تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۲۹۵۷۳۸

نارضایتی استاندار از پروژه جاده پاتاوه-دهدشت / وضعیت این پروژه را تعیین تکلیف می‌کنیم

۲
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از جاده ملی پاتاوه - دهدشت روند اجرای آن را کند و ناراضی کننده دانست.
 
به گزارش کبنا از دیشموک، امروز (چهارشنبه ۸ آذرماه) استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه برخی مسئولان و مدیران اجرایی از روند اجرای طرح ملی پاتاوه - دهدشت بازدید کرد.
علی محمد احمدی در بازدید خود از قطعه سوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت روند اجرای آن را کند و ناراضی کننده دانست.
وی تصریح کرد که در اسرع وقت در نشستی با حضور مسئولان موسسه خاتم‌الانبیا، پیمانکار طرح و راه و شهرسازی استان روند هزینه کرد دقیق این میزان اعتبار مشخص و ادامه روند اجرای طرح نیز تعیین تکلیف خواهد شد.
روند اجرای قطعه سوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت به طول ۶۳ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به دلیل کمبود اعتبار و نقدینگی کند است و به گفته پژمان نیک اقبالی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با این روند بهره برداری از این طرح تا پایان سال ۹۷ نیز ادامه می‌یابد.
قطعه سوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت ۶۳ کیلومتر طول دارد، دارای ۱۱ دهنه پل به طول سه هزار و ۱۶۰ متر و حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
روند کند این طرح ملی در حالی است که به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ظرف سال گذشته تاکنون افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال نقدینگی به آن تزریق شده است.
محمد علی علیمردانی افزود: این میزان اعتبار به مجری طرح قرارگاه خاتم‌الانبیا ابلاغ شده اما گویی در مسیر اجرای طرح هزینه نشده است.
وی تصریح کرد: سال گذشته از محل اعتبارات ملی افزون بر یک هزار میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافت که تاکنون بیش از ۸۰ درصد آن به‌صورت نقدی و اوراق به مجری طرح ابلاغ شده است.
این جاده دارای چهار فاز است که قطعات (فازهای) یک و سه این طرح به ترتیب ۲۸ و ۲۰ کیلومتر و فازهای ۲ و چهار آن نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری جاده ملی در حال ساخت پاتاوه - دهدشت افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که تاکنون همین مبلغ برای آن هزینه شده است.
علیمردانی حجم خاک برداری و خاک ریزی در این جاده را به ترتیب افزون بر ۱۶ و چهار میلیون متر مکعب دانست و گفت که بیش از ۴۰۷ دستگاه پل بزرگ و کوچک در این جاده ملی اجرایی و عملیاتی شده است.
جاده ملی پاتاوه - دهدشت که عملیات اجرایی آن مربوط به سفر رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۷۳ بوده حدود ۱۳۷ کیلومتر طول دارد که تاکنون ۷۴ کیلومتر آن افتتاح شده است.
قطعه دوم این جاده به طول ۲۸ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۹۵۰ میلیارد ریال اواخر اردیبهشت سال جاری با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.
این قطعه مشتمل بر پنج دهنه تونل به طول ۲ هزار و ۸۲۰ متر بوده است.
جاده ملی پاتاوه - دهدشت از مهم‌ترین طرح‌های ملی در حوزه راهسازی است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور، بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
جاده ملی پاتاوه – دهدشت دارای ۱۴ دهنه تونل به طول حدود هشت هزار و ۵۸۰ متر است که پنج دهنه به طول ۲ و نیم کیلومتر آن در فاز دوم این طرح و از حدفاصل سرچنار تا لوداب شهرستان بویراحمد است.
افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال از محل سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان در مرداد سال گذشته و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز توسط دفتر رهبر معظم انقلاب برای شتاب بخشی در ساخت و تکمیل جاده ملی پاتاوه - دهدشت اختصاص یافت.
کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
استاندار دهدشت به دیشموک چی
علویان تهران
Iran, Islamic Republic of
باسلام از اقای استاندار بسیار ممنونم انشا الله که با پیگیریهای ایشان استان ازبن بست خارج شود وافتتاح این جاده. به استان. کمک نماید وشاهد تصادف و حوادث ناگوار برای هم استانیها نباشیم وبعدازنزدیک ۲۰سال هنوز تمام نشده است که این امر ضعف مدیران قبل استان را نشان می دهد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1