال جاری در کشور ایجاد می‌شود.
جمشید تقی‌زاده در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه وزارت کار رسالت سنگین و وظیفه بزرگی بر عهده دارد، اظهار کرد: وزیر کار برنامه‌هایی برای کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال در کشور ارائه کرده است.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گفت: برخی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دنبال ایجاد اشتغال هستند که این افراد دارای مدرک بوده اما فاقد هرگونه مهارتی هستند.
وی تصریح کرد: مهارت‌آموزی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در برنامه وزارت کار است و به دنبال ایجاد مراکز فنی و حرفه‌ای برای آموزش‌های مهارتی هستیم.
این مسؤول اضافه کرد: نمایندگان مجلس تخصیص‌های خوبی برای ایجاد اشتغال و رونق کار تصویب کردند که در آینده شاهد این اقدام موثر نمایندگان خواهیم بود.
تقی‌زاده با اشاره به ایجاد تعاونی در روستاها و تجربه مؤثر در راه‌اندازی این واحدها گفت: ایجاد یک هزار روستای محصول محور در سال جاری یکی از برنامه‌های وزارت کار برای رونق اشتغال در این مناطق است.
وی تصریح کرد: علاوه بر ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، یکی دیگر از اولویت‌های این وزارتخانه ایجاد صندوق بازنشستگی و صندوق تامین اجتماعی است.
این مسؤول با اشاره به اقدامات وزارت کار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: حضور بانوان در عرصه‌های بالای مدیریتی مورد توجه وزیر است که استارت این کار در استان کهگیلویه و بویراحمد زده شد و یکی از بانوان باتجربه سکاندار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این استان شد.
 
پرداخت ماهانه هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی درمان افراد زیر پوشش بیمه سلامت در کهگیلویه/ نداشتن ساختمان ملکی مشکل اساسی بیمه سلامت کهگیلویه
مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ماهانه یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان صرف هزینه‌های درمان بیمه‌شدگان تحت پوشش بیمه سلامت در شهرستان کهگیلویه می‌شود.
صبح امروز مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد به همراه مدیران ادارات و مسئولین دوایر داخلی بیمه سلامت استان و شهرستانها با فرماندار کهگیلویه دیدار نمودند.
یدالله حسینی در این دیدار به تشریح گوشه‌ای از عملکرد بیسمه سلامت استان پرداخت و اظهار کرد: در سطح استان تعداد ۳۸۰ موسسه فعال درمانی داریم که تعداد ۶۸ موسسه درمانی آن در شهرستان کهگیلویه فعال هستند.
مدیر کل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد، تعداد تخت‌های فعال بیمارستانی در سطح استان را ۸۵۰ تخت عنوان و تصریح کرد: از این مجموع ۱۸۶ تخت در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت تعریف شده است.
وی تعداد افراد بیمه‌شده درمانی بیمه سلامت شهرستان کهگیلویه ۱۲۰هزار نفر دانست و خاطرنشان کرد: ماهیانه مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه بیمارستانی نیز در این شهرستان پرداخت می‌شود.
حسینی افزود: اداره کل بیمه سلامت استان، افراد و گروه‌های مختلفی را تحت پوشش دارد و با صدور دفترچه‌های مختلف در قالب کارکنان دولت، بیمه روستایی، بیمه سلامت همگانی، بیمه ایرانیان و بیمه سایر اقشار به ارائه خدمات می‌پردازد.
مدیر کل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد، مشکل اساسی بیمه سلامت در سطح شهرستان کهگیلویه را نداشتن ساختمان ملکی عنوان و بیان کرد: سالیانه به علت نداشتن ساختمان ملکی مشخصی هزینه‌های بسیاری را متحمل می‌شویم و انتظار داریم طبق هماهنگی‌های قبلی و مصوبات استانی مسئولین شهرستان کهگیلویه زمین مشخص‌شده را هر چه سریعتر جهت ساخت و ساز در اختیار این اداره کل قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1