تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۲۹۶۶۵۷

آیا تاجگردون، زارعی و هاشمی‌پور شجاعت پاسخگویی به دانشجویان را ندارند؟ / نظرتان را برای ما ارسال کنید؟

۱۱
۰
کبنا ؛

چرا نمایندگان سابق و به ویژه جدید استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی و افراد شاخص اصلاح‌طلب استان (غلام‌رضا تاجگردون، غلام‌محمد زارعی، حجت‌الاسلام بزرگواری، حجت‌الاسلام سید محمد موحد، عدل هاشمی‌پور) حاضر نیستند برای مناظره به دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه دانشگاه یاسوج بیایند.


به گزارش کبنا، سعید بدخشان مسؤول سیاسی بسیج دانشگاه یاسوج نیز با اشاره به برنامه‌های روز دانشجو می‌گوید؛ قرار بود به مناسبت روز دانشجو ستار هدایتخواه نماینده ادوار گذشته مجلس و فعال سیاسی در این دانشگاه سخنرانی داشته باشد اما شورای نظارت دانشگاه یاسوج تصمیم گرفت که برنامه‌های این روز در دانشگاه به صورت یکطرفه نباشد بنابراین برگزاری هرگونه سخنرانی در این دانشگاه ممنوع اعلام شده است.

وی ادامه داد: اعلام کردند که برنامه‌های روز دانشجو به صورت مناظره‌ای برگزار شود و برای برگزاری مناظره با چهره‌های اصلاح‌طلب رایزنی کردیم اما از سال گذشته تاکنون با برخی چهره‌های اصلاح‌طلب ملی و استانی مانند آقای کواکبیان، محمود صادقی و صادق خرازی، قنبری نماینده مجلس ششم و رضاتوفیفی، تاجگردون و زارع از چهره‌های استانی گفت‌وگو کردیم حاضر به مناظره نشدند.

مسؤول سیاسی بسیج دانشگاه یاسوج بیان کرد: از اینکه اعلام کردند برنامه روز دانشجو به صورت یکطرفه برگزار نشود در تعجبم چرا که سخنرانی خود رئیس جمهور و سخنرانی‌ها در دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه صنعتی شریف به صورت یکطرفه برگزاری می‌شود اما طیف مقابل نمی‌توانند به صورت یکطرفه سخنرانی برگزار کند.

بدخشان با بیان اینکه شورای نظارت دانشگاه‌ها مصوب کرده برنامه‌های روز دانشجو قبل از ۱۶ آذر برگزار شود، افزود: بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج برای فردا ۱۲ آذر برنامه تدارک دیده بود اما تاکنون فردی برای مناظره اعلام آمادگی نکرده است.

وی اضافه کرد: یکی از سنگ‌اندازی‌های دانشگاه برگزاری برنامه‌های روز دانشجو قبل از ۱۶ آذر است و به ما اعلام کردند برگزاری برنامه‌های این روز به صورت سخنرانی و یا منظره مانعی ندارد، بسیج دانشجویی مناظره را در اولویت اول و سخنرانی را در اولویت دوم قرار داد اما پس از رایزنی‌ها و اینکه کسی برای مناظره اعلام آمادگی نکرد قرار شد برنامه به صورت سخنرانی برگزار شود اما چهارشنبه گذشته به ما گفتند فقط مناظره و اجازه سخنرانی نمی‌دهیم.

مسؤول سیاسی بسیج دانشگاه یاسوج با بیان اینکه در روزهای پنج‌شنبه و جمعه تلاش کردیم فردی برای مناظره با آقای هدایتخواه اعلام آمادگی کند، گفت: دانشگاه جنبش و تشکل‌های دانشجویی را با نامردی به اضمحلال می‌برد و این شایسته نیست، اگر کسی در فضای دانشگاه بخواهد مطالبه‌گری کند با بدترین واکنش‌ها و برخوردها مواجه می‌شود.

وی در واکنش به برگزاری مناظره با موضوع فراز و فرودهای جنبش دانشجویی میان دکتر خرامین فعال اصولگرا و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و وحید محمدی‌تبار فعال اصلاح‌طلب و مدیرکل سابق توسعه و تحول منابع انسانی استانداری که قرار است روز دوشنبه در دانشگاه یاسوج برگزار شود، گفت: این برنامه انجمن پیرو خط امام و یکی از تشکل‌های همسو با جریان اصلاحات است.

این فعال سیاسی در دانشگاه یاسوج افزود: از سال گذشته تاکنون، دانشگاه میان بسیج دانشجویی و این انجمن تبعیض قائل شده، برنامه‌های این تشکل بدون درخواستی و حتی با یک تلفن به راحتی هم برگزار می‌شد اما به ما که می‌رسیدند هزار و یک بهانه و قانون نانوشته جلوی ما می‌گذارند.

وی تصریح کرد: همه این موارد و عدم برگزاری سخنرانی‌ها برمی‌گردد به مراسم روز ۱۶ آذر سال گذشته که متاسفانه دانشگاه نمی‌تواند نظم و امنیت را در یک سخنرانی برقرار کند، حواشی ۱۵ آذر مراسم روز سخنرانی آقای نقوی‌حسینی و سخنرانی روز ۱۶ آذر محمدرضا جلالی که خط قرمزها را زیرپا گذاشت.

بدخشان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برنامه بسیج دانشگاه یاسوج برای فردا ۱۲ آذر در ساعت ۱۲ ظهر تدارک دیده شده بود، گفت:برنامه‌های ما کنسل شده و اگر دانشگاه در بهترین حالت بخواهد به ما مجوز سخنرانی بدهد ساعت ۱۱ این مجوز را می‌دهد که بسیاری از برنامه‌ها، تریبون‌ها و سخنرانی‌های ما در یکسال گذشته به همین روال لغو یا خودمان مجبور به کنسل کردن آنها شدیم.

مسؤول سیاسی بسیج دانشگاه یاسوج بیان کرد: برنامه بسیج دانشگاه یاسوج قرار بود با موضوع شکاف در جنبش دانشجویی و رسالت دانشجویی فردا یک‌شنبه برگزار شود اما با ترفند دانشگاه لغو شد در حالی که اگر در انجمن پیرو خط امام کسی  برای مناظره پیدا نمی‌شد چون دانشگاه حامی این انجمن است برنامه را در قالب سخنرانی برگزار می‌کردند.

بدخشان با بیان اینکه شورای نظارت دانشگاه عادلانه با سازمان بسیج دانشجویی همکاری نمی‌کند، گفت: دانشگاه به شدت در برابر ما سنگ‌اندازی می‌کند، به اسم آزادی بیان رای آوردند اما دانشجو را با همین ترفند محدود کردند این در حالی است که خیلی از افراد جریان اصلاحات به صورت یکطرفه در دانشگاه‌ها سخنرانی می‌کنند.

وی اضافه کرد: دانشگاه یاسوج زمانی پیشتاز کشوری در عرصه سیاسی بود اما اکنون دانشگاه به حال و روزی افتاده که بسیجش بخواهد یک برنامه عادی برگزار کند کلی برایش دردسر درست می‌شود و سنگ‌اندازی می‌کنند، دانشگاه حق‌خوری می‌کند و مطالبه‌گری دانشجویی را به اضمحلال می‌برد.

این دانشجوی سیاسی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون حرف‌های زیادی برای گفتن داریم،افزود: پارسال می‌خواستیم مستندی اکران کنیم و چون گوشه‌ای از خیانت‌های دولت در این مستند برملا می‌شد به بدترین نوع ممکن برنامه را کنسل کردند و ما مجبور شدیم در دفتر بسیج برای ۱۰-۱۵ نفر مستند را اکران کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از دلائلی که ما نتوانستیم در حوزه انتخابات برنامه داشته باشیم این بود که برنامه‌های بسیج دانشجویی تا دقیقه ۹۰ تصویب نمی‌شد و بعد از اینکه تصویب می‌شد کمتر از ۱۵ تا ۲۰ ساعت برای تبلیغات وقت داشتیم که برخی از برنامه‌ها هم به تعطیلی می‌خوردند و مجبور می‌شدیم آنها را لغو کنیم.

بدخشان تصریح کرد: کسانی که در دانشگاه به اسم آزادی و مخالف من حرف می‌زنند چنین بلاهایی را سر جنبش دانشجویی می‌آورند.




اگر چه شاید همه واقعیت‌ها این نباشد، و فلان شخص علی‌رغم اعلام آمادگی اما بی‌برنامه‌گی ساختگی مسوولان دانشگاه برای اینکه از دردسر و حواشی به دور باشند، نیز علتی بر نیامدن این شخصیت‌ها به دانشگاه‌ها باشد.
و از طرفی شاید هم این مسوولان نیز از مطالبه‌گری قشر فرهیخته دانشگاهی واهمه‌ داشته باشند. غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا بعد از ۶ سال حضورش در مجلس شورای اسلامی به دعوت دانشجویان و برخی چهره‌های شاخص سیاسی برای مناظره پاسخ منفی داده است، زارعی خودش باید دلیل این کارش را برای مردم توضیح دهد.
تاجگردون که به عنوان یکی از نمایندگان برجسته مجلس معروف است نیز برای مناطره در دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه مادر استان کهگیلویه و بویراحمد حاضر نشده است و یا از او دعوتی نکرده‌اند. که او هم همانند غلام‌محمد زارعی نیز باید در خصوص این رفتارش پاسخ دهد.
امیدوارم روزی برسد که مسوولان و نمایندگان مجلس ما شجاعت پاسخگویی به دانشجویان و مردم ما را از تریبون‌های آزاد داشته باشند.
مخاطبان گرامی می‌توانند با ارسال یادداشت و یا بیان دیدگاه‌ در این خصوص نظرات‌شان را برای ما ارسال نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

رها
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه بجز از فتنه ۸۸ و توهین به رقیبان چه داره بگه بیان جواب بدن تا دیگه تایید نشن تورا بخدا بس کنید.
دانشجو
Austria
از زمانی که دانشگاه دیگر دانشگاه و دانشجو دیگر دانشجو نیست و ارکان دیگر و غیره پشت تشکل های دانشجویی قائم شده اند و فکر و جسم دانشجو را مدیریت می کنند نباید انتظار داشت نمایندگان خود را در معرض تخریب به اصطلاح دانشجویان قرار دهند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
یک طرف مناظره باید دکتر نیکبخت باشه تا مناظره جذاب ودیدنی باشه
همشهری
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون فقط بفکر پیمانکاران و اقوام هست اصلا براش مهم نیست مردم عادی چکار میکنند
فردا
Iran, Islamic Republic of
می دانند اینها فقط دنبالاقوامشان هستند کاری با روز دانشجو ندارند
رها
Iran, Islamic Republic of
گفته های هدایت خواه را هشت سال دیدیم وشنیدیم. بهتر دیگه نگه
سرابتاوه
Iran, Islamic Republic of
آقایان دیگه چیزی برای گفتن ندارند . هرچه داشتند در این پنج و شش سال در معرض قضاوت ملت گذاشتند و مردم میوه های سیب و گلابی آنرا چیدند !!دیگه کف گیر به ته دیگ خورده!
اصبور
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه مرو مناظره است دراستان رقیبی وهمترازی برای منا ظره ندارد حتی در جنوب کشور
ع ر
Iran, Islamic Republic of
زارعی آماده است
دانشجو
زارع قبلا یکبار به دانشگاه آمد وقتی پاسخگوی دانشجویان نبود رفت و پشت سرش را نگاه نکرد. نماینده مجلس باید بار علمی داشته باشد که حداقل حداقل بتواند در مقابل دانشجو پاسخگو ی عملکرد خود باشد.
اقای تاجگردون .ش و مناظره کن با اقای هدایتخواه در دانشگاه یاسوج
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1