تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۲۹۶۳۱۸

سخنی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ لزوم رعایت عدالت‌ در انتصابات مدیریتی‌

۶
۰
کبنا ؛متن ارسالی
 
۱. کهگیلویه و بویراحمد فقط به اسم دو شهرستان و سودش برای مرکز نشینان نیست و نباید برخی استان کهگیلویه و بویراحمد را خلاصه در مرکز استان بدانند. این نوع تلقی نادرست می‌تواند تبعات ویرانگری برای توسعه استان داشته باشد‌!
۲. یکی از مشکلات ما در استان کهگیلویه و بویراحمد دقیقا این نکته‌ است که برخی دارای تفکر توسعه‌ای‌ و استانی‌ نیستند و در نتیجه با ایجاد حساسیت‌های نادرست به‌‌یاری محافلی می‌روند که از این مسائل سوء‌استفاده می‌کنند!
۳. این تصور که در انتصاب مدیران استانی لزوماً باید ابتدا نظر به‌‌نیروهای مرکز استان داشت و نیروهای‌ دیگر شهرستان‌های استان را در مراحل‌ بعدی مورد توجه قرار داد از اساس باطل و نادرست است؛ زیرا این تصور در تضاد‌ با عدالت، توسعه همه‌جانبه، همگرایی و ...‌ است!
۴. اگر اندک تاملی در وضعیت و موقعیت شهرستان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم، مشاهده خواهیم کرد که علی‌رغم توزیع بسیار ناعادلانه امکانات در استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان‌هایی چون کهگیلویه،بهمئی،چرام،لنده و گچساران،باشت از حیث سطح سواد و فرهنگ عمومی‌ و نیروهای تحصیلکرده و توانمند‌ در مرتبه‌ای‌ بالاتر از سایر نقاط‌ استان از جمله مرکز استان قرار دارند و در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری‌ نیز این نکته را به‌وضوح شاهد بودیم‌.
۵. با توجه به نکات مذکور، انتظار می‌رود که این تصور و فرهنگ باطل مرکزگرایی‌ از اذهان زدوده شود. همه ما باید حواسمان‌ جمع باشد که متاسفانه به‌خاطر برخی سخنان و رفتارهای نسنجیده که بعضا از برخی افراد صادر می‌شود، تفکر نادرستی‌ در برخی مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهرستان‌های‌ کهگیلویه بزرگ و گچساران توسط برخی غوغاسالاران برای نیل به‌منافع باندی دامن زده می‌شود تا‌ نوعی تقابل خصمانه بین این مناطق و مرکز استان ایجاد شود که این نوع تقابل‌ها مانع توسعه‌ همه‌جانبه و صرفا در خدمت منافع باندی و محفلی است!
۶. از این‌رو ما جوانان استان متشکل از اصلاحات،اعتدال،اصولگرایان معتدل و حامیان دولت در استان و کشور از استاندار محترم و مدیریت‌ عالی استان به‌ جد می‌خواه که برای اولین بار در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای عدالت، توسعه همه‌جانبه و همگرایی در استان و برانداختن این‌ نوع تفکرات نادرست و مغایر با عدالت و توسعه و همگرایی، در چینش‌ مدیران استانی و منطقه‌ای سه نکته اساسی را مد نظر داشته باشند؛
یک. توزیع عادلانه مناصب مدیریتی‌ و رعایت سهم همه شهرستان‌های‌ استان در بهره‌مندی از مدیریت‌های استانی و منطقه‌ای.
دو. شایسته‌سالاری در انتصاب مدیران‌ و اجتناب از عمل به‌توصیه‌های باندی و محفلی.
سه. دخالت دادن تجلی اراده ملی‌ در انتصاب مدیران استانی‌ و منطقه‌ای‌ با توجه به‌سهم هر منطقه‌ در مجموع آرای‌ دکتر حسن روحانی در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری و لحاظ‌ درصد حمایت مردم هر شهرستان.
بدون تردید رعایت این سه اصل؛ بالاخص اصل اخیر می‌تواند نتیجه بسیار سودمندی‌ در تحقق‌ عدالت، توسعه همه‌جانبه، همگرایی‌ و به‌ویژه‌ مشارکت عاقلانه و پرشور مردم در انتخابات‌های آتی داشته‌ باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ساعد
Iran, Islamic Republic of
مدیر ورزش وجوانان خیلی ضعیف است
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
سلام الان این متن و مطلب شما تقابل خصمانه و در مقابل هم قراز دادن نقاط استان نیست.؟متاسفانه در مطلب ارسالی بوی و رنگ قوم گرایی و منطقه گرایی سراسر موج میزند.اینکه فرموده اید مرکز استان نیروی تحصیل کرده ندارد و یا کم دارد اوج بی انصافی است. اتفاقا ما هم اعتقاد داریم بواسطه حاکم شدن چنین تفکری هست که طی چند سال اخیر شاهد انتصاب هایی در استان هستیم که هیچ گونه شایسته سالاری در آن مشاهده نمیشود و همه بواسطه وابستگی های سیاسی فقط و فقط بخاطر جمع کردن آرای بیشتر در حوزه های شهرستان های که اسم بردین هست.البته اینکه شهرستان های کهگیلویه و بهمئی و ...رو هم ردیف با خودتان نام برده اید شروع یک بازی سیاسی برای حذف نیروهای توانمند مرکز استان هست وگرنه شهرستان های دنا و بویراحمد هم قریب به اتفاق اعتقاد دارند که قوم گرایی و منطقه گرایی که در استان حاکم شده و دست آخر نتیجه و محصولش میشود چنین مطالبی اجازه نداده اند حوزه کهگیلویه و بهمئی در انتصابات مدیران استانی نقش داشته باشند و کهگیلویه هم سهمی در مدیریت استان ندارد و اگر بویراحمد هم سهمی هر چند اندک دارد یا بواسطه شایسته سالاری هست و یا بواسطه فشار اذهان عمومیست.ما هم اعتقاد داریم انتصابات قوم و قبیله ای و به دور از شایسته سالاری و همچنین استخدام های فله ای طی این چند سال به اوج خود رسیده.نکته آخر اینکه مگر میشود یک کارشناس معمولی و یا مراتب پایین تر را در شهرستان ها بدون تجربه به عنوان مدیر کل استان انتصاب کرد؟کما اینکه ما واقعا اعتقاد داریم الان انتصاب هایی داریم که در واقع حکایت از بی تجربگی و عدم شایسته سالاری است.
کارمند
Iran, Islamic Republic of
استانداربفکرابفاضلاب یاسوج هم هست؟
آقای به اصطلاح حقیقت حرف شما بوی طایفه گرایی میده وگرنه نویسنده حرف از یک طایفه خاص نزده این شما هستید که کل استان رو فقط بویر احمد میدونید و طایفه گرایی میکنید، نعل وارونه چرا میزنید؟ مگه داری با بچه حرف میزنی
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر بویراحمد
کلانتری
Iran, Islamic Republic of
اگر اندک تاملی در وضعیت و موقعیت شهرستان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم، مشاهده خواهیم کرد که علی‌رغم توزیع بسیار ناعادلانه امکانات در استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان‌هایی چون کهگیلویه،بهمئی،چرام،لنده و گچساران،باشت از حیث سطح سواد و فرهنگ عمومی‌ و نیروهای تحصیلکرده و توانمند‌ در مرتبه‌ای‌ بالاتر از سایر نقاط‌ استان از جمله مرکز استان قرار دارند و در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری‌ نیز این نکته را به‌وضوح شاهد بودیم‌..
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1