تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۵۹
کد مطلب : ۲۹۶۰۱۴

گزارش کامل سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به چاروسا و دیشموک؛ از رژه مدیران تا جنازه‌های که روی زمین می‌مانند (+تصاویر)

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بخش‌های چاروسا و دیشموک با همراهی جمعی از مسوولان ارشد سفر کرد.
به گزارش کبنا از یاسوج، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با همراهی جمعی از مسوولان ارشد این استان به بخش‌های چاروسا و دیشموک سفر کرد.
بازدید از مدارس دره شور دیشموک
علی محمد احمدی در حاشیه بازدید از یکی از مدارس دره شور دیشموک، اظهار داشت: ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به روستاها و مناطق محروم استان اختصاص یافت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این میزان اعتبار در دیدار با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در سفر به استان اختصاص داده شد، عنوان کرد: در مجموع ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به روستاها و مناطق محروم کشور تخصیص یافت.
احمدی تصریح کرد: محرومیت زدایی از استان در اولویت کاری مسئولان استان قرار دارد.
وی با اشاره به مشکلات دانش آموزان مدرسه دره شور بخش دیشموک، خاطرنشان کرد: در اسرع وقت سه دستگاه بخاری استاندارد در کلاس های این مدرسه نصب شود.
 
در جمع مردم امامزاده میرسالار(ع)
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز به همراه هیئت همراه از نزدیک مشکلات مردم بخش های چاروسا و دیشموک را بررسی کردند.
وی در حاشیه این بازدیدها و در جمع مردم روستای امامزاده میرسالار (ع)، اظهار داشت: این روستا در حوزه آب شرب، مسائل بهداشتی، راه و برق دارای مشکلاتی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به صورت ویژه پیگیر رفع مشکلات این روستا هستم.
وی از اعزام یک تیم کارشناسی برای بررسی مشکلات روستای امامزاده میرسالار خبر داد و گفت:
یکی از مهم ترین اولویت های دولت تدبیر و امید رفع مشکلات جوامع روستایی و جلوگیری از مهاجرت مردم از روستاها است.
احمدی خاطرنشان کرد: سفرهای مسئولان ارشد استانی به مناطق کمتر برخوردار ادامه دارد.
بازدید از قطعه سوم جاده ملی پاتاوه – دهدشت
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از قطعه سوم جاده ملی پاتاوه – دهدشت روند اجرای آن را کند ارزیابی کرد و گفت: باید کار اجرای این طرح مهم و استراتژیک تسریع شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد که صبح امروز در جریان سفر یک روزه خود به دو بخش محروم قلعه رییسی و دیشموک به همراه برخی مسئولان و مدیران اجرایی از برخی طرح ها ازجمله این محور ملی بازدید کردند گفت: در اسرع وقت در نشستی با حضور مسئولان موسسه خاتم‌الانبیا، پیمانکار طرح و راه و شهرسازی استان روند هزینه کرد دقیق این میزان اعتبار مشخص و ادامه روند اجرای طرح نیز تعیین تکلیف خواهد شد.
استاندار سرعت بخشی به روند اجرای طرح ها را از مهمترین مطالبات مردم دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش شود با تعیین تکلیف این پروژه ها از مشکلات استان کاست.
وی افزود: روند اجرای قطعه سوم جاده ملی پاتاوه – دهدشت به طول ۶۳ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد کند است.
قطعه سوم جاده ملی پاتاوه _ دهدشت دارای ۱۱ دهنه پل و طول سه هزار و ۱۶۰ متر است.
در جمه مردم جاورده/ استاندار کهگیلویه و بویراحمد حرف‌های مردم را گوش داد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد  در جمع مردم دهستان گفت: حرف‌های شما را شنیدم و چند خواسته اصلی مردم را پیگیری می‌کنم تا مشکلات تدریجاً و یکی یکی برطرف شوند.

احمدی گفت که نمی‌خواهد که بدون پشتوانه قول دهد و بگوید که در سفر بعدی همه مشکلات اینجا را حل می‌کنم اما پیگیر حل مشکلات اولویت‌دار شما هستم.

وی زمان سفر بعدی خود به این مناطق را حدود سه ماه دیگر اعلام کرد و ادامه داد که من از همین جاده‌ای که شما هر روز در آن تردد می‌کنید، آمدم و درک کردم که بخش‌های زیادی از آن غیراستاندارد و فاقد کیفیت حداقلی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار داشت: مشکل نبود ورزشگاه و جوانان علاقه‌مند به ورزش را شنیدم، میدانم که خواسته شما اتصال جاورده به مرکز استان از طریق جاده دم عباس به محور اصلی پاتاوه به دهدشت است، در جریان مشکلات مخابرات و اینترنت قرار گرفتم و همه این خواسته‌ها را پیگیری می‌کنم.

وی همچنین افزود: خواسته مردم برای تبدیل جاورده به بخش را در مسیر کارشناسی دنبال می‌کنم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گام دوم به گلزار شهدای قلعه‌رئیسی رفت و در ورودی این شهر مورد استقبال گرم مردم قرار گرفت.

حضور در شورای اداری چاروسا
بخشدار چاروسا با بیان اینکه حرف‌ها و سیاست‌های استاندار را رصد کردم و با شناختی که از او دارم، مدیر دردشناسی است و دردها را به خوبی تشخیص می‌دهد، گفت که چاروسا کالبدی خسته و بی‌روح دارد و در راه توسعه به کوچه بن‌بستی رسیده است.
پرواز گفت که منطقه محرومی را با محرومیت‌های ملموس و نمایان اداره می‌کند و مدیران این منطقه نه اینکه نخواستند کاری کنند بلکه نتوانستند کاری کنند.
وی افزود: سد چاروسا با ظرفیت آبیاری ۲ هزار هکتار زمین کشاورزی، احداث جاده برفکون، تکمیل کمربندی شهر قلعه‌رئیسی و فاز دوم پارک این شهر را از نیازهای اصلی مردم چاروسا عنوان و تأکید کرد که این خدمات روح تازه‌ای به این منطقه می‌دهند.
بخشدار چاروسا این را هم گفت که انتظار دارد مسئولان مرکزنشین پاسخ تلفن‌های او و مدیرانش در این منطقه محروم را بدهند و استاندار و تیمش به کمک مردم و حل مشکلات آنها بیایند.
شیروان کریمی، عضو شورای شهر قلعه‌رئیسی به مشکلات این بخش اشاره کرد و نداشتن شعبه بانک ملی و سرگردانی ۵۰۰ کارمند آموزش و پرورش برای نقل و انتقالات مالی را از مهمترین مشکلات دانست و گفت: برای دریافت رمز یک کارت باید به مرکز شهرستان سفر کنیم.
وی افزود: در بیمارستان شهر قلعه‌رئیسی برق اضطراری وجود ندارد و تاکنون چندین نفر برای نداشتن این امکان ساده جان خود را از دست دادند.
کریمی همچنین به نبودن خودروی آتش‌نشانی در قلعه‌رئیسی اشاره کرد و ادامه داد: اداره بهزیستی این بخش حتی یک ساختمان ندارد که بخواهد به معلولان سرپناهی دهد و خدمتی به آنان ارائه کند؛ این اداره هر روز در یک کوچه و یک محله خانه به دوش است.
کریمی از نبود یک آمبولانس برای انتقال جنازه مردگان از غسالخانه به قبرستان نیز گله کرد.
کریمی تصریح کرد که اگر لامپی در شهر قلعه‌رئیسی خراب شود باید یک هفته نوبت بگیریم تا بالابری از دهدشت بیاید و این لامپ تعمیر شود؛ او خواستار اعطای یک دستگاه آمبولانس، بالابر، برق اضطراری بیمارستان، خودروی آتش‌نشانی و حداقل یک باجه عابربانک ملی در قلعه‌رئیسی شد.
این عضو شورای شهر در پایان خطاب به استاندار گفت که امیدوارم همیشه نزد مردم بخش چاروسا، عزیز و محبوب بمانید.
در این نشست، استاندار کهگیلویه و بویراحمد بعد از شنیدن هر مشکلی، مدیر مربوطه را صدا می‌زد تا توضیح دهد که علت کم‌کاری‌ها و حل نشدن مشکل چه بوده است.
 


----------------------------------------------------
عکس از طهمورث دوستکام
--------------------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1