تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۲۹۶۷۰۴

پیشنهاد ویژه فرمانداری بویراحمد برای یک مشکل پیش بینی نشده

۱
۰
کبنا ؛فرماندار بویراحمد گفت: دولت کمک‌های زیادی به شهرداری‌ها نموده و امسال هم بیشتر و بی سابقه این کمک را انجام می‌دهد به طوری که در شهرستان بویراحمد تمام شهرداری‌ها از این کمک‌ها بهره برده‌اند و انتظار این است که شهرداران در ارائه گزارشات خود از کمک‌های بی سابقه دولت به خود هم اشاره نمایند.
به گزارش کبنا، شهرستان بویراحمد به عنوان بزرگ‌ترین شهرستان و مرکز آن شهر یاسوج به عنوان بزرگ‌ترین شهر استان و پایتخت طبیعت ایران همواره با مشکلات و معضلات عدیده‌ای روبرو بوده است در همین راستا مدیریت بر این شهرستان با وجود شهر مهاجر پذیری مانند یاسوج با چالش‌های فراوانی روبروست.
این شهر با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین نقاط گردشگر پذیر استان کهگیلویه و بویر احمد می‌باشد نیازمند نگاه و البته توانایی مدیریتی ویژه می‌باشد.
مدیریت شهرداری بر شهر یاسوج و دیگر شهرداران شهرهای شهرستان بویراحمد، نیازمند بودجه‌های کلانی است که از عهده منابع داخلی این شهرداری‌ها خارج است.
یکی از موضوعات مطرح شده میزان ارائه خدمات به این شهرها خصوصاً شهر یاسوج از طرف دولت می‌باشد؛ چرا که معمولاً اقدامات توسعه ای که در این شهر صورت می‌گیرد به نام شهرداری و منابع داخلی آن عنوان می‌شود.
نکته دیگر مربوط به شهر یاسوج وجود مشکلاتی در سطح شهر است که به دغدغه‌های مهم مسئولین شهرستان و استان تبدیل شده است مانند ترافیک سنگین شهر، مشکلات محله بختیاری‌ها، موضوع پل‌های سوم و چهارم بشار و برخی معضلات دیگر که وقت و هزینه‌های زیادی را صرف خود کرده‌اند اما هنوز به نتیجه نرسیده‌اند.
فرماندار بویراحمد به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی این شهرستان در خصوص خدمات دولت به شهرداری‌ها و همچنین هزینه‌هایی که در به ثمر رساندن پروژه‌ها انجام داده و در سال جدید هم اعتبارات ویژهٔ دولت در جهت رفع این مشکلات، تخصیص داده، توضیحاتی ارائه داد.
پل سوم بشار و تخصیص اعتبارات کلان
دکتر محمد کاظم نظری گفت: یکی از پروژه‌ها که وقت زیادی را به خود اختصاص داد و هنوز هم به نتیجه نرسیده است پل سوم بشار است که در سال اخیر از طرف دولت و تخصیص‌های شهرستان اعتبارات ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است.
نظری افزود: از محل اعتبارات ارتقاء شاخص‌های شهرستان بویراحمد ۱۵ میلیارد تومان به این پل اختصاص داده شده است که رقم بی‌سابقه‌ای است.
وی گفت: در همین زمینه و برای همین پروژه ۳ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و نفت تخصیص داده شده است، ضمن اینکه از اعتبارات ماده ۱۸۰ که حالا به نام اعتبارات متوازن نامیده می‌شود مبلغ ۲ میلیارد و از منابع حوزه بحران هم ۱ میلیارد به آن اختصاص داده شده است و در مجموع ۲۱ میلیارد تومان برای این پروژه که حساس‌ترین پروژه شهرستان و استان است، تخصیص داده شده است.
پیشنهاد ویژه فرمانداری برای یک مشکل پیش بینی نشده
محمد کاظم نظری افزود: در مورد پل سوم بشار و خروجی آن به سمت اکبرآباد و ایجاد ترافیک سنگین در آن منطقه متاسفانه پیش بینی‌های لازم صورت نگرفته بود اما فرمانداری بویراحمد با ارائه یک پیشنهاد که به تصویب رسید ادامه این جاده بعد از پل بشار را با استفاده از ایجاد یک جاده جدید از سمت رودخانه فصلی که از پل سرابتاوه نزدیک پلیس راه جدید به سمت مازه خریده می‌آید، پیش بینی کرده است.
وی گفت: با توجه به اینکه این اراضی مالکیت آن‌ها متعلق به دولت است و نیاز به تملک اراضی ندارند جاده اولیه خاکی احداث می‌شود که فعلاً از طرف کسی به این اراضی تجاوز و تملک صورت نگیرد و در آینده به عنوان جاده‌ای که به پل سوم مرتبط می‌شود و بار ترافیکی این مسیر را از اکبر آباد بردارد و مستقیماً پل سوم را به جاده شیراز – یاسوج متصل می‌نماید.
نظری افزود: این پیشنهاد فرمانداری، اعتباری ۲۰۰ میلیون تومانی برای کار مطالعات و شروع آن در نظر گرفته شده است که برای شروع کار کافی است و در سال‌های بعد به صورت جدی پیگیری و مشکل پیش بینی نشده این پل نیز برطرف خواهد شد.
اعتبارات بی سابقه دولت برای شهرداری یاسوج /مشکل محله بختیاری‌ها حل می‌شود
نظری در ادامه به کمک‌های دولت به پروژه‌های حوزه شهری اشاره کرد و گفت: در خصوص بهسازی معابر سطح شهر از محل اعتبارات متوازن یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و از محل اعتبارات استانی ۵۳۰ میلیون تومان که در مجموع ۲ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
فرماندار شهرستان بویراحمد در خصوص مشکلات موجود در محله بختیاری‌ها که هر سال دچار آبگرفتگی می‌شود گفت: همه این مشکلات هم به خاطر عدم تأمین اعتبار یا کم کاری مسئولین نبوده است و بیشتر این مشکلات به خاطر وجود معارضات و تجاوز به حریم خیابان توسط ساکنین است، اما برای رفع مشکلات این منطقه از شهر، مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار ویژه دولتی در نظر گرفته شده است.
دکتر نظری در خصوص یکی دیگر از مشکلات شهر یاسوج گفت: پل چهارم نزدیک بیمارستان امام سجاد چند سالی است که به صورت نیمه کاره مانده است و پیشرفت چندانی نداشته است اما در سال جدید از محل اعتبارات استانی یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان و از محل اعتبارات متوازن ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان که مجموعاً ۶ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان می‌شود کنار گذاشته‌ایم و در خصوص این پروژه، بی پولی و کم پولی وجود نخواهد داشت.
محمدکاظم نظری یکی دیگر از مشکلات سطح شهر یاسوج را دسترسی به بیمارستان امام سجاد خصوصاً در فصول گردشگری عنوان کرد و افزود: یک جاده ویژه برای دسترسی به این بیمارستان اختصاص داده شده که با نصب گاردریل و آسفالت نمودن آن آمبولانس‌ها می‌توانند بدون برخورد با ترافیک این مسیر به بیمارستان دسترسی داشته باشند و برای احداث این جاده با نصب گاردریل و آسفالت نمودن آن ۴۰۰ میلیون تومان از طرف دولت تخصیص داده شده است.
روشنایی منطقه گردشگری مهریان متولی مشخصی نداشت
فرماندار شهرستان بویراحمد افزود: تاکنون در خصوص طرح جامع ترافیک هیچ اقدامی صورت نگرفته بود. برآورد کارشناسان شهرداری برای این طرح جامع ۳۰۰ میلیون تومان بود که همه مبلغ آن توسط دولت تخصیص داده شده است.
وی گفت: موضوع روشنایی منطقه گردشگری تنگ مهریان متولی مشخصی نداشت و بین دستگاه‌ها در خصوص متولی آن اختلاف نظر وجود داشت اما امسال دولت مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به شهرداری جهت اجرای کامل پروژه روشنایی این منطقه گردشگری اختصاص داد تا این مشکل به طور کامل و برای یک بار حل و به بهره برداری برسد.
اعتبارات بی سابقه برای شهرداری‌ها / شهرداران در خصوص اعلام اعتبارات دولتی به خود منصفانه سخن بگویند
فرماندار بویراحمد در ادامه سخنان خود گفت: دولت کمک‌های زیادی به شهرداری‌ها نموده و امسال هم بیشتر و بی سابقه این کمک را انجام می‌دهد به طوری که در شهرستان بویراحمد تمام شهرداری‌ها از این کمک‌ها بهره برده‌اند و انتظار این است که شهرداران در ارائه گزارشات خود از کمک‌های بی سابقه دولت به خود هم اشاره نمایند.
نظری در خصوص اعتبارات ویژه دولت به شهرداری‌ها افزود: برای پروژه‌های بهسازی معابر در شهر مارگون ۵۴۰ میلیون تومان که افزایش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد در دیگر شهرداری‌ها هم بدین گونه است در گراب ۳۶۰ میلیون تومان، مادوان ۸۵۰ میلیون تومان، چیتاب ۳۸۰ میلیون تومان و شهرداری یاسوج ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی گفت: در شهر یاسوج افزایش ۷۰ درصدی را از محل اعتبارات متوازن نشان می‌دهد ضمن اینکه تاکنون ۳۰ درصد اعتبارات تخصیص داده شده است و مسئولان شهرداری‌ها باید مراجعه و با ارائه اسناد اعتبارات خود را دریافت نمایند.
فرماندار بویراحمد گفت: از طرف دولت به شهرداری‌ها توجه جدی شده است و من قبلاً هم گلایه کردم که گاهی برخی شهرداران این مبالغ را که مبالغ کلانی هم است به عنوان منابع داخلی اعلام می‌کنند در صورتی که این‌ها منابع دولتی بوده است البته نیازهای ما در یاسوج بسیار بیشتر از این مبالغ است ضمن اینکه مهاجرت به این شهر بسیار زیاد بوده و اعتبارات ویژه تری را هم طلب می‌کند اما اختصاص دولت به شهرداری‌ها بسیار خوب و مبالغ کلانی است.
دکتر نظری گفت: در سال‌های گذشته برخی دستگاه‌ها نتوانسته‌اند اعتبارات را جذب کنند و باعث شده دیگر دستگاه‌ها اقدام به جذب این اعتبارات نمایند لذا کم کاری شهرداران در خصوص لزوم اقدام به موقع باید حساسیت نشان داده و انتظار این است که هرچه سریع‌تر به سازمان مدیریت مراجعه و موافقت نامه‌ها را مبادله کنند تا مانند سال‌های گذشته نشود که بر اثر عدم جذب اعتبارات توسط آن‌ها دیگر دستگاه‌ها آن اعتبارات را جذب نمایند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رها
Iran, Islamic Republic of
باسلام . باید بودجه از ۳درصد نفت گچساران برا یاسوج بگیرین.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1