تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۴
کد مطلب : ۲۹۶۴۰۲

قیمت‌های افسارگریخته در بازار بدون نظارت کهگیلویه و بویراحمد؛ مغازه‌داران خود می‌برند و دوخت می‌کند

۵
۰
کبنا ؛بازار شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد به حال خود رها شده تا کمر مردم زیر بار گرانی در سایه بی توجهی مسئولان و متولیان امر خم شود.


به گزارش کبنا، به دلیل عدم نظارت کافی در بازار کهگیلویه و بویراحمد قیمت‌ها متفاوت بوده و هرکس برای خود متناسب با موقعیت و تقاضای مشتری نرخ تعیین می‌کند به گونه‌ای که در برخی مواقع در بازار باید دوغ ۲۵۰۰ تومانی را به دو برابر قیمت خریداری کنید.
مغازه داران خود می‌برند و دوخت می‌کند، که انتظار می‌رود مسوولان امر نظارت خود را بیش از پیش بر بازار بیشتر کنند.
قیمت گوجه یک شبه ۴ هزار تومان می‌شود انار تا ۱۰ هزار تومان پر می‌کشد ولی خواب زمستانی متولیان در کنار اجاق‌های گرم تمام نشدنی است و بی خیالی به وضعیت بازار و جیب خالی مردم در برنامه ریزیشان جایگاهی ندارد زیرا عوام نمی‌تواند به طولانی شدن عمر مدیریت‌ها کمک کند.
"کله پزی" چون می‌خواهد مهمترین قسمت یک موجود زنده یعنی "کله" آن را فروش کند خود باید قیمت گذاری کند زیرا مغز قیمت ندارد و این  معامله باید توسط طرفین قیمت گذاری شود.
بازار یاسوج از همه جا بدتر شده " شهر هزار نرخ".هرکس هر قیمتی دوست دارد مطابق با تقاضا فروش می‌کند بدون اینکه جیب مردم و رضایت پرودگار را در نظر داشته باشند زیرا از یک طرف مطمئن هستند اینکه عزمی برای نظارت و برخورد شدید وجود ندارد و اگر پرونده‌ای تشکیل شد می‌شود با رایزنی ختم به خیرش کرد.
مسئول بازرسی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: قیمت میوه و تربار بر اساس قیمت میدان بار شیراز با سود ۳۰ درصد تنظیم می‌شود و بیشتر از این مبلغ تخلف است.
امیر جانی‌پور افزود: قیمت گوجه در بازار یاسوج بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰ تومان مطابق با کیفیت باید باشد و بیش از این قیمت گرانفروشی بوده و به محض اطلاع بازرسان بررسی و تشکیل پرونده می‌دهند.
وی عنوان کرد: برای کله پاچه طبخ شده کامل قیمت گذاری نکرده‌ایم ولی فروش ۴۵ هزار تومانی توسط برخی واحدهای صنفی گرانفروشی بوده و به شدت برخورد می‌کنیم ولی هر پرس ۶ هزار تومان باید فروش کنند.
جانی‌پور با بیان اینکه بازرسان صنعت، معدن و تجارت روزانه به صورت گروهی بر بازار نظارت دارند، ادامه داد: از شب یلدا تا کنون بیش از  ۵۰ پرونده گرانفروشی در این استان تشکیل شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

رستمی
Iran, Islamic Republic of
بابادوغ۲۵۰۰ کجابودچرا الکی میگیدبنده یه مغازه داروم ما هر روز که جنس برامون میاد گرونتر شده چرا همش رو گردن مغازه داران میندازیت
ناشناس
مغازه داری که خودش بازار نداره نمیتونه اقساطشو پرداخت کنه رو چرا خراب میکنید گرانفروشی کجا بود جنس گرون شده گوجه که شما مثال میزنید تو کل کشور گرون شده من خودم دوغدیروز خریدم۱۵۰۰تومان افترا نزن برادر عزیز
بینام
Iran, Islamic Republic of
اگر مغازه دار قیمتها را کنترل نکنن
عین فروشگاههای زنجیره کورش بانجو که بقالیها و سوپیریای تهران را تعطیل کرد این بلا سرشون میاد بالاخره یاسوجم میان
رستمی
Iran, Islamic Republic of
آقای ناشناس تو دوغ۱۵۰۰کجاخریدی چه مارکی بگو تا ماهم بریم بخریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوغ کیلویی ۱۵۰۰تومانه دوست عزیز بسته بندی هم خودش قیمت داره برو بخر عزیزم
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1