تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۲۵
کد مطلب : ۲۹۶۳۷۹

زور رستم و تغییر مدیران کهگیلویه و بویراحمد

۲۸
۰
کبنا ؛علی انصاری
در روزهای اخیر در فضای عمومی و رسانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد موضوع انتقاد صریح استاندار به بعضی از مدیران بحث و بررسی شد.
استان کهگلویه وبویراحمد یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور و وابسته به اعتقادات عشیره‌ای و قبیله‌ای هست.
قبل از دکتر احمدی، دکتر خادمی که یکی از فرزندان این استان و از استانداران صبور و مردمی وبا اخلاق‌ترین استانداران کشور و متهم به قوم گرایی بود، اگر چه دکتر خادمی در مدیریت و در پیگیری مشکلات و مسائل مهم استان توانمند بوده و در این زمینه کوتاهی نداشته است، ولی متاسفانه بعد از رفتن ایشان خیلی‌ها و حتی عده‌ای از نزدیکانش ایشان را متهم به قوم گرایی کردند و ساز مخالف نواختند که جای تأسف بود.
بعد از رفتن خادمی و آمدن دکتر احمدی و نوع مدیریت ایشان، این انتقادات به سمت سوی دیگری رفت و گفته می‌شود آقای احمدی مدیری سخت گیر می‌باشد.
احمدی مدیر توانمند و سابقه مدیریت کلان در کشور را در کارنامه خود دارد. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در رسانه ها و فضای مجازی سوابق روشن ایشان ثابت شده است.
کارشناس استانداری ایلام، معاون فرمانداری ایلام، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، مدیرکل دفتر منابع مالی و بودجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیر دبیرخانه ارزیابی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، معاون مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی کشور، ریاست پژوهشکده اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، عضو شورای مشاوران دیوان محاسبات کشور، مشاور وزیر نفت در امور برنامه ریزی، عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت و پالایش فر آوردهای نفتی
عضو گروه پژوهشی عدالت و رفاه اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو کمیته آموزش (آموزش و توسعه پایدار) کمیسیون ملی یونسکو،
نماینده پارلمان جمهوری اسلامی ایران در سازمان تجارت جهانی (ژنو، سوییس ـ ۲۰۱۳) را در کارنامه خود دارد.
در طول مدت این دو ماه از سپری شدن مدیریت ایشان در کهگلویه و بویراحمد موضوع توانمندی ایشان برای عموم ثابت شد و طبیعی است که هر مدیری با هر توانمندی مخالفین و منتقدینی دارد.
حالا فارغ از توانمند بودن یا نبودن ایشان این روزها بحث تند بودن احمدی از سوی برخی افراد مطرح است. برای روشن شدن مقصودم از این نوشتار با یادآوری دوران تحصیل به تمثیل در این زمینه اشاره می‌کنم.
همه ماها دوران دانش‌آموزی و دانشجویی را تجربه کردیم و به یاد داریم هر روزی که درس نخوانده بودیم یا غیبت می‌کردیم و یا هم دعا می‌کردیم، معلم در کلاس حضور پیدا نکند و اگر هم درس‎هایمان را خوب بلد بودیم در کلاس روی میز و نیمکت اول می‌نشستیم و آماده هر گونه پرسش و پاسخ بودیم.
تاجایی که از مدیریت دو ماهه دکتر احمدی نتیجه گرفتیم، می‌توان گفت: داستان بعضی از مدیران ما اینچنین است، اگر کار بلد باشیم و وظیفه خودمان را درست انجام داده باشیم با روحیه باز و مشتاق از کار و فعالیت در جلسه و غیر از جلسه استقبال می‌کنیم و اگر هم کارهایمان مانده و یا تجربه کاری نداشته باشیم یا از جلسات می‌گریزیم و یا به رسانه‌ها پناه می‌بریم و واکنش‌های بی جا و غیر منطقی نشان می‌دهیم.
 
برخی از مدیران هم با تخریب و حاشیه سازی برای استاندار به هر دری می‌زنند. حتماً مدیرانی که ضعیف هستند و روزمه کاری خوبی ندارند دکتر احمدی به جد دنبال تغییر آن‌ها می‌باشد.
باید بدانیم دکتر احمدی چگونه می‌خواهد تغییر مدیران را استارت بزند. آیا انتخاب مدیران برای ایشان سخت است یا به راحتی می‌تواند عزل و نصب کند چون هر گروهی از سیاسیون برای انتخاب مدیران نظرهای متفاوتی دارند، اگر برای انتخاب مدیران تنها خودش تصمیم گیرنده باشد خیلی راحت و اگر سیاسیون و نمایندگان باید پیشنهاد بدهند مدت زیادی طول می‌کشد تا اینکه بتواند تغییر دهد و نیروی توانمند و مورد اعتماد خود را انتخاب کند.
اما متأسفانه باید گفت که اگر استاندار به خواسته‌های آن‌ها توجه کرد، آن را یار شفیق خود می‌دانند و از آن تمجید می‌کنند وئاگر هم استاندار به توقعات آن‌ها توجه نکرد آن را مدیری ناتوان و ضعف می‌نامند و مسائلی همانند تند خویی و بد اخلاقی را بزرگ می‌کنند.
 
دکتر احمدی اگر بخواهد با همه قشر و همه سیاسیون و حتی همه نمایندگان تعامل داشته باشد، انتخاب هر مدیری برایشان زور رستم می‌خواهد.
نمایندگان کسی را پیشنهاد میدهندکه در انتخابات از خودشان حمایت کرده باشد و به فکر انتخابات آینده هم باشد، شاید زیاد کاری به سوابق مدیریت و مدرک آن هم نداشته باشند، خواه قوی باشد و خواه ضعیف باشد.
سیاسیون مخصوصاً آن‌هایی که ستاد روحانی را به عهده داشتند، توقع داشتند کسی را که خودشان پیشنهاد دهند، سکان استانداری کهگلویه و بویراحمد را به عهده بگیرد، ضعیف باشد و یا قوی مهم نبود، بلکه مهم آن است که گوش به فرمان خودشان باشد. دیگر صاحب‌نظران هم قطعاً توقع داشتند، وزیر کشور کسی را انتخاب کند که در عزل و نصب با آنها تعامل داشته باشند.
احمدی کار بلد است، به گفته مسوولان رده بالای کشور او از افتخارات حوزه مدیریتی کشور محسوب می‌شود، وزیر، معاون وزیر و نمایندگان و همه و همه او را به خوبی می‌شناسند، عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار مرکزی به خاطر او به استان کوچک‌تر کهگیلویه و بویراحمد آمد، فیلی یکی از قوی‌ترین معاونین عمرانی در کشور است.
نمایندگان و افرادی که ادعای روشنفکری و توسعه‌نگری دارند، اجازه دهند تا احمدی در مدار قانون کارش را انجام بدهد. اگر چه تعامل، همفکری و وحدت لازمه کار نیز می‌باشد، اما همفکری و تعامل به معنای دخالت و تحمیل و فشار آوردن نیست. به معنی اینکه هر چه ما گفتیم، نیست. همفکری و وحدت به این معنا است که کارها و امورات مردم به بهترین شکل و نحو و با سرعت بالا انجام بگیرد.
تعامل با فلان جریان سیاسی نه یعنی اینکه بهمان شخص به کار گرفته شود، بلکه این همنشینی‌ها و این اتحاد و هم‌دستی صرفاً باید راستای منافع عموم مردم باشد نه در مسیر منافع گروه و جناح خاص.
پس باید وجدانمان را قاضی قرار بدیم و خودمان را جای آقای احمدی تصور کنیم، چون باید بدانیم د رصورت دخالت در امورات و به ویژه تغییر مدیران، انتخاب کردن سخت است، و شاید مدیرانی به کار گمارده شوند که وضعیت استان‌ ما همین باشد که همین است، نه رونق اقتصادی شاهد باشیم، نه اشتغال و نه کاهش آسیب‌های اجتماعی. پس باید همه سیاسیون، نمایندگان و افراد صاحب نفوذ دخالت نکنند و بگذارند دکتر احمدی مدیرانی قوی و کار آمد انتخاب و مدیرانی که کارنامه خوبی دارند، ابقا کند. و نکته مهم اینکه تنها با یک چشم آن هم چشم شایسته‌سالاری و توسعه و پیشرفت به کل استان سرافراز کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم و دست از جنگ‌های زرگری طایفه‌گرایی، قوم‌گرایی و جناح‌بازی و سیاست‌بازی برداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
ایشان اصلا تجربه مدیریتی ندارد
همشهری
Iran, Islamic Republic of
هحمدی ... نیست ری
ساعد
Iran, Islamic Republic of
از استاندار محترم محترمانه درخواست داریم مدیر ورزش را تغییر دهید
kkkkkkkkkkk
Iran, Islamic Republic of
اگر دلسوز این استان هستید به این شخص کمک کنید،بنده با تفکرات این شخص اشنا هستم و اگاه هستم اقای دکتر احمدی نه فقط خواستار پیشرفت این استان بلکه خواستار پیشرفت تمام کشور در تمام زمینه ها می باشد و همیشه بخاطر بیکاری جوانان این مملکت یا پیشرفت نکردن این کشور در بعضی زمینه ها واقعا ناراحت و تاسف میخورد و از هیچ کمکی برای پیشرفت این استان و کشور به خاطر اعتقادات و طرز فکرش دریغ نخواهد کرد ،دکتر احمدی مانند هر شخص دیگری ممکن است دارای نقاط قوت و ضعف باشد اما شک نکنید یکی از دلسوزان واقعی این مملکت می باشد که عمیقا از وضعیت این کشور و فشاری که بر مردم به خاطر مسائل اقتصادی و اشتغال وارد می شود ناراحت می باشد
آزاده
Iran, Islamic Republic of
محمدی آزاده توانا را می خواد عوض کنه این اندازه تمجید لازم نیست ...مشک ان است که ببوید .نه انکه عطار بگوید
سلمان فارس
Iran, Islamic Republic of
یعنی این استاندار زورش به ورزش نمیرسه که مهها ست داریم فریاد میزنیم
شیر دبگمی
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر احمدی اگر شما نیروی انقلابی هستید سعی کنید محمدی که یک آزاده و هشت سال در اسارت به سر بردند حفظ کنید
جوان ... تولید کننده
Iran, Islamic Republic of
بابد ببینیم آیا تسلیم نماینده ها برای معاونت های خود میشود ... اگه شد ضعیف میباشد اگه نشد اینها که شما میگویید درست میباشد جناب قلندری
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
از استاندار خواهش میکنم مدیر ورزشی استان رو تغییر بدن و استادیوم تختی شهرستان گچساران رو حتمان دیدن کنن
فردا
Iran, Islamic Republic of
اگه قوی بود معاونت هارا با نمایندگان تقسیم نمی کرد. شما هم نمی خواد انشا بنویسید مردم هزاران مشکل دارند و اینها به فکر پست و مقام خودشون
ورزشکار
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار لطفا معاونین اداره کل ورزش بسیار در ورزش فاجعه به بار اورده اندیکی از هیاتها.د ودیگری معلم ورزش بوده .ل هست اومده لطفا چاره ای بیندیشید
همشهری
Iran, Islamic Republic of
ازمدیرکل ورزش بابت زحمات بی دریغ ویک تنه ایشان درجهت پیشبرد اهداف استان بسیار سپاسگذاریم
ارباب رجوع
Iran, Islamic Republic of
از مدیرکل محترم ورزش تقاضا داریم به زودی معاونین خود راتغییر دهند اگر به همین منوال ادامه دهند ورزش رو به نزول خواهد شدچون نه تخصص و تجربه مدیریت دارند ونه ا.سازمانی .!!!!
نه سردسیری نه گرمسیری
Iran, Islamic Republic of
اینکه جناب دکتر احمدی مخالف قوم گرایی هستند واقعا قابل تقدیر می باشد ولی این معاون اداره کل ورزش که فبلا معلم ورزش بوده هرچی باشتی هست رو دور خودش جمع کرده وخارج از اداره هم تا میتواند ..د.......
افکارعمومی
Iran, Islamic Republic of
تامین اجتماعی قسمت بیمه ای یاسوج رادریابید!!!!!!!!!
استاندار
Iran, Islamic Republic of
استاندارمحترم نظری به اداره اب فاضلاب فرمایید.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
۸ساله اقای پیمان جو و بر و باندش سر کارن
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
یعنی استاندار..ش به ..و نمیرسه که عوضش کنه
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
خدمت استاندارمحترم معاون ورزشی اداره کل درمنزل دولتی مدتهاست نشسته وکسی پیگیری....
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
معاون فنی ورزشی اداره کل ورزش جناب اقای حکمتی باالاجبار از هیاتهای ورزشی استان......وبا ارباب رجوع غیر از قوم وخویش خودبسیار......
جمعی از قهرمانان
Iran, Islamic Republic of
از تلاشهاوپی گیریهای جناب دکتر سید علوی مدیرکل ورزش استان بسیار سپاسگزاریم.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار فکری برای مسکن مهر دهدشت کنید ما هر چه میریم پیش اقای پیمان جو فایده ای نداره .تکلیف ما چیه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
دکتر خادمی که نتونست پیمان جو رو عوض کنه حتما دکتر احمدی هم نمیتونه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تعویض پیمان جو چه ربطی به استاندار داره مدیر کل .
سلمان فارس
Iran, Islamic Republic of
ورزش باید تغییر کند
بی طرف
تا زمانی که ساختار اجتماعی و دموکراسی اینگونه باشد هیچ سولی نمی تواند مطیع نماینده ها نباشد
آرمان شهر
از جناب آقای دکتر احمدی استاندارمحترم دلسوز باتجربه کمال تقدیروتشکر را داریم وازهمه کسانی که واقعا وقلبا دلشان برای استان میتپدانتظاری همکاری و همدلی با آقای استاندارراداریم تاشاهدپیشرفت استانمان باشیم
شهروند
Iran, Islamic Republic of
کامنت شماره۱۴
..ب شهرستان واستان هردو به لطف آقای زارعی ا.ءمدیریت برخوردارند.
خدابه داد مردم برسه
جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1