تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۲۹۶۱۲۵

هشدار فرماندار بویراحمد در خصوص انتقال ویروس ایدز / رسانه‌ها احساس مسوولیت کنند

۰
کبنا ؛فرماندار بویراحمد در پایان جلسه شورای سلامت شهرستان و در جمع خبر نگاران از دغدغه‌های این شورا سخن گفت و اظهار کرد: زباله‌های عفونی -شیوه‌های جمع آوری و بی خطر سازی آن‌ها، سلامت آب‌های آشامیدنی، فاضلاب شهر یاسوج و محل تخلیه آن، استفاده از دخانیات وقلیان در اماکن عمومی ومباحث مربوط به عرضه‌ی لبنیات در شهرستان بویراحمد، مهم‌ترین موضوعاتی است که در این شورا مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفتند که هر کدام مصوباتی را در پی داشتند.
سید محمد کاظم نظری با اشاره به هفته‌ی اطلاع رسانی ایدز و مباحث مربوط به آن اظهار داشت: بیماری ایدز یک بیماری خطرناک و واگیردار است که نیاز به آموزش دارد.
رئیس شورای سلامت شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه بیماری ایدز درمان ندارد ولی قابلیت پیشگیری دارد، گفت: آموزش واطلاع رسانی ایدز می‌تواند از سرایت و انتقال این ویروس به دیگران جلوگیری کند وخطر ابتلا به این بیماری را به حداقل برساند.
فرماندار بویراحمد از دستگاه‌های متولی سلامت و فرهنگی خواست در این حوزه تلاش کنند و با کمک رسانه‌ها با اطلاع رسانی مناسب زمینه آگاهی بخشی به جامعه را فراهم کنند.
رئیس شورای سلامت شهرستان بویراحمد گفت: معمولآ پیشگیری بهترین درمان است و باید رسانه‌ها و صدا و سیما در این زمینه احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.
نظری با یادآوری اینکه شیوه انتقال ویروس ایدز نسبت به گذشته تغییر کرده است، تصریح کرد: در گذشته استفاده از سرنگ‌های مشترک در معتادان عامل اصلی بود که امروزه این روش به راه‌های پرخطر ارتباط جنسی تبدیل شده است و با توجه به وجود خطر بالقوه برای جامعه، ضروری است اطلاع رسانی و آموزش به‌ صورت فراگیر انجام شود.
فرماندار بویراحمد افزود: از آنجائیکه راه‌های انتقال این بیماری محدود است، بنابر این جلوگیری از ابتلا به ایدز کار سختی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1