تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۲۹۶۴۵۰

پیدا و پنهان روکش آسفالت قلعه‌رئیسی- فلعه‌دختر

۱
۰
کبنا ؛امیدواریم روکش آسفالت محور قلعه رئیسی به قلعه دختر یک ماست مالی برای مردم نباشد.
راه‌ها علاوه بر تسریع در حمل و نقل سبب پیشرفت اقتصادی هستند، نگهداری از راه‌ها اهمیت فراوانی دارد و کم توجهی به این مقوله سبب ضرر اقتصادی برای کشور و مناطق خواهد بود و در صورت عدم هزینه دولت در نگهداری زیر ساخت‌ها، این مساله با تحمیل هزینه چند برابری به استفاده کنندگان از راه‌ها منجر خواهد شد.
پیشرفت و تسریع در روند محورهای ارتباطی می‌تواند یک منطقه را از بن بست بیرون آورد و در روند اقتصادی آن پیشرفت به وجود آورد.
منطقه چاروسا در ۲۶۰ کیلومتری مرکز استان شهر یاسوج قرار دارد که یکی از مناطق و بخش‌های پرجمعیت استان است که مرکز این بخش شهر قلعه رئیسی است که نقش بسزایی در اقتصاد و عدم مهاجرت دو بخش چاروسا و دیشموک با ۲۰۰ روستا است که این ۲۰۰ روستا باید از مرکز شهر قلعه رئیسی به شهر دهدشت عبور مرور کنند.

یکی از مشکلاتی که در این بخش همیشه مورد دغدغه مردم و مسوولین این منطقه بود مشکل راه ارتباطی دهدشت به قلعه رئیسی است که وضعیت آن بسیار نگران کنند است که بسیاری مواقع کسانی هستند که با وجود اینکه کارهای اداری و نیاز عبور مرور دارند به دلیل فرسوده بودن محور سفرهای خود را به تعویق می‌اندازند و امروز نتیجه فرسوده و قدیمی بودن محور چنان مسافران و مردم را اذیت می‌کند که هر روز حداقل یک تصادف در این محور می‌توان مشاهده کرد.
ولی کار روکش آسفالت از قسمت قلعه دختر شروع شد و رانندگان عمومی و مردم دو منطقه چاروسا و دیشموک را خوشحال کرد که حداقل این روکش از فرسوده بودن آن می‌کاهد. در سال‌های گذشته قسمتی از این محور با تجهیز کارگاه پیمانکار شرع به کار کرد که مردم امیدوار و خوشحال شدند و پس از سال‌ها به دلیل تخصیص و عدم اعتبار به پروژه تعطیل شد.
اما چنان این روکش به کندی حرکت می‌کرد که اگر از محور ارتباطی عبور می‌کردید صبح در حال کار بودند و عصرها تعطیل می‌شدند و اگر بخواهیم با دید باز به روکش آن با بقیه روکش‌های استان نگاه کنیم از کیفیت بسیار پایین برخوردار است.
اما پس از خردادماه که مدیر حمل و نقل شهرستان قول از تکمیل آن در دو ماه داده بودند متاسفانه فقط چند کیلومتر پیشرفت داشته و هر از چند هفته ای چند سرویس آسفالت پیمانکار بر روی این محور کار می‌کند و به بهانه‌های مختلف تعطیل می‌شود.
اما چندین هفته است که ماشین آلات آسفالت در قسمت روستای گچی قرار دارند و کاری انجام نمی‌دهند و امیدواریم به این امر پایان دهند و اگر پیمانکار توانمندی کار را ندارد اداره حمل و نقل آن را خلعیت کند.
وجود این وسایل در صورت عدم کار و یا هر از چند هفته ای پند متر کار کردن و یا آسفالت با کیفیت بسیار پایین یک نوع بی احترامی به مردم منطقه است که امیدواریم اداره حمل و نقل استان و شهرستان وضعیت این محور را مشخص و به آن پایان دهد.
از نماینده مردم در مجلس که در بسیاری پروژه‌ها به صورت جهادی حرکت و از فرماندار کهگیلویه که این پروژه مورد تاکید آن است می‌خواهیم ورود کنند و مردم این منطقه را از مشکلات این محور فرسوده نجات دهند.
گزارش از سید حسن آرمند
نام شما

آدرس ايميل شما

امیدوار
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی خسته نشیدین از بس درباره جاده چاروسا گفتین و گفتیییییین و وعده شنیدین و عمل ندیدین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1