تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۲۹۶۳۴۶

حرمت‌هایی که در انتخاب شهردار لنده خدشه‌دار می‌شود / بیماری خطرناک ایدز / اظهاراتی در باره سفر استاندار به دیشموک و چاروسا

۰
کبنا ؛خبرهای نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد
 
مجلس، نظارت را جدی‌تر بگیرد
امام‌جمعه دهدشت گفت: نظارت بر اجرای قوانین یکی از مهم‌ترین و وظایف نمایندگان مجلس است.
سید نصیر حسینی بابیان اینکه ما افتخار می‌کنیم که مسلمان هستیم و پیرو دین پیامبر اکرم (ص) گفت: دشمن در حال طرح‌ریزی فتنه‌های زیادی است که این اتحاد مسلمانان را از بین ببرد.
حسینی افزود: وقف در امر خیر و برای رضای خداوند بسیار ارزشمند است و اثرات و ثواب آن حتی پس از مرگ نیز به انسان می‌رسد.
خطیب نماز جمعه دهدشت با تبریک روز مجلس شورای اسلامی به همه نمایندگان مجلس تصریح کرد: نظارت بر اجرای قوانین یکی از مهم‌ترین و وظایف نمایندگان مجلس است.
حسینی با اشاره به سردی هوا بیان کرد: با پوشیدن لباس‌های گرم در خانه در مصرف گاز صرفه‌جویی کنید تا همه بتوانند از این نعمت الهی استفاده کنند.
وی بابیان اینکه: ما به قانون اساسی افتخار می‌کنیم چراکه برگرفته از قرآن و احادیث ائمه است تصریح کرد:
قانون اساسی قانونی است که مورد تأیید اسلام است که برگرفته از متون دینی است.
 
رئیس جمهور به وعده‌های ۱۰۰ روز پیش خود عمل کند/۶۸۵هزار شغل توسط رئیس جمهور آمار کاغذی بود/بیکاری در جامعه افزایش پیدا کرد
امام جمعه دیشموک گفت: یکی از وعده‌های رئیس جمهور ایجاد ۹۰۰ هزار شغل در جامعه بود و اینکه فقر و کارتن‌خوابی را از بین مردم برچیند ولی ما می بینم برعکس عملی کردن وعده ، افزایش بیکاری در جامعه رونق داده شد.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی نباید لابیگری و سیاسی کاری را رئوس برنامه خود بداند.
وی در ادامه با اشاره به روز مجلس گفت: شهید مدرس نمونه بارز مجلسی‌ها است و کسی بود که در مقابل رضاخان و حکومت استکبار ایستاد و نماد مبارزه با مستکبرین در زمان خودش بود.
امام جمعه دیشموک ادامه داد: قد علم کردن شهید مدرس در برابر ظلم برای مجلسیان الگو بود و فردی قدرتمندبود زیرا این شخص فردی الهی و با خدا بود و همیشه برای رضای خدا کار می‌کرد و از هیچ چیزی هراس نداشت.
وی اذعان کرد: هر کس به خدا توکل کند و برای رضای خدا خدمت کند در کارش موفق می‌شود و مدرس نماد مبارزه با استکبار در مجلس شد.
راوند خاطرنشان کرد: مجلس یک نهادی است در راس همه امور کشور که اگر خوب باشد جامعه خوب است و اگر بد باشد جامعه بد می‌شود.
وی با اشاره به بحث برجام با توجه به تشکیل کمیسیون در مجلس عنوان کرد:،عده‌ای برای سیاست‌زدگی و سیاسی‌کاری در مجلس موجب شدند که برجام برای ما یک خسارت محض شود و برجام هیچ دستاوردی برای ما نداشت چون سانتریفیوژها رفتند و به جای آنها تحریم کاتسا برای ما دستورالعمل شد.
خطیب نماز جمعه شهر دیشموک با بیان اینکه مجلس نباید لابیگری و سیاسی‌کاری کند، بیان کرد: مجلس نباید دنبال منافع شخصی خودشان باشند و قدم برداشتن در راستای منافع شخصی خود موجب می‌شود که این مجلس برای مردم مفید نباشد و مشکلات مردم را به خوبی نمی‌توانند حل کند.
وی با اشاره به روز ۱۲ ربیع‌الاول میلاد پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: روز ۱۷ ربیع‌الاول میلاد پیامبر اکرم و امام صادق(ع) است که امیدوارم جشنی در خور و شان در این منطقه با حضور و همکاری مسؤولان برگزار شود.
راوند با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در همین زمینه با محبان اهل بیت دیداری داشتند، ابراز کرد: دیدار رهبر با محبان اهل بیت نشان دهنده این بود که هم سنی‌ها و هم شیعه کتاب آسمانی به نام قرآن دارند و نشان دهنده اتحاد بیشتر بین مسلمانان بود.
وی تشریح کرد: گسترش اسلام در جامعه توسط پیامبر اکرم(ص) به خاطر اتحاد بین مسلمانان شیعه و سنی بود و اگر مسلمانان با هم اتحاد پیدا کنند موجب شکست دشمنان می‌شود.
راوند گفت: اتحاد بین شیعه و سنی در این زمان بسیار مهم است و تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی موجب از بین بردن اتحاد مسلمانان می‌شود و ما باید بدانیم اگر باهم اتحاد داشته باشیم هیچ دشمنی نمی‌تواند بر ما غلبه کند.
وی با اشاره به گزارش رئیس جمهور در هفته گذشته در خصوص افزایش رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در جامعه عنوان کرد: عنوان ۶۸۵ هزار شغل در جامعه توسط رئیس جمهور آمار کاغذی است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک گفت: آقای رئیس جمهور باید به قسمی که در صد روز گذشته خورده به این وعده عمل کند.
وی افزود: یکی از وعده‌های رئیس جمهور ایجاد ۹۰۰ هزار شغل در جامعه بود و اینکه فقر و کارتن‌خوابی را از بین مردم برچیند ولی ما مشاهده می‌کنیم برعکس عملی کردن وعده ، افزایش بیکاری در جامعه رونق داده شد.
راوند گفت: آمار گفته شده در خصوص کاهش بیکاری را از کجا آورد و جناب رئیس جمهور باید بداند آمارهای کاغذی با واقعیت زندگی مردم واقعا هم‌خوانی ندارد و در هر خانه‌ای تعداد زیادی افراد لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترای بیکار وجود دارد.
وی یادآوری کرد: در جامعه ما نرخ بیکاری روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند و ایجاد شغل‌های گفته شده توسط شما با چنین آماری واقعیت ندارد.
امام جمعه شهر دیشموک ضمن تقدیر و تشکر از سپاه فتح استان در خصوص به عهده گرفتن احداث ساختمانهای ۷ روستای کرمانشاه عنوان کرد: از مسؤولان و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کمک‌رسانی به منطقه کرمانشاه تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم که مردم و مسؤولان این استان در کمک کردن به مناطق زلزله زده از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنند.
وی به سفر استاندار به منطقه دیشموک اشاره کرد و گفت: از سفر استاندار به منطقه دیشموک در خصوص پیگیری مشکلات این منطقه تقدیر می‌کنم و امیدوارم قدم استاندار به منطقه دیشموک مایه خیر و برکت باشد.
امام جمعه دیشموک گفت: مشکلات در حیطه آب، جاده، کشاروزی، خدماتی، نیترات، منطقه آجم توسط مسؤولان شهر دیشموک، بخشدار بخش و خودم به استاندار و معاونین و مدیران کل بیان گردید.
وی افزود: عمده مشکلات منطقه دیشموک فاقد نمایندگی‌های ارشاد اسلامی، ثبت‌احوال، سازمان تبلیغات و اوقاف بوده که آقای استاندار قول مساعد بر پیگیری مشکلات منطقه دیشموک را در دستور کار خود قرار دادند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک بیان کرد: مشکلات بیان شد و پیگیری مشکلات در دستور کار استاندار قرار گرفت و نتیجه نهایی بعد از جمع‌بندی مشکلات توسط مسؤولان به استانداری برای رفع انها در دو هفته آینده نشستی در استاندار در جهت بررسی برگزار می‌شود.
وی متذکر شد: با توجه به اینکه به گفته مدیر عامل نفت یک میلیون لیتر نفت در منطقه دیشموک توزیع گردید مشکلات نفت منطقه دیشموک به مدیر عامل نفت عنوان شد.
 
۱۶ آذرماه روز دانشجو را باید گرامی بداریم
امام جمعه موقت بخش کبگیان گفت: ۱۶آذرماه روز دانشجو را باید گرامی بداریم.
حجت الاسلام علی اکرمیان امام جمعه موقت بخش کبگیان درخطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه چیتاب با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی وپرهیز از گناه اظهار کرد: در کارهای خیر و دوری جستن از وای نفس از هم پیشی بگیرید که عمر انسان هم چون برق وباد درگذر است و عطر شمیم شیطان در دلخوشی‌های دنیا انسان را مجذوب خویش می‌کند و با تقواترین شما کسانی هستند که دلداده دنیا و اسیرخوشی‌های زودگذرش نمی‌شوند
سیدعلی اکرمیان باتبریک ولادت باسعادت سراسر نور و رحمت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) گفت: در روزگاری که بازار جاهلیت و عرق به بت پرستی قبله آمال اعراب شده بود و به شدت در ترویج این فرهنگ غلط و باطل در تزریق به ملل مختلف در جهان می کوشیدند، شخصیتی چشم به جهان گشود که هیمنه کاخ نشینان را با درهم شکستن جهل وسنگ پرستی در نهایت صبر و تحمل توهینات درهم شکست.
خطیب موقت جمعه کبگیان باتبریک ولادت باسعادت صادق آل محمد امام جعفرصادق(ع)گفت: باسپری کردن ماههای حزن و اندوه،محرم وصفر که درنهایت وُسق وارادتمان درسوگ اهل بیت عصمت وطهارت عزاداری وایثار کردیم انشالله مردم بخش وشهرما هم گام با آحاد ملت ومسلمین جهان در شادی آنان سهیم باشیم تا به بیان امام صادق (ع)که فرمود، شیعه آن است که درشادی ما،خوشحال و در سوگ ما غمگین است جامه عمل بپوشانیم.
این خطیب موقت جمعه با تبریک روز دانشجو اذعان کرد: رژیم پهلوی بعد از کودتای۲۸مرداد باترس از هیمنه اتحاد اسلامی مردم در سرمای تنهایی جبهه مخالفت ملت خود را نیازمند به آغوش گرم استکبارجهانی دانست و از نخست وزیر وقت آمریکا درخواست سفر می‌کند که در میدان مخالفت با تجمع دانشجویان دانشگاه تهران روبرو شد و با کشتن سه تن از دانشجو، غرب زدگی خود را در همایل دروغین مبارزه با اغتشاشات داخلی به جهانیان هویدا کرد.
حجت الاسلام اکرمیان با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری در مقام ارزش شهادت دانشجو بیان کرد: یاد شهدای دانشجو درهر زمان انسان را به این یقین و باور و اطمینان می‌رساند که ایثار جان در غوغای تثبیت اسلام ومقابله بازورگوئی واستکبار ستیزی از روی آگاهی و بصیرتی بود که امام خمینی کبیر(ره) با اتکال به خداوند سبحان و نهادینه کردن فرهنگ مهدویت برای انقلاب جهانی در خون ورگ ایرانیان خاصه قشر فهیم و شجاع دانشجو باالگوپذیری جهانیان طنین انداز کرد.
امام جمعه موقت کبگیان با اشاره به بیماری خطرناک ایدز خطاب به حاضرین تصریح کرد: پیشگیری و مقابله با این زهرکشنده در اجتماع از بروز تلفات و واگیرهای بعدی با اجرائی کردن دستورات در میدان مبارزه با این بیماری خطرناک می‌تواند کمک شایانی به جامعه کند.
سیدعلی اکرمیان با اشاره به هنجارهای، روزمره درتعاملات اجتماعی ما و فرزندانمان در محیط مختلف جامعه تصریح کرد:باکنترل فرزندان واعمال دستورات و تذکرات درقبال این بیماری خطرناک خاصه دوری جستن از رفقای معتاد وآلوده به مشروبات الکی بااجرای دستورات قبل از آلوده شدن راحت می‌شود از این بیماری مهلک وخانمان سوز جلوگیری کرد.
 
اسلام دین وحدت و انسجام است/هوشیاری مسلمانان برای جنایت‌های داعش در چهره جدید/اقدامات قابل تحسین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در روستاهای زلزله‌زده
امام جمعه شهر یاسوج گفت: اسلام دین وحدت و انسجام است.
آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با تبریک سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(ص) گفت: ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به نام هفته وحدت نام‌گذاری شده و اسلام دین وحدت و انسجام است و عزت و عظمت مسلمانان در داشتن اتحاد است.
امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به اشتراکات شیعه و سنی گفت: باید با اتحاد میان شیعه و سنی نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کرد چرا که دشمنان از جمله استکبار و استعمار درصدد تفرفه افکنی میان مسلمانان هستند، به همین دلیل بحث شیعه و سنی را مطرح می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: سردمداران برخی کشورهای اسلامی به جای وحدت با امت اسلامی با آمریکا و اسرائیل همکاری می‌کنند
حسینی با اشاره به گروهک تروریستی داعش به خوی وحشیگری این گروهک اشاره کرد و افزود: با اتحاد کشورهای اسلامی و کمک ایران، داعش در عراق و سوریه نابود و ریشه‌کن شد اما مسلمانان باز هم باید هوشیار باشند چرا که ممکن است داعش با حمایت آمریکا در چهره دیگری با ظاهر شود.
امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به ۱۰ آذر روز مجلس گفت: سالروز شهادت آیت‌الله مدرس به روز مجلس نام‌گذاری شده و رژیم طاغوت از مدرس هراس داشت.
حسینی با یادآوری ۱۶ آذر ‌به‌نام روز دانشجو گفت: در سال ۱۳۳۲ و پس از کودتای ۲۸ مرداد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به تهران سفر کرد و دانشجویان علیه این سفر تظاهرات کردند و تعدادی از آنها به شهادت رسیدند.
وی خاطرنشان کرد: تظاهرات و شهادت دانشجویان نشان داد که دانشجویان ایران مخالف آمریکا و ضدسلطه بیگانان هستند.
امام جمعه شهر یاسوج در بخش پایانی سخنان خود در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در خصوص بازسازی ۶ روستا در منطقه زلزله‌زده غرب کشور گفت: بازسازی ۶ روستا در منطقه غرب کشور به سپاه فتح استان واگذار شده که به خوبی این کار در حال انجام است و سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد خوش درخشید.
وی عنوان کرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در حادثه زلزله اخیر در کنار مردم غرب ایران بودند و کمک‌های خوبی به مناطق زلزله‌زده داشتند که از همه مردم استان تشکر می‌کنم.
 
نارضایتی مردم از روند انتخاب شهردار لنده/ برخی آمارهای گزارش صد روزه رئیس جمهور با واقعیت‌های جامعه فاصله زیادی دارد
امام جمعه لنده با اشاره به نارضایتی مردم از روند انتخاب شهردار در لنده گفت: علیرغم تلاش‌های بسیار روند انتخاب شهردار در لنده طولانی شده، شورا به جای دخیل کردن مسائل سیاسی نظر مطلوب مردم را مد نظر قرار دهند.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته لنده، با تبریک هفته وحدت به بیداری اسلامی در منطقه اشاره و گفت: وحدت جامعه و امت اسلامی در راستای مقابله با اهداف شوم دشمنان و جلوگیری از اختلاف‌افکنی‌ میان شیعیان و اهل تسنن لازم و ضروری است.
وی هفته وحدت را فرصت مناسبی برای همدلی و همزبانی مسلمانان ذکر کرد و افزود: امروز یکی از مشکلات اصلی جامعه اسلامی شیعه‌نماهای انگلیسی بوده که برای ابراز خوش‌خدمتی به دول استکباری همواره به دنبال تفرقه و نفاق میان مسلمانان هستند.
امام جمعه لنده تصریح کرد: مصلحت کشورهای غربی و یا به قولی نون و آب این کشورها وابسته به نفوذ و تفرقه میان امت اسلامی بوده؛ جمهوری اسلامی ایران مکنادی وحدت مسلمانان در جهان اسلام بوده و با احرتام به همه عقاید خدمت به آحاد ملت را در پیش گرفته است.
محمودی‌اصل با اشاره به پیروزی محور مقاومت در سوریه یادآور شد: این پیروزی نتیجه وحدت و همدلی نیروهای مختلف شیعه و سنی و حتی مسیحیان آن منطقه و دیگر کشورهای اسلامی بوده که بزرگترین گروه تروریستی معاصر را به عرصه نابودی کشانده است.
*تقدیر امام جمعه لنده از خدمات سپاه فتح استان در کرمانشاه
وی در ادامه با اشاره به زمین‌لرزه اخیر در کرمانشاه و حضور مسؤولان در این منطقه اشاره و خاطر نشان کرد: حضور رهبر معظم انقلاب در بازدید از مناطق زلزله زده کرمانشاه تسلی بخش آلام مردم آسیب‌دیده کرمانشاه می‌باشد.
خطیب نماز جمعه لنده ضمن تقدیر از حضور نهادهای خدمات رسان و امدادی، سپاه، ارتش، بهداشت و درمان، هلال احمر و ... در مناطق زلزله‌زده ادامه داد: ملت ایران در این ایام باز هم برگ زرینی به کارنامه پر افتخار خود افزودند و همدلی و وحدت و انسجام خود را به نمایش گذاشتند.
محمودی‌اصل در ادامه ضمن تقدیر از خدمات سپاه فتح در رسیدگی به مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: در همین راستا سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ساخت و ساز ۷ روستای استان کرمانشاه را به دست گرفته که لازم است همه مردم در این امر مشارکت داشته باشند و به یاری مردم کرمانشاه بیش از گذشته بشتابند.
*ضعف و قوت گزارش ۱۰۰ روزه رئیس جمهور/مسؤولان پاسخگوی مطالبات مردم باشند
وی در ادامه با اشاره به گزارش ۱۰۰ روزه رئیس جمهور اظهار داشت: برخی آمارهای مطرح شده در این گزارش با واقعیت‌های جامعه فاصله زیادی داشته، مسؤولان باید نقاط ضعف و قوت این گزارش را رصد کرده و با پاسخگویی به مطالبات مردم به دنبال مرتفع نمودن مشکلات مردم باشند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده خاطر نشان کرد: تلاش‌های بسیاری برای ارائه خدمات و رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم از سوی مسؤولان انجام شده ولی شدت مشکلات، نیاز به تلاش و جدیت بیشتری را مطالبه می‌کند.
*آیت‌الله مدرس الگوی نمایندگان انقلابی در مجلس شورای اسلامی
محمودی‌اصل در ادامه به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس گفت: آیت الله مدرس نمونه و الگویی مناسب برای نمایندگان انقلابی برای پیگیری مطالبات مردمی بوده که با رصد مشکلات و مطالبه‌گری به موقع باید آن را دنبال کنند
وی در ادامه با اشاره به هفته جهانی ایدز یادآور شد: بیماری ایدز یک بیماری جهانی بوده، که بسیاری از افراد ملت‌های جهان را درگیر خویش کرده و تنها راه مقابله با آن پیشگیری و جلوگیری از ابتلای مردم به این بیماری بوده که نیازمند اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم می‌باشد.
خطیب نماز جمعه لنده در ادامه با اشاره به ۱۲ آذر روز جهانی معلولان افزود: استعدادهای و ظرفیت‌های معلولان و توانایی‌های بالقوه آنها در جامعه بسیار زیاد بوده و با حمایت از آنها در تمام عرصه‌ها می‌توان شاهد شکوفایی این قشر آسیب‌پذیر جامعه باشیم.
*نارضایتی مردم از روند انتخاب شهردار لنده/حرمت برخی افراد خدشه‌دار شده است
محمودی‌اصل در ادامه با اشاره نارضایتی مردم از شورای شهر لنده و رشد مشکلات شهر اظهار داشت: روند انتخاب شهردار متأسفانه علیرغم تلاش‌ها بسیار طولانی شده و همین امر باعث شده مشکلات حوزه شهری نیز چندین‌برابر شود و شاهد اعتراضات و گلایه‌های مردمی نسبت به این موضوعات در محافل گوناگون باشیم.
وی ادامه داد: حرمت برخی افراد در انتخاب شهردار خدشه‌دار شده که این امر به صلاح شورای شهر نبوده، دخیل کردن مسائل سیاسی در انتخاب شهردار بسیار پر رنگ بوده و شورای شهر باید بدانند انتخاب شهردار باید مطلوب مردم باشد نه جریان‌های فکری و سیاسی.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1