تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب : ۲۹۶۵۷۰

واکنش آموزش و پرورش دهدشت به ترک تحصیل چهار دانش‌آموز

۲
۰
کبنا ؛در پی انتشار و پخش کلیپی تحت عنوان «ترک تحصیل چهار دانش آموز دهدشتی» در شبکه های اجتماعی و بازتاب آن در یکی از برنامه های شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران، روابط عمومی آموزش و پرورش دهدشت جوابیه ای ارسال و منتشر کرد.
به گزارش کبنا، متن این جوابیه چنین است؛
این روزها شاهد اشتراک کلیپی چند دقیقه ای تحت عنوان((ترک تحصیل چهار کودک دهدشتی)) در شبکه های اجتماعی هستیم و متاسفانه برنامه “باصبح” شبکه دوم، صدای وسیمای جمهوری اسلامی ایران اقدام به بازتاب دادن آن کرد و این در حالی است که زیبنده بود عوامل این برنامه قبل از بازتاب آن از صحت وسُقم آن مطلع می شده وسپس اقدام به پخش آن می کرده امری که معمول ومرسوم است.
باید از مسئولان برنامه این شبکه تلویزیونی پرسید آوردن اسم یک شهر با قدمتی دیرینه ، تاریخ غنی ومردمانی محروم و صمیمی با این عنوان و بدین شکل چه توجیهی می تواند داشته باشد؟ این در حالی است که تمام مدیران و مسئولان شهری در حال نشان دادن چهره ای زیبا و دلنشین از شهر خود هستند و با این کار عملا عوامل ومجری این برنامه تلویزیونی خلاف این مشی عمل کرده اند.
اما پیرامون شایعه ترک تحصیل این چهار دانش آموز نکاتی چند را جهت اطلاع عموم یادوار می شویم ؛
۱)کارشناسان
آموزش وپرورش مطلع هستند که وزات آموزش وپرورش سامانه ای خاص مخصوص دانش آموزان ترک تحصیل کرده یا بازمانده از تحصیل با عنوان”انسداد بیسوادی” دارد که در طول سال دو یا سه بار به ادارات کل،شهرستان ها ومناطق اعلان می کند واین در حالی است که تا امروز اسم هیچ کدام از این چهار دانش آموز در سامانه مذکور وسایر سامانه های مرتبط با این موضوع وجود ندارد.
۲)در مورد این چهار دانش آموز که برخی خواسته یا ناخواسته و به هر دلیلی تمایل دارند آنها را دانش آموز ترک تحصیل کرده بنامند باید گفت دو نفر از این جمع چهار نفره عملا دانش آموزان مدارس آموزش وپرورش دهدشت و مشغول به تحصیل هستند و ممکن است دو یا سه روز و نهایتا یک هفته به دلایلی مدرسه نیامده باشند و از نظر آموزش وپرورش این دونفر عملا مشغول به تحصیل هستند.
۳)دو نفر از این چهار دانش آموزان هیچ کدام از معیارهای مد نظر آموزش وپرورش جهت تحصیل و آموزش خصوصا به لحاظ سنی را ندارند در عین حال با توجه به حساسیت موضوع و مهم بودن امر آموزش و پرورش مدیریت آموزش وپرورش دهدشت نه تنها در مورد این دو نفر بلکه در مورد موارد مشابه از همه ی پتانسیل خود جهت بازگرداندن این دانش آموزان با در نظر گرفت اهمیت موضوع و رعایت قوانین استفاده خواهد کرد کما اینکه تا الان به حول وقوه الهی چنین بوده است.
۴)جهت اطلاع مردم و کاربران شبکه های اجتماعی باید گفت روز جمعه و به محض گسترش این کلیپ با دستور مدیریت آموزش وپرورش شهرستان،معاون ابتدایی آموزش وپرورش به همراه کارشناسان این اداره در محله مورد نظر حضور یافته و بررسی میدانی موضوع پرداخته و نکته قابل ذکر حضور مدیر کانال تلگرامی بود که اقدام به رسانه ای کردن موضوع کرده است.
در پایان ضمن ازج نهادن به گوهر اصیل و گرامی”نقد” و”نقادی” البته از نوع منصفانه و بدور از حُب وبُغض ،همگان را به رعایت انصاف دعوت کرده و یاداور می شویم دست همگان را جهت کمک به کودکانی که به هر دلیلی اقدام به ترک تحصیل کرده یا از تحصیل بازماندند به گرمی می فشاریم و یقینا وقطعا از هیچ کوششی در جهت نیل به این هدف متعالی دریغ نخواهیم ورزید.
“روابط عمومی آموزش وپرورش دهدشت”
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
آخر چی شد .
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
فروزان خیلی ضعیف است
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1